- 446 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Çağrıyı İşitebilmek
İtaat etmek, inanan insanların en önemli özelliklerindendir. Kuran’da itaat konusundan, bir çok ayette sık sık hatırlatılan iyiliği emredip kötülükten sakındırma, namaz ve zekat gibi ibadetlerle birlikte söz edilmesi, onun çok önemli bir ibadet olduğunun göstergesidir. Örneğin, Kur’an’da şöyle bir mümin tanımlaması yapılır:
“Mü’min erkekler ve mü’min kadınlar birbirlerinin velileridirler. İyiliği emreder, kötülükten sakındırırlar, namazı dosdoğru kılarlar, zekatı verirler ve Allah’a ve Resûlü’ne itaat ederler. İşte Allah’ın kendilerine rahmet edeceği bunlardır. Şüphesiz, Allah, üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir.” (Tevbe Suresi, 71)
“Rabbimiz, biz: Rabbinize iman edin diye imana çağrıda bulunan bir çağırıcıyı işittik, hemen iman ettik…” (Al-i İmran Suresi, 193) ayetiyle bildirildiği üzere Allah’ın iman nasip ettiği bir kişi için, yaşadığı toplumun kuralları geçerliliğini yitirir. Artık onun için kıstas Kur’an’dır.
Bu çağrıyı işitebilmek de çok önemli bir şükür vesilesidir. Ancak, “ Şimdi sen, ölülere (söz) duyuramazsın ve arkalarını dönüp giden sağırlara da çağrıyı duyuramazsın. Ve sen kendi sapıklıkları içinde kör olanları da doğruya iletici değilsin. Sen yalnızca, bizim ayetlerimize iman edenlere duyurabilirsin ki onlar müslümanlardır.” (Rum Suresi, 52-53) ayetiyle bildirilir; işitebilenler yalnızca Müslümanlardır.
Rabbimiz, “Ey iman edenler, Allah’a ve Resûlü’ne itaat edin. Siz de işitiyorken, ondan yüz çevirmeyin.” (Enfal Suresi, 20) ayetiyle bildirildiği üzere iman edenlerden itaat etmelerini, yüz çevirmemelerini ister.
Üstteki ayette geçen “siz de işitiyorken” ifadesi, insanın işitememe gibi bir kayba uğrayabileceğine işaret eder. Kuran’da; “eğer Allah sizin işitmenizi ve görmenizi alıverir…se..” (En’am Suresi, 46) ayetiyle haber verildiği gibi gerçekten de, işitiyorken yüz çevirmek ve Allah’ın işitme duyusunu alıvermesi, hem dünyada hem ahirette yaşanacak çok büyük kayıp olur. Bu pişmanlığı yaşamak istemeyen ve kendisine sadece Allah’ın rızasını hedefleyen kişi, ‘işitiyorken’ itaat etmelidir.
“Mü’min olanlar, ancak o kimselerdir ki, onlar, Allah’a ve Resûlü’ne iman ettiler, sonra hiç bir kuşkuya kapılmadan Allah yolunda mallarıyla ve canlarıyla cihad ettiler. İşte onlar, sadık (doğru) olanların ta kendileridir.” (Hucurat Suresi, 15)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.