- 1261 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yozgat TSO Başkanı Metin Özışıkla Ropörtaj
’PROJELERiMiZLE GELDiK’
Roportaj: Ahmet Sargın
YOZGAT ŞAİRLER YAZARLAR BİRLİĞİ BAŞKANI
Bu hafta sizlerle TSO Başkanlığı görevine yeni seçilen Metin Özışık’la yaptığımız sohbeti paylaşacağız.
Çiçeği burnunda TSO başkanı ile Yozgat’ın ilerlemesi için neler yapılması gerektiğini, Yozgat ekonomisini görüştük.
A.SARGIN: Sayın Başkan ekibinizle TSO’ya yeni seçildiniz. Öncelikle sizlere hayırlı olsun diyorum. Yeni olmanız nedeniyle sizleri tanımayanlar olabilir, kısaca okurlarımıza kendinizi tanıtır mısınız?
M. ÖZIŞIK: 1966 Yozgat doğumluyum. İlk ve ortaokulu Yozgat’ta, liseyi Bursa Işıklar Askeri Lisesi’nde okudum. Harp Okulu İşletme Bölümü mezunuyum. Trakya’da, Güneydoğu’daiç güvenlik harekatında görev yaptım. 1995 yılında Isparta’da evlendim. Artvin, Kıbrıs, Konya’da Kıdemli Binbaşı olarak çalışarak emekli oldum. 2007 Ocak ayında Yozgat’a döndüm. Evli ve 3 çocuk babasıyım. Babam Keramettin Özışık Zafer Turizm’in kurucularındandır. 1958’de ilk otobüs yazıhanesini amcam Ahmet Özışık’la birlişte açmışlar. Yıllar sonra kendi memleketimize hizmet etmek üzere geri döndük.
FUARLARDA YOZGAT’I
TEMSİL EDECEĞİZ
A:SARGIN: Sayın Özışık, Sürmeli Festivali ile başlayan Sanayi ve Ticaret Fuarımız var. Bu fuarı ne zaman gerçekleştireceksiniz? Fuarla ilgili bir yenilik var mı? Kısa bir değerlendirme yapar mısınız?
M. ÖZIŞIK: Ticaret ve Sanayi Fuarını Sürmeli Festivali ile aynı tarihte yapacağız. 9,10,11,12 Temmuz tarihlerinde gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Fuarla ilgili biryenilik yaptık. Mevcut şirketi değiştirdik. Sözleşmeyi bahane ettiler, fuarı İŞGEM’e yaptırırız dedik. İlgili şirketin sözleşmesini fesh ettik. Bu yılki fuarı uluslararası deneyimli büyük bir firmaya yaptırıyoruz. Fuar sayısını 2’ye çıkaracağız. Sanayii ve Ticaret Fuarı buna bir de Tarım Fuarı’nı ilave etmeyi planlıyoruz.
Uluslararası fuarlara Yozgatlı esnaflardan temsilciler göndereceğiz. Bundaki etkinlikleri arkadaşlarımız yerinde izleyecekler. İlk ekibimiz, Ukrayna’da yapılacak KİEV Fuarı’na 15 kişilik bir grupla katılacak. Bu katılımlara bizYozgat TSO olarak destek vereceğiz.
A:SARGIN : Başkanım, Yozgat bir tarım memleketi. Tarım ve hayvancılığın gelişimi için ne gibi projeleriniz olacak? Yozgat’ta sanayinin gelişimi için neler yapmayı planlıyorsunuz?
M. ÖZIŞIK: Öncelikle şunu ifade etmek istiyorum, Yozgat’ta görev yapan iyi bir ekip var. Yozgat şanslı bir dönem yaşıyor. Valimiz, Belediye Başkanımız, Rektör Hanım pozitif insanlar. Çok iyi bir Defterdarımız var. Bu pozitif ekipten yararlanmak istiyoruz. İyi niyetli son derece düzgün insanlar. Biz birlikte çalışarak çok faydalı işler yapabiliriz. Yerimizde yatar, onlar iş yapsın dersek hata yapmış oluruz, mesafe de alamayız.
Yozgat’ta hayvancılığın gelişimi ve Organize Sanayinin desteklenmesi için projeler hazırlıyoruz. İklim ve tarımsal yapı itibariyle büyükbaş hayvancılık için önemli bir potansiyel içeren ilimizde hayvancılığın desteklenmesi ve Organize Sanayinin geliştirilmesi için düşünceler üreteceğiz. HOSB’nin ilimiz hayvancılığına katkıları göz ardı edilmeyecek kadar önemlidir. HOSB hayvancılık da hem geliri artıracak hem de ilin ekonomisine önemli katkılar sağlayacaktır.
