- 635 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
VIY BACI, HORLAMIYAM, HIRLIYAM
Yıl 1992 Harran’a yeni tayin olduk. Ertesi günü ilçedeki tek anaokuluna kızımı kayıt ettirdim. Ortanca oğlumu da yine ilçenin tek ilköğretim okulu olan , benim de çalışacağım Harran İlköğretim Oluluna kayıt yaptırmak için gittik.Nedendir bilinmez oğlum bu okulda okumak istemedi. Annanesine gitmek , onun yanında okumak için ısrar etti.
Çaresiz kaldık ve birlikte annemin yaşadığı Yozgat’ın Çayıralan İlçesi’ne gitmek için eşim bizi ,o dönem lüks sayılan klimalı bir otobüse bindirdi.Otobüs hareket edeli çok olmamıştı,ama arkadan korkunç bi ayak kokusu etrafa yayıldı.Beni korkunç derecede rahatsız etti.Muavini çağırıp,
___ Biri ,ayakkabısını çıkarmış.Çok kokuyor, lütfen kimse uyarın. dedim.
Muavin hemen arkamdaki adamı uyardı, benim rahatsız olduğumu ve ayakkabısını gıyinmesini söyledi.
Adamcağız bana ,"Bacı kusura bakmayasın.Ayakkabı lastiktiktir ayağımı yakmıştır, onun için çıkarmışam" dedi ve ikiletmeden ayakkabısını giyindi. Birmüddet daha gittik. Fakat o da ne? bu sefer aynı adam nasıl horluyor, nasıl horluyor anlatamam.
Ben kulağımı tıkıyor, duymamak için başka şeylerle meşkul oluyor, kendi kendime şarkı söylüyorum.Ama asla dikkayimi sesten alamıyorum. Kulaklarımı tırmalıkor adeta.Üstelikte çok yorgunum uyumak istiyorum. Uyuyamıyorum.,Çaresiz yine muavini çağırdım.
____Şey bakarmısınız? Adam çok kötü horluyor,dayanamıyorum.Ne olur ,adamı uyandırın dedim.
Muavin çaresiz adamın yanına gitti ve,
____Hemşerim ,hemşerim,! Kalk yav ne horluysen? (Beni göstererek) gardaş bak bu bacı horlamandan rahatsız olmuştur, öyle kızıp duriyi. dedi.Adam hemen toparlandı, kendini savumak için,
____Vıy bacı horlamıyem,hırlıyem.Biliysen ,benim göğüsüm hastadır ,ondan oluyor. dedi.
Sonra admla biraz sohbet ettik,Adamcağız,Urfa’dan -Kayseri’ye tarım işçisi olarak gidiyormuş.Aynı zamanda da akciger hastasıymış, ve normalde konuşurken soluğunu zor toparlıyor, Benim o sesten rahatsız olduğumu düşünmüş.Artık admla ahbap olduk,gidene kadar Urfa’yı tanımak için sorular sordum, o da bıkmadan cevap verdi.Ayrılırken de,"İsterse Harran’a ziyaretime gelebileceğini söyledim"
Bir kış günü Harran’a ziyaretime gelmiş.Nöbetçi öğrenci derste olduğumu söylemiş.İşi acele imiş,görmek için ısrar edince,nöbetci öğrenci,
___Kim geldi ,deyim.demiş.Adam,
___Hani otobüste"Horlamıyam, hırlıyam "diyen adam varya ,o geldi. de demiş.
)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.