- 7898 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Kim, ne Demiş? (İsimler Alfabetik Sıraya Göredir- 180 Sayfa)
LÜTFEN DİKKAT:Aşağıdaki çalışma internet ortamında yapılmıştır.Bazı sözler gerçek yazarını yansıtmayabilir.O nedenle bu bilgilerin ihtiyatlı bir şekilde kullanılması tavsiye edilir.Metin uzunluğu 180 sayfadır.İsimler alfabetik sıraya göre dizilmiştir.
***
A. B.Mervan: İnsanın en büyüğü, en yüksek mevkide iken tevazu gösteren, kudret sahibi iken affeden ve kuvvetli olduğu vakit adaletle hareket edendir.
A. Başar : Harabat ehline hor bakma şakir, Defineye malik viraneler var.Şerefül mekan, bilmekiin. Mekanın şerefi mekiinden kaynaklanır. Gerçek değişmez, zaten değişene de gerçek denilmez.
A. Claudius: Her bildiğini söyleme ama her söylediğini mutlaka bil.
A. De Vigny :Shakespeare’i anlamak için İngilizce bilmek yetmez;
A. Okay : Nerede o bir zamanlar – okey taşı veya iskambil kağıdı yerine- bir elinde kitap, diğerinde parke taşı tutan ve dünyayı sırtında taşıyan delikanlılar.
A. Okay : Silahlar sustu ama, şiirin barutu tükenmedi daha.
A. Okay : Yeni dünyada aşk; birinci mevkide beş paralık, ikinci mevkide yandım aman, üçüncü mevkinin de aşka mecali yok.
A. Shcweitzer :Büyük olmak iyidir.Ama insan olmak daha iyidir.
A. Şahin :Lütfettiğin adamın efendisisin, lütfunu gördüğün adamın kölesisin. Lütfunu beklemediğin adama müsavisin. Çare göstermeyen münekkidin tenkide hakkı yoktur.
A. Thiers :İnsanın kıymetini meydana çıkaran uğradığı zorluklardır.
A. W. Hare :Düşünce rüzgar, bilgi yelken, insanlık bir kayıktır.
A.Aslan:Şahsi gayret yuvayı, toplu gayret vatanı ayakta tutar.
A.B. Alcott : Ülkülerimiz bizden daha temizdirler.
A.B. Alcott : Yolculuk ederken gözlerini yanına almayı unutma.
A.B.Alcott : Gezerken, gözlerini yanına almaya unutma.
A.Dumas : Çiçeği küçümseyen, Tanrı’yı da küçümser.
A.K.Tecer : Bey arı olmadan petek oğul tutmaz.
A.Maurois : Mutlu olduğunuz zaman, size bu mutluluğu veren faziletleri sonradan kaybetmeyiniz!
A.Okay : Düşünmeyen insanın geleceği, ne cezaevi ne sürgün ne de şizofreni ile kararır.
A.Okay : Hürriyet peşinde koşarken düşünen insan aşkı elinden kaçırır.
A.Smith : Aşkın bulunduğu yerde hiçbir şey can sıkıcı ve bayağı değildir.
A.W.Hare : Bilgi, sevgiyle zekanın anasıdır.
Abdulhakim Arvasi : İstikamet kerametten üstündür.
Abdulhamid Han : Kuvvetine güvenenler, korkutma küçüklüğünde bulunmazlar.
Abdullah bin Abbas : En büyük iyilik, arkadaşına ikramda bulunmaktır.
Abdullah bin Abbas : Her binanın bir temeli var. İslam binasının temeli de güzel ahlaktır.
Abdülhak Hamid Tahran : Felaket gibi hoca az bulunur.
Abdülhak Hamid Tahran : Muhabbet gönül humması demektir.
Abdülhak Hamit Tahran : Kullanmasını bilenler elinde zehir de bir ilaçtır.
Abdülhak Hamit Tarhan : Gönül yapmak, ibadethane yapmaktan sevaptır.
Abdülhak Şinasi Hisar : Ömrümüz tesadüflerin verdiği malzemelerle yapılır.
Abraham Cowley : Geçmiş ve gelecek yoktur;yalnızca sonsuz bir şimdi vardır.
Abraham Harold Maslow : Elinde çekiç olan kişi herşeyi çivi olarak görür.
Abraham Hesce : Özsaygı ve kendine güven, disiplinli çalışmanın meyvesidir.
Abraham Muslow:Eğer elinizde bir çekiç varsa herşey gözünüze bir çivi gibi görünmeye başlar.
Addison: Bir mermer parçası için heykeltraş ne ise, rugh içinde eğitim odur.
Adlai Stevenson : İnsanlar zaman zaman kıyıcı,ama insanoğlu iyi yüreklidir.İnsanlar aç gözlü olsalar da insanoğlu tok gözlüdür.İnsanlar ölümlü ama insanlık ölümsüzdür.
Adonis:Yalnızlık: tek ağaçlı bahçe...
Aeskhylos : Tatlı şeyler, sonu iyi biten acılardır.
Aeskhylos : Yaşlılar için, öğretmenimin zamanı hiç geçmez.
Aeskhylos : Yeminine bakıp insana inanma; insana bakıp yeminine inan.
Alfieri : Çok yalan söyleyenin ettiği yemin de çok olur.
Afrika Atasözü : Gözlerin rengi, biçimi ne kadar farklı olursa olsun gözyaşlarının rengi aynıdır.
Afrika Atasözü : Sular yükselince, balıklar karıncaları yer. Sular çekilince de karıncalar balıkları yer. Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine "Suyun Akısı" karar verir.
Afrika sözü : Yalan bir yıl koşar, doğru onu bir anda geçer
Agnes Replier : Birlikte hiç gülmediğimiz bir kimseyi gerçekten sevemeyiz.
Agnes Repplier : Mutluluğu kendimizde bulmak zor, başka bir yerde ise olanaksızdır.
Ahmed Hulûsi : Kur’an insanlara pek çok şeyi sembollerle anlatırken; tasavvuf ise baştan sona, serâpa sembol ve mecazdır.
Ahmed Hulûsi : Vücudun, ilmi ilahide, ilimden ibaret olduğunu müşahade, vahdeti şuhud’dur.
Ahmed Hulûsi : Algılanan varlığın, Hakkın vücudu olduğunu müşahade, vahdeti vücud’dur. Ahmed Hulûsi :Allah’ ı bilenler ise, ruhun beynin özü ve hakikatı olan Hak’ tan geldiğini müşahade ettiler.. Hz. Muhammed : Allah sizin kalıbınıza ve suretinize değil, kalbinizin temizliğine bakar.
Ahmet Ada : Bir şair çoğu kez sözcükleri de şeyler (nesneler) gibi algılar, öyle algılatır.
Ahmet Altan : Öyle zamanlar oluyor ki, en çok yanında olmak istediğin bir an once gitsin, uzaklaşsın istiyorsun; onun civarında olduğunu bilmek, onu görebileceğini bilmek ve görememek … Bu çok zalimce.
Ahmet Altan : Belirgin derecede yuvarlak ve iri iki göz hayatın kendisi olmuştu, o an Hikmet Bey’e biri çıkıp da ‘’ Hayat nedir?’’ diye sorsa ’’ iki ışıktır’’ derdi.
Ahmet Altan : Hakiki aşk kılıç yarası gibidir, yara kapansa da izi mutlaka kalır.
Ahmet Başpınar : Bu kenti martılar terk etti ilk önce. Yorgun sis bulutlarına takarak kanatlarını, bir senfoninin kırık-dökük notalarıyla gittiler. Sonra, simitler asılı kaldı havada.
Ahmet Başpınar : Sözcükler dökülünce düşüncenin ruhu ölüverir.
Ahmet H. Müftüoğlu : Bazen dudakların bitiremediği cümleleri, gözler tamamlar.
Ahmet Hamdi Tanpınar : İnsan ruhunun en az sabır gösterdiği şey mutluluktur.
Ahmet Hamdi Tanpınar : Sorumluluğunu taşıyacağın fikrin adamı ol.
Ahmet Hamdi Tanrıpınar : Zulmü her kabul ediş, daha büyüğünü doğurur.
Ahmet Haşim : Güzel, yalanın çocuğudur.
Ahmet Haşim : Ne yazık ki, vucüdun çökmesi zekanın olgunluk zamanına rastlar.
Ahmet Haşim : Şairin dili musiki ile söz arasında, sözden çok musikiye yakın bir dildir.
Ahmet Haşim :Aşk, değişmeyince ölür.
Ahmet Muhip Dranas : Dünyada belki en geçici, en vefasız şey dostluktur. Bir elbise bile bir dosttan fazla dayanıklıdır.
Ahmet Muhip Dranas : Şüphe, çilelerimizin en büyüğüdür.
Aiskhylos : Acının ödülü tecrübedir.
Aiskhylos : Pek az kişi vardır ki, iyi talihli bir dostun başarılarını kıskançlık duymadan kutlayabilsin.
Aiskhylos : Tatlı sözler,şiddetli bir öfkeye karşı en tesirli ilaçtır.
Aktaş Sedat : Şiir, şimdiye kadar hiç söylenmemiş sözlerin etkisiyle( sıcaklğıyla) eriyen bir buzdağıdır.Buzdağı eridikçe aklımıza damlayan taneciklerdir şiir
Alain : Ahmaklar zamanı nasıl öldüreceğini, akıllılar ise nasıl kazanacağını düşünür.
Alain : Büyük başarılar kişiyi aptallaştırmadığı takdirde kişi alçakgönüllü olur.
Alain : Dünya, anlamsız bir düşten başka bir şey değilmiş meğer.
Alain : Düşmanımı bağışlarsam düşman diye bir şey kalmaz.
Alain : Gerektiği yerde açıklamayan, gerekmediği yerde açıklayan kişiye budala denir.
Alain : Kendi kendini sorguya çeken kişi, daima kötü yanıt alır
Alain : Kişi önüne serilen zevklerden hoşlanmaz; yorularak elde ettiği zevkleri tercih eder.
Alain : Sabahleyin erken kalkarak, gecenin gündüz olmak izin geçirdiği değişime şahit olmayanlar, yeryüzünde hiçbir şey görmemişlerdir.
Alain : Silahlı adalet, en kötü adaletsizliğe bedeldir.
Alain : Umut etmek, mutlu olmak demektir.
Alain : Yüz kişinin içinde aşık,gökyüzünde yıldızlar arasında parıldayan ay
İnsanlar sevildiğini sandıkları için aşık olur.
