SANAL ALEM
Üniversite başladığımda giriş katı koridorunda ki kocaman kapılardan birinin üzerinde ki tabelada “ BİLGİ İŞLEM ODASI “ yazıyordu . Kapının ardında koskocaman bir makine olduğunu söylediler . 2. Sınıfta okulun düzenlediği bilgisayar kursuna yazıldım . Ancak 2 hafta o koskocaman makine anlatılınca 500 kişiden geriye 30-40 kişi kaldı kursa devam eden . Laf aramızda bende ıhlamurların altında çay içmeyi tercih edenlerdendim . Son sınıfta okulumuz yeni kampüse taşınmıştı ve o odadan çıkmış kocaman bir binaya sahipti Bilgi İşlem merkezi . Önemli gelişme içinde 10 masa ve her masa üzerinde bilgisayarla bağlantılı monitörler vardı. Artık kart delme işlemi yapmıyorduk şanslı isek . Proğramımızı monitörlerde ekrana direk yazıyorduk . Yıllar yılları kovaladı o kocaman makinalar küçüldü ve bir masaya yerleşebilecek hale geldi üstelik hazır proğramlarla her türlü işlem yapılıyordu artık 90 lı yıllarda . Birkaç yıl sonra internet hayatımıza girdi …
2000 li yıllarda bilgisayar evimize girmeye başladı yanında interneti ile , son yıllarda diz üstü bilgisayarlarla cep telefonu gibi yanımızda taşır olduk gezerken kahve içtiğimiz cafede epostalarımıza bakabiliyoruz otobüslerde bile . İnternette siteler kuruldu ; Kimi firmaların tanıtım sitesi ,kimi belli bir sektöre ait site , kimi arkadaşlık sitesi , kimi edevlet siteleri , kimi banka siteleri … günümüzde çoğu işimizi oturduğumuz yerden internet üzerinden yapabiliyoruz .
Bu düzen içerisinde kişiler ekrandan ekrana tanışmaya başladı , yazışmalarla birbirlerini tanımaya çalıştılar. Kiminin ekranda kaldı arkadaşlıkları, kimi sanal alemdeki arkadaşlıklarını gerçek aleme taşımaya başladılar .
Sanalın büyüsü ile bazı kişiler kendilerini olduklarından farklı tanıttılar , olmak istedikleri kişi olarak . Kimi şirkette görevli iken genel müdür olarak tanıttı kendi, kimi 70 yaşında iken 30 yaşındayım dedi , kimi kadınım dedi erkekleri sevdalarındırdı kendine , kimi çok zengin olduğunu söyledi ama nefesi kokuyordu… bazıları kimliklerini gizlediler başka kimliklerle kendileri olarak söyleyemediklerini söylediler , karşılarında ekranın arkasında bir insanın olduğunu düşünmediler duyguları , onuru olan . Evliler bekarım dediler evlilik vaadiyle birliktelikleri oldu kiminin , dolandırma olayları yaşandı basına yansıyan -yansımayan , cinayetler işlendi chatleşme nedeniyle , Özel fotoğraflar izinsiz olarak sitelerde yayınlandı fotoğraftaki kişiler zor günler yaşadı, kimide gerçek yaşamdaki saygınlığını sanal alemde koruyamadı sanal alemde tanıdığı kişilerin oyununa geldi , kimide gerçek yaşamda göremediği saygıyı itibarı değeri sanal alemde kazandı ve bu değerin ağırlığını taşıyamadı .
Gençler gerçek arkadaşlığı , sevdalıdan gelecek mektubu beklemeyi öğrenemedi . Kavgalarının konusu msnde değildin , Facebook vb siteye neden o fotoğrafı koydun tartışmalarını yaşıyorlar .??? sitesine yazdığım yazıya yorum yapmadın veya kim o yorumu sana yazan nereden tanıyorsun ? vesai vesair oldu .
Keşke bilgisayarlar o kocaman odalara sığacak kadar kalsa ve halen kart delerek proğram yapıyor olsa idik , gerçek arkadaşlarımızla karmaşık ilişkilerden uzak yaşasaydık diyesim geliyor ancak, saatlerce bankada kuyruk beklemenin ne kadar zor olduğunun yaşayan bilir ....
Sanal alemden gerçek yaşama taşınan güzel beraberliklerin istisnalar kaideyi bozmaz dedirtecek kadar azda olsa var olduğunuda anımsatırım .
e. funda deniz
YORUMLAR
Ne kadar güzel tanımlarla bilgisayarı ve getirilerini özetlemişsiniz. Bu anlamda bilgisayarı ve televizyonu önceleri gâvur icadı diyip sonra bunu kendi çıkar ve karlılıkları için kullananları düşündürdünüz bana…
Söylemleriyle namuslu, sohbetleriyle dindar görünüp bu teknolojiden faydalanan çok örümcek kafalı insanların varlıkları hala gelinen bu 21 yy dada bizleri üzüyor.
Bu özgün konuyu bizimle paylaştığınız için kutlarım.
Saygılarımla
e.funda
Çok güzel konulara değinmişsiniz eleştirnizde ...
Saygılarımla
Teknoloji harikası bilgisayarların getirdiği kolaylıklar ve duyduğumuz üzücü olaylar içiçe ama iyi ki var diyorum. Sizi tanımak güzel mesela. Sevgilerimle..
e.funda
Son parağrafta bu kob-nuyada değindim . Benim sanal ortamdan gerçek yaşama taşıdığım çok güzel arkadaşlıklarım olduğu gibi çok kötü olaylar yaşadığım ve sonunda üzüldüğüm arkadaşlarımda oldu . Ayrıca uzun zamandır izini kayıp ettiğim arkadaşlarımla irtibat kurma imkanının da bana sanal alem verdi .
Güzel arkadaşlıklara Allah hepimizi kötü niyetli bireylerden sanal alemde de gerçek alemde de uzak tutsun Amin