- 957 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Varlığımıza hazır mıydık Yaşayacaklarımaza
Varlığımıza hazır mıydık Yaşayacaklarımaza
Susmanın,konuşmanın bir hükümranlığı, vardır. Sessizlik, ağırdır çünkü. Etrafında konuşan, ses çıkaran her şeyi kendiliğinden "hafif" kılar, ucuz. Sessizlik karanlık bir delik gibidir. Merakı çağırır. Merak, hayali davet eder; hayal, korkuları; korkular, diplerimize bir yerlerimize kilitlediğimiz aşağılık duygularını. Böylece sessiz olana yönelir insanlar, gönüllü bir kölelik başlar yavaş yavaş....
Arada sessizin halleri kaynar gider .......
Sözler insanın ağzının içinde birikince yanaklardan boyna doğru sancılı bir kasılma olur.
Söylemedikleri nerede birikir insanın? Kalbin arkasındaki gizli, dipsiz bir kutuda mı? Söylenmeye söylenmeye kıkırdaklaşıp, sonra da kemik haline gelir mi çok bekletilirse sözler? O yüzden mi, sanki kemiği yerinden söker gibi bir acı verir uzun zaman söylenmeyip de günün birinde ağzı parçalayarak çıkan sözler?
Söylemediğinde,söyleyemediğinde güçlü zannederler ... Susarsın... Söyleyince canın acır...
İnsan konuşmadı mı içinde derin yaralar açılıyor. Ve bir süre sonra bakıyorsun o yaraların kabuklarını artık hep hazırlıklı olduğun kötü haberler değil, yaşamaktan yana olan iyilikli şeyler kaldırıyor...
Ve artık solan değil açan çiçeklere ağladığını fark ediyorsun...
Bu nedenle çiçeklerle başa çıkamıyor işte bazı insanlar...
Her açan çiçeğin bir gün solacağını hepimizi biliriz....
Her gelenin, beraberinde bir gün gidecek olduğu gerçeğini de getirdiği gibi. Belki de bu yüzden kimileri kimsenin gelmesini istemeyebilir artık. Bir gidişe daha dayanamayacağı için zamanı çalı çırpıyla, çaputlu bir karışıklıkla, mühim işler kalabalığıyla, ufak tefek heyecanlarla, dolduracaktır.
Zaten belki de, bir öncenin olduğunu unutabilir kişi. Sabah nasıl kalkardın sen o gelmeden önce? Gece ne yapardın o hiç yokken? Sen kimdin ki zaten? Nasıl bir şeydin ki sen?
İnsan kendinin ne olduğunu bile unutabilir bazen.
Birini sevmek çok korkunç bir şey değil midir sırf bu yüzden?
Çünkü insanı, birini sevmeden önceki halinden çok daha yalnız bırakır birinin gitmesi.
Sadece ve sadece bu yüzden ... Dünyanın en korkunç şeyidir sevmek birisini....
KAMİL SÖYLEMEZ