Kadın Dediğin
O değil de;
Geçen gün anneme gittim. Birlikte alışveriş yaptık. Nerden bilirdim ki aldıklarımız içinden 10 kilo domates ve 2 kilo sivri biber (hem de en acısından) başıma dert olacak!
Yok yok, o kadar domatesi politikacılara atmak için değil, kaynatıp kavanozlara doldurmak için almışız...
Tam bir işkence. Tek tek kabuklarını soyuyorsunuz. Bu işin kolay yolu; domatesleri sıcak suda biraz bekletip çıkardığınızda kabuklar kolayca soyuluyor...
:)))))))))))) Bu teknik bilgiden sonra kaldığımız yerden devam edelim...
O değil de;
Soyulmuş domatesler küp şeklinde küçük küçük doğranıyor. Sivri biberi de unutmayalım... Biberler ince ince dilimleniyor. Bu karışım bir tencerede kaynatılıyor. Arada karıştırmayı da unutmayın,
Dibi tutarmış. Annem öyle dedi...
Sonrasında elinizi defalarca da yıkasanız biberin acısından en az iki saat o eliniz sızım sızım sızlıyor. Tepitlerime göre bu işlem eldiven giyerek yapılmalı)
O değil de;
Sızım sızım sızlar içim/yüreğimde fırtınalar/ve suskun umutlarım/sanki benden hesap sorar...
O değil de;
Sıra geldi kavanozlara doldurmaya. Bunun için alt kat komşu ideal. Önceden haberleşmişler ve bu asil görevi komşu hanım üstlenmiş. Ne sevindim anlatamam...
Karışımı itinayla tek tek kavanozlara doldurdu. Kapak kontrolü yaptı. Kapak kapatıldıktan sonra biyerde, ‘tık’yapmalıymış. Tık yapmazsa kapağın sağlam olmadığına delaletmiş.
Kapak sağlam olmazsa da hava girermiş ve konserve bozulurmuş,
Komşu hanım öyle dedi...
O değil de;
Annemle komşu hanıma sordum;
- Canlarım iki gözüm, neden yapıyosunuz?
Annem kızgınlıkla, ‘Sen hiç öğrenme, sadece dalga geç!’
O değil de;
Kısa bir suskunluktan sonra komşu hanım olaya son noktayı koydu,
‘Kadın dediğin evde konservesini yapar. Amaaannnn Esma, biliyomusun aslında en iyisini sen yapıyosun. Sanki kıymet mi biliyolar... ‘
:) İyi bayramlar...
YORUMLAR
Hanımefendi ;Annenizin elleri dert görmesin.Ayrıca da izin verirseniz ben de ellerinden öperim.Geleneklerimize bağlılığı,ailesine duyduğu sevgi gereği iyi bildiği işi hala yapıyor olması ,komşusu ile dayanışması,kıymetinin bilinmediğine vakıf olmalarına karşın görev bilinci ile hareket ettikleri için.
O değil de,
Bir iki kavanoz da size de verdilermi bari ? :))
Güzel bir yazıydı ellerinize sağlık.Saygılarımla...
Esma KAHRAMAN
Güzel ne yazsan güzel diyorum ya bosuna demiyorum ki.
Acaba kaldi mi ki cok böyle seyler simdi herseyi hazir aliyoruz cogunlukta.
Evde yapilan hele Annemizin yaptigi bambaska tabi.
Yüregine saglik yazilarin cok tatli aci biberlere inat .Bitirmeden cikamadim siteden.
Son yorumum ve cikiyorum....
Sonsuz sevgimle
Esma KAHRAMAN
:))) Byazının devamına bir tebessüm kadın olmak anne olmak bir kış tedariği etmek emek işi o değilde analar evlatları düşünür .kıymet bilenler çoğalsın.
Esma KAHRAMAN
Esma KAHRAMAN
İnsanın elıne bir tabak alıp gelesi var. Tabi biraz zahmet çekmişsiniz ama eminim yerken guzel bır anı olacaktır.
Bu arada ev nerdeydi tabağı alıp geemk için))
Esma KAHRAMAN
KADININ KUTSALLIĞINI ANLATAN YAZINIZI OKUDUM.BEĞENDİM.
O DEĞİL DE SÖZÜ İLGİNÇ GELDİ BANA............
Yine iyi ....Bir kış adına o kadarcık domatesle uğraşmışsınız...Bir de hergün uğraşana sorun:))...Gerçek ve de yine gerçek bir yana,İnsan değer bilene değer vermeli...Erkekte olsa,Eğer Hanımına iyi davranmıyorsa,Kadının ona hürmet göstermesi sırf Allah rızası içindir...Tersi de mümkün......vesselam...Saygılar...
Esma KAHRAMAN
O DEĞİLDE TEBRİK EDERİM İYİ BAYRAMLAR
Annemle komşu hanıma sordum;
- Canlarım iki gözüm, neden yapıyosunuz?
Annem kızgınlıkla, ‘Sen hiç öğrenme, sadece dalga geç!’
O değil de;
Kısa bir suskunluktan sonra komşu hanım olaya son noktayı koydu,
‘Kadın dediğin evde konservesini yapar. Amaaannnn Esma, biliyomusun aslında en iyisini sen yapıyosun. Sanki kıymet mi biliyolar... ‘