- 776 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
7.Ayda hayati mahvolan bebek
ismail ve Naime mutlu bir ciftlerdi.Aralarindaki a$k büyükmü bek bilmezdim ama ,bu a$klarininda yaramaz ,afacan bir meyvesi vardi.Ali biraz yaramazdi ama genede sevimliydi.Kayinvalidesiyle birlikte mesut bahtiyar ya$iyordu naime.Ali büyümü$tü artik kucaga degil eve bile sigmaz olmu$tu.Artik dediler zamani bir degi$ik meyve denemenin, vede denediler.Ama ilk ba$ta bunlarin kan sorunu vardi.Yani uyu$mazlik vardi.ilk önce tedavi sonra meyve alacaklardi.Tedavi yapildi ,duyardik her$ey yolunda, mutlular gercekdende istedikleri o degisik meyveyi bulmu$lardi.Yani kizlari olacagini duymu$lar cokda sevinmi$lerdi.Hatta o kadar ki ,$imdiden damat adaylarini gözlerine kestiriyorlardi..Tabi demi kendi damadini kendin bul yeti$tirili$ini gör, ona göre dogacak kizina al.Artik böyle kizlar aliyo kocayi.Bizim zamanimizda cokkk ayipti.Ama $imdi normaldi.
Aradan aylar gecmeye ba$lamisti.Bu arada Naime cali$iyorduda.Evde can SIKINTISI oluyordu.Hem katki oluyordu hemde degi$iklik.Birgün hastalandi naime sultan.Acayip grip olmu$tu,hapda kullanamiyordu.Aylik kontrol zamanida gelmi$ti.Doktora gitti.Kontrol olurken doktor cocugun kalbinde bir terslik oldugunu söyledi.O an ismail ve naimenin gözleri falda$i gibi olmu$,gözlerindeki prilti adeta sönmü$tü.Sisli bir deniz yolculugundaki yolcular gibi olmu$lardi.Ankara dedi doktor;ben fazla anlayamadim makinada gözükmüyor hemen gidin.Ve coktan yola cikmi$lardi bile.Yollar bitmek bilmemi$ti.Uzun yolculuga dogru sürüklendiklerinin farkinda bile degillerdi.Nerden bilebilirlerdiki,6.ayin sonuna dogru yol almi$lardi artik.Agizlarini bicak acmayacak derecedede suskun ve dü$üncelilerdi.Naimenin icinde firtinalar kopuyordu,ya? ya? diye arka arkaya sorular icinden gecerken artik Ankaradalardi bile.Hastaneye gittiler sira aldilar.Profösör geldi konu$tular ,Naimenin kontrol yatagina yatmasini istedi ve yatti.Merakli bekleyi$le dikkatle ultrasonun bitmesini beklediler.Ve ultrason bitti.Prof.sorun yok siz grip olmu$sunuz cok hap$irmaktan kalp ati$i degi$mi$.Gide bilirsiniz deyince sessizce ohhhhhhhhhh dediler ve sevindiler.Birbirlerine sarildilar, Allaha$ükür korktugumuz ba$imiza gelmedi diye $ükrettiler.
O kadar uzun gelen yolculuk göz acip kapayana kadar bitmi$ti.Sevindirik olmu$lardi.ismail ve naime eve geldiler anlattilar, ev halkida sevindi ve deriiin bir oh cektiler.Oysa kaderin onlara nasil bir süpriz hazirladigindan haberleri yoktu gariplerin.
Günler gecti ve bebek 7 aylik olmu$tu.Naime hazirlandi ve doktora kontrole gittiler.Kontrol ba$lami$ti, naime sevincle bebegini ekranda görecegi vakti bekliyordu.ismailde ondan farksizdi.Kontrol devam ederken bir ara doktorun gözlerinin kocaman yani fal da$indanda daha büyük bir hal aldigini gördüler .Aman Allahim dedi naime, bir sorunmu var doktor bey?.Adam ba$ini salladi.ismail o ara kendini kaybetip söylesene be adam ne varrrrrrrrrrrr.insanin yüregini hoplatip duruyon.Anlat artik bu sefer ne var cocugun.Bize iyi demi$lerdi.Doktor $a$kinlikdan valla ne diyecegini bilemiyordu.Birisi baba biriside onu ta$iyan ana verecegi haber her ikisinide yikabilirdi.Ali$tirarak anlatmaya cali$sada, yok ismail cigirdan cikmi$ti bile.Doktorun üzerine yürüdü söyle diyom sana ne varrrrrrrr?.Adamin nutku durmu$, kelime demiye $ahit isteyen $eyler agzindan dökülür gibiydiki ,naime aglamakli bir sesle ;Allah rizasi icin doktor bey $imdi ölecem bebegime ne olmu$ söyleeeeeeee !!dedi ve aglamaya ba$lami$ti.Susutura bilene a$k olsun.