Alain: : Sanat, insanın doğaya eklediği bir şeydir.
Albert Bayet Suç işlerinde kullanıldığı zaman,bilim bir suç ortağı değil,olsa olsa o işn kurbanıdır.
Albert Camus : Sanat hem bir coşma, hem bir yadsıma işidir.
Albert Camus : Aşılmaz bir duvarın önünde yaşamak köpekçe yaşamaktır.
Albert Camus : Aşk, akıllı, aptal demeden, bütün insanlara bulaşan bir hastalıktır.
Albert Camus : Bazılarının, sadece normal olmak için ne büyük çaba sarf ettiğini kimse fark etmiyor.
Albert Camus : Bir insan söylediği şeylerden çok söylemedikleriyle de insanlaşır.
Albert Camus : İnsanlar için en ideal düzen, onların mutlu olduğu düzendir.
Albert Camus : Kendine bir anlam arayan tek varlık insandır.
Albert Camus : Mutluluk, bizi zorlayan kadere karşı kazanılan zaferlerin en büyüğüdür.
Albert Camus : Tarih, olmayan olayların, o olayların geçtiği yerde bulunmayan kişiler tarafından yazılışıdır.
Albert Camus : Yaşamanın tadını çıkarmaktan korkana aptal derim.
Albert Camus : Önümden gitme, seni izleyemeyebilirim. Arkamdan da gelme, yol gösteremeyebilirim. Yanımda yürü ve yalnızca dostum kal.
Albert Camus: Çağdaş siyasi toplum, ”insanları umutsuzluğa düşürme makinesi” dir.
Albert Camus: İnsan hiçbir zaman tamimiyle mutsuz olmaz.
Albert Einstein :Genelde insanlığın kaderi, hak ettiği olacaktır.
Albert Hubbard : Günah işleyen insandır, buna üzülen evliya olabilir, bununla övünen ise bir şeytandır.
Albert Hubbart : Aşk yaşamdır deriz, ancak umutsuz inançsız aşk ölümden beterdir.
Albert Schweitzer : Kimi vakit sönen hayat atesimiz rüzgar gibi bir baskası tarafından körüklenerek alevlenir. Ve her birimiz bu atesi tekrar canlandıran dostlarımıza en içten tesekkürlerimizi borçluyuz.
Albrecht Dürer : Sanat doğanın içindedir; sanatçı onu oradan çıkarabilendir...
Aldous Huxley : “Deneyim başınıza gelenler değil, başınıza gelenlerle ne yaptığınızdır.”
Aldous Huxley : Tecrübe, insanın başına gelen şey değildir; o insanın o başona gelenle ne yaptığıdır.
Aleaddin Başar : Kovan dışında arı, adi bir sinektir.
Aleksis Kivi : Arife, bayramdan daha mutlu gündür.
Aleksis Kivi : Delilik gençliğin dostu, akıllılık yaşlılığın süsüdür.
Aleksis Kivi : Karnı aç olana gün uzun gelir.
Alessandro Manzoni : Hiddet ekilen yerden pişmanlık biçilir.
Alessandro Manzoni : Şarap mideye bir kere inince, artık lafı o söyler.
Alexander Everett : Bilgi bir ısık gibidir. Onu kullanırsanız daha parlak olur, kullanmazsanız söner.
Alexander Pope : Namuslu bir adam, Tanrı’nın en soylu eseridir.
Alexander Pope : Özür, yalandan daha korkunç, daha kötüdür; üstü örtülmüş bir yalandır çünkü
Alexander Pope : Hiçbir şey beklemeyenlere ne mutlu, hiç hayal kırıklığına uğramazlar.
Alexander Pope :Kelimeler ağacın yapraklarına benzer, onların bol olduğu yerde anlam meyvaları azdır.
Alexander von Humboldt : En tehlikeli görüs, dünyayı hiç görmemis olan insanların dünya görüsüdür.
Alexander von Humboldt : Hayvanlara karşı acımasızlık ne gerçek eğitim, ne de gerçek bilginlik ile bağdaşır.
Albert Schweitzer : Hayvanları koruma, insan oluşa doğru eğilimin şamalarındandır.
Alexandre Dumas Fils : Evlilikte aşk varsa alışkanlık onu öldürebilir, yoksa yaratabilir.
Alexis Carel : Din ve ahlak duygularının zayıflaması, zekanın zayıflaması kadar tehlikelidir
Alexsandre Vine t: Ey hayat! Ölüme şükret. Seni onun yüzünden seviyorum.
Alexsandre Vinet : Hayat ne bayram ne de yas günüdür. Hayat sadece bir iş günüdür.
Alfred Adler : Kişinin kendi ilkeleri uğruna savaşması, bu ilkelerle uyum içerisinden yaşamasından daha kolaydır.
Alfred Austin : Gözyaşları, insan ruhuna yağan yaz yağmurlarıdır.
Alfred Capus : Büyük adam olmaya lüzum yok, sadece adam olalım yeter.
Alfred de Musset : Namus falan ya da filan giysinin altında ne kaybolur ne de kazanılır.
Alfred de Vigny : Akıl, vücudun efendisidir.
Alfred de Vigny : Aktör bir dramı bir elbise gibi alır, giyinir, sonra buruşturup atarak bir başkasını alır. Ama bu attığı elbise ondan daha fazla yaşar.
Alfred de Vigny : Çoğu kez korku, yalan söylemesini öğretir.
Alfred de Vigny : Ne mutlu aktörlere: Sorumluluk yüklenmeden şeref kazanıyorlar.
Algernon Charles Swinburne : Aşk gül olsaydı ben de yaprak yaşamımız birlikte geçerdi yağmurda güneşte.
Ali Bulaç : Doğma, insan aklının insan aklını engellemesidir.
Ali Kayk ı: Her nesne önce piser, devamında yanar. Oysa insan, yana yana piser
Ali Kaykı : Aramak düsüncenin hareket noktası, bulmak varıstır. Düsünen insan, varılan her hedeften sonrasının da oldugunu/olabilecegini var sayandır.
Ali Kaykı : Asıl gelismislik teknolojide degil, insanda olmalıdır. Böylelikle doga da tahrip edilmemis olur.
Ali Kaykı : Baba oglunu kendinden ileriye tasıyamamıssa, ya beceriksizligindendir ya da oglunun haylazlıgından.
Ali Kaykı : Benligini asmış, hakikatte evrensellesmis insan birey olmaktan çıkmıs ve kendi varlıgını insana degil, insanlıga adamıs olandır.
Ali Kaykı : Bilim ile bilimsellik ile içiçedir. Gönlümüzün arılıga ihtiyacı oldugu kadar, akıla da ihtiyacı vardır. Akıl bilmek ile olur. insan ne kadar çok bilirse o kadar akıllıdır.
Ali Kaykı : Bilmek anlamak degildir. Ezbercilik de dolaylı bir bilme metodudur. Bilinen hemen unutulabilinir ama anlasılmıs olan kolay kolay unutulmaz.
Ali Kaykı : Dünyanın en aptal insanı, kendinden cahil olanın ögüdünü tutandır.
Ali Kaykı : Her agacın kurdu kendinden olsa da, bu her meyvesi kurtlu olacak anlamına gelmez.
Ali Kaykı : Her sey en iyi yasanıldıgı kadar bilinir.
Ali Kaykı : Hiç bir sey yok olmaz, aslına döner.
Ali Kaykı : İnsan bildiginden degil, bilmediginden korkmalıdır. Korkusuz olmak için bilmediklerinizi ögreniniz. Ögrendiginiz güzelligi ise sevip sahipleniniz.
Ali Kaykı : Karsılıgı olmasa da insanlık için yapılan her fedakarlık, güzellige dogru atılan bir adımdır.
Ali Kaykı : Mutlaka unutmamamız ve olması gereken, düsüncemizin kaynagının sevgi olmasıdır. Düsüncenin temelindeki sevgi bizi; dogruya, güzellige, dolayısı ile özgürlügümüze götürür.
Ali Kaykı : Sadece bir seye kosullanıp ondan baskasını kabul etmemek cahilliktir.
Ali Kaykı : Size birisi bir fenalık ettiginde kızıp karsılık vermisseniz, biliniz ki gurunuz oksanmıstır. Siz birine bir fenalık ettiginizde kendinize kızıp, ondan hemen özür dilemisseniz biliniz ki onurunuz oksanmıstır.
Ali Kaykı : Var olan her sey insanda mevcuttur. Ögrendigimiz her yeni sey, varlık alemindeki kesiflerimizdir. Kendimizi bugün kesfedersek yarınlardaki aramalara gerek kalmaz
Ali Kaykı : Zaman içinde sabır ile hareket ederek bilmek istemek ve aramak, insana istedigini ve aradıgını buldurur.
Ali Müzeyyen : Allah’a giden yollar, gökteki yıldızların sayısı kadardır.
Ali Suad: En masum tavrı ve en süslü elbisesiyle çıkar karşımıza günah.
Allegrand : Bir adamın şöhreti gölgesine benzer,yükseldikçe büyür, düştükçe küçülür.
Allessandro Allegri : Uyuyan köpeği uyandırmaya gelmez.
Alman Atasözü : Dikenler arasında güller de yetisir.
Alman Atasözü : Göz mideden büyüktür.
Alman Atasözü : Gözler kendilerine, kulaklar başkalarına inanırlar.
Alman atasözü : Ufak hırsızlar asılır, büyük hırsızlar serbest bırakılır.
Alman Atasözü : Üç kişinin bildiğini, bütün köy biliyor demektir!
Alman sözü : Ahmak olmayı beceremeyen akıllı olmayı da beceremez
Alparslan : Savaşı, sonunda zafer olduğu için seviyorum.
Alper Yalman : Türkiye, şiirin pek az okunduğu, buna karşılık şiir yazanının çok olduğu ama şairinin kıt olduğu bir acayip ülkedir.
Alphons Daudet : Suçu bağışlayan asildir, ancak özür dileyen daha asildir.
Alphonse Daudet: Birini sevindiren iş, diğerini ağlatır, yaşamak işte böyledir.
Altay Öktem : Elinde parlak bir yıldız vardır şairin ve herkes şaşırır buna. Bir de önüne çıkan her taşa takılmasa....
Ambrose : İnsanin kendi vatani için yalan söylemesi bir vatanseverlik sanatıdır. Buna diplomasi denilir.
Ambrose: :Takdir etmek, başkalarının bize benzeyen yanlarını saptamaktır.
Ambrose: Susmayı bilmek söylemeyi bilmekten daha nadir bir meziyettir.
