- 615 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖRGÜ
Her yaptığımızın bedelini öderiz. Karşılıksız yaptığımızı sandığımız her şeyin karşılığını mutlaka bir gün alırız. Aşkta hayatımızın önemli olgularındandır. Aşka dair yaptıklarımızın da tabi ki bir karşılığı var. Bazen olumlu ve güzel bazen olumsuz ve acı. İsyana sürüklendiğimiz anlar daha fazla sanki. Öfke, acı, keder, elem bunları sık yaşarız bu örgüde. Mutlu olduğumuz zamanları çabuk unutur, sadece kötü zamanı hatırlarız. İşte o zaman âşık saza vurur, şair mısra yakar, yazar roman yaşar.
Birde bu devirde yaşıyorsak daha zor her şey. Bozuk düzenin bizlerde birer parçasıyız. Çıkar çatışmasının verildiği ortamda sıkışıp kalmışız. Menfaat için savaşların çıktığı, kardeşin kardeşe düşman olduğu, gaddarlığın son haddine geldiği bu devirde yaşıyoruz biz. Eskiye ait olanları unutmuş, örf, adet ve geleneklerimizden kopuş şekilde hayatımıza devam etmeye çalışıyoruz. Yozlaşan toplumda artık nefes alamıyor yavaş yavaş tükeniyoruz. Aydınlıktan biraz daha uzaklaşıyor, karanlığa sürükleniyoruz. Özgürlük ve barış için hiçbir çaba harcanmadığı apaçık ortada. Yapılanlarında sadece sözde olduğunun hepimiz farkındayız. Maneviyatı çürümüş kimselerin başka mücadeleler verdiği dönemin tam göbeğindeyiz.
Tüm bunlar gerçekleşirken asıl gerçeği göz ardı ediyoruz. Yalanlar üzerine kurulmuş dünyanın gösterişine kapılmış gidiyoruz. Bir gün öleceğimizi anımsamak istemiyoruz. Nefsimize yenilip onun yolunda koşuyoruz. İşte dünyanın son demlerini yaşadığı gerçeklerden bir haber olan bu devrin insanlarıyız biz.
SİNAN ŞAŞMAZ ( SERBEST DENEMELER)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.