Neyse sonunda doktor cesaretini topladi ve ba$ladi anlatmaya;biliyorum cok üzüleceksiniz kolay degil kabullenmek felan, tam bir fakir edebiyati yapmaya ba$lami$ti.ismail tamam mahvolduk bebegim, gözümün nuru ,ona bir$ey oldu demi doktor bey??. diye sordu.Doktor metin olunuz dedi ve naime hanim hickirarak ; söylesene be adam ne diyeceksin.Veee ooo yikilacaklari an gelmi$ catmi$ti.Bebeginiz dedi doktor;sakat olacak demesiyle ikisi birdennn neeeeeeyyyyyyyy sen nediyon lan deyip ismail dok.yakasini topladi.Adam durun beyfendi benim mi sucum.Diyeceklerimi dinleyin bekleyin anlatacam.Naime o an dut yemi$ zavalli belleri kirilmi$ bül bül gibi olmu$tu.Ve dediki ;lütfen yeter anlatin ben hazirim neyi? ,nesi? var yada yok söyle doktor bey ,i$kence etme daha fazla bize.Doktor bütün gücünü topladi veee ba$ladi.Bebeginizin bir bacagi yokk! demesiyle naime fenala$ti,yatirdilar geri.Ve nasil olur lan sen körmüsün buzamana kadar hic mi fark etmedin,dedi ve ismail yerinden firladi.Naime ismaiiiiilll dur yapmaaaa!!! dedi.O an eli havada kalmi$ti ismailin.Geri yerine oturdu iki ellerinin arasina ba$ini adeta hapis etmi$ti.Doktor tekrar konu$maya ba$lamisti.Ke$ke konu$masaydida dayagi yeseydi ama laf agizdan cikmi$ti bir kere;bebeginizin iki koluda yok göremiyom ,dedigi anda bir oda dolusu kaynami$ su icinde kalmi$ti ikiside.Bir $ey daha söyleyememi$lerdi ki doktor; BiR OGLUNUZ OLACAK deyince hastaneyi ikisininde feryatlari inletmi$ti adeta.Buzamana kadar damat ariyorlardi o güzelim a$klarinin kiz meyvesine.Buda ücüncü yikim olmu$tu onlar icin.Artik ne hallari nede yürümüye dermanlari kalmi$ti.Evin yolunu bile bulabileceklerine emin degillerdi.Zar zor eve geldiler.ikiside yikilmi$ti, artik ne tutacak kollari nede kanatlari yoktu onlarin .Evdekilerde duyunca $oka girdiler.Agit fuan ogün zehir zemberek olmu$ ke$ke kötü bir rüya olsa, biri döve döve uyandirsaydi diye dü$ünerek uykuya daldilar.Kendileri uyur gibiydi ama Kalpleri uyumuyordu artik.Önlerinde up uzunnnnnn 2 ay vardi.Naime ilk önce sitem etti.Nedennn bennnn? nedennnn bennn????.agladi, agladi ama yok gecmiyodu bu aci.
Kendilerini biraz toparladilar.Ankaraya gittiler kontrollerde bütün gercekler bir bir yüzlerine tekrar vuruldu.Peki dedi ismail; her$eyi cok iyi, sorun yok dediniz karde$im.Bu ne böyle önce niye demediniz.Belki aldirirdik.Allahin verdigine ha$a isyan yok.Ama dü$ünün ,bu yemek yiyemiyecek dedi ki ismail, naime agiti guverdii.Sus dedi ismail .Yürüyemiyecek.Onunla bizde eriyecegiz.Allahim bu nasil kader felan derken gerisin geri memlekete geldiler.
Akrabalar duymu$tu bile.i$in yoksa birde $imdi onlara anlat.Naime her$eye herkese küsmü$tü.Kimseyi görmek degil duymak bile istemiyordu.Milletin acimakli baki$lari kar$isinda verem oluyordu.
Neden sonra naime kendini toparladi.Allahim sen bizi bagi$la!! o da senden geldi.Kabul etmekden ba$ka caremiz yok diye mirildandi.Cevreden gelen laflarda cigerine oturuyordu.Allah cok ya$atmasin,belki hemen ölürrr.O an cildiracak gibi oluyordu ama büyüklerdi laf söyleyemiyordu???.Sonu ucurum olan bir tünelde yava$ yava$ ilerlemeye ba$lami$lardi.Naime doktorlara küstü,göremediler, beni kandirdilar diye.Artik doktorada gitmemeye karar verdi .Zaten olan olmu$tu.Gitmenin bir anlami yoktu ona göre zaten bir$ey anlamiyolar bo$ver dedi ve....Aglaya, $ükrede,sabrede, ne biliyim büyükce kara kara dü$üncelerle günleri doldurmaya ba$ladi.
