Günbegün Notlarım 143/ANADİL ANA BİR HAKTIR...
---Çöp başında insanları gördükçe, içimin direği sızlıyor. Düştükleri durumlara üzülüyorum. Bir insanın çöpe muhtaçlığına isyan etmek istiyorum...
---Dudaklarını bükenlerden, ukalalı olanlardan, kıh kıh gülenlerden, yapmacık yapmacık davrananlardan ACAYİP ACAYİP büyük nefretler besliyorum...
---Mardin, eylülde sakin ve durgun bir nehir gibi sessiz ağırlar taşlarına, dillerine ve dinlerine şahit olmak isteyenleri. Mardin uslu bir aşktır aslında...
---Bu aralar fanta içiyorum. Günde 2.5 litresini birkaç saat oturumda mideme indiriyorum. Sanırım ciğerlerim her gün bayram yaşıyor. Yaşasın:)...
---Bé te dermané min nin e, yara min. Sorgula min, bé te nikarim herim derekî. Bé te nikarim dem geş bikim. Bé te nikarim biharikim çem û çola...
---Rihé û cané min bi tere rojé xwe dem bi dem derbas dike mimoza. Mimoza bi kurdî çika xweş e, bejim te: EZ JİTE HEZDİKİM. Tu gula behna min î, tu zane?..
---Birazdan bir can dostumun yanına uğrayacağım. Adı Hamza DOĞAN. İlkokulda benim kan kardeşimdi. Zaman, bizi tekar buluşturdu, ŞÜKÜRLER OLSUN...
---Hayat güzeldir. Güzelliği tadındadır. Tadı kendine olduğu gibi gidendir. Kalıcılığı ise yaptıklarımızın ve ettiklerimizin kendini göstermesi...
---Anadil ana bir haktır. Her milleten insan kendi anadiliyle konuşmalı, yazmalı ve fikrini ayan beyan ortaya koymalı. Yasaksız bir dünya dileğiyle...
---Pazar günlerine karşı nötrüm. Varlığı veya yokluğu umrumda olmaz. Diğer günlere göre onu pek kaale almam. Rengi veanlamı benim için tanımsız...
---Amcaoğlum Abdulselam aldığı evi için mevlüt verecek. Beni de mübarek mevlüde davet etmiş. Pilavüstü kırmızı et, kuru fasulye için midem bayram arifesinde yahu...
---Yürüdüm gün boyu. Yürümenin kalbi nasıl güzel çalıştığına şahit oldum adım adım. Yürüdükçe kendime geldim ve mutlu oldum sokakları gezmekten...
---Gönül ferman dinleseydi, dünya padişahlardan geçilmezdi. Seçilmezdi ve fark edilmezdi kimin vezir, kimin rezil olduğunu. İyi ki söz dinlemiyor gönül...
---Hadi aşk seven gönülleri mutlu et. Geniş coğrafyanı aç sevgine susamışlarına. Ve aşıklar için torpil üstüne torpil kıyakta bulun. Çok mu bu?..
---Kalp kalbi neden kırar? Cam mı damarları, kırılması içinmi hayat suyu olan kanı taşıyor? Kalp, kalbi üzdükçe ve yaraladıkça mı MUTLU OLUYOR?..
.....................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
30 Eylül 2010,,,
Mardin
Günbegün Notlarım 143/ANADİL ANA BİR HAKTIR... Yazısına Yorum Yap
"Günbegün Notlarım 143/ANADİL ANA BİR HAKTIR..." başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Ferdin, fertlerin anadili ayrıdır
Bu herkesin kendi tekelindedir istediği gibi konuşabilir
Vatanın, ülkenin resmi dili ayrıdır
Bu Tanzanyada da böyledir Guatemalada da Amerikada da
Heveslenme derim ben pek
Resmi dilimiz Türkçe kardeşim
Ve öyle de kalacak.
meselci
@meselci
yorum,,,
haksız kelimelerden oluşuyordu.
önyargı ve ret kokuyordu tümceleriniz.