- 586 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Biricik1
Olayları fazla dramatize ediyordum sanki bu günlerde... Çevremdeki insanların dramatik yaklaşımları da boyutunu daha bir çekilmez yapıyordu... Aslında haklılardı öyle hızla değişiyordu ki hayatımda bir şeyler, haykıramadıklarım güçlü görünüşümün arkasına saklanmış korkuyordu.
Ne yapıyorum diye defalarca sordum kendime?
Yarım yamalak cevaplar!
Tahammülsüz ve gergindim. Sevdiğim insanları kırmamak için hızla odadan dışarı çıktım. Bahçede derin nefes alırken istemsiz yağmurlar yağdı gözlerimden.
Sevmiyordum artık bu yağmurları elimin tersiyle sildikçe inadına yağıyordu. Kendimle bile savaş halindeydim. Oysa anneciğim ve babacığım beni düşünüyordu, benim için kaygılanıyor, benden ayrılmak istemiyorlardı. Herkes haklıydı kendince. Hayatın getirdikleri götürdükleri!
Dalından bir şeftali kopardım yerken
“-Halacığım” Diyen biriciğimin yüzündeki üzgün ifade, küskün bakışlar,
-“Okul açılana kadar bende seninle gelebilir miyim? ” sorusu, Sarıldım şefkatle yanaklarından öptüm.
- “Tabii ki gelebilirsin”
Şeftali ağacının altına ayaklarımızı uzatıp oturduk.
“-Neden bu üzgün bakışlar söyle baki mm? ”
“-Gidiyorsun ve ben seni çok özleyeceğim”
“-Sık sık geleceğimi biliyorsun öyle değil mi? ” Hatta senin odanı yatağını işgal edeceğimi de.
(Gülümseyerek) “Bende gelirim tatillerde senin odanı işgal ederim! ”
“-Tabi ki”
“-Nasıl bir şehir halacığım? ”
“-Bu şehrin daha büyüğünü düşün öyle bir şehir işte, bir günde yorgunluktan pek bir şey anlamadım. Seninle keşfederiz güzel mi değil mi karar veririz olur mu? ”
“-Beğenmezsem peki”
“-Beğenmezsen pılımı pırtımı toplar biriciğim beğenmedi der geri dönerim.”
“-Ya a halacığım” (Gülücükleri öyle tatlıydı ki)
“-Hadi fazla gevezelik yaptık şimdi babaannen kızacak, “ şööyle güzel üzümlü bir kek yapalım.”
“-Tamam, ama ben yapacağım.”
“-Anlaştık”
Kek ve çay eşliğinde neşeli bir sohbette anneciğimin ve babacığımın yüzünün gülmesi ve bana verdikleri manevi destek beni mutlu etmişti. Hayatımızda hep bir risk, hep bir itiraz ve kabul süreci vardır. Önemli olan riskin analizini yapmak ve o süreci dengede tutmak sanırım.
Bazen zamanı hayatı yağmurlara benzetiyorum.
Belki bu yağmurları çok sevmemden de kaynaklanıyor olabilir.
Bazen gök gürültülü sağanak yağış,
Bazen tufan,
Bazen bahar yağmurları,
Bazen de yağmur sonrası gökkuşağı gibi rengarenk.
04/07/2009
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.