- 1546 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Çocukluğumuzda, Oynadığımız Oyunlar- 1
Elinde, evinde cam ya da bilya misketi olan var mı?...
Selvi Kozalakları misketimiz olurdu çoğu vakit... Yenicumâ Mezarlığı ana kaynağımızdı(Trabzon Çocuk Hastalıkları ve Doğum Hastahânesi’nin yeri- İnşaat başlama târihi: 24.9.1965).
Ceviz oyununu oynamak için, orta hâlli zengin olmak gerekirdi...
Siz, karamelâ oyunu oynadınız mı? geçen günü, Ünlü bir futbol antrenörü ve şair ağabeyle sohbetimiz sırasında dedi ki; "O vaktin ünlü futbolcularının resimleri, Karamelâ Şekeri kâğıtlarında çıkardı...(T.K.)" ben de hatırladım. Kâğıtların bir yüzünde o resmin sayı numarası vardı... ters çevirip iki elimizle karşı oyuncuya sorardık; tek mi, çift mi? Ya da hangi elimdeki sayı daha büyük?... oyun başında önemli bir kural söylenmeden oyuna başlanmazdı: Kaç Karamelâ kâğıdına oynuyoruz?... yenilen, kendine ait kâğıttan râkibine verirdi.
- Ters mi, Düz mü?
- Tek mi, çift mi?
- Büyük mü, küçük mü(numara sayısı)?
Sakızlardan çıkan artist fotoğraf kartları ile de bu çeşit oyunlar oynanırdı.
Mabel ve Golden Sakızları, üç Mm. kalınlığında ve 5Cm2 eb’adlı idi... şimdilerde de benzer sakızlar var herhâlde...?
Hâtırâlarda kalmış ve yazıya dökülmemiş neler varmış be Dostlar... yine yazdırdınız bana.
Selâm ile...
kadiryeter Kadir Yeter.
17.9.2010 CUMÂ. TRABZON.
YORUMLAR
Sen 50 kuruşluk baston çikolatayı da bilirsin. Belki renkli kalın plastik bilezikleri de. Siyah mantar tabancalarını.
O dediğin "artist" resimlerini bulamayan küçük fakir çocuklar kibrit kutusunun alt ve üst kısımlarından yapardı da "manat" derlerdi. daire içine konur düz taşla çıkartılmaya çalışılırdı, yine de plastik ayakkabı altı olan "hallice" çocuklar üterdi.
Ben daha geriye götüreyim seni: Çamurdan avuç içi kadar "tas" yapılır yere hızlıca vurulur,içindeki havayla patlaması sağlanırdı, adı da "patlangoç oyunu": İçine tükürünce de iyi patlardı hani :)
kadiryeter
Var mısın?... gel, tabak uçurtması yapmaya gidelim?... Sen bilirsin:
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=148345
Saygımla Selâm ederim...
kadiryeter
08.12.2015
Bu kartlarla "Ters mi, düz mü?... oynardık"... kaç tâne puluna? diye de sorardık.
116 tersinden okununca:611 okunurdu... yüksek sayılı gelen kazanırdı.
06.10.2015 kadiryeter Kadir Yeter.
Çocukluğumuzda, oynadığımız oyunlar:
https://www.facebook.com/groups/1405493273042429/?ref=bookmarks