- 1167 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İPEK’İN BAŞLANGICI (Hoş geldin İpek kız)
Mayıs’ın yirmi yedisiydi. Yeni bir hayatın başlangıç hikâyesi...İpek’in başlangıcı…
Hayata dair ilk adımıydı bu ipek’in. İpek’in annesine hem veda ettiği, hem de merhaba dediği andı. Gözlerini açtığı an, bilmediği bir anda, bilmediği bir yerdeydi. İpek aydınlık olarak bildiği bu hayatta misafir olmuştu artık. Yalnız bu misafirliği biraz uzun sürecek ve dilediği gibi güzel yaşayacaktı. İpeği kader imzalı bir hayat bekliyordu. Kader imzalı bekliyordu belki ama o göstereceği başarılarla bu kader imzasını değiştire bilecekti. Ya güzel yaşayıp güzel yaşlanacaktı tanrı adına… Ya da kötü yaşayıp isyan edecekti hayata. O güzel geldi dünyaya. Güzel gözleri ile baktı ve anlamdır dı hayatını. Hiç bir şeyin farkında değildi ipek. Çevresinde olup bitenlere ne anlam verebiliyordu, nede gördüğü halde ayırt edebiliyordu. Çünkü henüz yeni doğmuş bir bebekti o.
İpek hayata dair başlangıcında, ilk sınav ve sorusun da anneli_babalı hayatı tercih etmiş ve yerleşmişti. Çünkü o hayat sınavını dünyaya gelerek kazanmıştı. Ama farkında değildi. İpek’in gözlerinde bu hayat bembeyaz bir sayfa gibiydi. Hiçbir sayfasına henüz bir çizik bile atılmamıştı. Zamanla kim bilir neler yazılıp, çizilecek ve silinecekti. Hayatının hiçbir döneminde belki sil baştan yaşamayacaktı. Fakat hatalarını görüp telafi etme şansı vardı. Buda bu hayatın ipek’e tanımış olduğu toleranstı.
İpek güzel yaşayacaktı. Tüm sevenleri onun için bunu diliyordu çünkü. Gelmiş olduğu bu gezegeni ne seçebildi, nede seçilme hakkı tanındı. İpek hayat okuluna yerleşti demiştik. O bu okula şans eseri yerleşmişti. Sınava çalışmadan ve süre tanınmadan. Ama bundan sonraki yaşamını düşünerek ve çalışarak geçirebilecekti. Belli bir süre sonra…
(İpek kız. İpek gibisin güzelim. Her şeyi dilediğin kadar, istediğin gibi güzel yaşabileceksin. Fakat unutma. Mutluluk, başarı, sevgi, hoşgörü… Bunlar hayatı ayakta tutabilen ve seni yaşatabilen şeylerdir. İstediğin zaman alabilir ve kullana bilirsin. Yalnız bunlara sahip olabilmen için insanlara değer verip ve bu değerin karşılığını alman gerekir. Bunlar hayatı güzel yaşamanın kuralları. Bunlara sahip olmak içinde, vermek içinde bayağı çaba sarf etmen gerekecek. Kurallardan bir tanesi var ki… Sen buna gereğinden fazla tapmazsın umarım. Para denilen bu araç senide eline alırsa, insanlık adına kaybedersin. Bununla azda olsa yetinmesini bilmelisin.
İpek’in başlangıcı…
Dilerim hayat mektubunu güzel anılarla imzalata bilirsin. Sil baştan demiştik ya… Silinirken sen bu dünyadan, süpürülürken bile kalıntılarını bırakabilirsin dilerim. Bu hatırlanmak adına güzel bir kalıntı olacaktır emin ol. Tek dileğim de sen adına, edebiyat aşığı olup, şiir yazman. Şiirle doğdun. Şiirle yaşayıp, şiirle süpürülmen dileği ile… tekrar hoş geldin ipek kız.)
Özlem ŞAHİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.