- 1724 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
TRABZON HAVALI SİLAHLAR ATICILIK TARİHİ
Trabzonlu atıcı, Yusuf Aytin’den bir hatıra...
Yusuf Aytin, 1962-1965 yılları arasında Trabzon’da lisanslı atıcılık sporu yaptı.
Aldığı üç kupadan birini, Tokat İli’nde, ikisini Trabzon’daki müsabakalarda aldı.
O vakitlerde Sanat Okulu karşısındaki Atış Poligonu henüz yapılmamıştı.
Atıcı sporcuların idman yeri, Trabzon Şehir Stadı’nın kuzey dışındaki(Kalearkası altında) çöplükten düzeltilerek yapılan bir atış sahası idi. Yağmur sırtlarına yağardı.
Sonradan bir çatı yapıldı. Bu çatı, Trabzon Valisi Vefâ Poyraz emri ile yapılmıştı. Çatı yapılmadan önce, tek kişinin atış yapabileceği zemin vardı. Çatı yapıldıktan sonra, dört kişinin aynı anda atış yapabileceği bir zemin oluşturuldu. Yarışlar, İdmanocağı Spor Kulübü adına yapılırdı.
Uzun yıllar formaları, hedefleri ve kupalarını sakladı.
Müsabakalara, Tokat ve Manisa Atış Poligonlarında; Erzurum’da ise, Palandöken Dağı eteğindeki ovada çadır altında atışlar yaptı.
"Erzurum’a onbir(11) kişilik kafile ile gittik; (*)Burhan Cahit Atilla, İsmail Semerci, Kemâl Tuzakçı, Osman Alemdar, … . Hepimiz Trabzonlu ve İdmanocaklı idik.
Manisa’da, o vakitlere göre çokgüzel atış poligonu vardı. Bu atış poligonunu unutamıyorum. Bize göre, Avrupai bir atış poligonu idi. Türkiye birincilikleri bu poligonda yapılırdı."
Erzurum Palandöken’de iken çarşıya omuzağacı ile bakır bakraçlarla koyun yoğurdu satmaya giden çobandan satın-aldığımız altı bakraç yoğurdu ellerimizle yediğimizi, bugünkü gibi hatırlıyorum... çobandan tekrar getirmesini istediğimizde, "ancak bir hafta sonra getirebilirim" demesini de.
*: Burhan Cahit Atilla; Trabzon, Boztepe İlk Okulu’nda okuduğum yıllarda müdüryardımcımız idi(<1964). Okulun kuruluş yılı:1927’dir. 2013 Yılında, öğretime açıktır.
Anlatan: Emekli öğretmen, şair ve yazar Yusuf Aytin.
Kayıt ve nakleden: Kadir Yeter. 07.10.2010 Çarşamba, saat: 14.53’de.
Yer: Stad Karşısı, Kavakmeydan Mahallesi. Trabzon. ŞAD
YORUMLAR
BURHAN CAHİT ATTİLA KİTAP YAZDI:
"Yayın adı: HAVALI VE SERBEST TABANCA ATIŞLARINDA İLK BİLGİ"
"Yayınevi: BAŞ. GENÇLİK VE SPOR MÜDÜRLÜĞÜ SPOR EĞ."
Yayın Yılı: 1991
w.nadirkitap.com/havali-ve-serbest-tabanca-atislarinda-ilk-bilgi-burhan-cahit-attila-kitap2449590.html
Ekleyen: kadiryeter Kadir Yeter.
13.8.2015 Kavakmeydan Mah. TRABZON.