- 1299 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
ORTADOĞU RÜZGÂRI
Peygamberler diyarı, Ortadoğu.
Dünyanın durulmayan, fakat en güzel bölgesi. İnsanlığın buluşma kalesi. Peygamberlerin ikametgâhı. Hak dinlerin tek adresi. Hak ve hakikatlerin fışkıran deposu. Sevgilerin pınarı. Gönüllerin hasreti. Kutsal mekânların yuvası. Kısaca, insanlık tarihinin abidesi. Dünyanın ise hiç dinmeyen, hep kanayan yarası…
Ortadoğu, ilk insan ve ilk peygamber olan Hz. Adem’in yanı sıra nice peygamberlere, kabilelere, beyliklere, krallıklara, devletlere ve imparatorluklara ev sahipliği yaptı. Aynı şekilde yine birçok devlete ev sahipliği yapmaya devem etmektedir.
Tarih sahnesinden bir türlü inmeyen ve birçok olaylara ve savaşlara sahne olan Ortadoğu, şimdiler de ise, ağır bir savaşın ardından, barış ve demokrasi havarisi, insanlığın yüz karası olarak tanınan işgalci ABD ve yandaşlarına ev sahipliği yapıyor.
Irak Devletinin, merhum devrik Lideri Saddam ülkesinin insanlarına zulmettiğinin yanı sıra insanlığı felakete sürükleyecek nükleer silahlar ürettiğini iddia eden ABD Başkanı Bush, Irakta adaletini tescil edip dünyaya huzur ve güven ortamı yayacıktı. Bu söz ve söylemleriyle yola çıkmıştı ve işte, şimdi eseri de ortada. Saddam’ın halkına yaptığı zulmü, bu işgalci zihniyetler katmerleyerek sundular, Iraklılara… Hem de demokrasi adına…
ABD elinde olmadığı, kendisinin de hiş inanmadığı ve istemediği, barışı, huzuru ve güveni yayması öyle kolay olmayacağına artık kendilerinin de inanması gerek. Benzer bahanelerle de İran’a da vurmaya hazırlanan ABD’nin sonucunu görmekte insanı meraklan mı yor da değil. Acaba, Afganistan’a saldıran Rusya’nın dağılması gibi, elli bir eyaletli ABD’de de aynı akıbeti paylaşır mı diye…
Ortadoğu’da savaş rüzgârları hep esecek, hiç bitmeyecek gibi. Çünkü önce terörist devletlerin teröristlikten vaz geçmesi gerekir. ABD ve BM’lerin hesabına gelen devletleri ve örgütleri terörist ilan edecekler, hesabına gelen devlet ve örgütleri dost görüp terör estirecekler. Bu mantıkta, asıl teröristlerin kimler olduğunu açıkça ortaya sermektedir.
Dünyanın kutsal bölgesi olan Ortadoğu, dünya gündeminden hiç mi hiç düşmedi, düşmeyecektir de. Bu kutsal bölge, tarih sahnesinde dün neyse, bu günde aynen öyledir. Özelliğini, güzelliği ve gizemliliğini hep korudu ve koruyacakta. Çünkü orda, Kudüs var, Mekke var, Medine var, Medine’de İslam Peygamberi İnsanlığın saadeti, Hz Muhammet var. Yeraltında ise, engin petrol yatakları var.
Ortadoğu ülkeleri tek yürek olup, İslam dini terör dini, Müslümanları da terörist ilan edenlere karşı ortak beyin oluşturup, ortak hareket etmek için önlem almazlarsa, Ortadoğu’da daha, çooook Ortadoğu rüzgârları esecek…
Cemalettin GÜRPINAR
Eğitimci Şair Yazar