- 778 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BiR YASDIKDA KAC YIL?
Bir yasdikda kirkyil derlerdi eskiden.Günümüz evliliklerine bakdigimizda hepsi KIL iplikle baglanmi$ durumda.E$lerden birinin azcik ayagi kaysin digeri hemen resti cekip gidiveriyor.Eskiden öylemiydi?Bayanlar cok cefakar vede vefakarlardi.Ne kadar SIKINTI cekselerde evlerini terketmezlerdi.Gecimsiz olsalarda mutlu olamasalarda sedece COCUKLARIM icin sabrettim derlerdi eskinin ANALARI.$imdiki anneler ise ,BEN DÜNYAYA BiR DAHA GELMiYECEGiM..neden bunun kahrini cekiyim diyor ve hemen evi terkedip bo$anma davasi aciyorlar.Arada cocuklara oluyor olanlar.Anne diyor bende kalacak,baba diyor bende kalip mutlu olacak.iki arada kalan cocuklarin pisikolojisi aninda bozuluyor.Akli yetenlerde; ben evlenmeyecegim!!! deyiveriyor acizliginin verdigi tepkiyle.
Ayrilik ba$a geldi ve ayrildilar.Anne hemen colugu cocugu kendi himayesine alip tek sahibi oymu$ gibi davranir.Babaysa ormanlar krali Aslan kiliginda kadinin üstüne atlayip ONLAR BENiM SANA KAPDIRMAM der.Kavga gürültü ba$lar ve cocuklarin olmayan huzurlarida kacar.Oysaki anla$arak i$i tatliya baglasalar..bizim millet ayrilik olayini beceremiyorlar.SAVA$ cikiyor aninda.Genelde cocuk anaya gidiyor ilk önce.Sonra baba müdehalelerle cocugu ananin elinden almaya cali$iyor.Cocuk kücükse ananin yaninda kalma hakkini aliyor.Egerki cocuklar büyükse babaya veriliyor yada secme $ansiyla kimi istedikleri soruluyor.Benim anlamadigim kücücük el kadar sabileri analarindan ayirmak icin ugra$malari.Cocugun yeri ilkönce bana göre anasinin yanidir.Bayan oldugum icin demiyorum.Kendimden örnek verirsem,cocuguma nekadar kizarsam kiziyim, en kücük firsatda babasini red ediyor ve ANNEM GELSiiiiiiiiNNN diyor..demekki ihtiyac zamaninda anaya birakilmasi daha makul vede mantikli.Bunu anlamakda biraz insaf istiyor.Babayida görme hakki verilmelidir.Heralikarda bu cocuk ikisin A$KININ meyvesi olarak meydana gelmi$dir.ikisindende ayrilmak istemez bu sabiler.
Almanyada butür ayriliklar songünlerde bayagi cogaldi.Egerki ital olarak gurbetele gelin geldiyseniz VALLADA YANDINIZ.Ne analik hakkiniz nede hukukunuz vardir.Baba ve ailesi cocuklara tapulu mallari muamelesi yaparak ,iTAL GELiNLERiN ellerinden adeta cekip aliyorlar.Tabiki istisnalar kaideyi bozmaz gine.Kendine güveni olan veya Ailesi arkasinda olanlarin SIRTI yere gelmez.Emme garibansaniz arayaniz soraniniz olmazsa, i$te ozaman YANDINIZ..plan $udur;ayrilik kacinilmaz bir gercekse eger, aninda size bir rajon yaparlar ve kandirip Türkiyeye izine götürürler.Vatana gelmenin sarho$luguna daldiniz biranda ,cocugunuzu gezmeye götürüyoruz ayaklariyla aldatip dakkasinda piyasadan yok olurlar:Ha bu arada cantaniza iyi bakmaniz lagzimdir ki,PASAPORTUNUZ VE Kimliginiz daha birakdiginiz yerdemi?O kadar hain bagzi insanlar yaaa..anlatsam anlarmisiniz bilmem ama cok anlatmak gerek deyip sadece susak diyorum.Sen pasaportunu al ve dakasinda öldür..yani pasaportunuz gecersiz hale geliyor.Almanyaya tekrar gelmesin diye.Cok haince düzenlenen bu TEZGAH..tikir tikir i$ler onlarin lehine.Almanyaya geri dönerler ve cocuklari ellerinden almak icin ba$vurmadiklari yer kalmaz.Bahanede $u;onlar biz gibi zengin degil.Biz cocuklara daha güzel gelecek hazirlariz.Avrupadayiz felan fi$man yani..mazeret hep ayni...yakin zamanda böyle bir olayla kar$i kar$iya olan birini taniyorum.Cok aci verici bir durum yaa..cocuk daha 5-6 ya$larinda anasindan koparip buraya tekrar getirmek istiyorlar.iki aile arasinda sava$ ba$lami$.Biz bakacagiz diyor erkek tarafi.Hallarina baksaniz hasan dagina oduna nasil geldiniz? dersiniz valla.Ya$li ebe dede.Kendilerine faydalari yok cocuga nasil olacaklar cok dü$ündürücü bir durum.Allahim yardimcilari olsun demekden ba$k carede gelmiyor elden.