Ayni aportmandada yeni bir bebek olmu$tu ve bu bebekde dayi torunuydu.OFFFFFFF OFFFFF Allahim dedi.O yürürken benimki yatacak.Mamayi ka$igiyla alirken üzerine dökemeyecek.aglamakli bir sesle bebegimmmm sen emekleyemeyeceksin ben kahrolacagim,gögsüme yaslandiginda saclarimdan asilamayacaksin.Baban eve geldiginde ko$uppp babaaaam ne getirdinnn diye sarilamayacaksin.YOK YOK YOK bacagin ,Ellerin anammmmm vayyyyy ba$imaaaa gelene!!! diye feryadi koparacakti ki .isyan etmenin günah oldugunu hatirladi.Kanli ya$larini koskocaman bir lokma gibi yuttu!! yuttu!!! yuttu!!.
Artik zaman iyice ilerlemi$ti.Bebegine ördügü kollu hirkalari ,buluzlari pantolonlari gözüne ili$ti dolabi toparlarken.O an o ilk $ok ani aklina geldi ve gözlerinden kanli inci taneleri $ipirdiyordu.Artik seside cikmiyordu naimenin.Kücük ali de sorup duruyordu; karde$im ne zaman gelecek anne? onu cok özledim ,gelsinde onunla oynayayim,git hemen al gel dedi.Ve naimenin kalbine bir kez daha igneyi batirmi$ti.
O beklenen an gelmi$ti.Kahraman rolü oynayan naime sancilanmi$ti.Artik vaktiydi aci bulu$manin.Hastaneye gittiler.Uzun bekleyi$ ba$lami$ti ismail icin.Di$arda oda 18 doguruyordu.Hangi duygularla dogumu bekliyordu? onu bile bilemiyordu.icerde naime tarifsiz acilarla kivraniyordu.Ebe vakit tamam aha bebek geliyoooooo dedi ve arkasindan anam bebek ters geliyor eli gözüktü!! diye bagirdi.Naime o an bir daha yikilmi$ti, aglamakli ve acili bir sesle; benim bebegim ,bebegimin ELi YOKKKKK!!! SAKAT dedi.Ebe $a$irmi$ti.Söylememi$lerdi.Ve ooo aci an bebegin tek bacagi var anam kalcadan yok, tam o sirada bebegin eli olmayan kollarida gelince ebe mahvolmu$tu.Naime bagirmaya ba$ladi; yaktiniz beniiiiii.Doktor kontrolüne gitmemi$ti 2 aydir ve bebek ters geliyordu.Bagirmaya cagirmaya ba$lami$ti naime.Vücut vardi ama kafa bir türlü yoktu ........... 1bucuk saatte zar zor bebegin kafasi kurtulmu$tu.Kurtulmu$tu ama birde naime ordan darbe almi$ti havasiz kadigi icin daha bebegini göremeden küveze almi$tilar.offfffffff offfffffffff offfffffffff bu nasil bir$eydi.Sonumuz geldi diye dü$ündü o ara ,ama bu onun icin bir son degil aci bir yeni ba$langicti.Ve bunuda cabuk farkina vardi.
Bebegi aldilar eve geldiler i$te simdi artik sabahi olmayan günler ba$liyordu ,onlar vede bizler icin.Bebegin altini bile acmak istemiyordu.Görecegi o manzara onu bir daha yikacakti.Kundak yapilmi$ti SIKI SIKI ,öylece bir bebege benziyordu.Ama kundak acilincaaaaaa ooo i$te!! ooo!!! kimsenin dü$ünemiyecegi manzara cikti ortaya.Tulum giymi$ti üzerine.Buluzun kollari sanki cok büyük de,a$agi sallaniyor gibi görünüyordu.Tulumun durumu dahada vahimdi ,birinin icine kimildayan bir bacak, ama öbür tarafta sanki bacagini giydirmemi$ ici bo$ sallaniyordu.Anammmm anammmmm ben derdimi kime yanam vahhhhh vah.i$te ismaille naimenin sabirli, acili,isyanli,$ükürlü daha hangisini diyelimki, her türlü yeni bir hayata dogru ilk adimi kundagi acarak ba$lami$tiiiii.
Arkada$lar bu bir uydurma degil.Sadece duydugum bilgiler e$liginde size halimize $ükretmemiz gerektigini anlatmaya cali$tim.Bu olay bizim bir aile yakinimizin ba$ina 3 sene önce geldi..$uanda büyüdü bebegimiz.Ya$itlari gibi ko$up oynayamasada kendini idare ediyor $ükür.Protez takilaak ama cocuk i$te nasil kullanir onuda Allah bilir.Allahim saglikli sihhatli vede hayirli yavrular ihsan eylesin cümlemize.(amin)saygilar