Amenemope : Huzur dolu bir kalple bir parça ekmek, vicdan azabı ile beraber olan zenginlikten bin kere bin kere bin daha iyidir.
Amerikan Atasözü : Birlesmek baslangıçtır, birligi sürdürmek gelismedir; birlikte çalısmak basarıdır.
Amie Suche : Yazı yazmayi öğrenmek, herşeyden önce düşünmeyi öğrenmektir.
Anakreon : Doğa,boğalara boynuz;atlara sağlam tırnaklı ayak;tavşanlara hız;aslanlara dişlerle dikenli derin bir ağız;balıklara yüzgeç;kuşlara kanat ve erkeklere önlem alma özelliği verdi .Onun artık kadınlara verebileceği hiçbir şeyi yoktu. O halde onlara ne verdi?Güzellik...Güzellik demirden ve ateşten daha kuvvetlidir.......
Anarchasis : Akıllılar nedenler üzerine tartışır, aptallarsa karar verir.
Anatole France : Analık sanatının ilk şartı çocuk uyuduktan sonra uyumaktır.
Anatole France : Hırs deyip geçmeyin, bu dünyada büyük olarak ne yapılırsa onun sayesinde yapılır.
Anatole France : Kafamızdan geçenleri bilselerdi, hiçbirimizin başı yerinde kalmazdı
Anatole France : Ahlaksızlık,ahlakın mevcut olmasının nedenidir.
Anatole France : Babanın erdemleri, çocukların servetidir.
Anatole France : Gezmek, bir zamanlar insan ve evren arasında var olan uyumu tekrar kurar.
Anatole France: : İnsan dünyada ancak dünyaya boş verdiği zaman mutlu olur.
Andersen : Hiçbir yol aşılamayacak kadar yüksekten geçemez.
Anderson : Kişi kendi kusurlarını söylemekten hoşlanmaz, bu işi başkaları gereği kadar yapar zaten.
Andre Gide : Bilge kişi, her şeye şaşan kişidir.
Andre Gide : Böyle durunlarda hayal hatıranın yapamadığından daha fazla baş döndürür.
Andre Gide : Hayat yaşla değil, yaşamakla anlaşılır.
Andre Gide : İnsanın hayatı, insanın hayalidir.
Andre Gide : İnsanın tembelliği sonsuzdur
Andre Gide : Karanlığa küfretmektense, bir küçük ışık yakın, daha iyi edersiniz.
Andre Gide :Anı yazmak, ölümün elinden bir şey kurtarmaktır.
Andre Gide :Aptal görünmeğe cesaret etmek büyük bir akıllılıktır.
Andre Malraux:Güç olan insanın haklı olduğu zaman değil haksız olduğu zaman dostlarıyla birlikte olmasıdır.
Andre Maurois : Başarısızlık ve büyük zararlara rağmen,hayata karşı güvenlerini sonuna kadar saklayabilen iyimser insanlar,daha çok iyi bir anne tarafından büyütülmüş olanlardır.
Andre Maurois : Dehayı ancak ıstırap doğurur.
Andre Maurois : Fırtınalar, insanın denizi sevmesine engel olamaz.
Andre Maurois : Güzelligi görme yetenegini kaybetmeyen asla yaslanmaz.
Andre Maurois : Kader, kendi elinde olmayan şeylere bağlanan kimselere karşı her zaman menfidir.
Andre Maurois : Okuma sanatı çoğunlukla hayatı kitaplarda tekrar bulmak, kitaplar sayesinde hayatı daha iyi anlamak sanatıdır.
Andre Mazerelles : İşin güç kısmı, adam olmak değil, adam kalmaktır.
Andrew Carneige : Başkalarının hayatlarına güneş saçanlar, kendi yaşamlarını da nurlandırırlar.
Andrew Marvell : Bir iyi davranış, dünyadaki bütün güzel sözlerden daha tesirlidir.
Andrew Marvell : Dünyada yalnız insan gözleri ağlar.
Andy Rooney :Bilgisayarlar çoğu işi kolaylaştırır, ancak kolaylaştırdıkları işlerin büyük çoğunluğu gereksizdir."
Angelius Silesius : Yalnızlık zordur: ama yine de toplulukla olma,Yoksa her yerde bir çölün ortasında kalırsın.
Angola : Fare, su taşkınından önce yamaçta delik açar.
Anita Roddoick: Bir fark yaratmak için çok küçük oldugunuzu düsünüyorsanız, bir sivrisinekle yataga hiç girmemissiniz demektir.
Anne Sexton : İnsan rüyasında hiçbir zaman 80 yaşında olmuyor.
Annunzio : Geçmişte çektiğimiz acılar bize,çekmekte olduğumuzdan daima daha hafif görünür.
Anonim : İki şey aptallık belirtisidir, söyleyecek yerde susmak, susacak yerde söylemek.
Anonim : Çoğunlukla güçlü olmak için, rahatımızı sağlığımızı hatta aşkımızı feda ederiz
Anonim : Deneyim , insanın istediğini elde edemediğinde elinde kalandır.
Anonim : Bilgeliğin zirvesi; bugünde yaşamak, geleceği planlamak ve geçmişten kar sağlamaktır.
Anonim : Cehenneme bilet hep tek gidiştir.
Anonim : Çoğu kötülüğün başı, para sevgisidir.
Anonim : Dolu kırar geçer ama yağmur gonca güller açtırır.
Anonim : Hayat dediğin şey güzel şeyleri beklerken arada geçen zamandır.
Anonim : Her ülke layık olduğu yönetimle yönetilir.
Anonim : İngiltere’de adalet herkese açıktır, Ritz Oteli’ndeki gibi.
Anonim : İstemeden verme, isteyince de ayağına götürme.
Anonim : İyi bir koca sağır, iyi bir karıda kör olmalıdır.
Anonim : Kaplumbağa başını çıkarıp,önünü görmeden ilerlemez...Kaplumbağayı küçümseme......
Anonim : Karalanma yarışında beyaz birinci gelmiş....
Anonim : Kum üstünde şaton olacağına taş üstünde kulüben olsun....
Anonim : Niçin bir erkeğe psikanaliz yapmak bir kadına yapmaktan daha kolaydır? Çünkü çocukluğa geri dönmeleri hiç zaman almaz. Zaten hep oradadırlar.
Anonim : Papatya...Mütevazi ,kaprissiz,kendi halinde bir çiçek. Zarif üstelik de dikensiz. İşte hatası!.....
Anonim : Para konuşunca doğruluk susar.
Anonim : Sevmeyi bilmeyen, ölmeyi de bilmez.
Anonim : Size ne yapacağınızı söyleyebilirler ama ne düşüneceğinizi asla.
Anonim : Söz biliyorsan söyle ibret alsınlar, Bilmiyorsan sus da adam sansınlar.
Anonim : Yapabileceğin kadar söz ver.Sonra söz verdiğinden fazlasını yap....
Anonim : Bir yiğidi bir it öldürür.
Anthony Robbins : Hayatta ne yapacağını pek çok insan bilir ama bildiğini yapan insanların sayısı çok azdır.
Anthony Robbins : Kaderiniz karar anlarınızda biçimlenir.
Antiphanes : Bir insan sarhoş olunca ya da aşık olunca sır tutamaz.
Antoine Bert :Aşkın gelişi, aklın gidişidir.
Antoine Bret :Aşkın ilk soluğu mantığın son soluğudur.
Anton Çehov: “İnsan, inandığıdır.”
Apaçi Kızılderili Kabilesi : Düsmanımı cesur ve kuvvetli yap! Eger onu yenersem utanç duymayayım.
Arap Atasözü : Allah’ın gülü dikenli yarattıgına hayret edeceginiz yerde, dikenler arasında gül yarattıgına hayret ediniz.
Arap Atasözü : Sakın bir toplulukta öğüt vermeye kalkma.
Arap Sözü : Üç olay insanı sevindirir: iyi kadın, akıllı evlat ve saygın kardeş.
Archibald Joseph Cronin : Üzülmek, yarının sıkıntısından bir sey eksiltmez, sadece bugünün gücünü tüketir.
Arif Nihat Asya : Bir kimsenin düşmanının düşmanı olması, onu dost edinmeye kafi sebep değildir.
Arif Nihat Asya : Bir saçı okşamaz, bir alnı serinletmez, bir yelkeni şişirmez, bir eteği havalandırmazsın. Neyleyim senin gibi rüzgarı.
Arif Nihat Asya : Duvarda gedik açmaya bir taşın eksilmesi yeter.
Arif Nihat Asya : En büyük acı, acıtmaz olmuş zincirlerin acısıdır; köleliği kabul etmenin, başkaldırmaktan vazgeçmenin acıdır.
Arif Nihat Asya : Pirincinde siyah taştan korkma, beyaz taştan kork.
Arif Nihat Asya : Vazoyla saksının farkını sen söyleme, çiçeklerden sor.
Aristippos : Mutluluk haz aramaktan başka bir şey değildir.
Aristo : “Güzel”,orantı ve düzündir.
Aristo : Akıl,gerçekte sayfalarında hiçbir şeyin yazılı olmadığı bir kitaba benzer.
Aristo : Arkadaş nedir? İki bedeni mesken tutan tek bir ruh.
Aristo : Aşağıda olan kimse düşmekten korkmaz.
Aristo : Balmumu,nasıl altının kendisini değil de altın yüzüğün kalıbını alıyorsa,duyum da maddeyi bir yana bırakarak maddenin duyulan biçimlerini sindirir.
Aristo : Bilgi akılla edinilir.Akıl doğuştan bilgiye değil,bilgi yapma yetisine sahiptir.
Aristo : Çok süslenenlere bir bakın; hepsi de gizlenmek istiyordur.
Aristo : Doğada tiksinerek baktığımız şeyler,bir sanat eseri haline gelince,onlara hoşlanarak bakarız.
Aristo : Dostlarım dünyada dost yoktur.....
Aristo : Dostluk ve hakikat gibi iki iyi arasında hakikati yeğlemek gerekir.
Aristo : Dostunun kusurlarını ona yalnızken söyle, başkalrının yanında ise onu öv.
Aristo : Duymayan insan hiçbir şeyi bilemez ve anlayamaz.
Aristo : Duyu organlarının faaliyeti ve dış dünyaya ait gözlemler olmadan bilgi meydana gelemez.
Aristo : Eğitimin kökleri acı, meyveleri tatlıdır.
Aristo : Erdemin kazanılma yolu duygularımızın egitiminden geçer.
