- 2330 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİ ÜZERİNE
Nazım Hikmet’in bir şiiri var ki ; ne zaman okusam duygu seline kapılırım. Çoğunuz da okumuşsunuzdur o şiirini.
Tahirle Zühre Meselesi
Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil,
bütün iş Tahirle Zühre olabilmekte
yani yürekte.
Meselâ bir barikatta dövüşerek
meselâ kuzey kutbunu keşfe giderken
meselâ denerken damarlarında bir serumu
ölmek ayıp olur mu?
Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.
Seversin dünyayı doludizgin
ama o bunun farkında değildir
ayrılmak istemezsin dünyadan
ama o senden ayrılacak
yani sen elmayı seviyorsun diye
elmanın da seni sevmesi şart mı?
Yani Tahiri Zühre sevmeseydi artık
yahut hiç sevmeseydi
Tahir ne kaybederdi Tahirliğinden?
Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.
Ünlü şairin dizeleri, her okuduğumda etkiler ve esir alır beni derinden. Sevgi üzerine, sevda üzerine bugüne kadar o kadar çok şey yazılmış, söylenmiştir ve mahşere kadar da söylenecektir. Yüreklerde sevgi var oldukça, olduğu gibi çıkacaktır.
Sevgi nedir ? İnsanı mutlu hissettiren bir duygu mudur ? İnsanı, insan yapan sevgidir bence. Kim olursa olsun, olduğu gibi kabul etmek ve sevmek. Her haliyle ve olduğu gibi. Değiştirmeye çalışmadan, ilk haliyle ve doğallığıyla. Tıpkı bir bebeğin masumiyetiyle sevebilmek.
Sırf, sevmek gerektiği için bir insanı sevebilir miyiz ? Çok zor bence bu. Sevgi kelimeleri, zorla çıkmaz dilden. Dile o emri veren yürektir. Yürek istemedikten sonra, dil söylemez, söyleyemez. Söylese de yalan söyler.
Sevmek de sevilmek de çok güzel bir duygu. Onu yürekte taşıyabilmek de bir cesaret meselesi.
Ne diyor şair,
Tahir olmak da ayıp değil, Zühre olmak da
Hatta Sevda yüzünden ölmek de ayıp değil
Yani yürekte ;
Sevgi dünyaya açılan sihirli bir kapıdır. Onun anahtarı da tüm insanlarda, yeterki açmasını bilelim. Gerisi çok kolay…
YORUMLAR
Sevgi nedir? Bu soru çok sık sorulmasına rağmen kimse berrak bir cevap vermez. Herkes kafasına göre cevap vermeye çalışır.
Ben de diyorum ki, sevgi; çıkar beklemeden sevmek. Herkesi her canlıyı sevmek. Ben yazılarımda sık sık sevmenin güzelliğinden bahsetmişimdir. Bu insan sevgisi olur, hayvan sevgisi olur.
Bence sevgisiz bir yürek çorak toprak olur.
Kutlarım Nermin, güzel ve berrak bir yazıydı. Sevgimle...
İşte ayıplarımdan biriside bu...Kalem tutmasını bilmyen bazı larının rüzgarına kapılıydr...Demek istediğnei bilenlere demeke istediğimi diyemiyorum....
Mesel Koca ustanın o şiri bir zamanlar benim ezberimdeydi...
Heyyy hattt... Şimdi sevmek yaşımda geçti sevginin kurallarıda...
Erkekler Tahir olsun ...Kızlar daü Zühle ama hep sevsinler bacım hep sevsinler...
Düşün ey insan oğlu buz insanı yükür mı...?
Sevin sevebildiğiniz kadar aşk tan insan bıkar mı....?
Bir ortam düşünün mevki sahibi bir kişi bir cenaze merasiminde herkesle tokalaşırken aynı tavrı çocuklara da gösterince içimden ne kadar samimiyetsiz bir tavır dediğim gün geldi aklıma.Oysa bir çocuğun başının okşanması ne cevherler uyandıracaktır onun ruhunda...Gerçek sevgiyle buluşmak ve bu uğurda yaşamak,
AFFETMEKSE zekatı olsun sevgimizin...
tolstoy diyorki......nasıl kafa sayısı kadar...düşünce çeşidi varsa kalp sayısı kadarda....sevgi çeşidi vardır. sevgili kalem.....yozlaşan insan ilişkilerine parmak basmış....sevgiyi özünde anlatıyor.....büyük şairin muhteşem şiirini hepimize bir kez daha okuyor....okutuyor....hepimizde olan o sevgi anahtarını çevirmesini öğütlüyor....sabahın ilk saatlerinde bu güzel kalem beni çoşturduki sorma.... MEVLANA.....bütün kainat birbirine sevgiyle bağlanmış....sevgini vermesini öğren...çünkü gönlün anlasınki.....hepsine yer varmış....sevgisiz insandan....dünya unutmaki. çok korkarmış....saygılar nermin kardeşim....sevgilerin eksilmesin....sevenlerin çoğalsın....