Günbegün Notlarım 134/SES OLMAK SÖZLERDE...
................................................
---Her şey seni kuşatıyor. Farkında olmadan işgal altında kalıyorsun. Geçen her günde ömrünü ç-alan birileri var. Yaşamak başkaları için-miş...
---İnsanoğlu ve kızı, kendilerini aşmak için yarışıyor. Kendilerinden olmayan bir kimliğe doğru sürükleniyorlar. Sanırım sonları iyi olmayacak...
---Çay içmekten hiç sıkılmam. Yemek ayrımı yapmam. Aç olmaktansa, dillenmektense; önüme gelene şükrederim. Büyük konuşmak, hiç bana göre değil...
---Misafir ağırlamaktan hoşnutum. Ancak davetsiz ve ansızın gelen misafire karşıyım. Rahat olamıyorum onların karşısında. Zoraki bir durum gibi bu...
---Bir ses olsam, tekil kalmasam. Sessizliklerin sesine dönüşsem. Sesim her yere ulaşsa, sesimle huzur bulsa kulaklar ve kalpler; ne güzel olur...
---Ey gönül, uslan demeyeceğim sana. Bana göre sana git desem de, gitmezsin ki.. Senin derdin kendini düşünmek, varsa yoksa her düşüncenin başında...
---Edebiyata doymak istiyorum diyen varsa, modern Kürt edebiyatının usta kalemi Mehmed UZUN’u işaret ederim. Pişman olan, bana küfretsin daima...
---Gece neden sakinsin? Niçin karanlıkların aydınlık? Nasıl toplarsın başına insanları? Niye gündüzden üstünsün? Ve nereye kadar yol alırsın?..
---Her insan, bir başka insana muhtaç. Nerede çokluk dalgalanıyorsa, orada bolluk, orada bereket ve orada kesinlikle hayatın kendisi mevcuttür...
---Söz söze eklendikçe, ağızdan çıkan anlamlı oluyor. Söz, söze karıştıkça kimin ne dediği apaçık ortaya dökülüyor. Söz, sözü besler velhasıl...
---Öğrenmek üzerine hangi emek verilse, AZ’dır. Fazla değildir saatlerce kitap okumak, birçok şehri dolaşmak, ya da sayısız insanla merhabalaşmak...
---Hayatla kavga bitmez. Bu kavga bazen aşk üzerine, bazen ihanet adına, bazen de yetinmeyenlerin laf kalabalığı ekşi tadında etkisini gösterir bize...
---Durağı yoktur şiirin. Az sözle, on ikiden vurma derdindedir mısraları. Dizeleri anlamları dize dize yerleştirmek için bir bir sıralanır aşkla...
---Aşka, yeni tanımlar getirmek lazım. Kimsenin duymadığı duygulardan, kimsenin hissedemediği hislerden bahsetmek gerek, aşkı kucaklarken kalp...
---Gecelerde yazılır ve çizilir biraz önce olanlar. Ve dile gelenlerin hepsinin bir niyeti var az ya da çok. Yapmacıksız olanlara NE MUTLU diyorum...
.................................................
MehmetSelimÇİÇEK
17 Eylül 2010,,,
Mardin