- 3832 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİİR NEDİR?
ŞİİR NEDİR?
"Şiir Nedir?" sorusunun cevabı deryada zerre aramak gibidir. Şiir, hemen hemen dilin doğuşuyla birlikte ortaya çıkmıştır. Şiirin kendine özgü bir dili ya da söylemi vardır, ayrıca estetik etkileme gücü de olmalıdır.
Anlatılamayan, anlatılması pek mümkün olmayan, izah edilemeyen, anlaşılmaz gizli duyguların bir nevi patlarcasına dışa vurumudur şiir. Aynı zamanda insanda değişik duygular ve hazlar uyandıran, onu bir alemden başka bir aleme taşıyan ölçülü, kafiyeli veya serbest sanatsal sözlerdir.
Dışarıda taş çatlasa gök inlese kıyamet dahi kopsa, insanın sadece kendisiyle başbaşa kalabileceği, huzur bulabileceği, gönül rahatlığıyla sığınabileceği güvenilir bir limandır şiir.
Şiirin ne derecede önemli olduğunu belirtmek için "Büyütülecek ne var ki şiirden başka" der, Nazım Hikmet. Valéry “İlk dize tanrıdandır” derken; "En az sözcükle yazmalı şiiri" diye uyarıda bulunur Fazıl Hüsnü Dağlarca.
Şiir, okunmak için yazılır. Okunmamış, okuyanı bir alemden başka aleme taşıyamamış, duygu verememiş, ahenkli ve akıcı olamamış, anlaşılmayan, bozuk ve hatalı bir dille yazılmış, kulağı tırmalayan zorlayan, sanatsal değeri olmayan şiir, şiir değildir.
Şiir, hayaliyle gerçeğiyle hayattır, hayatın ta kendisidir.
ÖMER DOĞANLI
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.