- 487 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
TASCA NEDİR?
TASCA Açılım olarak Türk,Arap Bilim Kültür ve Sanat Derneği’nin açılımıdır.
Tasca, 2008 yılında kurulmuş,üyeleri arasında Arap dünyasından ve Türk dünyasından elit insanların bulunduğu her hangi bir siyasi partiye angaje olmamış,hiçbir cemaatle ilişkisi olmayan ve hedefinin gerçekleşmesi için vatanını ve tarihine saygılı herkesle çalışabilen bir dernektir.
Tasca’nın hedefi Türk dünyası ile Arap dünyasının arasına çizilen vehmi(sanal) sınırları kaldırmak,ülkelerin fiziki varlıklarını korumak suretiyle bir birine yabancı haline gelmiş İslam ülkelerinin kültürel,ekonomik,sanatsal iş birliğini temin etmektir.
Tasca,kendini bir cemal,parti ve guruba dayamadığı için ekonomik olarak zayıf ama ikili ilişkiler yönünden bütün Türk ve Arap dünyası ile ilişki kurabilen ve ikili çalışmalar yapabilen bir dernektir.
Bu anlamda yapılan çalışmalardan bazıları uluslar arası konferanslar düzenlemek ve bu konferansları yapılan ülkelerden ortak sivil toplum kuruluşları veya kurumlardan ortak partnerler bulmak suretiyle uluslar arası hale getirmek ve yapılan konferansın veya panelin ya da çalışmanın hedefine varmasını temine çalışmak.
Bilhassa; ülkemizin Arap dünyasına tanıtımı için yapılmış olan çalışmalardan en önemlisi olan 2009 yılı Haziran ayı sonunda yapılan ve Tasca,Tavşanlı Ticaret odası, Tavşanlı ve Kütahya Belediyeleri ile birlikte yapmış bulunduğu çalışmada Kütahya ili tüm ilçeleri ile birlikte Arap dünyasına ekonomik ve kültürel zenginlikleri tanıtılmış ve 22 adet Arap ülkesinin Büyükelçi, konsolos veya Müsteşarlarının katılımı ile ve yine bu ülkelerden 30 civarında televizyoncu ve gazeteci çalışmalara katılmış,bu çalışmalar neticesinde ülkemiz ve Kütahya ile ilgili yüzlerce makale ve dört adet belgesel yapılmıştır.
Arap gazeteciler, ülkemiz insanın genel yapısı içinde kültürel anlamda deforme olmuş,tarihi ile bağlarını kaybetmiş olduğunu görecekleri sanırken çok farklı bir İnsan yapısıyla ve ülke ile karşılaştıklarını, ülkemizin umduklarının ötesinde bulduklarını beyan ettiler.Ülkemizin güzelliklerini yaza yaza bitiremediler.
Yine bu ziyaret meyanında bizi de Suriye ve Tunus’a davet edip, kardeşliğin pekişmesi için ülkelerinin tamamına yakın kısmını gezdirip gösterdiler.
Bu bağlamda Tavşanlı Ticaret ve Sanayi odası olarak işbirliği ve kardeşlik teklifleri aldık.Fas Kunetra Ticaret ve Sanayi odası ile kardeş oda anlaşması yapmak üzere prensip kararı aldık.
Tasca, bu çalışmaların ivme kazanması için bütün gücü ile çalışmanın gerekli olduğunu düşünmekte ve bu konuda bütün sivil toplum kuruluşlarına ve resmi kurumlara yardım etmeye ve ortak çalışmaya hazır beklemektedir.
Güçlü bir İslam dünyasının, güçlü bir Türkiye’nin oluşmasında çaba harcamak,katkıda bulunmak,Türk ve İslam dünyası arasındaki sanal sınırları kaldırmak ve ortak projeler,çalışmalar yapmak ve bunu görmek Tasca’nın hedefidir.Bu konuda her türlü iş birliğine açıktır.
Tarihi ile barışık bir Türk ve Arap dünyası görmek,tarihte birlikte yaptıkları çalışmalar için nasıl kucaklaşıp,bölgelerinde bir güç olmuşlarsa ve tarihe yön vermişlerse bu günde dünya milletler arenasında ortak çalışmalar yapmak için karşılıklı korku ve endişeleri gidermek, kardeş olduklarını ve aynı kültürün aynı tarihin,aynı coğrafyanın evlatları olduklarını göstermek Tasca’nın hedefleri arasındadır.
Siyasal birlikten ziyade kültürel ve ekonomik birliklerin oluşmasında,Türk Kültürünün ve Arap kültürünün birbirine tanıtılmasında harcanacak cabalar bu milleti seven herkes için önemlidir.Yeni düşmanlıklar üretmek yerine,yeni dostluklar ve kardeşlikler her iki dünyanın hedefi olmalıdır.
Düşmanlıklar kolay olmadığı gibi dostluklar da kolay başarılmıyor. O nedenle Tasca gibi kuruluş ve derneklere her iki dünyanın da ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.
Belki okuyucularımız;”Bu Tasca da nereden çıktı?”diyebilirler.Doğrudur.Hala Anadolu’da Millet Partisi ve lideri Sayın Aykut Edibali’yi tanımak istemeyenler veya tanınmasını istemeyenler yok farz ediyorlar,üzerine örtmeye çalışıyorlar.Tasca’da böyle bir dernek işte.Bende misyonu büyük ancak imkanları kıt olan bu derneği tanıtmak istedim o kadar…
Mustafa Göktekin