GELİN ATA BİNMİŞ, YA NASİP DEMİŞ
Sevgili canlar,
Bugün sizinle bir söyleşi ve fikir alışverişi babında( Pehhh :) ) bir beyin fırtınası yapalım istedim. Aslında bu konuyu forum olarak ekledim fakat kaydadeğer bulunmadı sanırım ki form sayfasına düşmedi. Her neyse.
Anadoluda güzel bir deyim vardır "GELİN ATA BİNMİŞ, YA NASİP DEMİŞ" şeklinde. Bu sözün anlamları konusunda biraz kafa yoralım ve aklımıza gelenleri paylaşarak doğruları bulalım istedim.
Sizlerden iyi olmasın bir yeğenim var Ahmet KİRAZ. Kiraz gibi çocuktur aslında. Utandı mı yüzü kiraz gibi kızarır. Ama nedense bu konuda hiç utanmadı. 32 yaşında Müzmin bekardır kendisi. Bu deyimi attı önüme ve hadi bakalım edebiyatçı diye benimle dalga geçmeye başladı. Ben de dilimin döndüğü ve aklımın erdiğince bu konuyu izah ettim. Ama neredeeeeee. Onun aklı NET’te gezindiği sitelerden öğrendiği yorumlarda ve anlamlarda kalmış. Söylediklerine zerre kadar hak vermedim. İnternette sırf geyik olsun diye bu deyime anlamsız bir anlam yüklenmiş diye düşündüm.
İşte size hikayesi. Ben hiç bir yorum yapmadan konuyu sizin yorumlarınıza bırakıyorum. Sizler de bu konuda düşündüklerinizi NET sayfalarını gezmeden yorularsanız mutlu olacağım.
Teşekkür ediyor hepinize sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.
YORUMLAR
İnsan ne kadar plan yaparsa yapsın, kısmetse gerçekleşiyor. İmza atana kadar pek çok şey gelişebilir o yüzden özellikle nişanlı kızlara ailelerin sanki küçük bir uyarısı gibi.
Aslında bu atasözü sırf gelin olma anlamında da düşünülmemeli. Tedbir, garantiye alma vs. pek çok anlamı da içinde barındırıyor. Diyelim az çok tanıdığımız birinden bir eşya aldık ama henüz eşya eve gelmedi. Eşya eve girmeden bütün parayı senetsiz sepetsiz verdik. Allah korusun adam yolda kalp krizi geçirdi. Ya da başka bir şey oldu sonra inkar etti. Yaşanan olumsuz tecrübeler son noktaya kadar güvensizliği ön plana çıkarıyor. Kanunlar da maalesef insanları her türlü suçu işleyebilir mantığına göre yapılmış. O kadar kötü şeyler duyuyoruz ki ama bu suçlar daha önce işlenmiş ki kanunlarda var.
Yine de herşeye bu kadar karamsar bakmamak lazım aslında.. Sonra insanların psikolojisi bozuluyor.
Teşekkürler paylaşımınız için..
Saygı ve selamlarımla..