YENİ BİR GÜNE BAŞLARKEN...
YENİ BİR GÜNE BAŞLARKEN...
Yeni bir güne başlıyoruz yine. Biraz uykusuz, biraz yorgun, uykusuzluğun verdiği bir tatsızlık. Dünün arkasından bakalım bugün neler yaşayacağım.
Böyle bir giriş cümlesi ile yazıya girince; yazıyı okuyanlarda :”dün neler oldu acaba” gibi bir merak uyanacağını sanıyorum.Aslında dünde,bir önceki günde ve daha ertesi günlerde de olağan dışı hiçbir şey olmadı.Günlerim hep tekdüze birbirinin hemen hemen tekrarı gibi.
Aslında pek çok insan için bu böyle değil mi? Herkeste hep bir yerlere yetişme telaşı, bir koşturmaca, iş ve evde yaşanan monotonluk. Hepimiz birbirimize benziyoruz giderek. Dünyanın günlük telaşlarına kapılıp hep bir şeyleri erteliyoruz. Aslında yaşamı erteliyoruz. Oysaki geçen zaman bize ait bir şeyleri de eritiyor potasında. Biz bugün belki maddi şeylerin peşinden koşarken bize gerçekte gereken manevi huzurdan daha çok uzaklaşmıyor muyuz?
Dünyada neler olup bitiyor farkında mıyız? bizi gelecekte neler bekliyor.? Hızla kirlenen dünyada geleceğe dair umut besleyenimiz var mı aramızda? Ya da bir atalet mi hakim, ya da bana dokunmayan yılanlara sizde mi aldırmıyorsunuz?. Peki balkonda otururken, ya da bir yakınınızın düğününde, ya da bir sokak ortasında, adres sormayan bir kurşun sizi öperse diye düşündünüz mü hiç? ya da parka biraz hava almaya götürdüğünüz 0-4 yaş arası kardeşiniz, çocuğunuz, yiğeniniz ya da komşunuzun çocuklarından birileri hangi hain el tarafından atıldığı bilinen bir bombanın patlamasıyla buz gibi dağıldı mı? Farkında mısınız haber bültenlerinde askerlerimizin şehit haberlerinin çıkmadığı bir gün yok artık. Peki askerde yakını olup da gece rahat bir uyku çeken var mı aranızda? Gün geçtikçe her şey daha kötü bir hal almıyor mu sizce de...
Allahım sabah sabah yine kötü şeyler düşünüyorum. Artık gazeteleri okumak istemiyorum haber bültenlerini izlemek istemiyorum. Kinin olmadığı, insanların çıkarlarına hizmet etmeyen çocukların rahatlıkla ve huzurla oynayıp dondurma yiyebileceği, yolda yürürken ya da evimin balkonunda kahve keyfi yaparken aklıma kötü şeylerin asla gelmeyeceği, masum insanların kendilerini ilgilendirmeyen kavgalar yüzünden şehadet şerbetini tatmayacağı bir dünya da yaşamak istiyorum. Ne olur dünyamızı daha fazla kirletmeyin.