Aristo : Evrendeki tüm verlıklar,madde ve formdan pluşur.Madde olabililiktir;form onu gerçek varlığadönüştürür.
Aristo : Ey dostlarım,dünyada dost yoktur.
Aristo : Gerçek bir arkadaş , iki gövdede yaşayan bir ruhtur.
Aristo : Gerçek nedenlerini bilmedikçe huylarımıza asla sözümüz geçmez.
Aristo : Güzellik Allah’ın ihsanıdır.
Aristo : Her insan öfkelenir, bu kolaydır; fakat tam adamına, tam ölçüsünde,tam zamanında, tam yerinde ve tam usülünde öfkelenmek, ne herkesin kudretindedir, ne de kolaydır.
Aristo : Herkes canı isteyince düşünebilir;fakat duymak kimsenin kendi elinde değildir;duyabilmek için duyulan nesnenin var olması şarttır.
Aristo : Hırs ve para düşkünlüğü, belki de tüm öteki ihtiraslardan daha fazla suç nedenidir.
Aristo : İnsan, rüzgarda hareket eden gül gibi olmalı ki etrafına güzel kokular yayabilsin
olabilir.
Aristo : İradenin efendisi, vicdanının esiri ol.
Aristo : İyi hükümetler arasında demokrasi en kötüsü,fakat kötülerin en iyisidir.
Aristo : İyiliğe gücün yetmezse , kötülük etme.
Aristo : Kendini olduğu gibi kabul etmek istemeyen tek varlık insandır
Aristo : Okuyup yazanla okumayan arasındaki fark, ölü ile diri arasındaki fark kadardır.
Aristo : Ruhun güzelliği, bedenin güzelliği kadar kolaylıkla görülmez.
Aristo : Sanat,sanatçının nesneleri taklit etmesiyle doğar.Sanatlar neyi nasıl taklit ettiklerine göre birbirinden ayrılır.Edebiyat insan eylemlerini ve nesneleri söz ile,müzik ses ile,resim renk ile taklit eder.
Aristo : Sevmek acı çekmektir, sevmemek ölmek. Sevmek zevktir ama yanlız sevilmenin hiçbir zevki yoktur
Aristo : Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
Aristo : Sürekli yaptığımız şey neyse, biz o’yuz. O halde, mükemmellik bir eylem değil, bir alışkanlıktır.
Aristo : Topluluğun yaşamı,yönetim biçimine değil,yöneticilerin ahlaklı olmasına bağlıdır.
Aristo : Umut insanı uyandıran bir rüyadır.
Aristo : Zayıf, daima adalet ve eşitlik ister, halbuki bunlar kuvvetlinin umurunda bile değildir.
Aristophanes : Her taşın altında pusuya yatmış bir siyasetçi vardır.
Aristophanes : Kötü olaylar, kötü sebeplerden doğar
Aristophanes : Ne yaparsan yap. Yengeç yengeçtir. Doğru yürümez...
Aristoppos : Zevke esir olan değil, hakim olan mesuddur.
Arkadaş Z. Özger : Bahar, annemizin yemenisindeki solgun çiçektir. Bunu unutma...
Arnavutluk Atasözü : Çabuk gelen kötü sans, geç gelen iyi sanstan iyidir.
Arnold Toynbee : Uygarlık bir harekettir, bir durum değil. Bir yoldur. Liman değil..
Arthur Asle : Aldıklarımızla hayatımızı kazanırız, verdiklerimiz ise hayatı hayat yapar.
Arthur Koestler : Yalnızca gelecekon yılı değil,on bin yılı mikroplarla ve bombalarla birlikte yaşamamız gerekecek.
Arthur Miller : Kurbağayı koltuğa oturtsan,o yine çamura atlar....
Astor : Hayat rastlantılarla doludur. Ne tuhaf insanlar bunun farkına bile varamazlar.
Aşık Veysel : Cahil insan, gül ise de koklama.
Aşık Veysel : Ben arıyım, dersin, balın var mıdır?
Aşık Veysel : Güzelliğin beş para etmez, bu bendeki aşk olmazsa.
Atasozü : Durgun sularin topraklari derindir.
Atasözü : Dünyayı seller bassın ördeğe vız gelir.....
Atasözü : İnsana dayanma ölür,ağaca dayanma kurur.....
Atasözü : Çok şey düşün, bir şey yap.
Atasözü : Deve dize gelmezse, üzerine yük vurulmaz.
Atasözü : Dost sanma şanlı vaktinde dost olanı, dost bil gamlı vaktinde elinden tutanı...
Atasözü : Dünyanın öbür ucuna giden yola bile bir adımla başlanır.
Atasözü : Eller çok olunca yük hafifleşir.
Atasözü : Elma, ağaçtan uzağa düşmez.
Atasözü : Geleceğin çiçekleri, bugunun tohumları içindedir.
Atasözü : Gülmekle kaybedilen şey ağlamakla elde edilmez.
Atasözü : Güzellik, bakan kimsenin gözündedir.
Atasözü : İhtiyancının olmadığı şeyi kaça alırsan al, pahalıdır.
Atasözü : İki kaptan bi gemiyi batırır.
Atasözü : İşsize şeytan iş bulur.
Atasözü : İyi davula sert vurmak gerekmez.
Atasözü : İyilik yapmaya muktedir kişi, iyilik yapmazsa suç işlemiş sayılır
Atasözü : Kalem aklın dilidir.
Atasözü : Konuş ki seni göreyim.
Atasözü : Küçük üzüntüler konuşur, büyük dertler dilsizdir
Atasözü : Öküze boynuzu ağır gelmez.
Atasözü : Sesini değil, sözünü yükselt.
Atasözü : Yağmurlardır zambakları büyüten, gök gürültüleri değil.
Atasözü : Zamanın değerini ancak işi olan kimse bilir.
Atatürk : Büyük başarılar değerli annelerin yetiştirdikleri seçkin çocuklar sayesinde olmuştur
Atatürk : Fikirler cebir ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez.
Atatürk : Harp zorunlu ve kaçınılmaz olmalıdır. Milletin hayatı tehlikeyle karşı karşıya kalmadıkça harp bir cinayettir.
Atatürk : Hayatta en gerçek yol gösterici, bilimdir.
Atatürk : Samimiyetin dili yoktur. O, gözlerden anlaşılır.
Atatürk : Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.
Atatürk : Yakın dostlar sevdikleri tarafından bir işkenceye mahkumdurlar; o işkence sevdiklerinin dertlerini dinlemektir
Atatürk : Zafer "Zafer benimdir" diyebilenlerindir.
Atatürk :Her terakkinin ve kurtuluşun anası hürriyettir.
Atatürk :Vazife mukabili olmayan hak mevcut değildir
Atatürk: Dünyada her şey için, medeniyet için, hayat için, muvaffakiyet için en hakiki mürşit ilimdir, fendir.
Athea Gibson : Ne başarırsanız başarın, size yardım eden biri mutlaka vardır
Attila İlhan : Sanat, toplumsal bir çabadır; toplumdan gelir, topluma döner. Fakat gelenle giden aynı şey değildir.
Augustinus : Sevgi ruhun güzelliğidir.
Austin Dobson : Zaman geçer derler, fakat heyhat... zaman durur, geçen biziz
Austin O’Malley : Devlet adamı koyunu kırpar; siyasetçi koyunun derisini yüzer.
Axel Munthe : Başarının şartları, bilmek, istemek, cüret etmek ve susmaktır.
Aytoun : Kadınların aşkları suya yazılmış inançları da kuma çizilmiştir.
Aziz Nesin : Her üç Türk’ten dördü şairdir.
B. Brecht : İyi insan olacağınıza,öyle bir yere götürün ki dünyayı,iyilik beklenmesin.
Bacon : Adaletsizlik hükme acılık, geciktirme de tatsızlık verir.
Bacon : Bilmek, hakim olmaktır.
Bacon : Bir kimsenin budalalığı başka birinin işine yarar.
Bacon : Doğruya ulaşmanın yalnızca iki yolu vardır:Bunlardan birincisi tek tek algılarımızı bir yana itip,doğruluğu apaçık sayılan üst düzey önermelerden alt düzey önermeler elde etmektir.İkincisi ise tam tersine,olguların tek tek gözleminden yola çıkarak üst düzey genellemelere ulaşmaktır.
Bacon : Düşünmeden konuşmanın cezası, sonradan çok çok düşünmeye mahkum olmaktır.
Bacon : En iyi yananlar, eski odunlar; en güvenilen kimseler, eski dostlar; en rahat okunanlar da,eski yazarlardır.
Bacon : En ötü isyanları, aç kalan karınlar doyurur.
Bacon : Güzellik değerli bir insana nasip olursa, onun faziletini belirtir, kusurunu gizler.
Bacon : Güzellik, yaz yemişleri gibidir. Çabuk çürür, çok dayanmaz
Bacon : Haset, insanların duyguları içinde en can sıkıcı ve devamlı olanıdır.
Bacon : Hep öç almayı kuran bir kimsenin yarası,kapanacağına işler.
Bacon : İşe kesinliklerle başlayan, şüphelerle bitirir. Şüphelerle başlamaya razı olan, kesinliklerle bitirir.
Bacon : Kimsenin zenginliği, sana bir değer kazandırmaz.
Bacon : Madem ki alışkanlıklar, hayatımızın en ileri gelen hakimleridir, öyleyse ne yapıp yapıp iyi birini edinmeye çalışmalıyız.
Bacon : Mademki alışkanlıklar,hayatımızın en ileri gelen hakimleridir,öyleyse ne yapıp edip iyi birini edinmeye çalışmalıyız.
Bacon : Mevki insanın ya iyiliğini ya kötülüğünü meydana çıkarır.
Bacon : Mukayese olmayan yerde haset olmaz.
Bacon : Okumak ; haz duymaya , zihnimizi beslemeye , yeteneklerimizi artırmaya yarar.
Bacon : Okumak bir insanı doldurur, insanlarla konuşmak hazırlar, yazmak ise olgunlaştırır...
Bacon : Sanat, doğaya eklenmiş insandır.
Bacon : Servetin batırdığı insan sayısı, kurtardığından elbette fazladır
Bacon : Suskunluk, ahmakların erdemidir.
Bacon : Tabiatta rastlanan her taşın altını kaldırıp bakmalıdır.Çünkü gerçeğe bazen caddelerde değil, patika yollarda rastlanır.
Bacon : Tez elde edilen başarı, insanı kararsız ve maceraperest yapar.
