- 803 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ATATÜRK [ serdal şahiner-alanya ]
Dünyada çok az şahsiyet vardırki ülkeleri karanlıktan alıp aydınlıga taşımıştır,bu yüksek düzeydeki şahsiyet dünyadaki gelişmeleri kavramış tarih sürecinde çözülen ve yıkılan osmanlı imparatorlugunun yerine büyük fıransız devriminin dünyaya yaydıgı ulus devleti anadoluda kurmuştur ,bu kurma aşaması özellikle bindokuzyüzondokuz yılı, samson,a ordu müfettişi olarak çıkışı, sivas erzurum kongreleri öyle otobanda gidilip gelinmiş yerler degildir! o zamanın koşullarında zor şartlarda alınmış yüksek öngörülü kararlar yansımasıdır,Atatürkün özellikle sıvas kongresi için erzurumdan sıvasa geçme yolculugu çok riskler altında gerçekleşmiştir, bu süreçte fıransız ve ingilizlerin baskısıda unutulmamalıdır, TÜRK İSTİKLAL HARBİ gerçekten büyük bir çabanın çok etkin kullanılmasının bir sonucudur. cumhuriyet kurulunca tük sosyal hayatı degişmiş. büyük insan fedakar türk kadınını toplumun içine çıkarmış onu türk ailesinin temel diregi oldugu gibi sosyal yaşamında diregi yapmıştır bence ülkenin bu günlere gelmesinin ana teması bu büyük insanın yüksek ileri görüşlülügü ve dahiligidir , bazı çevreler bu büyük insanı diktatörlükle suçlamaktadır ,halbuki o zamanın şartlarını düşünmek lazımdır ,ülke işgal edilmiş ,istanbul hükümeti istemedende olsa çaresiz kalmış ,ve haberleşme telgrafla oluşturulma seviyesinde ,ve bir çok yerde bilinçsiz idareciler görevde,böyle bir ortamda bu insanı anlamamak bu ülkeye yapılacak en büyük ihanettir ,bu ulus var oluşunun ana ögesinin Atatürkçü düşünce oldugunu bilmek zorundadır ,bize ögretmenlerimiz bu bilinci verdi ,günümüz ögretmenlerininde bu bilinci taşıması lazım,Atatürk,çülük bir tabu degildir ,degişime açık bilimi öncül kılmış çagdaş yaşamı benimsemiş cinsiyet bölünmelerini ortadan kaldırmış .müsbet ilmi kendine rehber edinmiştir. beyni tabular ve dogmaların içinde mahkum olmuş bazı figürlerin Atatürk,e düşmanlıgının ardında özgür düşünememeleri yatar. bilmeliyizki Atatürk Türkiyedir Türkiye Atatürktür-bu ülkenin gelecegi modernleşmesinin devamı çagdaş dünyanın saygın bir üyesi olma potansiyeli Atatürkçü düşünceyle mümkündür bu görüş çagdaşlaşma kavgasının temel senfonisidir bu müzükte her düşünce kendine bir nota mutlak bulur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.