- 9831 Okunma
- 22 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Bayram Anısı
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bayram yazılarını yazmak zordur, mutlaka içinde iyi ya da kötü bir sürü anı vardır her bayramın. Okuyucuların genel ide bir şeyler bulur her bayram yazısında. Ve ekler kendince benim de bir bayram, başımdan böyle bir şey geçmişti diye.
Hep eski bayramları anlatırız ya, belki içimizdeki özlemden belki de yaşayamadığımız güzelliklerin ukdesinin kalmasındandır kim bilir?
Gerçekten çocukluğumun bayramları güzeldi. Belki de şimdiki çocuklar gibi kolay bulamıyorduk birçok şeyi. Bayramlara özeldi giysiler ve bayramlara özeldi bazı sevdiğimiz yiyecekler. Ya bayram harçlıkları onlara ne demeli. Harçlıklarımızı biriktirip aileye yük olmadan istediğimiz bir okul çantasını almak ya da çok istediğimiz bir elbiseyi kendi bayram harçlığımızdan çıkarmak, çocukluğumun en güzel günleriydi.
Bir bayram öncesi....memur çocuğu olduğum için ancak arife günü izin kullanabilirdi ailem ve o gün son hazırlıkların hepsi yapılırdı. Önce büyük bir hızla çarşı alışverişi yapılırdı sonraya kalıp zorlanmamak için. Sanırım 13 ya da 14 yaşındaydım. Çok güzel bir kırmızı beyaz elbise aldı babamla annem. Birde ona uygun çok güzel bir çanta. Eve çok mutlu döndüm, ev işlerinde anneme yardım ettim, sonra soluğu komşumuzda aldım. Arkadaşıma yeni elbisemi ve çantamı göstermek istiyordum. Onun kıyafetleri zaten günler öncesinden alınmıştı. Onların maddi durumu çok daha iyiydi, benim kıyafetimden çok daha güzel ve çok daha pahalıydı elbisesi. Ama ben onu çok sevdiğim için ne kıskanmış nede aynısını istemiştim. Bir ara annem çağırdı balkondan sesini duydum bir süreliğine eve indim. Elbisemi orada bırakarak. Döndüğümde elbisemin etek kısmı makasla kesilmişti. Gözlerimde yaşlarla ne olduğunu sorduğumda küçük kardeşinin yanlışlıkla kestiğini, eğer istersem bana eski elbiselerinden birini vereceğini söyledi arkadaşım. Ben saflıkla inandım, ama elbisesini istemedim, elimde etekleri kesilmiş bir elbise ile eve döndüm, tabii gözyaşları içinde. Anneme anlattım olanları. Annem olgunlukla karşıladı ama olan olmuştu, bütün gece uğraşıp etekleri düzenlemeye çalıştı, ertesi gün mecburen yine o elbisemi giyecektim. Sabah kalktığımda elbisemin yeni halini gördüm. Kat kat olan eteklerden bir kısmı yok olmuştu ama olsun canım annemin çok büyük bir emeği vardı.
O bayram günü arkadaşım ve ailesi bize bayramlaşmaya geldiğinde yüzlerinin şekillerini hiç unutamam
Geçmişe döndüğüm zamanlarda buruklukla hatırladığım bir bayram anısıydı.
Bayramlarımız bayram coşkusu ile geçsin inşallah. Tüm yüreklerde umut ve huzur var olsun
YORUMLAR
:((
BU YAZIYI OKUDUKTAN SONRA KISA BİR HÜZÜN YAŞADIM AMA ÇOK KISA...
BÖYLE BİR OLAY YAŞAMIŞ OLMANIZ ŞİMDİ BURDA BU YAZIYI YAZMA FIRSATINI VERMİŞ SİZE...
BENDE KARDEŞLERİMİN EN BÜYÜĞÜYÜM VE BİR AREFE GECESİ BAYRAM SABAHINA KADAR İKİ KARDEŞİME BASMAYI BİLİRMİSİNİZ BASMA KUMAŞINDAN ELBİSE DİKMŞTİM VE BEN ESKİ ELBİSEMİ GİYMİŞTİM YİNEDE MUTLU OLDUM ONLARIN YÜZÜNDEKİ SEVİNCİ GÖRMEK HERŞEYE DEĞERDİ.
ŞİMDİ HEPİMİZ AYRI ŞEHİRLERDEYİZ VE AYRI HAYATLAR YAŞIYORUMZ AMA BİZİ BİRBİRİMİZE BAĞLAYAN GÜZEL BİR ANIMIZ VAR.
VE KENDİME YILLARDIR YANIMDA TAŞIDIĞIM ONUR VE GURURUM...
BAYRAM COŞKUSU ÇOCUKKEN DAHA GÜZELDİ
ÇOCUK SEVİNÇLİ BİR BAYRAM DİLİYORUM
SAYGI VE SEVGİLERİMLE.
Bir çok insan,kıskançlık, bencillik içinde..Paylaşmayı bilmiyor, vermeyi bilmiyor, hep bana hep banacıdırlar, tek olayım, benim olsun, BEN benliğiyle yetişiyor, hatta genel böyle diyebilirim. siz bu BEN genel i içinde değilsinizanladığım kadarıyla.
Paylaşmanın hazzını bilensiniz.tebrikler.
Kıskançlık kıskançlık işte, ne bayram dinliyor ne de seyran
Anı acı olduğu için içini burktu ve hiç unutmadın değil mi can!
Şimdi yok mu sanıyorsun böyle kıskanç insanlardan, çevir başını, bak etrafına.
Bu vesile ile, bütün arkadaşlarımın Bayramını en içten dileklerimle kutlar, sağlık ve mutluluklar dilerim.
Sevgilerimle..
Gülhun Hanım, çok duygusal bir anı okudum kaleminizden. Hepimizin buna benzer anıları var eski bayramlardan. Tek ortak şey ise bugünün bayramlarından farkı, insanların samimiyeti, anlayışı ve yardımseverliği. Şimdi bakıyorum da, hiç bir şeyin tadı yok. Herşey alalade. Galiba her şey çok değişti. Tabii ki biz de değiştik. Tşekkür ediyorum bu güzel yazı için. Bayramınız kutlu olsun. Sevdiklerinizle birlikte.