- 806 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Kod adı: ERKEK
Alanya’da bir İlk Öğretim Okulunda yangın çıkıyor. Öğrenciler panik halinde dışarı çıkıyorlar.
Korkanlar, bağıranlar ve ağlayanlar sadece kız çocukları. Görüntü öyle ki; erkek çocuklar kız arkadaşlarını ellerinden geldiğince, becerebildiklerince, akıl edebildiklerince ve doğru bildiklerince koruma altına almışlar. Korkudan fal taşı gibi açılmış ( İzmir’de biz buna “Boyoz gibi açılmış” deriz ) gözleri ile sözde umursamaz kahkahalar atarak ekrana bakıyorlar.
Dün akşam haberlerde izlediğim görüntüler böyleydi. Belki sizler de izlediniz?
İlk Öğretim Okulu öğrencisi kaç yaşında olur? Altı ile on beş yaş arası değil mi?
Şimdi düşünelim. Biz kadınlar erkek çocuklarımızı yetiştiriyoruz. Bu eylem süresince o’na sürekli “Erkek” olduğunu söylüyoruz. Alt beyine sürekli bu kod’u gönderiyoruz. “ Sen ERKEKSİN “
“Erkek” olmayı ne olarak öğretiyoruz?
Ağlamayacak.
Korkmayacak.
Canı yanmayacak.
Acz içeren duygularını yansıtmayacak.
Vs, vs… Bu listeyi istediğiniz kadar uzatabilirsiniz.
Toplamı ne?
Çocuk olma hakkını elinden alıyoruz.
Duygularını elinden alıyoruz.
İnsan olma hakkını elinden alıyoruz.
ERKEK…
Bu erkek büyüyor, evleniyor.
Bir kadın, sızlanmaya başlıyor: “Sen ne duygusuz insansın!”
Ve o kadın bir erkek çocuk dünyaya getiriyor…
Bu zincirde bir halka kopuk mu? Bana mı öyle geliyor?
Eser Akpınar
24.09.2010
İzmir
YORUMLAR
Doğru bir konuya değinmişsin sevgili Eser, erkek çocuk da kız çocuk da bizim çocuklarımız. Ağlanması gerektiğinde ağlamalarına izin vermeliyiz. Dün akşam ben bunu yaşadım. Torunum sağlık raporunu alamadı diye çok üzüldü ve ağladı. Ben ağlama demedim. Ağla biraz rahatlarsın ama o rapor hayatının sonu değil bunu da anla dedim. Yazınıza yakıştımı yorumum bilmiyorum.
Sevgimle...
Eser Akpınar
İnanıyorum ki; torunun için hayırlısı neyse o oldu. Ama belli ki onun için önemliydi. Torunun üzüldüğü için üzüldüm. Dünyanın sonu olmadığını anladığında tebessümü geri gelecektir. Sadece biraz zaman, anlaması için...
Sevgilerimle...Teşekkür ediyorum Emine..
o zincirde bir halkanın kopması ve devinimin gölgeli yansımalar doğurmasıdır sonrası...
düşündürendi ...
tebirkler...
Eser Akpınar
değişik hayret edeceğimiz ...şaşırıp kalacağımız durumları sade ve kendine has uslubuyla ne güzel dile getiriyor....birikimli vede çok değerli bir kalem......saygılar
Eser Akpınar
Eser Akpınar
Sevgili Eser; Aslında çok güzel bir konu ama bir kız çocuğa erkek gibi baksan da ve erkek gibi yetiştirsen de Fark etmez çünkü şöyle olabilir görünüşü kız ama tepkileri bir erkek gibi olabilr. Bir de şu var tüm erkekleri gene kadınlar doğurur, ki zaten doğal bir olaydır bir insanın kız veya erkek doğması yaratanın bileceği iştir. Tabii bir kızın ağlaması veya korkması asla alay konusu olamaz ve çoğu zaman biz de ağlamışız veya korkmuşuzdur. Ve gene de tüm kadınlar, kız çocuklar bizim bir parçamızdır.
Kod adı: Kılıç olmasında :)
Teşekkürler...
Selam ve saygılarımla
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum.
saygılarımla