DÜNYAMIZI SEVİYOR MUYUZ?
Bizler sevdiğimiz bir varlığa önem veriyoruz ,hemen koruma iç güdüsünü devre ye geçiriyoruz.Her kötü olaydan sakınmaya çalışıyoruz değil mi?
Bu güzel Dünyanın;çağlayan nehirlerini,muhteşem denizlerini,görkemli dağlarını,harika ovalarını,doğa içinde yaşayan hayvanlarını önem vermeyen vahşi bir insan halini aldık…Yüzyıllarca savaştı doğa bizimle biz yıktıkça o yaptı besledi Ama artık tükendi
Dünya da hastalık, sefalet,cinayetler, açlık, afetler,savaşlar aslında doğanın ,biz insanların nankörlüğüne karşı direnişi. Artık doğa kendini yenilemiyor,üretmiyor,her geçen gün doğa başka boyutlara taşınıyor.
Bizler ne kadar doğal ortamda yaşadığımızı ,sağlıklı beslendiğimizi düşünüyor olsak ta başımıza gelen hastalıkların , felaketlerin sebebini aradığımızda,suçun kendimizde olduğunu hiçbir zaman düşünmüyoruz.
Asıl suçlular biziz doğaya sağlık mı verdik ki o bizi sağlığımızla ödüllendirsin, doğaya huzur mu verdik ki o bizi huzurla ödüllendirsin,biz doğamızı koruduk mu ki o bizi korusun!
Her şeye sahip olma isteğimiz hiç bir şeye sahip olmadığımızı gösterdi Aslında doğa bize vermedikçe hiçbir şeye sahip değiliz. İnsanoğlu olarak bir ülkeyi bir günde ele geçirirsin, ama doğa bir saniye de aldığın ülkeyi yerle bir eder.Dünya da en büyük güç Doğa dır.
Ufacık bir kağıt parçasını, plastiği, zevk için içtiğiniz sigara izmaritlerini ve içecek kutularının az ilerdeki çöpe atılmamasına, eksoz gazlarına ,ormanların yakılmasına,denizlerimize,nehirlerimize kimyasal atık atılmasına,doğa da katledilen hayvanlara,sanayileşmede ki tedbirsizliklere hep göz yumuyoruz. Artık insanın doğayla, çevresiyle bağı kalmamış durumda,
insanın;insanlıkla da bağı kalmamış durumda…
Dünyamızın doğal dengesinin bozulması ve kirlenmesi; kalkınmanın ,sanayileşmenin bedeli olmamalıdır.
Doğal çevrenin kirletilmesi,korunmaması yasalara göre suçtur. Ben bu saate kadar Türkiye de en azından doğayı kirleten,korumayan bir vatandaşın uyarılıp ta cezalandırıldığını görmedim.
Öyle ki Doğayı korumak için kurulan vakıf ve derneklerin insanları bilinçlendirmek için yapılan eylemleri her fırsatta engellenip cezalandırılıyor. Doğayı korumak suç, doğayı hoyratça kullanmak ,korumamak ise neredeyse ödüllendirilecek…
’’ Dünya yı sevmiyoruz sadece ondan faydalanıyoruz’’ diyor Jiddu Krishnamurti çok doğru. Doğaya karşı o kadar çıkarcı bir davranış içindeyiz ki bize verdiklerini hoyratça kullanıyor,önem vermiyoruz ve daha çok korumak için caba bile harcamıyoruz…
Çünkü gerçekten Dünyamızı sevmiyoruz..
Dilek AKINCILAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.