Köprüden Önce Son Çıkışa İkazlar
.
Eşeğimiz Niğde yolunda…
Şimdi dövünün ve suçlayacak birilerini bulun. Merak etmeyin, sancınız çok kısa sürecek.
Şimdi herkes dönüp " Evet" diyenlere saldırıyor. Kimse neden "hayır" "evet" kadar güçlü olamadığının şahsi sebebini aramıyor. Bir kaç kısa örnek vereyim.
1-Demokrasiyi kendiniz değil altın tepside çabasız aldıysanız ve bunu yaşamayanlardan bunu uygulamasını bekliyorsanız..
2- Siyasetle ilgili görünüp, biri az biraz bulunduğunuz ortamda politika yapınca uflayıp puflarsanız
3. Dünya siyasetinden, Türkiye gündeminden bir haberseniz.
4-Herkesi salak kendiniz akıllı görüp, hiç bir politik ve siyasi faaliyette bulunmayıp ülkeyi başkalarının kurtarmasını bekliyorsanız.
5- Yeni bir Atatürk arıyorsanız. (Tek önder bir kurtarıcı.)
6- Sistemle değil de , yöneticilerle probleminiz varsa.
7- Size dokunmayan yılan bin yaşıyorsa.
8-Cadde bostan size çok yakın, varoş size çok uzaksa
9-Kurtarıcı güç diye baktığınız hareket tabandan değil de "ayak oyunlarından" şans buluyorsa.
10- AZİZ NESİNİ bu gün anıyorsanız ama Sivas için sokaklara dökülmüyorsanız.
11-Hep yanınızdaki arkadaşınız doğuya gidip görev yapmalıysa ve siz şehre çok alışkınsanız ve bırakamıyorsanız.
12- İlmi mesainiz fikri mesainizden azsa.
13-Üretimden sorgulamadan uzaksanız
14-Klişeler , alışılmış jargonlar,tabular ve kokmuş üsluplarla savaşıyorsanız.
15-Sizin hırsızınız başkasının hırsızından "iyi" ise.
16- Kötünün iyisi bu, lafını kullanıyorsanız.
17-Daha ileri gitmek için acısız ilerlemek, bedel ödememek istiyorsanız.
18-onlar Dini sömürüyor deyip, milliyetçiliği sömürdüğünüzü unutuyorsanız. (İkiside tehlikelidir.)
19-Vayy vatanı satanlar deyip, hadi eyleme diyince ya acil işim var, ben öyle sevmiyorum,ailem kızar,ben manevi destek veriyorum diyorsanız. (Yada tamam geleceğim deyip eylem saatinde telefonunuza ulaşılmıyorsa ve aniden acil işiniz çıkmışsa.)
20- Değişimler ve devrimler sizin için ütopyaysa.
21- Aileniz aman kızım-oğlum sen siyasete bulaşma okulunu bitir gel dediyse ve sizde buna uyduysanız.
22-Siyasi görüşünüzü “baba’dan oğul’a” geçme bir sistemle ediniyorsanız.
23-Sosyal linç kültürünüzü kanıksamışsanız.
24-Yeni fikirlere kapalıysanız, acaba demiyorsanız.
25-Kadife bir ten için gösterdiğiniz çabayı, nasırlı ellerle buluşmak için terletmiyorsanız..
Dövünecek bu başı, hayatın kahramanlarından daha fazla dizi kahramanlarına ayırmışsınız demektir.Bilmeniz gerekir ki "kadife" solcular, aydınlar, sosyal demokratlar, ilericiler mevcut sistemi parlatmaktan başka bir işe yaramaz. Onların yaptığı manevralar ancak sorunun üzerindeki tozu alır. Asıl olan "Zımpara" gibi bir duruştur. Her manevrası kendinden kayıplar verme pahasına mevcudun altındaki görüntüyü ortaya çıkarır,yıpratır deforme eder. " Kadife’nin solcukları" dövünün ve silkinin. Hiç bir şey kolay olmayacak artık daha zor.
Not: Bilmekteyim ki bu yazıyı okuyan sizler, bu bahsettiğim maddelerin içinde değilsinizdir. Bunları yazan ben acaba kaçta kaçını yaptım bir sınavı hak etmekteyim. Ana fikrinden çok buna yelteniyorsanız ben boşa bir mesai içindeyim ve merak etmeyin Aziz Nesin tamda yan masada oturuyor ve onun oy sayma işlemi henüz bitmiş değil.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.