YORUMLAR
insanların ihtiyaclarına ceavp vermek zordur... itisatta insan ihtiyaçları sonsunzur der, sosyolojide insan sosyal bir hayvandır der... bu kadar talebe cevap veremez ve bu kadar vurdumduymazlığa cevabsız kalamazdım... yani yarını geç sayar kıyameti koparırdım...
keoman
Tanri olarak dusunun once.:))
hani Tanri bir karinca yuvasiyla oynayan çocuksa eger (oyle der bazi filozozlar)
oyuna devam. simdilik hem buradayiz. biraz daha oynayalim. oyun bu ya, oyle hemen bitmez siz isteseniz bile.
eglenmeye devam, ihtiraslarla oynayalim mesela, yani sonsuzlukla, sonsuzlugu arayan insanla.. fani insan, mesela. ne guzel dimi.
olumsuzluk otunu arayan insan, mesela. veya Uliz ve sirenlerin sarkilari. ve kendini gemi direklerine baglayan insan.
olay çok derin..:))
hadi biraz gayret edin:))))) daha yolumuz var! mecburiyetten isterseniz eger, ama bence baska bir sey
selamla,
yoruma saygilarimi ilettim
:))
Değişik ve esprili bir yazı. Hoştu ama çok hassasiyet ister.
Evet içerik olarak hak veriyorum. Zayıfız ve nankörüz.
Ama sen de benim yerime Allah'ı tatile göndereceksin neredeyse.:)
Yazı ile yorum yer mi değişmişti?
keoman
giden gelmiyor dönenler memnunki yerinden
giden gittigi yerde kalmiyor mus'ta
her kes memnun galiba seferinden
bi film vardi Jim Carrey oynuyordu, adam dua etmekten ve hayatinin surekli tepe takla gitmesinden bikip isyan ediyor sonunda.
Tanri ona gorunuyor ve diyorki "hadi alsana 1 hafta, benim yerime geç" Bizimkisi her an, her saniye çocuk sesi, dua, istek, kan gormekten saskina donuyor. simdi burda bazilari derki "Tanri istese yollari ters çevirir, her yer sut liman olur..." vs vs
ama o zaman sizin hür iradeniz, insanliginiz nerde kalacak. Madem her seyi Tanri yapiyorsa senin bir sulukten farkin ne? demekki her seyin bir dengesi var, hemde çok ince bir dunya.
birde sey var iste, adam otomobil tamircisine akil verir "yok aman dikkat, oyle degil boyle yap, civatalari çok SIKISTIRIYORSUN..." eeeee gelde sen yapsana. Madem yapamiyorsun, o zaman her kes isine baksin.
Nietche Tanriya inanmayan biriydi, ama iyice okumak lazim çunku çook nuanslar hayatinda, o derki ki "Tanri varmis gibi inanin, yokmus gibi yasayin, davranin yasayin:
Yani ölmeyecekmis gibi yasayin,
bir çok seyi degistiremeyeceginizi bile bile, sanki dunyayi degistirebilecekmissiniz gibi yasayin
sinirlarinizin oldugunu bildiginiz ve bir çok konuda yanildiginizi bile bile, sinirsiz güçleriniz varmis gibi çalisin ve yasayin.
Simdi bunu anlamak için biraz felsefe birazda tasavvuf bilmek yeterli.
saga bak! saga baksanaaa! saga bak salak, kamyon geliyoooooor... diye soyledik dimi zamaninda. eee ne bu hal kevgire donmussun. bi de yok efendim ben iliman iklim meyvesiyim, sicak yerlerde yasayamam. cennete gidim bi zahmet! hösttt.
bak karadenizde hamsi yetisiyor hatta kavaga tirmaniyor. Van golune canavar gonderdim inek sandiniz, yok efendim neymis inekler yuzerek karsiya geçiyorlarmis. o zaman isviçre inekleri niye yaz tatillerini atlantikte geçirmiyorlar?
Usa'meye dedimki "bak evladim su uçagi dogru kullan, sunu bir park etmesini ogren" bisiklet kullanmasini bile bilmiyor, kaza yapip duruyor hala.
Isa ya dedimki "git sunlara akil ver az, ama abartma bak!" git sen adamlara hikaye anlat, her kesi kiskirt, din ve dusunce savaslari çikar. ondan sonra "tanrim! neden ben?" soyleyin lan o zaman, Neden Ben? niye lafi kiçindan anliyorsunuz hep?
ondan sonra neymis efendim "Tanrim ben bu hayati sevmiyorum, hiç bir seyi anlamiyorum". sizin anlayisina isiyim ben, sey yagmur yagdiriyim.
adamlari ortalama 75 yilligina tatile gonderiyoruz, ceplerine de kredi karti, cep telefonu veriyoruz, ellerine kitap, kiçina pantalon, pis vucuduna can, kafa tasinin içine de beyin koyuyoruz ama sapla samani karistirip duruyorlar.
olm sizi oraya tatile gonderdik, efendi efendi yap tatilini, efendi efendi geri gel.
yok efendim "ben ölmek istemiyorum". iii o zaman senden kazik yapariz israil filistin sinirina.
anlamiyorki adam.
tatildeniz olm tatilde, orda tatil var, aramayin orda, mutlak gerçek burda.
orada gölge var
burada asil resim.
yasamak ve ölüm bir bütün, sen öleceksin ki cemreler suya dussun, yeni canlar, temiz beyinler dogsun, dogsun ki kendi aranizdaki mahalle maçinda bile kavga eden essekler, su oyunu adam gibi oynamayi ogreninki bende az tatil yapim.
yoksa gelirsem oraya senin uç boyutunu ve 24 saatini, 365 gununu har vurup harman savururum.
bi de su "zaman" diye bi sey icat ettiniz, neymis efendim "24 saat bir gun, bir saniye geliyorum".. nedir lan bu saçmalik, ne 365, ne 7 si, ne 24 u? neymis efendim isik hizi saniyede 300 000 km imis, de bir cisim isik hizina erisirse eni ve boyu esit ve sonsuz olurmus ta..
oynayin tahta arabalarla hala siz.
buraya gelince ben futbol oynayacagim sizle.
Hadi bir guzellik size, Arda turan la Messi yi de sizin takima koyacagim.
biktim ulan sizden "neymis efendim, Tanrim açim" al olum sana ekmek bekliyoo garip, gökten uç ekmek dusecek diye bekliyo. Alla alla.
yok efendim "tanrim çok sicak, tanrim çok soguk, tanrim içim aciyo yaa, tanrim beni zengin etsene, tanrim çok uzuluyorum"
soguktan sicak istiyorsunuz, yiyorsunuz doymuyorsunuz, içiyorsunuz sonra su içtiginiz çesmeyi yikiyorsunuz, dunyayi çollestirip kendi kendiniz yakiyorsunuz sonrada "tanrim neden?
mutlu oluyorsunuz yetmiyor, mutsuz oluyorsunuz sikayet, ayaginiza çivi batsa benden biliyorsunuz. hasta oluyorsunuz benden biliyorsunuz, iyi oluyorsunuz sizden.
Rahat birakin ulan artik, ben hayatimi yasayacagim....