Yozgat’ta örnek bir süt hayvancılığı modelini geliştirmeyi planlıyoruz. Hayvancılık sektörüne yatırım yapmak isteyen müteşebbislerin önünü açacağız. Yatırımcıya destek vereceğiz. Önemli miktarlarda yapılan hayvansal ve bitkisel üretim ilimiz ekonomisi için katma değer sağlayacaktır. HOSB’de faaliyet gösteren işletmeler diğer çiftçilerimiz için örnek oluşturacak ve bu da modernüretim tekniklerinin yayılması için faydalı olacaktır. Bu konularda bir dizi etkin tedbir alıp uygulamaya koyacağız. Yozgat ili tarıma dayalı bir il, ihtisas hayvancılık Organize Sanayi Bölgesi gerekçe raporunu hazırlattık. Bunu uygulama safhasına gezeceğiz.
YATIRIMCIYI
YURTDIŞINA
BİZ YOLLAYACAĞIZ
A:SARGIN : İGM- İhracat Geliştirme Merkezi, İŞGEM-İş Geliştirme Merkezi ve projelerle ilgili çalışmalarınız olacak. Bu konulardaki düşünce ve projelerinizi özetlemenizi istiyoruz. İŞGEM’le ilgili ne gibi çalışmalarınız olacak?
M. ÖZIŞIK: TSO bünyesinde İhracat Geliştirme Merkezi kuracağız. Yurt dışında işi olan müteşebbislerin tüm masraflarını oda olarak biz karşılayacağız. Yeter ki, Yozgatlı bir şeyler üretip pazarlasın. Onun destekçisi biz olacağız. Diyelim ki, Bosna’da tarım fuarı var, Yozgatlı müteşebbis buraya gitmek istiyor. Hay hay deyip, tüm masraflarını biz üstlenip iş adamlarımızı yurt dışına yollayacağız. Çin’de mobilya fuarı var, buyur git, diyeceğiz, oda olarak masraflarını biz karşılayacağız.
İş Geliştirme Merkezi, Eylül 2008’den beri Dünya Bankası destekli çalışıyor, ama parasını alamıyor. Nedeni SSK’ya ve maliyeye borçları var. İŞGEM Müdürü bankadan şahsına kredi çekip,oranın elektrik borçlarını ödemiş. İŞGEM’in 220 milyar piyasalara borcu var, kurum oldukça sıkıntılı. İŞGEM’i depo olarak kullananlar var, bunları çıkarıp çalışacaklara istihdam sağlayacağız.
İŞGEM’in süresi 30 Haziran’da sona eriyor. Projeyi bir yıl daha uzattırmaya çalışacağız. Bu amaçla Ankara’ya 4 defa gittik. Bizi Ankara’da duyarsanız problem yok, ama burada oturuyor bulursanız problem var demektir. Bu projeyi Bakanımız Cemil Çiçek’e anlattık, takip etme sözü verdiler. Projenin bir yıl daha uzatılması için çalışıyoruz. Bu proje kapsamında bir kişiye 3400 TL. ödeniyor. 13 kişi çalışıyordu, biz bunu 100 kişiye çıkardık. Her ay 34 milyar alıyorlar.
A. SARGIN : Başkanım Bölgesel Rekabet Operasyonel Program Yozgat Proje Uygulama ve Koordinasyon Merkezince hazırlanıp Sanayi ve Ticaret Bakanlığına sunulan projeleriniz var. Bu projelerele ilgili bilgi almak istiyoruz, nedir bu projeler?
PROJELERLE
HİZMETE TALİBİZ
M.ÖZIŞIK: Bu konularda hazırlanmış olan 5 önemli projemiz var. Bu projeleri Sayın Cemil Çiçek’le Yozgat Miletvekillerimizle paylaştık. Sanayi ve Ticaret Bakanı Müsteşarı ve TOB Başkanı Rıfat Hisarcıklığolu ile paylaştık, destek olmalarını talep ettik. Bize her türlü destekte bulunacaklarını söylediler. Nedir bu projeler?
1-) Temel Turizm Amaçlı Jeotermal Kuyuların Açılımı pompa Tedariki ve Sistemlerin Kurulması Projesi. Sorgun, Yerköy, Sarıkaya ve Boğazlıyan ilçelerinde 10 adet üretim ve reenjeksiyon kuyularının açılımı ve terfi pompalarının alınması,
2-) Yozgat Organize Sanayi Bölgesi Sosyal Tesis Yapımı ve Tefrişatı Projesi. Yozgat OSB içerisindeki ve il genelindeki imalatçı KOBİ’lerin ortak kullanımına yönelik YOS içerisindeki KOBİ Danışma Ofisi, bilişim ve teknik eğitim sınıfının, eğitim atölyesinin ve kütüphanesinin de yer aldığı eğitim ve konferans salonlarından oluşan, misafirhane ve yemekhanesi, ortak kullanım alanlarından müteşekkil, YOS Bölgesi Sosyal Tesislerinin kurulması ve tefrişatı,
3-) Sorgun İş Geliştirme Merkezi - İŞGEM Projesi- Sorgun’a İŞGEM Kurulma faaliyeti,
4-) KOBİ-Desetek ve Analiz Merkezi,
5-)Yatırım Destek Merkezi- Yatrım Destek Merkezinde İl Proje Koordinasyon Merkezi - İl Yatırım Tanıtım Birimi- AR-GE ve Bilgi Bankası Birimi-Tek Adımda Yatırım Birimi- Girişimcilik Destk Birimi- Gıda ve İçecek Analiz Laboratuarı-Bilgi İletişim Teknolojisi Birimi kullanılması öngörülmüştür. Hazırlanan projelerimizin özeti budur. Bu projeleri biz çok önemsiyoriz. Yozgat’ın gelişimi ve kalkınması için ciddiye alıyoruz.
