- 1049 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Irkçı Fransız Hükümeti !
Irkçı Fransız hükümetinin almış olduğu son kararda peçeye yasak geldi hem de oldukça ağır!
’Fransa’da, yüzü de örten giysinin kamuya açık yerlerde yasaklanmasını öngören yasa tasarısı Senato genel kurulunda kabul edildi
Yasa, kamuya açık yerlerde peçeli çarşaf giyenlere 150 avro, bu giysi için baskı yapanlara ise bir yıl hapis ile 30 bin avroya kadar para cezası öngörüyor. Daha önce bu para cezasının 15 bin avro olacağı duyurulmuştu. Eğer baskı yapılan kişi 18 yaşın altındaysa bu ihlalden istenebilecek ceza iki misline çıkabilecek.’ (Alıntı)
İsterseniz kendilerin de kabul etmiş olduğu Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesine bir göz atalım;
Madde 9
Düşünce, vicdan ve din özgürlüğü
1. Herkes düşünce, vicdan ve din özgürlüğüne sahiptir. Bu hak, din veya inanç değiştirme özgürlüğü ile tek başına veya topluca, açıkça veya özel tarzda ibadet, öğretim, uygulama ve ayin yapmak suretiyle dinini veya inancını açıklama özgürlüğünü de içerir.
2. Din veya inancını açıklama özgürlüğü, ancak kamu güvenliğinin, kamu düzenin, genel sağlığın veya ahlakın, ya da başkalarının hak ve özgürlüklerinin korunması için demokratik bir toplumda zorunlu tedbirlerle ve yasayla sınırlanabilir.
Şimdi bu durumda almış oldukları kararla çelişmiyorlar mı sizce?
Nasıl bir özgürlüğe sahip olunuyor giydiğiniz giysi bile hükümet tarafından belirleniyor olunca?
Bence asıl sorun dini inançları olan kadınlarımızın peçelerini indirmek değil tam tersi ırkçı Sarkozy hükümetinin karşısında gelişen güçlü muhalefetin gücünü kırmak için ülkesinde bir dizi karmaşa çıkarıp oyları toplama sevdasında olması ama bunun için İslami çevreleri ve özelliklede kadınların giysilerini kendisine seçim malzemesi yapıyor olması ’demokrasi’ adına traji komik bir durum...
Bu İslamfobisinin yasallaşmasından sonra sanırım yapmış olduğu yolsuzluklarını da örter gibi görünüyor sayın Sarkozy...
Bence Fransız Cumhuriyetçilerinin milliyetçiliğe sarılacağına artık sola sarılmasının zamanı gelmiştir ve bu ırkçı Sarkozy hükümetinin oyunlarını boşa çıkartması için daha akılcı çözümler üretmesi ve bu gelişen ırkçılığa da dur demesi gerekmekte...
Fransa’da alışveriş yapmakta olan peçeli bir kadınızımızın peçesinin çekilip aşağı indirilmesini hatırlarsanız, peki birileri de gelip sizin göğüs dekolteli blüzünüzden görünen göğüslerinize bakacak olsa ya da dokunsa bu hoşunuza gider miydi, ya giydiğiniz mini eteği aşağı indirse, ya da bacaklarınız görünüyor diye kezzap dökse, gitmezdi değil mi?...
Kendine yapılmasını istemediğini bir başkasına yapılmaması gerektiğini umarım bir gün öğrenir insanlarımız daha fazla geç kalmadan çünkü gelecek günler pek de iç açıcı gelmiyor bana...
Amerika’nın Suudi Arabistan’a 60 milyar dolarlık silah satışı anlaşmasının altında yatan gerçeklere iyi bakmak lazım...
Umarım insanlarımız oynanan bu gizli oyunları bu kez olsun görme ve kırma cesaretini gösterir...
Yüzümüz değil yeterki içimiz örtülü olmasın...
Sevgilerimle...
Güldane Dal (20100915)
YORUMLAR
Hayretlere düştüm.
BHu yazı sizin olamaz.
Kalm farkı var.
Düşünce farkı var.
Böyle bir yazıyı size silahla yazdıramazlar.
Bence görüşleriniz bu konu ile sınırlı söylüyorum; tamamen doğru. Göetermelik ve iki yüzlü tutumları görmüşsünüz.
Hem kutladım hem hayrete düştüm.
Irçılı ne kötü değil mi?
Keşke sizde daha dikkatli ve hassas olsanız bu ırkçılık konusunda.
Bu hakaniyetli yazınızdan dolayı kutladım.
Selamlar.
Şimdi size bravo demek geliyor haykırırcasına.Gerçek düşüncelerinizin , daha evvelki yazılarınıza gelerek ( kadın hakları ile ilgili olanlar) işi dini yöne çekenler şimdi ne diyecekler diye merakla bekleyeceğim.. Siz gerçek bir kadın hakları savunuculğunuzun yanında, kökeninde insanlık ve özgürlük yatan düşüncelerinizin tek taraflı olmadığını ,size olur olmaz sataşmalrı yapanlar, bu yazınızdan sonra sizden özür dilemelerini umut ediyorum.. Tarafsız ve sadece gerçekleri yazdığınız her yazınız gibi bu yazınız nedeniyle sizi yürekten kutluyorum.. Sevgilerimle çokça..
munır tarafından 9/15/2010 8:52:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
Guldane Dal
Evet, dediğiniz gibi insanlık temel alınınca farklar zenginlik oluyor ... Yeterki içini ve ensesini karartmasın insan...
Ben kimseden özür beklemiyorum, yeterki düşünceler belirtilerken hakaret edilmesin diyeceğim ama bir insanın düşüncesi neyse yapacakları da onun doğrultusunda olacağı için bu konuda da bir beklentim yok açıkçası...
Her söz sahibine aitmiş...
Sen de seviyle kal Münir...