DİLİMİZ YOZLAŞTIRILIYOR
dilimiz yozlaştırılıyor metin imer
Metinimer35.sitemynet.com tarafından günümüz gençliğinin bir tuzak içersinde olduğundan habersiz yoluna devam etmesi beni oldukça rahatsız etmiş,kısa da olsa bu yozlaşmanın önüne geçebilecek çalışmalarımdan ilki diyebileceğim bir yazı.
Erhan Tığlının dilimizin yozlaşmasıyla ilgili yazısını beğeniyle okudum sevdim.Kendisini başka yazılarından da tanıdığım bir yazardır.İlk edebiyatımız olan sözlü edebiyatı kaçımız biliriz?Veya ilk sözlü Türkçe şiiri?
"Yen-çi san dağını yitirdik,Kadınlarımızın güzelliğini aldılar,Se-lan -şan yaylalarını yitirdik,Hayvanlarımızı otlatacak yeri aldılar."şeklinde gördüğünüz gibi duru sade ve anlaşılırdır.İlk yazılı edebiyat ise 8.yy.da Yenisey ve Orhun çevresindeki Kırgız Türklerine ait "Orhun Kitabeleri"dir.Tonyukuk ve Kültigin yazıtı gibi.Daha sonra Türklerin İslamiyeti kabul etmesiyle Tanzimatın ilanına kadar Osmanlı süreci devam eder.Divandan tutun da halk,anonim,aşık ve tekke edebiyatına kadar hepsi İslamiyetin etkisindedir.Öz Türkçe sadece aralara sıkıştırılmıştır.TDK nın 80sonrası çabaları ad bir işe yaramamıştır.Örneğin Uçaka Gök konuksal Avrat denmesi gibi.Ya da Sigaraya;Toplumsal Tüttürgeç gibi komik gelen kelimelere gülüp geçmiştir toplumumuz.
Gelelim günümüzün uzaylı gençlerine.Uzaylı diyorum çünkü kendilerine göre bir dünya kurmuşlarki onları anlamak bırakınız mümkün olmayı kafayı kırmamak elde değil.
"Yav"dan,"Çav"dan vazgeçtik şimdi ne idüğü anlaşılmaz "Uza""Daral geliyor"Nobran"gibi yüzlerce bilmediğimiz ikinci anadilimiz doğdu bile.Vatana millete hayırlı olsun.
Tabii ki bunlar TVdeki kıytırık diziler halinde Amerikan gençliği yaratmak için bizi kültürel anlamda yozlaştırmaktan öte boğmak ve yok etmek anlamındadır.Yazık ki biz bu dizileri halen bir keyif alarak izlemekteyiz.Bile bile bu batağın içersine sürükleniyoruz.Maalesef bu memlekette RÜTÜK denilen olay sadece kendine göre saplantıların dışında hiçbir şeyin üzerine gitmiyor ve gitmeyecektir de.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.