- 792 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İMAM DAYI
Bazen düşünürüm niye güzel ülkemiz gelişmedi diye. Bunun pekçok nedeni vardır mutlaka derim. Bu sebeplerden biride insanlar sevdiği yeteneği olduğu mesleği seçememeleridir sanırım. Anlatacağım hikaye tamamen gerçek ve insanların nasılda yeteneklerini kullanamadıklarını gözler önüne sürüyor. Belkide bahse konu olan kişi şimdi bir dünya şampiyonu güreşçi olabilirdi. Neyse uzatmadan o kişinin nasıl da güçlü bir kişi olduğunu anlatayım.
Giresun’a bağlı Dereli ilçesinin Anbaralan’ı diye bir köyü var. bu köy Müslüman Gürcü Batum dan göç etmişler. Yıl tahmini 1915- 1920 arası. Daha sonra lakabı İmam dayı olan genç askere gitmek için yola çıkar. Babası ona asker de lazım olur diye 50 kuruş harçlık verir. Sabah erkenden yola çıkar. Nereye gideceğini tam bilmiyorum ama Samsun’dan öteye gidecektir. Ve de yaya gidecektir. Köyünden Giresun’a 25 kilometre ordan Ordu’ya 45 kilometre yol alır. Kendisi bana anlattığına göre karnı acıkmıştır iyice. Şöyle bir bakar bir lokanta bulur. Yaşı 40ın üzerinde olanlar bilir büyük kazanlar vardır yaklaşık 30-40 kilo yemek alır. Kazanın birini seçer ve fiyatını sorar.5 Kuruş der lokantacı , 2 de ekmek alır 1 er kuruştan. Lokantacı derki git adamlarını al da gel. Öyleya en az 10 kişi doyar. Yok ben yiyecem der ve gerçekten de yer. Lokantacı şaşkın oğlum nerden geldin nereye gidiyorsun diye sorar. O da anlatır. Oğlum der geldiğin gibi geri dön sen askeriyeyi mahvedersin.
İmam dayı Kurtuluş Savaşına girer savaş sonrası İzmir’de kalır. Yunan’lılar büyük erzak çuvalları bırakmıştır. Çuvalları alt kattan üst kata çıkaracaklar İmam dayı omuzuna aldğı gibi türkü söyleyerek üst kata çıkarır. Ben de sordum kaç kilo diye. Oğlum dedi ben kilodan anlamam tam 160 kara okka.
İmam dayı köyüne döner fındık toplar. Çarşıya götürmek gerekiyor. Herkesin katırı var İmam dayı’nın yoktur. Bir gün çuvalı omuzuna alır yola düşer. çuval 75-80 kilo civarı. Tüccarın kantarına koyar. Bilen bilir katıra tek çuval yüklenmez. Her iki tarafına eşit olarak yüklenir. Tüccar sorar nerde bunun yarısı diye. oda derki yarısı da 3-5 saat sonra gelir. Düşünün rahmetlideki gücü kuvveti. Patika yoldan 25 kilometre yük taşıyacak geri dönüp bir sefer daha yapacak. Ben evi için getirdiği ağacı gördüm şaşırdım. Abartısız o ağaç kesildiğin de en az 300 kilo vardır. İmam dayının gücü çevre köylerde de meşhurdur. Bu hikayeyi niye anlattım anladınız değilmi? Bu rahmetlinin elinden tutan olsaydı şimdi ondan dünya şampiyonu güreşçi diye bahsedecektik. İmam dayıyı 1980 de tanıdım o yıl da öldü. Allah mekanını cennet eylesin. Bu yazımı edebi yönden incelemeyin. Zaten pek dikkat etmedim. Sevgi ve saygılarımla...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.