Bacon : Umut iyi bir kahvaltı fakat fena bir akşam yemeğidir.
Bacon : Yalanlamak ve reddetmek için okuma! İnanmak ve her şeyi kabullenmek için de okuma! Konuşmak ve nutuk çekmek için de okuma!Tartmak, kıyaslamak ve düşünmek için oku!F.
Bacon : Yaralar deşilmeden iyi edilemez.
Bacon :•Güzel sanatlar, insanın kafasının, kalbinin birlikte çalıştığı şeylerdir.
Bacon: Bizi güçlü yapan yediklerimiz degil, hazmettiklerimizdir. Bizi zengin yapan kazandıklarımız degil, muhafaza ettiklerimizdir. Bizi bilgili yapan okuduklarımız degil, kafamıza yerlestirdiklerimizdir.
Bacon: Büyük insanlarda, liyakat sahibi olanların kendilerini budalaca aşka kaptırdıkları görülmez. Büyük ruhlar ve büyük işler aşkla uzlaşmaz
Bailey : Aşk dünyanın en tatlı mutluluğu ile en derin acısından yaratılmıştır
Bailey : Büyük işler gibi, büyük düşüncelerinde davula ihtiyaçları yoktur.
Bailey : Her yürek, kendinin kaderidir.
Bailey : Hiçbir şey, acıdan daha hızlı gelemez.
Bailey : Nekadar yaşadığımız değil, nasıl yaşadığımız önemlidir.
Bailey :Aşk, dünyanın en tatlı mutluluğu ile en derin acısından yaratılmıştır.
Bailey: En tatlı gelen sevinç ve en kötü gelen acı aşktır.
Bakhtin : Verili edebi dille yetinmek istemeyen bir şairin, fiilen mevcut, erişilebilir toplumsal lehçeleri kullanmaktansa, özellikle şiir için suni olarak yeni bir dil yaratma yoluna gitmesi kayda değer bir noktadır.
Bakunin : Devlet,insanların özgürlüğünü ortadan kaldıran soyut bir canavar ve acılara yol açtığı için evrensel dayanışmayı ortadan kaldıran insanlık dışı bir kurumdur.
Baltasar Bracias : Basit bir insanın elinden geleni yapabilmesi, zeki bir insanın tembelliğinden çok daha değerlidir.
Balzac : Aşk yaşamında kadın, ancak hünerli bir çalgıcının elinde dile gelen bir lir gibidir. Kadınlar bizleri sevdikleri zaman her suçumuzu bağışlarlar
Balzac : Aşk, büyüktür ama sonsuz değildir
Balzac : Aşk, duyguların şiiridir.
Balzac : Beklemesini bilenin her şey ayağına gelir.
Balzac : Bencillik dostluğun zehiridir.
Balzac : Bilginin efendisi olmak istersen, çalışmanın kölesi olmalısın.
Balzac : Hayat herkes için acı, çünkü benim boş yere dilediklerime sahip olmuş nice insanlar gördüm, onlar da mes’ut değil
Balzac : İnsan bitkiye benzer. Tıpkı bir asma ağacı gibi hem yaprağından, hem meyvesinden, hem de meyvesinin kurutulmuşundan yararlanılabilir.
Balzac : İnsan ya acılarını unutmasını, ya da kendi mezarını kazmasını bilmeli
Balzac : İnsanın en zor katlandığı duygu acımadır, hele hak edince.
Balzac : İnsanlara kendilerini nankörlüğe mecbur edecek kadar büyük hizmetlerde bulunmayınız.
Balzac : İyi dostluklar temiz hesaplarla kurulur.
Balzac : Sıkıntınızın sırrı sizin elinizde değil, başkalarının elindedir.
Balzac : Şöhret, ancak küçücük dozlarla alındığında faydalı bir zehirdir.
Balzac : Toprağa ekilen tohumlar içinde en çabuk mahsul veren fedailerin döktükleri kandır.
Balzac : Zeka dünyayı yerinden oynatmaya yarayan maniveladır.
Balzac :•Güzellik,çoğu zaman kusurları gizleyen bir örtüdür.
Balzac :Altından zincirler en ağır olan zincirlerdir.
Balzac: Hastalar için dünya yataklarının başucunda başlar, ayakucunda biter
Baraccico : Aynaya bakacağına, üstündeki elbiselere bak.
Baraccico : Kalem, acemi avcıların elinde hedefine şaşıran bir ok da olabilir
Baraccico : Kan dökenin kanı temiz kalmaz.
Baraccico : Tarafsızlık, geri tepen bir armağandır.
Barca : Aşk,çılgınlık değilse aşk değildir
Barrow : Hocama en akıllı kişinin kim olduğunu sorduğumda bana;Az konuşup çokdinleyen, dedi
Baudelaire : Renkler ve zevkler tartışılmaz.
Baument ve Flecther : Aşk köpeği bile kafiyeli havlatır.
Bayram Veli : Kibir bele bağlanan taş gibidir. Onunla ne yüzülür ne de uçulur.
Beamarchais : En az merhamet gösterenler en büyük günahları işleyenlerdir.
Beamont : Açlık, kılıçtan bile keskindir
Beamont : Dilencilerin seçmeye hakkı yoktur.
Beaumont : Arkadaşlığını ispat edene kadar hiç kimse gerçek arkadaş değildir .
Bechstein : Dostu olmayan insan en yoksul insandır.
Beethoven : "Hayatı sevmiyor musunuz..? Öyleyse zamanı israf etmeyiniz, çünkü hayat ondan yapılmıştır "
Ben Sweetland : Başkasının önünü aydınlatırken kendi yolumuza da ışık tutarız
Benjamin Disraeli : Alışkanlıkların zincirleri,önce duyulmayacak kadar hafif,sonra kırılamayacak kadar güçlü olurlar.
Benjamin Disraeli : Başarı , cesaretin çocuğudur.
Benjamin Disraeli : Vakit değerlidir ama gerçek, vakitten daha değerlidir.
Benjamin Disrareli : İnsan rastlantıların yarattığı birşey değildir, rastlantılar insanın yarattığı şeylerdir.
Benjamin Disrareli : Kişi zengin olsun, yoksul olsun, hastalığı iyileştirende, mutsuzluğu mutlu kılan da zihindir.
Benjamin Franklin : Adalet yoksa, cesaret de yoktur.
Benjamin Franklin : Aşksız evlilik, evliliksiz aşk doğurur.
Benjamin Franklin : Barış bile, büyük ücretlerle satın alınır.
Benjamin Franklin : Bir bugün iki yarına bedeldir...
Benjamin Franklin : Bir çivi yüzünden bir nal, bir nal yüzünden bir at, bir at yüzünden de bir atlı gidiverir.
Benjamin Franklin : Bir kızın kusurlarını öğrenmek için onu bir kız arkadaşına övünüz.
Benjamin Franklin : Bir köpekle iki tavşan avlanmaz.
Benjamin Franklin : Cahil soru sormaz.
Benjamin Franklin : Cesareti olmayan insan, keskin kenarı olmayan biçağa benzer.
Benjamin Franklin : Düşmanına borç verirsen onu kazanırsın, dostuna borç verirsen onu kaybedersin.
Benjamin Franklin : Düşmanlarınızı sevin çünkü kusurlarınızı yalnız onlar açıkça söyleyebilir
Benjamin Franklin : Erken kalmak erken yatmak bir insanı sıhhatli,zengin ve becerikli yapar.
Benjamin Franklin : Geçici bir güven uğruna temel özgürlüklerinden vazgeçenler, ne özgürlüğü hak eder ne de güveni.
Benjamin Franklin : Hayatın en büyük trajedisi çok çabuk yaşlanmamız, ama çok geç akıllanmamızdır
Benjamin Franklin : Hayatınızı seviyorsanız zamanınızı boşa harcamayınız, çünkü zaman hayatın kendisidir.
Benjamin Franklin : Hırs ile mutluluk, birbirlerini hiç görmezler.
Benjamin Franklin : Hiçkimse hakkında kötü konuşmayıp, Herkes hakkında bildiğim iyi şeyleri söyleyeceğim.
Benjamin Franklin : İlk arzuyu yenmek, onu izleyen diğerlerini tatmin etmekten daha kolaydır.
Benjamin Franklin : İnsanın üç sadık arkadaşı vardır:Yaşlı karısı,Yaşlı köpeği veHazır parası
Benjamin Franklin : Kimse karıncalardan iyi vaaz veremez. Karıncalar bir şey söylemezler de ondan.
Benjamin Franklin : Küçük harcamaları gözden kaçırmayın. Bazen küçük bir delik koca bir gemiyi batırır.
Benjamin Franklin : Okuyalım, düşünelim, benimseyelim, uygulayalım... Yoksul çok şey ister, haris her şeyi.İnsan kesesini kafasının içine boşalttığı takdirde onu ondan kimse çalamaz.
Benjamin Franklin : Para herşeyi yapar diyen adam, para için herşeyi göze alan adamdır.
Benjamin Franklin : Savasın iyisi , barısın kötüsü yoktur.
Benjamin Franklin : Üç kişi bir sırrı saklayabilir, eğer ikisi ölmüşse.
Beranger : Montaigne,amma da fikir çalmış benden!
Bergson : Ruhumun derinlerinde bazen neşeli, bazen de üzüntülü şarkılar duyarım. İşte beni hayata bağlayan bu şarkılardır.
Bernard Barton : Düşüncelerinde inat ve şiddet, aptallığın en açık belirtileridir.
Bernard Destipierra : Kadınları yalnız güzellikleriyle görenler onlara Güzellik Kaynağı derler;doğru düşünenler ise aylarca sıkıntıya,tehlikeye katlanarak neslin çoğalmasına hizmet ettiklerinden Hayat Kaynağı adını verirler;dünyaya getirdikleri çocukları sevgi ile büyütüp adam ettiklerinden Terbiye Kaynağı kendilerine ve onlara en önce Tanrıyı kulluğu tanıttıklarından Din Kaynağı her türlü sıkıntıya dayandıklarından Sabır Kaynağı dertlilerle hastalara yardıma koştuklarından Acıma ve Umut Kaynağı demişlerdir.......
Bernard Levins : Bir milletin kültürünü kontrol etmek, o Milletin dilini değiştirmekle; bir milleti imha ise, nesilleri tarihinden ve manevi değerlerinden koparmakla mümkündür.
Bernard Shaw : Ahlak duygumuz, ihtiraslarımızı kontrol eder.