ayrilik acisini cekmeyen bilemez
kan aglar ici asla gülemez
gururuna yediripde birkez olsun
soranlara biz ayrildik diyemez
ayrildik sen yoluna bende kendi yoluma
yakinimdan gecerken, bak birkez sagina soluna
sakin ha sakin kimseyi takipda gecme burdan koluna
yakla$irsin hakkin olan sonuna
YORUMLAR
benimde var böyle bir tanıdığım ve ailecek şahit olduk bu drama.anne baba görücü usülü ile evlenir ve 7 aylık evli vede 7 aylık hamile kız baba evine geri gelir.aradaki sorun nedir hatırlamıyorum ama çocuk doğduktan sonra baba görmez çocuğunu.kayınvalide ise gelinine olmadık duyulmadık hakaretleri yapar lohusa kadına ve şöyle der:onlar ayrıldı artık bizim işimiz kalmadı onunla doğurmasaydı çocuğu.neyse çocuk büyür ve babasını bir avukatın bürosunda yalnızca 1 saat görür.o küçücük çocuk babasını gördüğüne inanamaz "sen benim gerçekten babammısın der.dakikalarca sarılır babasına.bırakmaz bırakamaz.baba yalnızca o an sarılır evladına.ilgisiz bir baba.çocuk büyür askerliğini yapar evlenir o da baba oluştur.ama o bırakmaz evladını.çocuğun bütün masraflarını üvey baba karşılar.baba olmuştur kendisinin olmayan çocuğa çocuk ta babaya evlat....ayrıca sizi tebrik ediyorum değindiğiniz konular için
hikaye degil gerçek
yaban gülü(gurbetbaci)
Güzel kardeşim, bak ne güzel demişsin, Almanya da tezgah tıkır tıkır işler diye. Neden Türkiye de tezgah işlemiyor. Çünkü zorbalık var, aşırı sahiplenip boğmak var. Ama iş kadının ve çocuğun ihtiyaçlarına gelince yok. O kısmı şişenin dibine iniyor. Neden kadın durduk yerde yuvasını dağıtsın ki?
Bütün erkekleri de aynı kefeye koymuyorum. İçlerinden iyi aile babaları da var elbette. Benim söylemek istediğim senin anlattığın erkek ve kadınlara.
Kadınlarımız eskiden her şeyi ar namus meselesi yapar, yıllarca olmayan bir evliliği sürdürürdü. Artık kadın gözünü açtı. Kölelik devri bitti. Yavaş yavaş haklarını öğreniyor ve kullanmaya başladı.
Artık korkmadan kendi ayakları üzerinde durmaya çalışıyor kadın. İşte burada yine erkek devreye giriyor. Zaten kırk yıl yettiği kadına, hala çelme takmaya, hatta tehtide başlıyor. Biz Türk milleti olarak, ne ayrılığı ne de beraberliği bir türlü beceremiyoruz vesselam.
Saygımla...