- 915 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
AYNEN KATILIYORUM DOSTUM
Bana adresini yazarsan sana son çıkardığım
BOYALI DÜŞLER ile KARABORSA SEVGİ adlarındaki
kitaplarımı göndermek isterim
İşte o kitaplarda pekçok toplumsal,HİCİV şiiri bulacaksın
AĞZIANDAN ÇIKANLAR,BALDAN ÇOK TATLI
BAKTIRDIĞIM FALLAR,SEVMİYOR ÇIKTI
FALCIMI YALANCI,SENMİ DOĞRUCU
SEVİYOR,SEVMİYOR,AKLIM KARIŞTI
...
....
Sevgi ve saygılarımla
peki neden rastlanmıyor? onun suçlusu sadece şairler mi? Yoksa sadece basit bir konuyu ballandıra ballandıra seslendiren popüler kişiler mi, zaten çok dertliyiz biraz da eğlenelim diyen halk mı? maddi dünya teleşına düşen bizler manevi değerlerimimizi mi kaybediyoruz? yoksa şairler yazdıklarından dolayı suçlanacaklarını düşünüp korkıyorlar mı? evet bunların hepsi var. sebep sadece bunlar. size küçük bir örnek vereyim kendimden.antolojiye son yazdığım şiir bir şehit babası haricinde ikinci yorumu almadı. çok sert bir üslupla yazmıştım. bir kadın, çocuklarına aynı zamanda bir baba olan anne olarak korkmadan düşüncelerimi ifade ettiğim halde hiç bir erkek cesurluğuna söz söyletmezken şiirin altına imza atamadı. sebebi insanların korkak olmasıdır.tabi ki benim de belli bir konu dışına çıkmayan şairlere diyecek sözüm yok. ama taşlama yazıyorum, toplumsal içerikli yazıyorum diyen şair arkadaşlardan beklediğim bir davranıştı ama bulamadım. dünya sevgiden aşktan rahatlıktan ibaret değildir. kötülükler de var, zalimlik de var, ihanet de var. hepsinin varlığına karşı korkaklık da var. şairler korkuyor kardeşim, sadece en önemli sebep budur. dile getirdiğin için teşekkürler.
toplumsal olaylarda şiir yazılamaması,:bence toplumsal olaylar arebeks kültürün anlatılması sonucu azaldı...
biraz derin yazılar bile yazdıgınızca eleştirilebiliyorsunuz...
en önemli sorunumuz içi boşaltılmış tavır ve düşüncelerle toplumsal olaylara bakışımızın, sözlere dönüşürken de aynını yansıtması... belkide içinde edebi nezaketi zorlama istegi zorluyor, içimden çok şey yazmak geliyor bahsettiğiniz konularda, peki kaldırabilecekmi çevrem diyorum kendime ve susuyorum...susmak yakışmaz diyebirisiniz, evet yakışmaz, ve yakışmamalı...
aslında anlaşılamamaktan bıktık galiba... aslında felsefeyi unuttuk, felsefe olmayınca zor oluyor dostum, yazılarda bile bir basitlik doluyken, belkide düşünmeyi unuttuk...
derinine inmediğin hanği sorunu derinden yazabilirsinki.
biraz derinden anlatmaya çalışıncada etrafını arebeksle beslemiş popilist söylemler sarıyor...
ben gene çok yazdım galiba, bu soruyu açman çok güzel teşekkürler...