- 945 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ASiYENiN BiR DiLEGi KABUL OLDU
Karadenizin hircin dalgalarinin kiyiya vurdugu kasabalarinin birinde Asiye diye bir kiz yasarmis.Asiye daha cocuklugunu yasayamadan anne roli oynamak zorunda kalmis kücük bir kiz.Kara kasli, karagözlü güzelce bir kiz.Anasi dogum kontrol denen lüksü bilmedigi icin, veyahutda isine öyle geldigi icin habire dogurmus durmus.Bu zavalli asiyecik yemek yapmis, bulasik yakamis,cocuk bakmis,hamur yogurmus yillarca.Hic sormamislar sen hayatindan memnunmusun diye?..Zavalli yillarca kardeslerine analik yapmis, hayatindan bikmis cocuk yasinda.Evisleride cabasi olmus.Anasi findik fistik deyip tarla tapan gezerken, cocuk dogurmayida hec ihmal etmemis.Olan bu gariban Asiyeye olmus.Ne saklambac oynamis,nede kovalamac,,o sadece evcilik oynamis,ve hep basrolde Ana olmus.Ana kelimesi 3 harfden olusuyor ama ,anlami cokkkk büyük ve asiyede bunun farkindaymis herdaim.Kardesleri agaldikca susdurmus,acikdikca yedirmis.Yavrucak bir kere cocuk olamamis belkide.iste bu sekilde hayatina devam ederken icindende kizinca sunu geciriyormus.Allahim birgün evlenirsem bana cocuk vermeeee.Bikdim artik yeter dermis ,bunaldikca .Napsin kizcagizin cani yaniyomus vede bu cümleyi herseferinde icini bosaltircasina bagirarak sarfediyormus.
Aradan yillar gecmis babasida ölünce bunlar bayagi bir bunalima girmisler.Asiyenin isleri dahada zor olmus.Yani dünyanin nekadar agir yükü varsa Asiyenin sirtina yüklenmis adetea bir hamal gibi.Oda bu yükler altinda ezilirken birgün,bir isik yanmis Asiyeye.Almanyadan bir dünürcü cikmis.Buda iyi aile diye hemen varmis.Dügün dernek kurulmus ,Asiye gurbetele ithal gelin olmus.Orada ilk baslarda hayat mücadelesi vermekden unutmus mazide yasadigi sorunlari.Ha bu arada asiyenin bacisi hayriye,Asiyenin kücük kayniyla anlasmilar ve oda ablasinin yanina elti olarak gelmis.Ayni evde yillarca yasamisar.Bagzen mesut bahtiyar,bagzende verem bahtiyar.Bu arada Asiyenin cocugu yokmus.Ya olmuyodu yada korunuyordu.Anasindan agzi yanmisdi ya kendisi detbirli olmayliydi diye düsündü zannimca.Halk arasinda cocuksuz Asiye damgasi yemisdi.Cocukdan bikdigi icin doktora bile gitme ihtiyaci duymadi.
Yillar yillari kovalamis durmus ve birgün bacisi hayriye dogum yapmis ve bir oglu olmus.Bu cocuk eve senlik getirmis ama ,Asiyenin kucagi boskalmis.Bunun ezikligi altinda yasarken birgün aklina tüp bebek olayi gelmis.Ve bunu herkesden gizlice denemis ben deyim 2, siz deyin 3 ,yani denemis ama olmamis.Asiye kaderine isyan etmemis.Bagzen yasitlarinin kucagindaki cocuklari görünce ici burkulmus.Asiye dinine cok düskünmüs ve aileside öyleymis.Camiyle ev arasinda mekik dokumus yillarca.Belki buyüzden biraz daha metanetliymis Asiye.
Bacisi Hayriyede ablasinin yüzünden bayagi geriliyormus.Onun cocugu yok benimse var felan arada düsünüyormus.Belki sirf o üzülmesin diye ikinci cocugu düsünmüyormus.Ama kader buya Hayriye gine hamile kalmis.Bu arada Asiyeye hamile oldugunu söylemek icin bayagi düsünmüs vede söylemis.Asiyede sevinmis ama ici ne halde kimse bilemez tabiki.iste öyle böyle derken Hayriyenin bir kizi olmus,Asiyeninde gözleri dolmus.Bacisinin hem kizi hemde oglu olmus.Ama Asiyenin yine kollari bosmus.Cocuksuzlugun verdigi gerginlikle Asiye cocuklara karsi bayagi tahammülsüz olmus.Heryeri kirletiyorlar,herseyi istiyorlar..yani hersey gözüne batmaya baslamis.Cevredekilerse bunun bu hallerine kiziyorlarmis ama,kadin napsin kendi elinde olmadan yapiyormus.Okadar cocukdan yakindikdan sonra,aklina biranda misafirlerinde cocuklarinin oldugu geliyormus.Aninda kendine geliyor ve özür diliyormus.En samimi arkadaslarinin cocuklarini bile konusur olmus Asiye.Cok yediler,döktüler,sacdilar v.s.. Asiye yanliz oldugu icin evde heryer temiz .Kayinvalidesigille birlikde ayni aportmanda otururlarmis.Asagi yukari mekik dokur Asiye gelin..Hayatini temizlige,camiye,vede ese dosta ayarlamis öylece gecip gidiyormus yillar.
