- 1086 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Tanrı'nın Kobayları
Yaradılışa inanmak cehalet değil kanımca.Sebeplerini düşünürüm aklımın ermeğe uğraştıgı yaşlardan bu yana. Ha aklım erdi mi ermesi gereken yere muamma, o da ayrı bir konu. Neyse; sadede gelelim...
Evrende bu kadar canlı ne yapar, ne işe yarar diye düşündüğüm zamanlar olur. Hani açlık var, kıtlık var, bir avuç topraklar uğruna oluk oluk akan, akıtılan kanlar var...
Sokaklarda çoçuklar, onların güçsüz, kirli bedenleri üzerinde hayvani zevklerini tatmin eden yetişkin insancıklar. Kolu, bacağı olmayan, gözleri görmeyenler var.Milyarların cirit attığı dünyada yapayalnız olanlar var. Varlıgının hesabını bilmeyip, kuruşunu da paylaşmayan var.
Var oğlu var...
Bu çeşit bolluğu neden?
Eğer bu gerçekten bir imtihansa; neden adaylar eşit koşullara sahip değiller?
Adalet nerede o zaman?
Peki Einstein’la, algılama özürlü bir aday, kıyamet borusu çaldığında aynı köprüden mi geçecekler?
İbadeti gözümüze soka soka, kafamıza vura vura icraa edenlerin hurileri olacak ama, yaradılıştan dolayı hormon özürlü, itile kakıla yaşayan homoseksüellerin de Nuri’leri olacak mı ?
Zaten dünya’ya sanşlı gelmiş sultanlar, irem bahçelerinde zevk-ü safa sürerken, seçilmiş cariyeler cennet güllerini mi gübreleyecek?
Ya sokaklarda doğmuş, kaldırımlarda uyumuş çocuklar.Bir kuru ekmeğin uğruna elini kana bulamışlar... Yatacak yerleri olacak mı bulutlar üzerinde? Yoksa onlar bulutlardan aşağı mı sallandırılacaklar?
Güneşin rengini bilmeyenler, gözünün feri olmayanlar, onlar güneşi görebilecekler mi o büyük imtihanda?
Bir de kitleleri katledenler var kutsal savaşlar uğruna. Gözlerine potansiyel düşman görünen masum bebeklerin cesetlerini çiğneyerek din, devlet kurtaranlar.Öyle ya; Tanrı’nın yolunda işleniyor bu masum cinayetler, onlar ahiret şarabından içecekler mi?
Düşünebildikçe, düşünmek istemiyorum. Tanrı’nın yaratttığı düşünme defektlilerden olabilmeyi diliyorum.
Belki Tanrı’nın kobaylarıyız biz diyorum...
Salmış bizi evrene her türden binlerce...
Belki en uygun aday biçimini seçip gerçek dünyayı yaratacak.Bence bu Dünya müsvedde...
Haddime düşmeyeni mi sorguluyorum?
Günahkar mıyım?
Çok mu oluyorum?
Belki!
Tanrı’nın verdiği zekâyı kullanıyorum.
Ben de bu teoriye göre, bir kobayım kafesinden kurtulmaya calışan...
Ya da suçluyum hakim bey, düşünüyorum, cezam neyse razıyım...
YORUMLAR
İblis, kibrine yenildi."Beni ateşten onu ise topraktan yarattın.Ona nasıl secde edeyim?" dedi.Fakat bu sebeple insanın imtihanı başladı.İnananlara ebedi cennet müjdelendi.Başı şer gibi görünen bir işin nihayeti insanların için hayır oldu.
İnsanoğlu başta endişe etti."Ya aklı olmayanlar?" dedi.Belki onlar bizden daha şanslı zira onların akıbeti sınavsız bir cennet.
Peki ya fakirler? "Bolluğun imtihanı muhtaçlığın imtihanından daha ağırdır." demişler.Eğer sabreder aza kanaat ederlerse onların akıbetleri de hayırlıdır.
O halde kıyamet borusu öttüğünde sırat köprüsünden kolayca geçmek ve Firdevs Cenneti'nde buluşmak dualarıyla...