Bernard Shaw : Akıllı adam,aklını kullanır;daha akıllı adam başkalarının da aklını kullanır.
Bernard Shaw : Aptallar, utanılacak bir şey yaptıkları zaman mazeret diye o işi her zaman yaptıklarını söylerler.
Bernard Shaw : Aşk, insana vakar, ağırbaşlılık, hatta güzellik verir
Bernard Shaw : Bana karşı anlayışlı davranan tek kişi terzimdi. Her gördüğünde yeniden alırdı ölçülerimi. Onun dışında herkes, önceki ölçülerin bana hep uyacağını sandı.
Bernard Shaw : Ben şaka yaparken , gerçekleri söylerim.Çünkü gerçekler dünyanın en gülünen şakalarıdır.
Bernard Shaw : Benim en iyi dostum terzimdir. Çünkü ne zaman beni görse, derhal o andaki ölçülerimi alır. Oysa bütün öteki tanıdıklarım benim hala eskisi gibi olduğumu düşünürler.
Bernard Shaw : Bir adam bir kaplanı öldürürse bunun adı spordur,bir kaplan bir adamı öldürürse bunun adı vahşettir.
Bernard Shaw : Bir kelime yeterlidir, gerisi laftır
Bernard Shaw : Bir resim sergisi, bir köre göre, can sıkıcı bir yerdir.
Bernard Shaw : Birçok insanın korkak olmaya cesareti yoktur
Bernard Shaw : Bu dünyada başarıya ulaşan insanlar istedikleri şartları yakalayan insanlardır. Eğer onları bulamazlarsa, kendileri yaparlar.
Bernard Shaw : Çocuklarınıza ders vermek istiyorsanız bu hiç de gerekli değil kendinizi örnek gösterin. Ama sizin gibi olmaları için değil, sizin gibi olmamaları için.
Bernard Shaw : Değişmez kural, değişmez kuralın olmayacağıdır.
Bernard Shaw : Diş ağrısı çekenler, dişleri sağlam olanları;yoksulluk çekenler parası bol olanları mutlu sanırlar.
Bernard Shaw : Dostlarınıza bir gün düşmanınız olabileceklermiş gibi, düşmanlarınıza ise bir gün dostunuz olabileceklermiş gibi davranın.
Bernard Shaw : Dünyada barışı sağlamak isterseniz, politikacıları öldürün yeter, halklar anlaşır.
Bernard Shaw : Dürüst insan her zaman gerçeği söyler, akıllı insan ise yalnız zamanında.
Bernard Shaw : Eger yürüdügünüz yolda güçlük ve engel yoksa, bilin ki o yol sizi bir yere ulastırmaz.
Bernard Shaw : En mutlu rüyadan daha mutludur uyanmak
Bernard Shaw : Hatalarla dolu bir hayat, bomboş geçirilmiş bir hayattan çok daha faydalı ve onurludur
Bernard Shaw : Her şeyi düşünmek, çoğun her şeyi düzene sokmak demektir.
Bernard Shaw : Hukukumuzu yargıçlara, dinimizi rahiplere bırakırsanız, kısa sürede hem hukuksuz, hem de dinsiz kalırsınız.
Bernard Shaw : İlk aşkımız biraz sersemlikle bir hayli meraktan ibarettir.
Bernard Shaw : Kendi dilini tam olarak bilmeyen, başka dili de öğrenemez.
Bernard Shaw : Koleliklerin en kötüsü efendiliktir.
Bernard Shaw : Merhamet sevgiye yakınsa, minnet onun aksine yakındır.
Bernard Shaw : Öfke, kötü bir öğütçüdür.
Bernard Shaw : Parayı kazanmadan harcamaya nasıl hakkımız yoksa, mutluluğu da üretmeden tüketmeye hakkımız yoktur.
Bernard Shaw : Sen çevrende olup bitenleri görüp neden diye soruyorsun.Ben ise, asla var olmamış şeyleri hayal ederek neden olmasın diyorum.
Bernard Shaw : Siz var olan şeyleri görür ve şöyle dersiniz: Neden? Ama ben olmayan şeyleri hayal ederim ve derim ki: Neden olmasın?
Bernard Shaw : Susmanın kudretine inanıyorum. Bu mevzu üzerinde saatlerce konuşabilirim.
Bernard Shaw : Tarihten hiçbir şey öğrenilemeyeceğini, tarihten öğreniriz.
Bernard Shaw : Tecrübe, insanların hatalarına verdikleri isimdir.
Bernard Shaw : Yalancının cezası; kimsenin kendine inanmayışı değil, asıl kendisinin kimseye inanmayışıdır.
Bernard Shaw : Yanlışlık fare deliğinden geçer, doğruluk kapılardan sığmaz
Bernard Shaw : Yapabilenler yapar; yapamayanlar yapmayı öğretir.
Bernard Shaw : Yaşlanmadan akıllanmayı çok isterdim.
Bernard Shaw : Yazı ile insan daya iyi yalan söyleyebilir.
Bernard Shaw : Zekanın sakıncası, insanı devamlı surette bir şeyler öğrenmeye zorlamasıdır.
Bertolt Brecht : Büyük sıçrayış gerçekleştirmek isteyen, birkaç adım geriye gitmek zorundadır
Bertolt Brecht : Her insan kendi adasında yaşar.
Bertrand Russel : İki kişinin aynı anda kavrayabileceği bir şey kesinlikle yoktur.
Bertrand Russel : Sağlık hiç kimsenin kesin olarak güvenemeyeceği tek nimettir.
Bertrand Russel : Sürekli olarak kendini yönetebilmek insanın sahip olabileceği en değerli yeteneklerden birisidir.
Bertrand Russel : Tek kitaplı adamdan kork!
Bertrand Russell : Kişinin duyguları bildikleriyle ters orantılıdır. Ne kadar az bilirsen, o kadar çok kızarsın..
Bertrant Russel : Bir sisteme karşı beslenen büyük sevgi ve sistem yapıcılarının bu sevgiye eklenen kibri,felsefe talebelerinin sakınmaya mecbur oldukları tuzaklardır.
Bertrant Russel : Tüm uzmanların aynı görüste olmaları, hepsinin yanılmaları anlamına da gelebilir.
Bessie Anderson Stanley : Kim iyi yaşamış,bol bol gülmüş ve çok sevmişse,başarıyı yakalamış demektir.
Beyazıdı Bestâmi : Bir gün nefsime dedim: gel seninle Rabbime gidelim. gelmedi. Ben de tek başına yürüdüm, gittim.
Beyazıdı Bestâmi : Hakikât yolu, aranmakla bulunmaz. Ama Bulanlar ancak arayanlardır.
Beydeba : Hükümetlerin en kötüsü suçsuzu korkutandır.
Beydeba : Üç şeyi sıfır saymak gerekir: İçinde su olmayan ırmak, hükümetsiz bir memleket ve kocasız bir kadın.
Bias : Düşmanım dost olacağına, düşman olsun daha iyi.
Bierce : Kadınların ellerine düşeceğine kucaklarına düş.
Bil Gates : Firmamızın sahip olduğu tek varlık,insanın düş gücüdür
Bill Cosby : Size başarının değil, ama başarısızlığın formülünü verebilirim: Herkese hoş görünmeye çalışın.
Bishop Cumberland : Yıpranmak paslanmaktan iyidir.
Bizans Atasözü : Olayları değiştiremiyorsanız, bakış açınızı değiştirmelisiniz.
Blessington Kontesi : Önyargılar, insanları birbirlerinden uzak tutmak için bilgisizlikten yapılmış zincirlerdir.
Bob Dylan : Doğmak için uğraşmayan insanlar, ölümle meşguldür.
Boileau : Aklı az olanın verdiği nasihat çok olur.
Boileau : Hatalarımızı zamanında söyleyecek arkadaş gereklidir.
Boileau : Her aptal kendini beğenen başka bir aptal bulur.
Boileau : Her aptal onu beğenen başka bir aptal bulur.
Boileau : Kusurlarınızı hemen söyleyecek arkadaşlar bulun.
Boileau : Sersemler bile ara sıra iyi öğütler verir.
Boileau : Şeref limansız bir adadır, terkeden bir daha dönemez.
Bois : Ümidini kaybetmiş olanın başka kaybedecek bir şeyi yoktur.
Bordilon : Aklın binlerce gözü, kalbin ise bir tek gözü vardır.
Bordilon : Hayatın ışıkları kısıldığı zaman, yalnız sevginin gözü uyanık kalır.
Borne : Aşk, deniz meltemleri gibidir; sesini duyarız, nereden nereye gittiğini kestiremeyiz.
Bossuet : Gençlere hayalleri gerçekgörünür. Önemli olan, onlara gerçeğin ne olduğunu anlatmaktır.
Bossuet : İş, bizi can sıkıntısı, kötülük ve ihtiyaç gibi üç büyük felâketten uzak tutar.
Bovee : Dünyada her şey yıkılsa bile, gelecek yerinde durur.
Bovee : İlk ve son aşkımız kendimize karşı olandır.
Bovee : Samimiyeti yitirmek, gücünü yitirmektir.
Bowen : Mükemmel insan yoktur, eğer isteklerimizden vazgeçebilir. Hatalarımızı kabullenir ve insanlara yaklaşırsak belki mükemmele de yaklaşırız.
Brachvogel : Bir tek insan yoktur ki bencil olmasın.
Brachvogel : Müzik, kalbin dili, aşkın dili, Tanrı’nın dilidir.
Brecht : Yazık kahramanlara gerek duyan ülkeye.
Brenda Uelant : Birileri bizi dinlediği zaman , bu bizim yaratma gücümüzün gelişmesine,düşüncemizin açılıp genişlemesine sebep olur. İçimizde yeni yeni düşünceler gelişip hayat bulmaya başlar.
Brendan Gill : Hayatın ciddiye alınması gerektiğini destekleyen en ufak bir ipucuna rastlamak mümkün değil.
Brillat Savarin : Bana ne yediğini söyle, nasıl bir adam olduğunu söyleyeyim sana.
Brougham : Bütün donanımıyla askere değil de elinde alfabesiyle öğretmene güvenirim.
Brown : Mutluluk, sorunsuz bir yaşam değil, sorunlarla başa çıkabilme yeteneği demektir.
Bruyere : Temiz yürekli insanlar hiçbir zaman rahat hayat yaşayamazlar. Çünkü kendilerini başkalarının hayatı için feda ederler.
Buchner : Vatan müdafaasının en emin ve ucuz yolu eğitimdir.
Buckel : Suçu toplum hazırlar , suçlu işler.
