Oglum
Sevgili Oglum,
Önce selam eder hasretle gözlerinden öperim. Nasilsin? Sihatin sagligin umarim iyidir. Beni sorarsan Allah’a hamd olsun iyiyim. Malum Sonbahar. Havalar sogumaya basladi. Agrilarimda ona mukabil. Sabahlari kalkarken biraz zorlaniyorum. Ayaga bi kalktimmi; Evvelallah, nede olsa eski topragiz.. Tek sorunum sana olan hasret ve özlemim.. Onuda resimlerine bakarak anilarla gidermeye calisiyorum.
Ah! be oglum, biliyormusun, dogdugundaki o ilk cigliklarin hala kulaklarimda. Is yerinde aksamlari zor ederdim. Bir irmak gibi akardin yüregimde, bahar rüzgarlari gibi cekerdim seni icime, aksamlari isden gelince.. Sabahlari perdeleri acinca binlerce renkler dolardi minicik yatagina. Bolca doldururdum azik cantama. Öyle giderdim tekrar ise. Emek verir umut toplardim. Tüm tomurcuklarda hep seni görür, hayat bulurdum. Ah! Dünyanin tüm cicekleri, yeryüzünün en güzel dansini, yüregimin esintisine sunuverirlerdi.
Simdi artik; yaslilikdan sanirim, gözlerim hep bulutlu, yuregimdeki hudutsuz nagmeler, tüm sazlarda hüzzama dönüsüveriyor birden. Nasil dönmesin! Önümüz bayram. Sen yine yoksun. Ayni mekan, ayri dünya, bilmemki günah kimde? Bugün Kadir gecesi, bagislamasi sonsuz olan Allahim, tüm günahlarimizi af etsin.
Ah be oglum. Hayat denen bütün bu curcuna dügün ciceklerinden ibaretmis. Artik hayati tomurcuklarda, umudu yapraklarda aramiyorum. Sonbahar firtinalari esiyor. Kopariyor hazal olmus kizil yapraklari hafif bir silkeleme ile dallarindan. Alip götürüyor bilinmezlere. Toprak kokuyor artik her sey..
Biliyormusun su an en cok ne isterdim? Bir gün; ay isigini sirtina almis asil bir arapati ile cikagelsen, yelelerini rüzgarlar tarayarak. Soluklansan biraz yanimda. Sonra da; mahmuzlasan mavi daglara.. Serin sulara.. Tertemiz asklarin yasandigi ceylanlarin pinarlarina.. Bahar rüzgarlarinin esintilerinde dans eden ince belli gelinciklere.. Ulu bir cinar agacinin dibinde otag kursan, kus sesleri arasinda mavi sulara dalsan..
Kurtulsan sehrin yalanci yasamindan. Akasyalar altinda, kurulan divanlarda, renkli bardaklarda icsen tavsankani caylari.. Yesen toprak damli evlerde, tezek tandirlarinda pisen taze ekmekleri.. Ah be oglum, dünyanin tüm iyiliklerini istiyor bu yarali yüregim.. Yeterki gel... Seni cok özledim... Cikagel bu bayramda...
N.K 05.09.10
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.