Aşksız aşıklar...
Bir masaldır aslında her aşk. Hoşlanmadır özünde, beğenme. Farklı insanları tanırsın, farklı hayatları yaşarsın. Her aşkda değişir bir kez daha insan. Bazen heyecanlanırsın hepsinden farklı, bazen yorulursun hepsinden tatlı. Acı verir bazıları, mutlu eder azı. Acıyı ararsın alışınca çok acı çekmek istersin aşkı tatmak için en derin. Özlersin acıdan sonra gelicek o güzel anı. O bakışları, günler sonra hatta saatler sonra özlemenin tadını.
Bir gün buluşursun, yeni barışmışınızdır hayata bağlanırsın derdin tasan kalmaz. Bir gün uzaklaşırsın, kavgalar yeniden ve eskisinden daha şiddetli. Geçinemez, yürütemez çoğu aşık; sonra ayrılık. Ayrılıktan sonra gelen pişmanlık. İşte o an hayatında hiç bir derdin yokken, mutluyken vurgun gelir. Ters düz olur tadın, keyfin. Hele bir de ulaşılamazsa, yıkılır dünya kare kare. Bir sigara yakarsın, dumanında görürsün gözlerini, gülüşünü, mutlu günleri. Yine başlar uykusuz geceler, bol keyifsiz. Mesafeler büyür, çok uzak hissedersin çok sevgisiz. O an dersin işte bitti, bitirdi yarım kalan herşeyi. Kızarsın kendine, daha çok ona. Pişmanlığı düzeltemez artık hiçbir şeyi, günler geçmiştir, o özlenen saatler. Günler hafta olmuştur, haftalar ay. O ayın son ucundayken özellikle, herşey için geç olmamasını istersin. Bir anda yalnız hissedersin kendini, öfkeli. Ne umutlarla gelmişindir o uzun uzadıya mesafelerden, ne hediyelerle. Gelince yeni bir sürpriz bekler seni, yeni bir mesafe. O gidecektir şimdi de. Çözümsüz, değişmez bir şekilde gidip gelecektir. Hiç tattırmadığın şeyi yaşatır sana ilk günden deli gibi bir merak. Öldü mü, yaşıyor mu? Bozuk bir telefon çoğu zaman kapalı. Hiç aramaz seni, hiç ulaşmaz. Ulaşılmamak için ayarlanmış halde gider çünkü. Bilgisayar evinde bekler, telefon kapanır cebinde. Çizer yolunu, bitirir azcık kalan öfkeli aşkı.
Artık ruhsuzsundur, duygusuz. An an gelir aklına, neden sorusu. Neden? Her aşk bir gün biter ve o bittiği gün hazır değilse aşksız aşıklar, acıyı tadarsın işte o an. Hazırlıksız yakalanırsın; duyguların karışır, hayat zorlaşır. Sonra ardından takılır aklına bir soru daha. Madem biticekti neyeydii bu çaba? Bir soru daha. Madem bir ümit vardı barışmak için, ulaşılmamak niye? Sorular uzar gider...
Herkes farklı şeyler yaşar hayatında, farklı bakış açıları, farklı hisler. Ama bitmeyen bir aşk var mı? İmrendiğiniz o çiftlerden etrafınızda kalan? Aşksız aşıklardan 2sininde aynı kaldığı bir ilişki, mutlu olduğu?
Ben tanımıyorum...
Fırat BAKİ
2 Eylül 2010
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.