Buckel : Yurdu savunmanın en ucuz yolu eğitimdir.
Buda : Başka türlü davranmak açıkça gerekmiyorsa herkesle dost olmaya çalış ama kimseye teslim olma.......
Buda : Bir şeyi anlamak o şeyi bağışlamak demektir.
Buda : Gürültü ve patırtının ortasında sükunetle dolaş,sessizliğin içinde huzur bulduğunu unutma......
Buda : Hiçbir işe yaramadığım zaman, ölmek isterim.
Buda : İnsanin kalbinde olanı gözleri açıkça belli eder. Gözler kötü bir seyi asla gizleyemezler. insanın içinde dogruluk varsa gözleri de aydınlıktır. Eger dogruluk yoksa gözler de donuktur. Birisi seninle konusurken gözlerine bak.
Buda : İşinle ne kadar küçük olursa olsun ilgilen;çünkü hayattaki dayanağın odur...
Buda : İyi bir iş, iyi bir düşünceden daha iyidir
Buda : İyilik iyilikten, kötülük kötülükten doğar.
Buda : Ne düşünürsek oyuz. Biz herneysek düşüncelerimizden doğar. Düşüncelerimizle biz dünyamızı yaparız.
Buda : Okçu nasıl oklarını dümdüz atarsa, usta da dağınık düşüncelerini dümdüz toplayıp yönlendirir.
Buda : Telaşsız ve açık seçik konuş. Başkalarına da kulak ver. Aptal ve cahil oldukları zaman dahi dinle onları,çünkü bu dünyada herkesin bir hikayesi vardır....
Bulor : Aşk cennetin dilinden bize kalan tek andır
Burhan Toprak : Hayatı kaybetmekten daha acı birşey vardır: Yaşamanın manasını kaybetmek.
Burke: Savaş, bulduğu ülkeyi bir daha bırakmaz.
Burton : Bir dilenciyi at sırtına koy da bak, nasıl dört nala sürüyor.
Bussy : Rüzgar ateş için ne ise, ayrılık da aşk için odur; ufak alevi söndürür, büyük alevi canlandırır.
Bülent Özcan : Hiçbir şey yoktu şiirden önce... Ve şiir insanı yarattı!.
Byron : Bir devleti kurmak için bin yıl ister, yıkmak için bir saat yeter.
Byron : Bütün mesele, ruhları görebilecek gözler edinmektir.
Byron : Ey insan! Sen gülümsemeyle ağlama arasında bir varlıksın
Byron : Gece, kadınlarla yıldızları güzel gösterir.
Byron :Arkadaşlık, kanatsız Sevgi’dir.
Byron Langenfeld : Başkalarının kusurlarını tartarken, parmağıyla terazinin kefelerini bastırmayan insan pek enderdir.
Byron: İlk tutkusunda kadın aşığını sever; ondan sonrakilerde ise sevdiği hep aşktır.
Byron: İşi çok olanların gözyasları için vakitleri yoktur.
Byron: Mutlulugu tatmanın tek çaresi, onu paylasmaktır.
C. Brentano:İyi bir vicdan en rahat yastıktır.
C. Chaplin:Dünya herkese yetecek büyüklükte. Onun için, başkasının yerini kapmaktansa, çalışarak gerçek yerinizi bulun.
C. F. Meyer : Ahlakın temeli, özgürlüktür.
C. Mansfield : Kafasını kuma gömüp saklayan devekuşu, aynı zamanda kimliğinin en değerli parçasının kafası olduğunu anlatır.
C. Sandbug : Yaşam soğana benzer, kat kat soyarken zaman zaman ağlatır.
C.C. Cotton : Gerçeğin en büyük dostu zaman, en büyük düşmanı tarafgirlik ve en sadık arkadaşı da alçakgönüllülüktür.
C.Chillon :Yaptığın iyiliği hatırlama, gördüğünü unutma.
C.F. Kettering : Hepimiz geleceği ciddiye almalıyız,çünkü yaşamımızın geri kalan bölümünü orada geçireceğiz.
C.Pavese : Hayat, yaşantı aramak değil, kendimizi aramaktır.
C.W.Curtis : Mutluluk, sağlamlığı yaratır
Cafer b. Muhammed : İntikam alıp da sonunda pişman olmaktansa, affedip de pişman olmak daha iyidir.
Cahit Sıtkı Tarancı : Şair, edebiyat için çalışan bir çıraktır.
Calvin Coleridge : Arkadaşlık, her zaman gölge veren bir ağaçtır.
Campbell : Dayanmak, kaderi yenmektir.
Can Dündar : Önemli degil kaç kez yenildigin, önemli olan kaç yenilgiden sonra yeniden dogrulabildigin.
Carl Jung : Duygu olmaksızın karanlık ışığa, kayıtsızlık harekete çevrilemez.
Carl Jung : Yaşam yollarında kendimizle tekrar tekrar, binbir kılıkta karşılaşırız.
Carl Sandburg : Geçmiş, bir kova külden başka bir şey değildir.
Carl Zuckmayer : Çalanı olmayınca en iyi davulun sesi bile çıkmaz.
Carlyle : Deneyler, en iyi öğretmenlerdir. Yalnız okul masrafları biraz çoktur
Carlyle : Her gün değişiyoruz; düşüncelerimizle eserlerimiz nasıl aynı kalabilir?
Carlyle : En büyük yanlış yanlışlıkların farkında olmamaktır.
Carlyle : Uyuyan düşünce, bir daha uyumaz.
Carnegie : Bir felaketle karşılaşınca yapılabilecek işlerden ilki ;Bundan daha beteri var mı? diye sormak. İkincisi olduğu gibi kabullenmek, üçüncüsü sabırlı ve mantıklı bir şekilde göğüs germektir.
Carnot: Özgür bir ülkede yaygara çok ıstırap az, baskı altındaki bir ülkede ise yaygara az ıstırap çoktur.
Carter Heyward : Aşk bir seçimdir. Basit ya da mutlaka mantıklı bir seçim değil.
Cather All : Öğrenmenin üç kaynağı vardır; çok görmek, çok acı çekmek, çok çalışmaktır.
Catherine Roberts : Bir insanın elinden geldiği kadar insan olması muhteşem bir şeydir.
Cemal Süreya : Şiir, ‘Anayasa’ya aykırıdır, doğanın ahlakı kovduğu yerdedir, yasadışıdır.
Cemil Meriç : Adam vardır kanat süpürtür Venüs’e... ve kitabı ağzına kadar ruhla dolu kutsal bir emanet değil,maddi refahına hizmet edecek bir hüddam olarak görür.
Cemil Meriç : Bilinçsizlik döneminde bilinç, başlı başına bir suçtur
Cemil Meriç : Münakaşada zafer mağlup olanındır, yenilmek zenginleşmektir.
Cemil Meriç : Onlar, hazineleri yağmalandıkça zenginleşirler...
Cemil Meriç :Yanlıştan dönmek, doğruyu bulmaktan zordur.
Cemil Sena : Milyoner kasasını, hırsız mahzenini, feylesof kitabını ve aşık kalbini aynı heyecan ve korkuyla açarlar
Cemil Sena : Sevdiklerinizden gelen kötülük, sevmediklerimizden gelen iyilik kadar acıdır.
Cemil Sena : Alışkanlıkların zincirleri, önce duyulamayacak kadar hafif,Sonra kırılamayacak kadar güçlü olurlar.
Cemil Sena : Anlamış olduklarını sananlar, ya da anlamış görünenlerin çoğu
Cemil Sena : Küçüklerin yardımı olmaksızın hiçbir büyüğün başarıya ulaştığı görülmez. Bu, ne küçüğü büyütür, ne de büyüğü küçültür.
Cemil Sena : Siz kendiniz konuyu anlamadıkça, başkasına anlatamazsınız.
Cenap Şehabettin : Seçkinler beğendikçe alkışlar, halk ise alkışladıkça beğenir.
Cenap Şehabettin : Onlar ki, birlikte düşmek için birbirlerine tutunurlar.
Cenap Şehabettin : Eskimiş fikirler paslanmış çivilere benzer, söküp atmak çok güçtür.
Cenap Şehabettin : Aczini duymayan adam hakikaten kuvvetli değildir.
Cenap Şehabettin : Ahalinin lokması, hükümetin temelidir.
Cenap Şehabettin : Ahirette dirilmek ümidi olmasa, sanıyorum ki hıfzıssıhhaya riayet çoğalırdı.
Cenap Şehabettin : Ahmak, ışıkla alevi karıştırır ve kendisini her yakanı güneş sanır.
Cenap Şehabettin : Altından kendini gözet.Zehiri hiçbir zaman teneke kutu içinde sunmazlar.
Cenap Şehabettin : Aşıkların en kanaatkari bile sevdiğinden ziyade sevilmek ister.
Cenap Şehabettin : Aşk yolunun garip yokuşları ve inişleri vardır.Çıkarken baş döner, inerken gönül bulanır.
Cenap Şehabettin : Aşk, kalbimizin saygısız misafiridir. Bize sormadan gelir bize sormadan gider.
Cenap Şehabettin : Baskaları düstü mü, ’Çürük tahtaya basmasaydı’ deriz. Kendimiz düsünce, bastıgımız tahtanın çürük çıkmıs olmasından sikayet ederiz.
Cenap Şehabettin : Başını semaya çarpmaktan cüceler korkar.
Cenap Şehabettin : C.Güzel bir kıyafet iyi bir tavsiye mektubudur.
Cenap Şehabettin : Dehanın ne memleketi, ne asrı olur, her yer onun,her zaman onundur.
Cenap Şehabettin : Doğruyu söylemek değil, anlatmak güçtür
Cenap Şehabettin : En verimli yağmur alın teridir.
Cenap Şehabettin : Eşeği mektep müdürü yapan dershanelerin ahıra döndüğünden şikayet etmemelidir.
Cenap Şehabettin : Gariptir, yükü çeken manda ses çıkarmaz da kağnı inler.
Cenap Şehabettin : Gençlik çabuk geçer derler, malesef ihtiyarlık da öyle!
Cenap Şehabettin : Göz, bazı dimağların penceresi, bazılarının dürbünü ve bazılarının da aynasıdır.
Cenap Şehabettin : Güç olan kahramanca ölmek değil, kahramanca yaşamaktır.
Cenap Şehabettin : Gündüz kandilini hazırlamayan , gece karanlığa razı demektir.
Cenap Şehabettin : Güzel bir kıyafet iyi bir tavsiye mektubudur.
