- 452 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
His ve Duygular.
Değerli Dostlar.
İnsan his ve duyguları ile vardır.
Yine insan his ve duygularını kontrol altına alıp insan onuruna yakışır bir olgunlukta kullanabildiği kadar insani kaliteye sahiptir.
Takdir edersiniz ki,
Herhangi bir şeyin yapılış veya yaratılış amacı bilinmeden onu doğru kullanmak çok zayıf ve çok uzak bir ihtimaldir.
İnsan kültür ve medeniyeti varlığını ve gelişmesini, geçmiş bilgilerin kaydedilip korunduğu hafıza, geleceğin kurulmasında en büyük etken olan hayal yeteneklerinin varlığına veya verilişine borçludur.
Doğru ve yerinde kullanılmayan her şey gibi hayal ve hafızada doğru kullanıldığı kadar huzur ve mutluluk kaynağı olduğu gibi,
Yanlış, kasıtlı ve hatalı kullanıldığı takdirde de takdir edersiniz ki en tehlikeli ve zararlı olmaktan ve zarar vermekten başka bir şeye yaramayacaktır.
Her şeyin kar veya zararı onun kalite ve mükemmelliği ile paralel artar veya azalır.
Hafıza ve hayal gibi tüm his ve duyguları, geçmiş ve geleceği ile tüm hayatı kontrolü altına alan ve kontrol altına alınamayan duygular veya yetenekler ıslah ve terbiye edilebildiği oranda insana ve insanlığa fayda sağlayacaktır.
Onları bencilliğin kahredici baskısından hayvani hislerin ihtirasından koruyalım. Arındıralım, geçmişi tahrip, geleceği tehdit eden tehlikeli bir unsur olmaktan kurtarmak için de, Hafızayı nezih bilgiler ile teçhiz edelim ki, hayalimizin geleceğimiz adına N E Z İ H talepleri ve beklentileri olsun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.