- 3501 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
Hazan Mevsimi Hüzün Mevsim!
Çok sıcak geçirdiğimiz yaz günlerinin ardından havalar birdenbire soğudu. Geçen yıllarda Ekim sonları, Kasım ayına kadar soba ve kaloriferleri yakma ihtiyacı hissetmezken, bu yıl yağmurla karışık esen sert karayel, havaların soğumasını hızlandırırken, duygularımızda da bir hüzün ve burukluk oluşturuyor.
İlkbahara girerken hissettiğimiz sevinçli coşku hali, kışa girerken maalesef yakınımıza uğramıyor.
Kime baksam sanki hüzünlü ve bedbin. Her kalem ayrılık ve hüzün seriyor sayfalarına.
İlkbaharda kıpır kıpır, yaşama sevinci dolu yürekler, sakin, suskun ve sessiz bekleyişlerde.
Soğuk kış günlerini tevekküllü bir boyun eğişle karşılama hali hakim yüreklerde.
Yazı dolu dolu, deniz kıyıları, yemyeşil bağ ve bahçelerde yaşamanın keyfi gelecek baharlara ertelendi.
Yine de umutlu ve mutluyum…Değil mi ki sağ ve sağlıklıyız, çoluk çocuğumuzun dert ve endişeleri çözümsüz değil, yine de şükretmek, yaşama sıkıca umut ve minnetle sarılmak için sebebimiz var demektir.
Sonbaharlar her zaman, sararan yapraklar, değişen doğanın pastel renkleri ile, insana hüznü çağrıştırsa da, içimizde umut çiçeklerini yeşertmeye engel olmamalı.
Rabbim dermansız dert, çözümü olmayan sıkıntılar vermesin. Ufak tefek olumsuzluklar bizleri yıldırmamalı, çevremize mutsuzluk sinyalleri yaymamalıyız.
Kişi her zaman kendi ruhunun psikiyatristi olmalıdır. Biraz hüzünlü gamlıysak, derhal Darülacezeye ya da Çocuk Esirgeme yurduna ziyarete gidebiliriz.Oradaki yaşlı insanlara bir hatır sorma, bir güler yüz onların da insan olarak hatırlanmaları, bizlere tatlı bir huzur verebilir.
O küçücük, bazen ana babalı terkedilmişlere verilecek ufak bir hediye, dünyalara bedel bir gülüş olarak döner bizlere.
Orada yaşayanlarla ilgilenmek, hem onlara güzel bir moral olur, hem de insan olarak bizlerin, incir çekirdeğini doldurmayacak olayları nasıl büyüttüğümüzü hatırlatır.
Güneş yüzünü gösterdi bu sabah, moralimi en üst seviyeye çıkarmak için yetti.
Güneşin olumlu etkilerini her zaman hissederim zaten.
Şükürler olsun Rabbim, bizleri sağ salim yeni bir güne kavuşturduğun için!
YORUMLAR
handan akbaş
Şükürler olsun Rabbim, bizleri sağ salim yeni bir güne kavuşturduğun için!
Sevgili Handan, senin sayfana gelince inan bizimde içimiz kıpır kıpır oluyor. Bu güzel dileklerin için sana duacıyım.
Sevgimle...
handan akbaş
Rabbim sizleri hep hayırlı, iyi insanlarla karşılaştırsın, ayağınız taşa değmesin, selam ve sevgilerimle.
İlkbahara çıkarken hissettiğimiz sevinçli çoşku hali, kışa girerken maalesef yakınımıza uğramıyor.
=İLKBAHARA GİRERKEN...........
Hüzünlü,yürek gibi kelimeler cümlelerde sık kullanılmış.
Orada yaşayanlarla ilgilenmek, hem onlara güzel bir moral olur, hem de insan olarak bizlerin, incir çekirdeğini doldurmayacak olayları nasıl büyüttüğümüzü bizlere hatırlatır.
Cümlenin sonuna doğru "bizlere" kelimesini kullanmaya gerek yoktu.
İşlenen tema olarak güzeldi.
Tebrikler.
Puanım 8
YILKI tarafından 10/10/2010 8:36:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Yine çok güzel bir yazı okudum kaleminizden.. Bahara girişte tabiat uyandığı için insanın ruhu da canlanıyor ama sonbaharda geçici de olsa kayıp var. Allah sağlıklı ve mutlu bir kış yaşatsın hepimize. Tebrik ediyorum çok çok güzeldi. Sevgilerimle..
handan akbaş
Güzel bir yazı.
Daha önce de bunu veya bir benzerini okumuştum sanki.
Tekrarda bile okumuş olsamda fark etmez.
Okurken güzel duygular hissettim.