Ramazanin birinde camiye gitmis Asiye gelin.Orda yakindan tanidigi bir aile dostunun gelinini görmüs.Kadin ikinci cocuguna hamileymis.Ama Asiyeye söylemeye cekiniyormus.Agzindan kacirmis kadin.Asiyeyi bir düsünce almis aninda.Kadin üzüldü diye üzülmüs kendi kendine.Asiye yavasca kadinin kulagina demiski;kiz hatice, sen hamilesin bu hallerin normalde, yav benimde midem bulaniyo ,agrilarim var,yatakdan kalkamiyom demis.Kadinda insallah kiz abla belkide vardir demis.Oda imkansiz oldugunu düsündügü icin;he kiz ne güzel olur ikimiz arka arkaya dogum yapariz ve ikisi arkadas olurlar demis.Hatice hanim hem sevinmis bu dedigine,hemde üzülmüs,ici burulmus.Bu olaydan birkac hafta sonra bir telefon almis Hatice hanim.Duyduklarina ne kulaklari inanmis,nede kendi.ASiYE HAMiLEEEEEEEEEE...diye bir avaz cikmis telden.Hatice hanimin gözleri dolmus,aninda camide dedikleri aklina gelmis ve cok sevinmis..Birkac gün sonra Hatice hanim ve birkac arkadasi Asiye gelini ziyarete gitmisler,gözün aydin demisler..Asiye gelin normal yoldan hamile kalmis ve farkina varmamis.Yani günlük hayat devam etmis.Kendisini sadece yorgun vede hasta zannediyormus.Taaaki arkadasinin test alip ona getirmesine kadar.Gülerek yapmislar testi ,olamaz ama neyse demis Asiye gelin.Sonucu hamile olarak görünce cok sasirmis.Sükretmis Allaha kendini iyice kapdirmis hamileligin verdigi heyecana.Ama ben hamileyim diye kendini kampa almamis yani hec dikkat etmemis Asiye gelin.Almanyadaymis ama bag bahcede varmis gurbetin ellerinde.isede gidiyormus ,yani hamileligi hic ciddiye alamamis KAHRAMAN GELiN ASiYE..savasmis durmus yalan dünya dertleriyle.Bebek artik 6 aylik olmus ve son doktor termininde ,bebegin kiz olacagini duymus ve cok sevinmis.ismini düsünmeye baslamis.
Birgün hatice hanimin ,yani Asiyenin hamilelik arkadasi avradin evine bir telefon gelmis.Kaynanasi aglamaya baslamis.Telefonu kapatinca kaynana demiski: Asiyenin, daha agzindan diger kelime cikmadan , hatice hanim ,Asiyeye birsey oldu demis ve aglamaya baslamis.Bu arada hatice hanimin kaynansi devam etmis; Asiyenin kaynanasi beyin kanamasindan ölmüs.Bizi cagiriyorlar demis.O an hatice hanim hangi duyguyu yasayacagini bilememis.Bir yandan Asiyeye birsey olmamis diye sevinmis.Diger tarafdanda ölen kaynanaya üzülmüs.Ama takdiri ilahi bu,biri ölürken, öbürüde doguyor diye icinden gecirmis.Dogacak bebekde kizmisya,ha o bebege kaynananin adi verilir diye gecmis aklindan..Asiyenin ailesi hatiri sayilir bir aileymis.Cenaze haberini alan es dost akin etmis evlerine.Hergelen birsey yakisdirip agliyormus avrada.Asiyede kaynanasini ne cok sever nede az,yani orta dercede idare edermis.Ama herkesdende cok o aglamis.Birisi demiski bu bebegin adi Ayse olsun .Aysede kaynanasinin adiymis.O an Asiye hanim baka kalmis.Ölen birisinin adini koymak ,bekde cazip gelmemis ama ,yapacak birseyde yokmus,eller hemen yakisdirmis.