Erich von Daniken bu kobay olma hususnda Tanrıların Arabları adlı yapıtta değinmiş,yaratıcımmızın uzaylı yaratıkların
olduğu ve deneylerle oluştuğumuz belirtilmiş,ben inanmıyorum tabi sizi bilmem ,bence insanın gayesi biçilmiş
rolü oynamak şöyle bir teori var yazdıklarınız inançlı birine benziyor hoşunuza gitmez eminim
tanrı eksiksiz bir yaratıcı ama herşeyim zıttını içinde taşıyor insanlarda bu zıttı,tanrı ölümsüz,her şey,mükemmel,biricik ,tek ,zamansız ,mekansız,tersi insanda bulunur dikkat ederseniz bu özlemi dindirmek içibn yaratmıştır,
karl paper şöyle der inanç madem insan daha doğmadan veriliyor öyleyse hiristiyan yahudi budist ,şintoist,çocukları
yer değiştirip başka ailelere verilirse tam zıtlarına çocukların büyüdüğü ailenin dininni alarak büyüdüğü görülür öyleyse
din ve tanrı fikri yoktur der ,,,,vsvs hangisi sizin görüşünüz derseniz,
görüşüm farkıl bunların hiç biri değil yazı güzel kutlarım,
Zeynep Süberk
Tanrı'nın yaratıp dünyaya bıraktığının, kendi hükümdarlığını kurup, asıl görevlerini unuttuklarını anlatmak istedim. Güçsüze el atmayan insan, kobay değil de nedir?
Ziyaretiniz için teşekkürler : )
zamankeskin
yani insanın bu merhametsizliği kurulmuş düzen gereğidir
drsem ve cümlemizin mabutu bir kimimiz kafir veya kimimiz müslümandır
Farabi,İbni Sinanın yaratılış üzerindeki fikirlerini görürseniz özetle şöyle der
yüce yaratıcı daha insanı yaratmadan onun cennetlik ve cehennemlik olduğunu bilmekte ve buna sebebiyet vereceği olaylarıda bilmektedir
zaten bilmese tanrı olamaz ,ben çözemedim benden akıllı bir insanı bekliyorum demiştir
o zamanki şartlarda bu bile baya patırtı çıkarıp dinsizlikle suçlanmlarına sebebiyet vermiş,
yani bence sizde kolay yoldan insana şuç bularak kolay yolu bulmuşsunuz
;)
DÜŞÜNSEL KONUMDA KENDİNİZİ BULMAYA ÇALIŞMIŞ, BULDUĞUNUZU VARSAYDIĞINIZ VARSAYIMLARLADA ADINIZIDA *** KOBAY *** KOYMUŞSUNUZ...
Tanrı’nın verdiği zekâyı kullanıyorum.
Ben de bu teoriye göre, bir kobayım kafesinden kurtulmaya calışan...
Ya da suçluyum hakim bey, düşünüyorum, cezam neyse razıyım... DEMİŞSİNİZ...
BUNA GÖREDE BİR KOBAYINDA NE İŞE YARADIĞINIDA ADINIZ GİBİDE BİLİYORSUNUZDUR...BENCE SORMAKTAN ZİYADE BULDUKLARINIZ IŞIĞINDA CEVABIDA VERMELİYDİNİZ...
BAŞTAN SONA OKUDUM VE HEP GÖRDÜĞÜM EVRENSELLİK HİKAYESİNDE OLANLAR DIŞINDA DEĞİLDİ YAZINIZ...SİZİN YAZDIKLARINIZA EN ÇARPICI ÖRNEKTE ** DARWİN *** OLUR...DÜNYAYI SALLADI VE KENDİ SALLANTISINDA YOK OLDU GİTTİ...
hüzün şairi tarafından 9/26/2010 4:34:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Zeynep Süberk
Adalet sistemini güç kategorisine göre yönlendiren insanın dünyadaki konumu ve düşünen insanın tepkisizliği.
Elbette her okuyan kendi çerçevesinden bakacaktır, kişisel çerçevelerin çapına çentik atmak değil niyetim, kendi çerçevemden gördüklerimi göstermek. Bakmak ya da kafa çevirmek okuyucunun insifiyatindedir.
hüzün şairi
BUNU ANLAMAK ADINA YAZMIŞTIM.TŞK EDİYORUM..SELAM VE DUA İLE