- 1176 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BABAMIN YOLCULUĞU
BABAMIN YOLCULUĞU
Gözlerini dikti bir noktaya dudakları kurumuş nefesi kor gibi,ne deniz verdi suyunu nede rüzgar serinliğini yandı yüreği,çaresizçe bakıyordu etrafına dili tutuldu anlatamıyordu ızdıraplarını,belkide anlatmaya çalışıyordu ama kimseler anlamıyordu ızdıraplarını.
Sırlı gözlerinin perileri uçtu göklere,ecel süzüldü gül solduran yüzüne, salındı kırık dal misali kolları her iki yana,o an görmedi onun gördüğünü ne oglu ne kızı neeşi ne arkadaşı,kimsede duymadı ne sızısını nede eyvahını,gözlerinin karşısından duran zaman savruldu ,dağ başına birden yıkıldı görüntüler çoğaldı ,çıglıklar ağıtlar figanlar ,suskun hayat başlasın diye.
Babam için suskun hayat başlamıştı dünyanın kıskaçından ,düştü ömrün son damlası ölümün zorluguna sagır kulaklar açıldı ,dinledi gürültünün şiddetin son ritmine kadar ,ahiretin resmi çizildi gözüne inen perdelere,teneşire uzattılar sefil duruşlar aglamalar beyhude.
Yalınız odası tuttu matemini sesiz ve sedasız ,ne oglu ne kızı tuttu matemini,atalar demiş ya(oynadı güldü yerini buldu ölüm diye) yol alındı geri dönüşü olmayan sesiz geminin memleketie,toprak kavuşma arzusu ile açmış kara bagrını,kazma kürek yetişti bagrını açmaya dünyanın kapısını örtmek için kenara toprak yıgıldı ,dag gibi yıgılan toprak mezar derinligine kavuştu,
Yer yüzüne sıgmayan beden dört tahta arası dan gerçek yerini buldu ,cansız at denilen tabuta,kollarını ve bagrını açan mezar a beyazlar içinden emaneti iade edildi,en son toprak öptü cansız bedenini ,kokladı sıkı sıkı bağrına bastı,dünyadan biri daha göçmüştü.
Bizlerde bir günlük elem göz uçlarından yaşlar,kalabalığın arasından hüzün hayali gezindi,herkesin hayalinden ölüm cizilirken ,boş mezarlar sahiplerine vuslat gününü hatırlattı,bu düşünçeden uzak bu gerçekten kurtulmak isterçesine,adımlar hızlandı bir an önce hayatın son durağı ahiretin başlangıçı mezarlıktan ürkerek korkarak bir endişe bir telaş ,kafalardan beliren itip yol aldılr işte baba herkes çekildi,bir sen kaldın tek başınane oglun bekler mezarıyın başından ,sana zaman ayıramazlar dünya işinden,geriden sesizlik kaldı gidenin yerine sukunet kaldı.
Hesaba çekilirken belkide sonsuza dek bir çığlık başlar,senin için İNŞALLAH sevinç çığlıgı olur,senin için dua edeçegim yalınız bunun için,canım babacığım ALLAH yolunu açık eylesin……..amin…..
MEHMET ÇİFTLİKLİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.