Teşekkürler.
handan akbaş
Yine de umutlu ve mutluyum…Değil mi ki sağ ve sağlıklıyız, çoluk çocuğumuzun dert ve endişeleri çözümsüz değil, yine de şükretmek, yaşama sıkıca umut ve minnetle sarılmak için sebebimiz var demektir.
Pozitif telkinleriniz insanı mutlu ediyor,Handan hanım!İyi ki varsınız.
Sevgilerimle efendim.
Selamlar.
handan akbaş
Insanlar sadece kendini kötü hissedince kötü durumdaki insanlara ugrayip daha kötü durumda olanlari görüp sükür ederek bir sekilde kendine teselli aramamali bence.Önemli olan insanin iyi zamanlarinda da kötü durumda olanlari düsünebilmesidir.Hüzün ve dert varsa yaz ortasinda da var baharin baslangicinda da var.Herseye bir mana buluyor olusumuz gibi sonbahar geldi hüzne merak sarar gibi insanlar sanki kendini programliyor.Bir de sunu düsünüyorum yazin en sicak günlerinde birileri günes altinda keyif sürerken kiminin cebinde bir su parasi bile yok.
Türlü seylerin aklimdan gecmesine sebep olan bir yaziydi sevgili Handan.Aslinda suan da evde yalnizim seviyorum evde yalniz olmayi hava da günesli ama bir sekilde caresiz insanlarin varligini düsünmek icimi daraltti sanki birden.
Yüregine saglik her zamanki gibi güzeldi.
Sonsuz sevgimle
hicbitmez tarafından 10/10/2010 5:11:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Geçim derdi çok zenginlerin dışında, normal vatandaşlar olarak hepimizin sıkıntısı.
Yorumunuza teşekkürler, selam ve sevgiler.
Güneş yüzünü gösterdi bu sabah, moralimi en üst seviyeye çıkarmak için yetti.
Güneşin olumlu etkilerini her zaman hissederim zaten.
Şükürler olsun Rabbim, bizleri sağ salim yeni bir güne kavuşturduğun için!
hem de nasıl şükür...yazınızdan çok keyıf aldım..
kutluyorum sizi ve yazınızı..sevgiler..
handan akbaş
Yine de umutlu ve mutluyum…Değil mi ki sağ ve sağlıklıyız, çoluk çocuğumuzun dert ve endişeleri çözümsüz değil, yine de şükretmek, yaşama sıkıca umut ve minnetle sarılmak için sebebimiz var demektir.
Bu dileklerine gönülden katılıyorum sevgili arkadaşım. Pozitif bir yazıydı yine her zamanki gibi. Sevgi ve sasygılarımla
handan akbaş
Önce Allah nazardan saklasın diyelim
Kendi kendinize nazar vermeyin.
Evet ister istemez sonbahar ve akabinde gelen kış
İnsanı biraz ruhen meyus ediyor
Hele hele dar geçimlilerde okul, yakacak, kıyafet, gıda sorunu
İster istemez bilinç altından tetikliyordur bu durumu
Dediğiniz gibi sabır ve şükürle mukabele etmek
Ve yaşam enerjisini canlı tutmak, tutmaya çalışmak yapılacak en doğru şey
O enerjiyi her daim hissettiğim ve feyiz aldığım bir sayfadayım
Önce teşekkürle beraber
Kutlar, sayglarımı sunarım Handan hanım.
handan akbaş
Tuzu kuru çok zenginlerin dışında, hepimiz geçimle ilgili sürekli hesap kitap halindeyiz.
Sürekli mutsuzluk mutsuzluk getirir diye inananlardanım.Eşim, çocuk ve torunlarım ve ben sağlıklıyız çok şükür, ölümden başka her şeyin çözümü bulunur.
Maddi ve manevi sıkıntıda olanlara Rabbim yardım etsin.
Her zaman değerli yorumlarınızı bırakıyorsunuz, çok çok teşekkür ve saygılar.
İlkbaharda kıpır kıpır, yaşama sevinci dolu yürekler, sakin, suskun ve sessiz bekleyişlerde.
Soğuk kış günlerini tevekküllü bir boyun eğişle karşılama hali hakim yüreklerde.
Yazı dolu dolu, deniz kıyıları, yemyeşil bağ ve bahçelerde yaşamanın keyfi gelecek baharlara ertelendi.
Yine de umutlu ve mutluyum…
YÜCE ALLAH MUTLULUKLARINIZI DAİM EYLESİN.
HER GÜNÜNÜZ GÜZEL OLSUN.
TEŞEKKÜRLER.
handan akbaş
Bu güzel dilekleri, ben de bütün yurdum insanına diiyorum, saygılarımla.