Evlendik Mutluyuz
Kendini sorguluyordu, etrafı sorguluyordu, evliliği sorguluyordu. Etrafında hiç mükemmel evlilik görmemişti. Hayran olduğu tek ilişki anne babasının ilişkisiydi.
Düğün arabalarının arkasına görkemli şekilde yazılan, ’Evlendik Mutluyuz’ yazısını acı bir tebessümle izledi.
Sonra kendi kendine düşündü, ’On yıl sonra birşey yazmak gerekse, aynı arabanın arkasına aynı çift ne yazardı?’
-Kahretsin yaptık bir eşeklik
-Biz ettik siz etmeyin
-Etme bulma dünyası
-Akıllı ol, son anda nikahtan kaç
-Benden beter olasın
-Benim de cümlelerim var
-Sarhoştum hatırlamıyorum’
Ya da,
-’Ben annemi istiyorummm
Örnekleri çoğaltabiliriz. Kesin olan birşey var. Evlendikten on sene sonra kimse gelin arabasının arkasına, ’Halâ çok mutluyuz’ yazmaz.
Neden yazmaz?
Çünkü kimseye birşey ispatlamak zorunda değildir, aptallığın alemi yoktur da ondan.
Diğer bir sebep, kimse on yıl sonra halâ çok mutlu değildir.
Yine de, ’Darısı başınıza’ diye beddua niteliğinde birşey yazılabilir...
Burada asıl söylenilmek istenen şey, ’Düğünümde alkış tutuyordunuz, bu mutsuzluğumda hepinizin az da olsa payı var. Alma mazlumun ahını, çıkar aheste aheste’ olabilir.
Tabii ki bu uzun bir cümle olduğundan, arabanın dört tarafına yazılsa dahi yine de cümle bitmeyeceği için bu uzun ve meşakkatli uğraşıdan vazgeçilir.
Şimdi okuyanlardan bazıları, ’Yuh artık amma da abarttın’ diyebilir. Oysa onlar da bilirler ki abartı yok, hatta yazılacak daha neler var neler. Buradaki tek abartı 10 yıl.
Bunun gerçeği 5 yıldır.
Neden eskiden aşklar sevgiler daha uzun ömürlü olurdu?
Geçtiğimiz günlerde bir program izledim. Konuk Erol Evgin’di. ’Biz hoşlandığımız kızın yanına gidip çıkma teklif edebilmek için aylarca bakışırdık, sonrasında çıkma teklif edebilirdik’ dedi.
Şimdilerde o çıkmaların adı, ’Senden elektrik aldım’ a dönüştü.
Bu kadar elektriğe aşklar evlilikler de trafoya dönüştü tabii.
Dikkat! Yüksek gerilim hattı...
:) İyi bayramlar...
YORUMLAR
Herkes birbirini kandırıyor... Annemi babam kandırmış mesela.. sonra annem kandırmaya başlamış babamı. yalan olmuş hayatımız ya. herkes birbirini söğüşlüyor... sözlenince ayrı bi yalan,, nişanlanınca ayrı bir yalan.. evlenince apayrı.. yalan rüzgarına dönmüş hayatlar.. mutluyuz evliyiz,,, bunun yerine şunu yazmalılar bence " EVLENDİK,,, KERİZİZ,,,,
Esma KAHRAMAN
Hatta biraz iddialı olacak belki ama evlilik; evlenmek bir müessese kurmak için yapılan bir şey.Mutlu olmak için değil.Arabaya yazılan ''MUTLUYUZ'' yazısı yanlış olabilir veya ''UMUTLUYUZ MUTLULUKTAN'' yazılsa daha mı doğru olurdu ?Mutlu evlilikler de olabilir ama ortalıkta görüneni çok yok galiba.Gösterilenleri (!) ben saymıyorum,gördüklerime göre yazıyorum.
Mut'lu evlilikleri kutluyorum,Soma'lı evliliklere saygılar sunuyorum.
Esma KAHRAMAN
Eğer hayatta N tane ilişki yaşıyorsak (Evlilik, flört, tek gece, bir tatil, vs) iyi olasılıkla N-1 kadar da ayrılık yaşıyoruz (Eğer yalnız ölüyorsak N tane ayrılık, öbür tarafa giderayak aynı anda beş kişiyi idare ediyorsak da N-5 ayrılık). Kısaca insan ilişkilerinin doğasında ayrılık var. Ayrılmamak anormal bir durum.
Esma KAHRAMAN
Tabii dügünlerde es dost mutlu gündür diye kutluyorlar yanlarinda bulunuyorlar..
Ama mutluluga dair hicbir seye katkilari olamaz.
Bu insanlarin kendi elinde.bizim elimizde.
Sürekli mutlulugu resmeden aileleri hakikatten ben de görmedim.
Görmemiz de mümkün degildir zaten hem sadece iyi günler baglamiyor insanlari zor günler daha bagliyor insanlari birbirine.
Aslinda nasil ki temiz cevrede yasam baskaysa huzurun oldugu saglandigi evlerde de hayat baska.
Ve ilk zorlukta yerle bir olan evlilikler kalplerde bagliligi olmayan kisilere has bana göre.
Hem sürekli herseyin yolunda olmasi anormal olurdu hic cekilmezdi galiba sus pus bir hayat.Heyecansiz.
Yine güzeldi
Yüregine saglik
Sonsuz sevgimle
hicbitmez tarafından 10/5/2010 5:58:22 PM zamanında düzenlenmiştir.