Kaynana ölünce akin akin millet gelmis.Bizim adetde geleni ac yollamazlar.Bu iki elti baci savasmislar kacgün.Ücüncü eltileride varmis ama o uzakdan bakarmis herseye onlarin degimiyle.Eltilerin ikisi kardes olunca ,bir ücüncü katilamazmis derlerya, iste öyle olmus. Bu ücüncü eltide uzakdan uzaga bakmis sadece.Sanki ölen sadece ikisinin kaynanasiymis.Evde dupleks, asagi yukari,ine cika birhal olmus zavallilar.Hatice hanim birgün Asiyeyi ziyarete gitmis eltisiyle berabar.Basda hersey iyiymis,birkac saat sonra Asiye birden fenalasmis.Yatirmislar yatagina ve aksam olmus herkes evine gitmis.Ertesi gün gine hatice hanima bir telefon gelmis.Telin karsisinda busefer hatice hanimin eltisi varmis.Abla Asiyenin bebegi karninda ÖLMÜSSSSSSSSSS.Hatice hanimda hamile napsin üzülmüs bayagi ,o an ben ne yaparim simdi .Bu kadin ben dogum yapinca yanima gelir.Üzülür ben dayanamam diye düsüncelere dalmis.isin en kötü yanida neymis biliyormusunuz.Bilemezsiniz tabiki,durunda ben anlatiyim bari..Asiye birkac gün kendini dinlemis,yok yok yokkkkkkk karninda kimildama olmuyormus.Süphelenmis ve doktoru aramis.Onlarda normal yorgunsunuzdur belki ondan felan gecistirmisler.Asiye sonunda hastaneye gitmeyi düsünür vede gider.iste orda aci gercek, gece yarinsinda dogan günes gibi ortaya cikar.Asiye mahvolmusdur,ne hayeller kurdugu belli degildir ama ,yavrusunu kucagina alacagi günü sabirsizlikla beklerken ,böyle bir aciyla 7,8 siddetinde temelden sarsilmisdir.Tutunacak ne bir dal ,nede bir el vardir onun icin.Hemen acil ünlü bir hastaneye sevk ederler Asiyeyi ve, karnindaki cansiz bebegi.Hastaneye giderler ve doktorlar Asiyenin iyiligi icin normal dogum yapdiracaklarini söylerler.Bunu duyan Asiye bir daha yikilir,cansiz bir bebegi kim dünyaya getirmek isterdiki.iste mucizevi birsekilde baslayan hamile yolculugu, burda cansiz bir bebegi dünyaya getirerek son bulacakdir.Hamileligin bile tadina varamadan, dogum denen o, candan can cikartma olarak destan olup anlatilmis büyük olay gelmisdir basina.Care yokdur dogum yapilacakdir.Asiye hic hamile kalamadigi vede dogum yapamadigi icin, dogumun onun iyiligine olacagini kesdiren doktorlar ,verirler asiyeye suni sanciyi.Bebek ölü oldugu icin hareket yokdur.Buda anne icin cok aci verici birseydir.Hem cansiz bir beden,hemde sancilar cok ,ve bebek gelemiyor.En sonunda vakumlada olsa dogum gerceklesdirilir..Zavalli Asiyem kucagina alir daha 6 aylik olmus bebegini.Herseyi tastamam olusmusdur erken bile dogmus olsa.Aglar aglar kendinden gecene kadar.Resimlerini ceker ilk vede sonkez yavrusunun cansiz bedeninin.Minik minik eller vede ayaklar ama cansiz hareket yok salmisdir asagi dogru.Boynunun altindan tutar yüzüne iyi bakmak icin Asiye gelin.Ama yok yokkkkkkkk yokkk cani yok bebeginin,ne inga der,nede anne.Babada mahvolmusdur,yillarca bekledikleri o an gelmisdir.Ama ne gelis beeee.Yikilmisdir artik ikiside.Hastanede dogum yapip acilar cekdiginemi yansilar,bebekleri cansiz dünyaya gelmis, bir kere sesini bile duyamamislar.Cok aci cokkkkk Allahim kimsey vermesin derler kendi kendilerine.Bebeklerini alirlar ve türkiyeye götürürler.Bagzilari belki güler bu ise ama,buda onlarin yavrusuydu.Et parcasi degil can parcasi yani..
Bu aci kayipdan sonra Asiye gelin hakkinda bagzi dedi kodular cikar.Kendini bilmez birkac adi yaratiklar, avradin agzindan demis gibi laflar ederler sagda solda.Bir uydurmaya göre Asiye zamanin birinde derki;keske benimde bir cocugum olsada, yasamasa ölse,ona bile ragziyim.Anam be bu lafi kim der aceba.Yada derse hangi zihniyetle sarfedmistir ,onu belki anlar gibiyim.Milletin agzi sussun diye belki böyle birsey demis olabilirdi.Ama nekadar gercek nekadar yalan bilinmez.Bu dedi koduyu cikartan avradinda tam 4 kere yalan olmasin ,bebegi karninda ölür.Belkide bu sekilde cezasini buldu ama,onada yazik oldu beee..kocasindan ayrildi ,yani hayatlari mahvoldu.Herkes hakkini elbet birgün aliyor.Amma gec, amma er.insallah bu yüzden gelmemisdir basina gelen olaylar, bu kadinin.
