Eksiklikler Ülkesi
_____________________________________
Burası bir eksiklikler ülkesi...
Evet eksiğiz çünkü dünyada milyonlarca insanın kullandığı, faydalandığı şeyleri biz kullanamıyoruz neden mi? Çünkü bizim Ankara 1. Sulh Ceza Mahkememiz bunları kullanıma kapattı. Youtube bizim neyimize, Vimeo bizim neyimize . Şimdi elimizde bir Facebook’umuz kaldı yakında onu alırlar. Sonrada "onlar ermiş muradına biz çıkalım kerevetine."
Youtube neden kapatılıyor anlamıyorum. Bir çok insan videolarını orada yayınlayarak ün sahibi oluyor. Keşfedilmemiş bir çok cevher orada keşfediliyor. Youtube erişim sadece Türkiye den mahkeme kararıyla 4 kez engellenmiş. Her ne kadar engellense de, insanlar bir şekilde bu siteye erişiyorlar. Hatta ülkenin başbakanı da buna dahil. Ve bunu yetkililerde biliyor. Peki bunların yapılmasına ve yapıldığının bilinmesine rağmen, bu yasak üzerinde neden hala ısrar edilip, ülkemizin imajı çiziliyor. BBC bunu "Türkiye’de ifade özgürlüğünün durumunu, 301’inci maddenin halini ve Orhan Pamuk dahil olmak üzere 50 yazarın düşünceleri yüzünden yargılandığını ve bunun Avrupa Birliği’nin aday Türkiye’ye ısrarına rağmen gerçekleştiremediğini iletti." diye yazdı.
Genç Siviller tarafından 12 Haziran 2010 tarihinde Türkiye’de YouTube ve Google’a getirilen erişim yasağını protesto etmek için "Milli Motor" adında bir arama motoru ve "Milli Tüp" adında bir içerik oluşturdu. Milli Tüp bağlantısında, beyaz arka planda sadece "Tek Tek videoları seyrediyoruz, onaylanan video olunca biz haber veririz." ifadesi yer almaktaydı.
Youtube’un kapandığı ilk zamanlardı, Almanyadan arkadaşım bana bir video adresi yolladı bak şu videoya muhteşem şeyler yapmışlar dedi. Ben izleyemeyeceğimi söyleyince, izle gerçekten çok güzel dedi. Sonunda, Youtube’un engellendiğini, o yüzden izleyemeyeceğimi söylediğimde, ağız dolusu bir kahkaha attı...
Bu durumun ne kadar utandırıcı olduğunu sanırım farkedebiliyoruz.
Şimdi ise, Facebook’un kapanacağı, 30 adet kapatma kararı alındığı söyleniyor. Kapatın !
Nede olsa alıştık biz yasaklara ve milleti kendimize güldürmeye.
Oysa şunun şurasında Demokrasiye EVET diyeli daha ne kadar oldu ki.. Ama dedim ya siz takılın kafanıza göre nasıl olsa bu millet Facebook’a da girmenin bir yolunu bulur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.