- 1025 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Newyork Times Hayırlı Olsun
Ne garib değil mi ellerim bu başlığı dahi yazarken sanki kirlendi. Neden mi Newyork Times ve Hayırlı olsun kelimeleri bir arada olması. Ne var değil mi bunların bir araya gelmesinde. Ne olur yani yok bir şey yok sadece bir vurgu için diyorum bunu. Evet iki kültürün bir araya gelmesinden ziyade aynı kazanda ikisininde karıştırılıp bir bulaşık suyu gibi önümüze servis edilmesi. Hadi canım sende ne biçim konuşuyorsun ne kadar gerici yobazsın diyorsunuz değil mi biraz açmak gerek konuyu, oklava nerde biraz yayalım açılsın ki içindeki tüm erimeyen sert suyla karışmayan unlar görünsün...
Evet dünyanın öbür ucunda yayınlanan bir gazete Türkiye’de yayınlanacak. Yani en iyi ihtimalle yerel haberleri ve Amerikan medyasından derlenen haberleri harmanlayıp önümüze koyacak. Büyük Emparyal imparatorluğun yayın organı bizim kültürel organımızın içinde bir kanserli hücre gibi çoğalacak . Bir zaman sonra artık ne biz ne onlar olacak ortaya mutant bir canlı çıkacak. Yahu sen uçmuşsun diyenler vardır. Asıl Demokratık açılım dendiğinde yeri göğü inleten ya sev ya terk et diyenler bu duruma karşı bir şey söylemeli. Bu gazete olayı yağın suyun üzerine çıkması gibi gerçekte ne olduğunu gösteren bir örnek. Kültür, milliyet, kişilik , karakter diyoruz. Bunlar bizi biz yapan onları da onlar yapan olgular. Eğer zenginleşmek istiyorsak editörlüğünü Amerikan emparyel sisteminin yaptığı bir medyayı Türkçe yayınlamakla zenginleşemeyiz. Biz Amerikayı bizim içimizden yetişen hem bizi tanıyan gazetecilerin kalemlerinden anlayabiliriz. Haber yansız yazılmaz, her haberin bir anafikri bir metafizik anlamı , bir inanç boyutu vardır. Amerikan vari yapılan haberden ne beklenebilir ki.
Diyordum ya o miliyetciliği savunup kendi diline, örfüne en özde kendi inancına sahip çıkmayıp siyasette koltuk sevdasında olanlar var ya onlara hayırlı olsun tekrar yazamayacağım o malum gazete çünkü bu Türkçe kokan sayfaya yakışmıyor. Her şey yerinde güzel, Türkiye’de Türkçe Amerika’da İngilizce daha fazlası değil.
(Eylül 2009)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.