- 2303 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
GENÇLERE GÜVENİYORUM
Son yıllarda gençlerle yazışıyorum. Bunların çoğu ortaokuldan ve liseden öğrencim olmuş olanlar. Bazan bunların çocukları, aralarında torunları bile var. Onlala yazışmakta ayrı bir zevk bilhasa teknik konularda bilgi alıyorum. Bu arada ONLARDAN YENİ YENİ BİLGİLERDE ALIYORUM. Bu tip bilgiler beni daha çok sevindiriyor. BİLGİNİN SINIRI YOKTUR. HİZMETTE SINIR YOKTUR. Bunları öğrenmek beni yeniden hayata bağlıyor. Okuma arzum, yazma isteğim artıyor.
Ortaokuldan öğrencim olan FATMA BOZFAKIOĞLU’NUN ünüversite son sınıfında okuyan kızları FUNDA ÖZDEN, HENYK SİENKİE ’den seçtiği yazıyı göndermiş. Yazıyı bir kaç kez okudum. Çok hoşuma gitti, yazıyı ve yorumu aynen aşğıya alıyorum:
BİLDİKLERİNİ ANLAT,
AMA AKIL VERMEYE KALKMA.
SESSİZ KALMAK, BİR ŞEY BİLMEDİĞİN ANLAMINA GELMEZ.,
ÇOK KONUŞMAK DA ÇOK ŞEY BİLDİĞİN ANLAMINA GELMEZ.
HERKESİ KENDİNE EŞİT GÖR,
KİM OLURSA OLSUN, BİR İNSANI KÜÇÜMSEMEK AKILSIZLIKTIR.
ÇOK BÜYÜK GÖRMEK DE KORKAKLIKTIR.
CESARET AKILDAN GELİRSE CESARETTİR.
BİLGİSİZLİKTEN GELİRSE CAHALETTİR.
BUNA ŞU YORUMU YAZDIM:
BİLDİĞİNİ ANLAT=SENİNLE BİRLİKTE YOK OLUP GİTMESİN.
EŞİT GÖR=AKILSIZLIK ETME=KORKAKLIK YAPMA.
CESARET BAŞARIYA GİDEN YOLDUR.
Bu yazı üzernde biraz düşündüm. Gençlerimiz böyle anlamlı yazılar okuyabiliyorlar. Toplumla paylaşabiliyorlar diye sevindim. Diğer sitelerime geçtim. Gelen mesajlarımı okudum. Gerekenlere cevap verdim. Amerika’dan, Hollanda’dan, İngilterde’den, Almanya’dan yazan dostlala karşılaştım. Bu ne güzel bir dosluk diye sevindim.
Edebiyat defteri sitesinde SERPİL VURAL Hanımım bir şiiri dikkatımı çekti. Kısa öz. Tertemiz bir şiir onu da aynen aktarıyorum:
AKLIM VE İNANCIM
BANA HAYATIN YOLLARINI SEN TARİF ETME,
ATACAĞIM ADIMLARA YÖN TAYİN ETME.
BEN
ADIMLARIMI ATMADAN ÖNCE ONAY İSTERİM,
NE SENDEN, NE DE HARHANĞİ BİRİNDEN,
SADECE KENDİMDEN , BEYNİMDEN, YÜREĞİMDEN.
EĞER Kİ:
AKLIM VE İNANCIM TERS DÜŞERSE;
GEREKİRSE,
YERİMDE SAYARIM.
KIMILDAMAM BİR AN BİLE.
SERPİL VURAL
YORUMLAR
SERPİL VURAL KIZIM,
SERPİLDİN, SERPİLDİN, NE ACIDIR Kİ BİZİ KALBİMİZDEN VURDUN. ''YAZILARA BAKIYORDUM. SİZİN YAZINIZ OLUNCA HEMEN OKUDUM. '' diyorsunuz ve ilave etmişsiniz. ''YARINLAR ADINA ÜMİT VERİYORSUNUZ.'' Hani ÜMİT, hani ÜMİT neden böyle HAYATIN BAHARINDA ÇEKİP GİTTİNİZ. ALLAH BÖYLE ACILARI KİMSELERE VERMESİN. KALAN AKRABALARINIZA BAŞSAĞLIĞI, SİZE DE ALLAH'DAN RAHMET DİLİYORUM.
ÜZÜNTÜLERİMİ İFADE EDBİLECEK KELİMLER BULMAKTA ACİZ KALIYORUM. SUSUYORUM SERPİL'CİĞİM SUSUYORUM..
Edebiyat defterine, ''GENÇLERE GÜVENİYORUM.'' başlıklı bir yazı yazmıştım. Bu yazımda gençlerden FATMA BOZFAKIOĞLU VE KIZI FUNDA ÖZDENDEN bahsetmiş ve onun gönderdiği bir iletiyi sayfama almıştım. Ayrıca SERPİL VURAL= HİÇ YILMAZ danda bir şiir aktarmıştım. Onları tekrar okudum. Çok duygulandım. BU gençlere güveniyorum, ama bazıları erken uçup gidiyor, beni böyle ağlatıyorlar. RUH ŞAD OLSUN SERPİL KIZIM.
Edebiyat defterine, ''GENÇLERE GÜVENİYORUM.'' başlıklı bir yazı yazmıştım. Bu yazımda gençlerden FATMA BOZFAKIOĞLU VE KIZI FUNDA ÖZDENDEN bahsetmiş ve onun gönderdiği bir iletiyi sayfama almıştım. Ayrıca SERPİL VURAL= HİÇ YILMAZ danda bir şiir aktarmıştım. Onları tekrar okudum. Çok duygulandım. BU gençlere güveniyorum, ama bazıları erken uçup gidiyor, beni böyle ağlatıyorlar. RUH ŞAD OLSUN SERPİL KIZIM.
Cok güzel bir yaziydi
Ve bir de benim yazmis oldugumu da eklemis oldugunuzu görünce sasirdim ve cok sevindim.
Sizin görüslerinize her zaman cok önem veriyorum degerli dost.
Yüreginize saglik güzel bir paylasimdi.
Sonsuz saygimla her zaman
mehmetgulsum38
Sizin gibi olgun, bilgi bakımından dolgun gençler bana ümit veriyor.
Ben yatının karanlıklarını düşünmek istemiyorum. Bu günü daha iyi yaşamak iatiyorum. Yarınlarada sizin gibi gençlerle ÜMİTLE bakmak istiyorum.
Yazıyı hemen nasıl bulup, yorum yazdığınızı merak ediyorum.
hicbitmez
Sizin yazilarinizi görünce hic kacirmam okurum zaten.
Her zaman ümit dolu olmanizi dilerim yarinlar adina.
Saygilarimla tekrar