- 870 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
NAMAHREM=NO MAHREM
Almanya sokaklarinda gezerken bir$ey dikkatimi cekmi$di.Kafami kaldiripda evlere bakinca gördügüm manzara hicde ho$ degildi.Neden? derseniz,pencerelerin önünde saksidaki ciceklerden ba$ka bir$ey yok.O kadar tuhafima gitmi$tiki anlatamam.Nevar bunda dediginizi duyar gibiyim $uan.Saymaya kalksam 10 pencereden birinde bilene PERDE -TÜL yok.Cok ilginc bir durum.Bu Almanlarin mahremiyet denen bir olgulari yok.Yada geli$memi$.insanin evi kendine özeldir.Her kilikda özgür gezme hakkina sahibimiz dört duvarlarimizin icinde.Perde yada tül olmayinca sanki kar$idan biri bana bakar zannederim ve ister istemez evimde bile olsa rahat edemem.Bize böyle ögretildi.Camini peceni kapa,kimseye sergi acma yani.Alman helgalar vede hanslar bu olguyu hic tanimiyorlar sanki.Tül yapmiyorlar,tül yerine saksida cicek koyuyorlar camlarin önüne.Bu nasil bir zihniyet anlam veremiyorum.Gerci onlarda NAMAHREM denen bir$ey yok.Yolda belde anadan üryan bile gezme haklarini kendilerinde buluyorlar.Topluluk alanlarda olmasada dagda bayirda cayirda Adem ve Havva kiliginda gezme haklarini kendilerinde buluyorlar.
Gündüz I$IK olmadigi icin okadar dikkat cekmiyor.Bu dedigim yukari katlar icin gecerli tabiki.Alt katlarda oturan Alman vatanda$larinin her$eyleri ortada.Cama dikil ve tv gibi seyret.Hic cekinmeleri yok valla ,her$eyleri ortada ya$iyorlar.Bizim dinimiz vede kültürümüzün geregi gizlilikdir.Yani herkes her$eyini dört duvar arasinda ya$ar.
Benim bildircin kizlarda Almanlardanmi esinlendiler napdilar bilemem,gündüz gözüne lambayi aciyorlar ve aynanin kar$isina geciyorlar.Namahrem olacak durumlari yok ama, I$IK yaninca dikkati cekip ,ister istemez kendilerini dikizlemeleri icin firsat vermi$ oluyorlar.Kiziyorum yavrum yapman öyle ayip denen bir$ey var.Millet sizi dikizler dedigimdede;he he he anne herkesin i$i gücü yok bizi dikizleyecekler,demiyorlarmi verem oluyorum valla.Biz onlarin ya$indayken her$eyimiz gizliydi.Anamiz bile görmezdi bizi.$imdi zamane gencligimi neyi bilmem cok umarsizlar.Cevrede cok önemli diyorum.Heryer sergicilerle dolu.Her kilikda camin önüne dikeliyor Alaman Helgalar vede Hanslar.Hic utanmiyorlar.Yari ciplak camdan bakarken okadar rahatlarki anlatamam.insani sinir ediyorlar.ister istemez milleti sapikliga yitiyorlar bana göre.
Kar$idan bakdiginizda camlar sanki ormani andiriyor.Cicekler boy boy camin önünde defile yapiyorlar.Önceden kendi kendime derdimki;ya bu Almanlar ne kadar dogayi seviyorlar.Heryer yemye$il .Ama sonradan manzarayi cakdim ve bayagi hayiflandim kendimce.Böyle bir fikri nerden buldular bilemem ,emme bildigim bir$ey var oda;ALMANLARDA NAMAHREM YOK-NO MAHREM VAR.icleri di$lari $efaf kagit gibi ,bakdiginiz anda her$eyi görme imkaniniz var yani.
in$allah bizim Ay$eler vede Aliler onlarin yollarindan gitmeye kalkmazlar..yoksa cok fena $eyler olabilir...
YORUMLAR
Pratikte şimdilik yok gibi ama ruhlarda çoktan başkalaşımlar başladı ne yazık ki......
Bende çok merak ediyorum neden Almanlar İngilizler ve yahut Fransızlar biz Türkleri taklit etmiyor örnek almıyor da (ki biz illada inancımız bakımından onlardan kat kat üstünüz) neden biz onları örnek alıyoruz.?
Habil ve Kabilde olduğu gibi ayrı durmamız gerekenlerden ayrı durmayıp da onlarla beraber helak olacağız korkarım.
Saygıyla Gri Gölge