BABAANNEM GOOL DEDİ
Durun yahu sizin aklınıza da hemen kötü şeyler gelmesin.
Zaten kadın iki büklüm olmuş, bir elinde bastonu diğer eliyle duvarlara tutuna tutuna zar zor yürürdü garibim.
Babaannemin iki kulağı da az işitir o yüzden diziyi başından sonuna anlatmak zorunda kalırdık. Üstelik tam bir televizyonkolikti ama duymayan birisine, işin yoksa gelde dizi filmin birinci bölümünden, son bölümüne kadar anlat bakalım, anlatabilirsen.
Hiç unutamam, Bihter intihar ettiği zaman evdeki bir paket tuvalet kâğıdı babaannemin gözyaşlarıyla bitmiş, Bihter yeni bir diziye başlayınca bütün sülaleyi tek,tek arayıp müjdeli haberini vermişti.
Hani herkesin bir keyfi olur ya; kimi kahve içer, kimi çay bu da babaannemin keyfiydi.
"Ah babaanne,ah"
Akşamları şu bizim yarışma programı başlayınca, babaanneme anlatmakta epey zorlanırdık;
-ne diyorlar kızım
-açma diyorlar babaannecim...
-afferin onlara, afferinnn, valla nerde bu zamanda böyle gençler.
-babaanne öyle değil ya, kutuyu açmayın diyorlar.
-aa üstüme iyilik sağlık, insan televizyona çıkıp böyle şeyler konuşur mu kızım.
-üf babaane bırakta seyredelim, hem bunda kötü niyet yok ki. Kız babasına soruyor acaba kareli gömlekli çocuğunkini mi açsam yoksa çizgili gömlekli olanın mı
-hadi canım olur mu öyle şey, babası ne diyo ki
-annen daha iyi bilir, beni araya sokmayın. AlimAllah sonra kötü birşey çıkarsa mahvolursun dedi.
-kızın babası da mı orda ya
-he babaanne, annesi,amcası, yengesi herkes kutuyu bekliyor
-bu ses ne kızım
-ha o mu, kızın arkadaşları sesleniyor
-ne diyolar hele bak
-aç,aç diye bağrıyorlar
-nee
-yok babaanne kötü niyet yok dedim ya, iyi niyetle aç diyo bunlar valla bak
-Leylâ kızım..su...
-dur babaanne kutuyu açıyorlar, tüh be ya
-Leylâ suu
-tamam babaanne şu kutuyu da açsın bakalım büyük mü küçük mü çıkacak
-Leylââ
-ben olsam önceden açacağım kutuları bir, iki, üç diye aklımda sıralardım ya,dur kız dursana
-Ley
-hislerim beni yanıltmazsa küçük çıkacak, açma kız kutuna git
-sence ne yapsın babaanne ?
-sug
-yok öyle kutu be ya
-sug ley
-a ha açıyor, açıyor. Yuppyy kazandık babaanne, kazandık
-ha ha ha gördün dimi babaanne hislerimi
-babaanne, aa babaannem ölmüş...
Davi/öyküsatıcısı
YORUMLAR
Okunduğunda bir Tv proğramı ve onun aile içindeki etkisi gibi görülse de öyle değil...Sn.Davidof anlatmak istediğini anlatmış.Gerisi okuyucunun anlayışına kalmış.
Gerek yazılı, gerek görsel yayın organları bizlere ne, neyi, nasıl sunuyorlarsa öylece alma durumunda kalıyoruz maalesef.Kapitalistlerin ve egemen güçlerin amaçlarına ulaşmalarında her yolun mübah sayıldığı günümüzde , insanlarımız sadece emekleriyle sömürülmezler.Dili, dini ve kültürü de giderek yozlaştırılır.Ve de emperyalist güçler emellerine böylece çok daha kolay bir şekilde ulaşırlar.Milli ve manevi değerler yok edilirse her şey çok daha kolay elde edilir.Yeni akıl barik olanımızdan, en yaşlımıza kadar bir şekilde ruhumuzu, beynimizi meşgul edenler, bağımsızlık mücadelesi içinde çok farklı yöntemlerle bağlarlar da çoğumuzun ruhu duymaz.Reklamlarla daha bebelerin bile dikkatini çekenler, acaba o sunulanları o çocuklarına temin edememiş olduklarından dolayı ruhlarındaki acı ve ızdırabı duyarlar mı?Üzerimize serpilen ölü toprağından silkelenip de kendi öz benliğimize dönmemiz gerek.İzin vermezler.Ve de beyin yıkamaya devam ederler.Daha çooook avutulur ve uyutuluruz.Hele ki tek umutlarını kutulara ve içindekilere bağlama durumunda kalmış insanlarımız istismar edildikçe...Gündem değiştirilip, asıl konular örtbas edilir de farkına varmayız.
Babaanne gooool demiş.Dede ise başını kaldırıp " aaaa cambaza bak" der.Ve bu böyle gider mi?
Bana da bunları düşündürttü güzel yazınız.
Kutluyor ve saygılarımı sunuyorum Sn.Davidof.
:))
Güzel olmayan insanı bile güzel gösterendir gülümseme :)) Pozitif enerji kaynağıdır:)) Morali bozuk insanları, dostlarınızı bir gülüşünüzle iyileştirebilirsiniz bazen.. Ve bazen de ağlanacak halimize güleriz:))
Gene de kötüsü olmaz tebessüm etmenin:))
Vallahi güldürdünüz ne de iyi ettiniz:)) Siz bizleri güldürdünüz Allah'ta sizi güldürsün emi :))
Eksik olmasın yüzünüzden gülücüğünüz :))
Davidoff
"GÜLERİZ AĞLANACAK HALİMİZE"
Saygılarımla.
evlerin odalarındaki sesleri duyabiliyorum ,benim de babaannem neydi dizinin adı ya valla unuttum ,sürekli takipteydi kaçırınca galiba üzülüyordu : ))
Davidoff
Günümüzün içinde sanki başka dert yokmuş gibi GENCİMİZ-YAŞLIMIZ-ÇOLUĞUMUZ-ÇOCUĞUMUZ,Dizi film-Yarışma önümüze ne gelirse gelsin seyreder olduk.
Sonra da adımız TÜRK AİLESİNE ÇIKTI.
RAFLARDAKİ KİTAPLARIN SADECE TOZUNU MU ALACAĞIZ ?
SEVGİYLE KAL.
kutu kutu pense elmamı yerse...
bir ,iki ,üçler
yaşasın türkler
dört, beş, altı
polonya battı
yedi, sekiz, dokuz
ruslar domuz
on ,on bir ,on iki
amerika tilki
on üç ,on dört ,on beş
araplar kalleş
on altı ,on yedi ,on sekiz
hapı yuttu porteekizz..
neydi o ikinci dünya ninileri...
şimdimi
..
bir ki üç..
amerika kazandı...
Davidoff
İnternet yüzünden sabaha karşı uyuyan çocuklara ne ninnisi :)
ESEN KALIN.