Artik kaderine küsmüsdür Asiye gelin olmayacakdir bir daha cocugu.Hatice hanimda dogum yapar ve bir kizi olur.Asiyeyi görmemek icin bayagi caba harcar hatice hanim.Bebek görmeye gelir Asiye birgün.Bebegi görünce derince bir ic ceker ve derki,Benim Aysemde yasasaydi bunun gibi olacakdi,birlikde oynayacaklardi .Ve hatice hanimla aglarlar.Birbirlerine teselli olmaya calissalarda, yok sönmez iclerine düsen ates.Nezaman nerde görse hatice hanimin kizini Asiye, benim kizimin arkadasi olacakdi bu kiz der.Cigerleri daglar..
Aradan bayagi zaman gecer ve, tatatatatataaaa bacisi hayriye bir daha hamile kalir, yillardan sonra.Ama kazayla oldu felan der,kadinda bayagi gerilir ,kendinin ücüncü cocugu gelecek dünyaya,ama ablasinin bidene bilene yok.Bunu kafaya takar.Herseferinde yada deyimki bütün hamileligi boyunca bu cocugu istemiyoduk nerden cikdi bu bebek der durur.Ve beklenen an gelir bebek dünyaya gelir.Kizi olmusdur hayriyenin.Adida hazirdir,nemi? AYSE, yillarca beklenen Ayse gelmisdir tekrar dünyaya.El bebek gül bebek gecinir giderler abla kardes Asiye ve hayriye eltiler.Arada gine millet karisir lafa.Keske hayriye iyilik yapsada bacisina verse AYSEyi..Ana yüregi bu yav.ister ablan olsun,isterse abin.insan yavrusunu birine vermeye dayana bilirmi? Birde Asiye hanimin yasi ilerlemisdir ve artik coluk cocuk sesi onu bogar hale gelmisdir.Yani bebek kahri cekecek durumda olmadigini bilen Hayriye bu söylenen laflari kulak ardi eder..
ondan sonrami ne oldu? ne olacak bacisinin cocuklariyla avunarak zamanini geciriyor artik Asiye hanim...Allah yardimcisi olsun demekden abskada birsey gelmiyor aklimiza.
Burda ders almamiz gereken sey..Bir dilek dilerken hayirli dilemek lagzim diyorum.insaniz hatalarimiz oluyor amenna.Allahim sen bizleri affet ve hataya düsmemizi engelle.Tövbelerimizi kabul eyle insallah...saygilar...
imla hatalarimdan dolayi cok özür dilerim..Yillardir Türkce okuyup yazmadim.niyemi? ALNIMDAKi YAZIYI ANCA SÖKDÜMDE ONDAN!!.kendimi geli$dirme bazinda yeniliklerde bulunamiyorum,cünkü kalabalik bir aile ve 4 cocuk..klavyenin i$iginda karanliklarda anca bu kadar dökülüyor gönülden ekrana..Bu yazdigim hikaya birebir gercekdir..Kendim ya$adim ve yazdim..hangi roldeyim? onuda bo$verin:))
YORUMLAR
okuyan gözlerinize saglik olsun arkada$lar..tsk ederim..dedigim gibi vakit yok ..kendi capimda derdimi anlatmaya cali$iyorum..asla kimseyle boy ölcü$emem...ama inanin sadece gecelerde vakdim oluyor..insallah birgün hakkini verecem okudugum yillarin..ya$am mücadelesi ,helede gurbetde COK ZOR! anlamsiz kaldiginiz zamanlarda ne noktanin, nede virgülün hesabi soruluyor..basiyorsunuz gaza gidebileceginiz son duraga kadar..saygilar selamlar vatanimin güzel insanlarina..
yaban gülü(gurbetbaci) tarafından 10/3/2010 11:59:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
Rabbim kimini lutfuyla,kimini de yoklukla imtihan ediyor.Edebi dilden yoksun bir iç döküş.Belliki gurbetbacı yaşadıklarınızı paylaşmanın derdindesiniz,acizane tavsiyem hiçbirşeye sığınmadan yazılarınızı dilbilgisi kurallarına uyarak kaleme alınız.O vakit samimiyetiniz daha çok insana ulaşabilecektir.Kolay gelsin.