- 1000 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
doğu-BATI
yeni gün onunla başlar.umutlar biraz daha artar yarın için.hayattır ve hiç bi zaman vaz geçilmezdir.çok merhametlidir.siyah-beyaz ayrımı yapmaz.insanların diline ve dinine bakmaz ısıtır,aydınlatır tüm sevgisi ve merhametiyle.ama ona rağmen bir yerler hep karanlıktır.doğduğu yer doğu hep karanlıktır.karanlıkta bırakan aslında kendisi değil.kapkaranlık ve kaskatı kesilmiş kalplerdir.dünya da hep karanlıktır doğu.açlık,ölüm ve yıkım hep sürüyor.batını doğurup büyüttüğü kapitalizm canavarı sömürüyor.21.yy ın modern sömürgecilik anlayışı uygulanıyor.doğu dan batı ya petrol,doğal gaz pompalanıyor.
benim değinmek istediğim konu türkiye ve onun doğu ve batısı.bu iki bölge arasındaki anlamaya çalışılmak istenmeyen o farklara değinmek.
bu yazıyı yazmama sebep olan kişi bu sitede yazı yazan bi arkadaşımız. kendisine ve kendisi gibi düşünenlere ithafen....
kendisi doğu hakkında yazılan her yazıya eleştiri yazıyor ve yazdığı eleştirilerin tek bi konusu var o da para.neymiş doğu da çocuk parası varmış.neymiş yeşil kartı varmış herkesin.doğrudur inkar etmiyoruz çocuk parası da var yeşil kartta.öncelikle şunu bi kavrayalım doğu daki adam bayılmıyor para kuyruklarına girmeye,saatlerce yeşil kart sırasında bekleneye ve ikinci sınıf insan muamellesi görmeye.ama yapacak bişey yok.dünya da olduğu gibi türkiye de de hep batıya pompalanıyor petrolü,doğalgazı ve her türlü zenginliği ve hatta suyu bile.bunu düşnündünüz mü hiç. düşündüğünüz zaman ortak vatan her şeyi paylaşmalıyız diyorsunuz tabi ki paylaşmıyorsunuz da.a.b nin türkiye ye hibe ettiği paralar dağıtılınca doğu da zorunuza gider.alay etmeye başlarsınız ondan bile pay istersiniz.adım gibi eminim ki o paralar batı da da dağıtılsa yine kuyruklar olur.ama oraya durmadan bişeyler pompalanıyor küçük paralara gerek yok...
batı daki yurttaşlarımız hiç bi zaman doğuyu anlayamazlar ne kadar empati kurarlarsa kursunlar hep bişeyler eksik kalacaktır.samimiyetimize güvenerek bi iki soru sorayım..sizin ailenizden kaç kişi faili meçhul kurbanı oldu,kaç kişi mayınlarla paramparça oldu.kaç çocuk katledildi.yada geçelim ölüm konusunu kabullenmekte çok zorlanıyorsunuz.kaç erkek çocuğunuz 14-15 yaşına gelmeden eline doya doya kalemi almadan metropol yolunu tuttu.kaç kızınız tarlalarda 20 liraya akşama kadar çalışıp o parayı elinize saydı.kaç gece aç yattınız.varmı bi cevabınız.terör mü diyeceksiniz.dersiniz öyle olsun silahların konuştuğu yerlerde bu var.mesela erzurumda kürt bölgelerinde hiç duydunuzmu operasyon ve ölüm haberlerini,yok ama orda yatırım da yok.sizler şöyle bi başınızı ellerinizin arasına alıp ilk ve son kez düşünün....
(bu yazımda batı da yaşayan yurttaşlarımın hepsini suçlamıyorum.ama bazıları öyle ve acı olan şey o bazılarının çoğunluğu oluşturmalarıdır..
metin CİHAN
24.09.2010
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.