A:SARGIN: Sayın Özışık, sizinle çok şeyleri paylaştık. Çalışmalarınızı ciddiye alıyoruz. Birde OSB, KOSGEP ve Esnafa Destek Kampanyasıyla çalışmalarınızı değerlendirmenizi istiyoruz.
ORGANİZE SANAYİNİ
GELİŞTİRECEĞİZ
M. ÖZIŞIK: Halen Organize Sanayi Bölgesinde 22 tane boş parsel bölge var. Çalışan aktif firma sayısı 23’tür. Aktif olmayan firmalar var.
OSB Bölgesinde en dikkate alınacak firma tekstil grubu. Organize Sanayinin mevcut durumunu iyileştirmek zorundayız. OSB ile ilgili Yeni Teşvik Yasası gündeme gelince meclise gideceğiz, Meclisin kapısında nöbet tutacağız ve Yozgat’ı teşvik de iyi bir yere koyduracağız. 4. Bölge kapsamına dahil ettirmek için çalışacağız.
KOSGEP; Kosgep Kapsamında imalatçılara kredi veriliyordu. Hizmet sektörü, gıda sektörü, lokanta, berber tüm esnafa kredi sağlanacak, iyi bir paket geliyor. Biz bu kredilerin çok azını kullanabiliyorduk, amacımızı Yozgat’a sahip çıkarak esnafın yüzünü güldürmek. Yozgat esnafı esnafı bu kredilerin daha fazlasını kullanabilecek. Amacımız açık Yozgat’a hizmet etmek, Yozgatlı esnafa sahip çıkmak. Milletvekili, bakan ve yöneticilerimizle diyaloğumuz çok iyi inanıyorum ki çok şeyleri başaracağız.
Esnafa Destek Kampanyasına gelince; Yozgatlı üreticilere destek olunmasını istiyoruz. Yozgat’ta üretilen kendi ürünlerinizi kullanın esnafın yanında olun!” diyoruz. Özel sektör, Kamu çalışanları hepimiz birlikte hareket edelim, Yozgatlı Müteşebbislere destek olalım diyoruz. Yani Yozgatlı esnafa destek olunmasını talep ediyoruz. Yozgat’ta kazanıp Yozgat’ta kalın Yozgatlı’dan alış veriş yapın çağrısında bulunuyoruz. Bunun adına Yozgat Esnafına Destek ve Uygulama Projesidir...
A. SARGIN: Sayın Başkan İleri Ailesi olarak bize zaman ayırdığınız için de çok teşekkür ediyoruz.
M. ÖZIŞIK: Yozgat Basınını ilgiyle takip ediyorum. Bize destek veriyorsunuz, Yozgatlı’ya birlikte sahip çıkacağız, ben de yönetim kurulu arkadaşlarım adına sizlere teşakkür ediyorum, sağ olasınız. Bu şehir bizim, bu şehrin insanlarına hep birlikte hizmet edeceğiz. Bizler önce Türkiyeli, sonra Yozgatlıyız.
ARTIK KONSEY ÜYESİYİZ
Sevindirici bir gelişme yaşadık. TOB-Konseyine seçildik. Konsey’in 30 üyesinden biri de biz olduk. Sanırım ki, bu gelişme Yozgat tarihinde bir ilk olmuştur. Ayrıca İstanbul Ticaret Odası-İTO bir meclis toplantısını Yozgat’ta yapacak. Bizim için bu da önemli bir gelişmedir.
Eski Maliye Binasıyla ilgili Vali Bey ve belidiye başkanı ile görüştük burasını yeşil alan ve otopark olarak kullanacağız. Sosyal amaçlı kullanılan bir mekan olacak.
Yerel Ürünlerin Tanıtım Ofisi burada kurulacak ve tanıtım ofisi olarak değerlendirilecek.
Vali beyle, Belediye Başkanı ile Defterdar beyle konuyu görüştük değerlendireceğiz. İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünün önünü de açmış olacağız.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.