Aşk Diye Diye Aşk Olmak
hayrettin taylan
Bir düşün uçurumunda sessiz, sensiz harflerle kuleler ördüm. Aşk kendini kovalıyordu. Sen gideli içimde it bile durmaz oldu.
Aşkla yürek aralarına sızan duyguların doyum selinde sürüklendim seni unutmaya dair.
- Unuttum seni;ama kendimi unutmadığımdan hala senin eslerinin sihrinde okunur özlemlerim.
Sızılar süreğen oldu yaramın yar kaçışlarında.
Yanık bir türkünün teline isimsiz sözler oldum, bakımsız bir bağlamın teli oldum el güzellerinin gönlünde.
-Ansızın, bir su yakar pınar başlarıma gelemeyişini. Oturup seni beklemek istedim . Oturup sana ağlamak istedim koynuna özetlenmediğim geceler adına.
-Kavuşmak ağıdını yakan ceylanlarının kınasını gördüm can pare halim.
Suskun yüzünden yansıyan nefretler tünerdi hecelerime.
- Beni unut, beni siyah bulutların arasında sakla.
-Yorgun sevdan dinlensin. Ki sen şairsin, ki sen yürek yazıyorsun, ki sen sevda yazıyorsun, ki sen güzellerin yüreğine dair dünyalar yakıyorsun, ki sen sözlerin türküsünü yakıyorsun aşkın telinde, ki sen abaları yakan Neronsun.
- Ki sen benim değilsin bunu bil yürek yamalı şairim.
Sus can çiceğim, yanıklarını yanıklarımla yamalama. Yanık , yanıkla yamalanır mı ki ?
- Ders verme, söz verme, nasihat etme beli sevdama.
Her aşk kendini yakar yakılmış sevda odalarında. Ben sana yakıldım, küllerimden aşk da çıkar, sen de çıkar, bir ben çıkmam.
- Ben sende yakıldım, küllere,kullara ders vermez benim yanışım. Bu yüzden biraz kendi harfinin ilk hecesinde sus.
-
“Hiç yanıtlayamadığım en büyük soru şu olagelmiştir: "Bir kadın ne ister?"
Freud”
- Sahi ne istiyorsun bu yüreğinde okyanuslar akan sen dalgalı, sen köpüklü şairden.
- Ben aşkın yaşanmışlığından ,aşkın tanımını sunuyorum hayata.
Ki aşkın konusu güzelliktir.Ben bu güzelliği içimde bulup yakaladığım için bu yola itibar eyledim.
Bu itibarın benzeşim yüklemi sen, öznesi ben. Bu yüzden benzeyenlerimize yaklaşana itibar ederiz.Sevmek kendi ışığını yakar,sevmeye başlar, sevilmeye başlar hazlarımızın her adımı.
“Aşktan söz ede ede insan aşık olur." Benim sözüm de aşkım da sen olmuşsun.
- Şimdi gel çık işin içinden. Sen sözün aşkı mısın, aşkın sözü müsün ? Sen aşkın da aşkı mısın yoksa. Bu karışık hisler kulvarında sana açılıyor yolum.
-
-Örselenmiş huzurun geleceğine seni yazdım. Dil ile ikrar ettim.
-Sevdanın seccadesinde dua ettim sana. Kadrini istedim, gül cemalini istedim, kadir gecesinde. Ben seni istedim kendimden.
-Zamansızlık kıyısında damlaların toparlasın beni.Sen aşka kement vuran son Leyla. Sana Soneler yazdım, sana haikular yazdım.
-Seni sevmeye başladıktan sonra yaşamayı da sevdim. Bütün sevgileri tanıdım sayende.
- Cildine aldanmadım,içindeki ruhsal derinliğe aktım. Güzelliğin yanılmasın diye en ince sızılarında aklandım, yakıldım, eridim yıllarca.
- Gözümde tablolaşmış gül cemalin yansır ömrüme.Hayalinle çizilmiş dünyama.Seni can dirilişlerime yazmışım.Ruhumu evcilleştirmeni istiyorum yeniden. Yeniden beni erkek kıl aşk kumsallarında. Yeniden çıplak umutlarımın güneşlenmesine sevgi yağını sür. Yine yazına, yazgına, aslına,sözüne,özüne geleyim.
- Sevip yitirmenin bütün bedellerini ödedim can kırıkların sızılarında. En büyük can sızısı, sevip yitirmektir. Bu yitirişin son hecesinde beni harfsiz ve aşksız bırakma can çiçeğim.Senin adın aşk kıyısı, ben o sonsuz görüntüye gelen ermiş.
-
Yağmur ıslatsın sularını, sular kurutsun damlalarını. Beni senden ıslatsın can güzelleri. Ki benim ıslak, ki yüreğim , ki ömrüm ıslak.
Yitiriliş ninnisi söyleyerek ,kurut ıslanmış,uslanmış, gidişine usanmış özdeşliğimi.
Bu kelepçeli kavuşmanın anahtarı sende.Çöz beni senden. Çözümsüz bir soru gibi binlerce cevabı olmasın aşkımızın. Soru bir tane, cevap on bine tane . Budur benim aşk ederim, budur benim aşk kederim, budur benim bekleme kaderim.
-Kırık mızraplarda öz ararız ,sözünle iki gözün arasında. Haykırışlarımızın ağıdına dize olur son sözlerimiz.Benim acımın da öyküsü var .Bu benim son yitirilişim, bu benim son özlem mesnevim.Kusurlarımı örten sevgini arar ömrüm.
-Özleyişlerimi doyuracak aşk gıdası arar.Bana sevmeyi öğret ki ben erkeğim, kim bana sevmeyi öğretmeni bekliyor her halim.
-Azaptan geçtiğimiz yollar arası aşka ışık olan düş güneşimizde ışık olsun özlemler. Beni sana aydınlatsın bekleyişin son ışıltısı.
Dal dal gül üşüsün kızıl damarında, mıh gibi ta yüreğime işlensin seni isteyişim. Sana kavuşma andı okusun adımızın her hecesine.Kitaplar sussun, harfler sussun, aşk dile gelsin .
-“İnsan, sezişin ,duyunun ve aşkın bir sırrıdır.Beni sırrına kadem kılsın aşk ve hayat.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.