- 965 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sokaklar ve cocuklar
Sokak deyince her$ey bitiyor.Sokaklar insanlarin özgürlüklerinin kucagidir.Evden di$ari insan kendini attimi ;ohhh beee dünya varmi$ !!diyesi geliyor nedense.Sokaklarda yürümek helede yagmurlu birgünse, degmeyin keyfine valla..Yillardir Alaman ellerinde hep $u hayalimi söyler dururum..Bir yagmur yagsada $IVGIN gibi , bende o yagmurun altinda yava$ yava$ iliklerime kadar islanarak $emsiyesiz yürüsem..Tam anlamiyla lopuc olmak yani..ha i$te bütün olay bundan sonra ba$liyor..Evde muhakkah birisi olmali ki size hizmet etsin..Eve gelecen taa koluna kadar kizarmi$ kömür sobasi ve icerisi adeta firin gibi sicak olacak..üst ba$ degi$tikden sonra, o sobanin dibinde serilmi$ kalinca bir yünden yapilma dö$$ek olacak..yorganda ona keza ,yani icine girince ü$ümüyecen....o kolu kizarmi$ sobanin üstünde bir demlik cay olacak, off degmeyin keyfime..Ha bu arada yemek ne istemem.sadece kizarmi$ iki dilim ekmek üzerine tereyag sürülmü$ vede yaninda bir tabak cökelek..daha insan ba$ka ne isterki yaaa..valla hasret kaldik bu dediklerime..belki cok basit bir dilek ama, bana cok uzak yani..gavur ellerinde böyle $eyler biraz zor yani..ee ne diyek belki günün birinde kim bilir?
Konu dagildi gine neyse geri dönelim bari..insanlar evlerinde nekadar mutlu olsada di$ariya cikinca yani sokaklara ici bir ho$ oluyor.. temiz hava carpiyor insani..gezdiginiz yerlerde güzelse ohhhh valla ,ozaman diyorki insan ;bizim evden rahat ..ama kazin ayagi öyle degil malesef..sokakda ya$ayan insanlari görünce, insan haline $ükrediyor, en azindan ba$inin üstünde bir catisi var diye..sabah kanalin birinde bir program izledim..konu sokak cocuklariydi..ama cok üzüldüm valla..cocuk ve sokak !!birbirine cokkk ters iki kelime..sokaklar özgürlük demek ama ,cocukda koruma $evkat demek..sokaklarda nasil korumasiz vede kimsesiz ya$anir cocuk ya$larda? yaa valla cok korkarim ben..Allahim in$allah onlara yardim ederde kurtulurlar..toplumda bir ön yargi var..sokak cocuklari dedimi her$ey bitti.Hirsiz haydut,kapkacci,taciz v.s..yani bu deyimler onlara hemen yaki$tirilir..Dü$ünülmezki ,onlarda bir zamanlar ana kuzusuydu, emme $imdi sokaklarin kurdu oldu diye..yaaa böyle dü$ünceler oldugu sürece bu cocuklar sokaklarda terör estirmeye devam edecektir..programdaki cocugun (büyümü$ adam olmus) yani bu adamin dedigi beni cok dü$ündürdü ...evden kücük ya$da kacmi$, kactigi günde kendine aci vermek icin kolunu $i$eyle kesmi$..Allahim yaa ,kücücük vücutun maruz oldugu $eye bakiniz..sonra cabut bulup sarmi$..birde $u dedigi beni cok dü$ündürdü..diyordu ki ;bir$ey calinca ,yani hirsizlik yapinca herseferinde ALLAHA $ÜKÜR dermi$ ..cünkü yakalanmadan RISKINI cikartti, Allahda ona yardim etti, cani yanmadan rizkini aldi diye? BU COK DÜ$ÜNDÜRÜCÜYDÜ ,...ama sonra akli ba$ina gelmi$ vede kendini toplami$ cocukcagiz.
Biz sokaklarda belli saatten sonra korkarak adim atarken, onlar o korkularin icinde büyüyüp gittiler..cok zor bir$ey Allahim kimseye göstermesin..ama bizde toplum olarak böyle $eylerin üzerine gitsek..damgalamadan ,yargilamadan onlari dogru yola cekmeye cali$sak ne güzel olur, emme bir kere adlari cikmi$ garibanlarin...NE DEMi$LER; ADIM CIKANA KADAR, CANIM CIKSIN DAHA iYi...yani adida cikmasin, canida kimsenin ..aminnn..
Cocuklarini sokaklara iten aileler $imdi mutlularmi acaba?..ben varya bir salagim hemde harbiden salak af boyrun..birzamanlar hamileyken 3. cocuguma..karinin biri dediki aaaa KIZIM ginemi hamilesin yaaa?.nasil bakacan? kizim kafayimi yedin sen dedi..ALLAHHHH O kariya gece gündüz ,haftasonu tatilleride, olmak üzere Almanya ve yozgat dolaylarindan derledigim bütün repertuvardakileri saydim..aradan yillar gectiki anaaa!!! leylek bizim evin yolunu iyi bellemi$!!.gine kapmi$ bir kundak geliyor yelli yelli.Allahin i$i ya,gine o avrat kar$ima geldi vede gine ayni fakir edebiyatini yapti..E$imde vardi yanimda..herro kahramanca kadina ;SANANE!! SENMi BAKACAN?? dedi..Evimiz ,barkimiz, dükkanimiz var..eee daha neee.Kadin dörtledi, yani ordan cabucak kacdi...Neyse aradan 2,5 yil gecti veee biz o kadini görünce yerin dibine dogru bir dali$a hazirlandik..cünkü bakabilecenmi? demek,, paran varmi memet? degilmi$..BAKIM = BEYNiN KALDIRACAKMI= BUKADAR COK COCUK= EGiTiMiI=TERBiYESi:....daha neler neler..cocuklar ergenlik cagina gelince ANYANIN, KONYANIN KAZASI OLMADIGI ACIGA CIKIYOR ..yandik anam 61le..Allah saglik vede sihhat versin deyip kendimizi avutuyoruz..yani aile ici ya$ananlar cocuklari di$ariya yitiyor..
Son olarak in$allah herkez vede bizler birbirlerimize vede cocuklarimiza saygida kusur etmeyiz..ay$eler ,fatmalar,emrahlar,hasanlar,hüseyinler........in$allah bütün cocuklarimiz evlerindeki mutluluklari hatirlarlarda ,geri evlerine dönerler..ZARARIN NERESiNDEN DÖNÜLÜRSE KAR KARDIRRR...saygilar
ATE$DEN SICAKTIR ANA KUCAGI