Cenap Şehabettin : Hayat merdivenlerini çıkarken, insanlara iyi davranalım. Çünkü inerken gene aynı insanlara rastlayacağız.
Cenap Şehabettin : Hayat, bir tabur vukuattır, kumandanı tesadüf.
Cenap Şehabettin : Hayatta en zor şey, gayesiz insanlarla birlikte yaşamak mecburiyetinde kalmaktır.
Cenap Şehabettin : Hiçbir vaade inanmamak, her vaade inanmaktan daha karlıdır.
Cenap Şehabettin : His ne kadar kolay değişirse fikir değiştirmek o kadar zordur.
Virginia :Dünyada ıstıraptan, ölümden, sefaletten başka bir şey yoktur.
Cenap Şehabettin : İhtiyarlarda maziyi görürüz. Halbuki iyi baksak istikbalimizi görürdük.
Cenap Şehabettin : İyiliği yalnız iyiler anlar, fenalığı herkes.
Cenap Şehabettin : Kabul etmediğimiz fikirlere karşı, ondan kuvvetli mantığımız vardır.
Cenap Şehabettin : Kalp söze başlayınca, akıl sağır olur.
Cenap Şehabettin : Karnı açlardan çok,kalbi açlara acırım.
Cenap Şehabettin : Kavak ağacını seven ve beğenen pek az kişi gördüm. Çünkü dosdoğrudur... ....
Cenap Şehabettin : Kendisini pek çok seven,çevresinde pek az sevilir.
Cenap Şehabettin : Köhne fikirler, paslanmış çivilere benzer, söküp atmak çok güçtür.
Cenap Şehabettin : Küçük kapılardan girmeye çalışanlar eğilmeye mecbur olurlar.
Cenap Şehabettin : Neleri bilmediğini bilen çoktur, güçlük, neleri hiçbir zaman bilemeyeceğini bilmektir.
Cenap Şehabettin : Şiir, sözcüklerle yapılmış bir resimdir.
Cenap Şehabettin : Yalanı söküp atmadan gerçeği dikmeye çalışma ! tutmaz.
Cenap Şehabettin : Yalnız kendi nefsini düşünerek dost arayan,hizmetçi arıyor demektir.
Cenap Şehabettin : Yalnız seni sevenleri sevmek sevgi değil, değiş tokuştur
Cenap Şehabettin : Yanlış bildiklerimizi atabilsek, dimağımızın yüküo kadar hafifler ki
Cenap Şehabettin : Yaprak, yaprak, dal ucunda...Aşk üstüne keder, kor üstüne kömür gibi düşer,evvela körletir, sonra alevlendirir.
Cenap Şehabettin : Yazısı ile okuyucularını yükseltmeyen yazar,ancak bir katiptir.
Cenap Şehabettin : Yüksek makamlar yüksek tepeler gibidir, koşarak çıkanlar nefes darlığı hisseder.
Cenap Şehabettin : Zekasız kuvvet yıkabilir, fakat yapamaz.
Cenap Şehabettin : Zirvelerde kartallar da bulunur, yılanlar da. Ancak birisi oraya süzülerek, digeri ise sürünerek gelmistir. Önemli olan nereye gelmis oldugunuzdan çok, nereden ve nasıl geldiginizdir.
Cenap Şehabettin : Bazı insanlar birlikte düşmek için birbirlerine tutunurlar.
Cenap Şehabettin :Hayat, bir tabur vukuattır, kumandanı tesadüf.
Cenap Şehabettin: Zor olan, kahramanca ölmek değil, kahramanca yaşamaktır.
Cervantes : Açlık, dünyanın en güzel salçasıdır.
Cervantes : Akıllı insan bütün yumurtalarını bir sepete koymaz.......
Cervantes : Arkadaş uğrunda ölmek kolay, fakat uğrunda ölünecek arkadaşı bulmak zordur.
Cervantes : Aşk herkesi eşit kılar
Cervantes : Balın varsa, sineğin bol olur.
Cervantes : Bir mermer parçası için heykeltıraş ne ise,ruh içinde eğitim olur.
Cervantes : Bütün acılara dayanılır, yeterki ekmeğin olsun
Cervantes : Güzellik ve Çirkinlik bir gün bir nehir kenarında karşılaştılar. Birlikte üzerlerini çıkarıp nehre daldlar ve yüzmeye koyuldular. Önce Çirlinlik çıktı nehirden ve farkına varmadan Güzeliğin giysilerine büründü ve gitti. sonradan kıyıya çıkan Güzellik baktı ki kendi giysileri yok mecbur kaldı ve Çikinliğin elbiselerine büründü. İşte o zamandan beri nice Güzellikler Çirkinlik kıyafetleri içinde ve nice Çirkinlikler Güzellik kıyafetleri içinde dolanır yeryüzünde. Neysen onu değil, ne olabileceğini sev.
Cervantes : Herkesin kendine göre bir takım derdleri vardır,ama bu kiminde gramladır, kimin de kiloyla.
Cervantes : İnsan eğitimle doğmaz, ama eğitimle yaşar.
Cervantes : Kadının güzelliği ateşe benzer, yaklaşmayana zararı dokunmaz.
Cervantes : Kediyle oynaşan, tırmalanmayı göze alır.
Cervantes : Kuru pantolon ile balık tutulmaz.
Cervantes : Namuslu adam erken evlenir, akıllı adam hiç evlenmez.
Cervantes : Namuslu davranmak en iyi siyasettir.
Cervantes : Neysen onu değil, ne olabileceğini sev.
Cervantes : Önüne kötülük etmek fırsatı çıkmamış kişiye, iyiliğinden ötürü teşekkür edilebilir mi?
Cervantes : Şeref ve erdem ruhun süsüdür. Bunlar olmasa, beden asla güzel gözükmez.
Cervantes : Yükseklere çıkmaktan sakın, çünkü insanın düşmeyeceği hiçbir yüksek yer yoktur.
Cervantes :“ Hayat bozuk bir para gibidir. Dilediğinizce harcayabilirsiniz, ama sadece bir kez..”
Chamfort : Kolay değildir mutluluk,kendimizde bulmak çok zor,başka yerde bulmak imkânsızdır.
Chapman : Gençler, ihtiyarların aptal olduklarını sanırlar, ama ihtiyarlar, gençlerin aptal olduklarını bilrler.
Charles Baudlaire : Sıkı bir araştırma yapılırsa görülür ki, iş, herhangi bir eğlenceden çok daha az sıkıcıdır.
Charles Buxton : Çok kere en kuvvetli tenkit ses çıkartmamaktır.
Charles C. Finn : Söylemediklerimi işitin lütfen!
Charles Dickens : Bir memleketin yükselmesi ev ve aile muhabbetine bağlıdır.
Charles Dickens : Erdem saridir.
Charles Dickens : Ne kadar çok çalışırsan o kadar çok mutlu olursun.
Charles F. Kettering:Benim tüm ilgim gelecektedir, çünkü yaşamımın geri kalanını orada geçireceğim.
Charles Field:En işe yaramayan günümüz hiç gülmediğimiz gündür.
Charles Lamb: İnsan, kumar oynayan hayvandır.
Charles Mingus : Sade olanı karmaşıklaştırmak son derece sıradan bir iştir; ama karmaşık olanı sadeleştirmek yaratıcılıktır
Charles Perrault : Gök kubbenin altında güzel olduğunu sanmayan bir dişi yoktur.
Goethe : En güzel haberciyi bile, felaket haberi çirkinleştirir.
Charles Reacck : Güzellik müthiş bir kudret,gülümseme ise onun kılıcıdır.
Charles Vildrac : Budala ile başa çıkmak, katille, hırsızla başa çıkmaktan daha zordur.
Chateabriand : Hiçbir şey silahla kazanılan zafer kadar geçici değildir.
Chateaubriand : Şiir, seçmek ve gizlemek sanatıdır.
Chateaubriand : Tarih, başka başka insanlara ve zamanlara rastlayan olayların yinelenmesinden başka bir şey değildir.
Chaucer : Erkeği evinden kaçıran damın akması, bacanın tütmesi ve karının çenesidir.
Chesterfield : Bildiklerini saatin gibi kullan; kendine sakla. Herkesin ortasında sık sık çıkarıp caka satma.
Chesterfield : Gençken bilgi ağacını dikmezsek ,ihtiyarlığımızda gölgesinde barınacak ağacımız olmayacaktır.
Chesterfield : Zekalarıyla ilgili en çok iltifat alan kadınlar tartışılmaz derecede güzel veya tartışılmaz derecede çirkin olanlardır.
Cheyenne Kabilesi : Komsun hakkında hüküm vermeden önce, iki ay onun makosenleriyle yürü!
Chillon : Yardımlar tıpkı çiçek gibidir, ne kadar taze ise insanları o kadar memnun eder.
Chilon :Dilin düşünceden önce hareket etmesin.
Chilon :Size yapılan en ufak bir yardımı sakın unutmayınız, yaptığınız en büyük yardımı ise hiçbir vakit hatırlamayınız.
Christian Morgenstern :Benim için dünyanın ve hayatın ağaçtan daha güzel bir sureti yoktur.
Christian Morgenstern :İster kişiliğiyle olsun, ister bilgisiyle, bana birşeyler verebilen
herkesi severim. Benim tüm nefretim gevezeleredir.
Churchill:Bir ulusu yönetmek, dört çocuğu eğitmekten daha kolaydır.
Churchill:Cesaret insanların sahip olduğu en önemli özelliklerinden biri olup diğer özellikleri de onun sayesinde gelişir.
Churchill:İnsanın tek düşmanı kendisidir; onu da cesaretiyle yenebilir.
Chü-i: İleride karşılaşabileceği sıkıntıları önceden sezip hazırlıklı olan kişi akıllıdır
Cicero : Acı tanımamış olmak,büyük bir acıdır.
Cicero : Cesaretle dolu bir insan, inançla dolu bir insandır.
Cicero : Dostluktan saygıyı kaldıran onun en büyük süsünü kaldırmış olur.
Cicero : En çabuk kuruyan şey, gözyaşıdır.
Cicero : En iyi öğüdü ancak kendine verebilirsin.
Cicero : Erdemin armağanı onurdur....
Cicero : Gerçek çiftçi, ürününü göremeyeceğini bildiği halde, toprağını eken adamdır.
Cicero : Hastalar için hayat oldukça, umut da vardır.
Cicero : Her şeyin başlangıcı küçüktür.
Cicero : Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar.
Cicero : Herkes yanlış yapear, ancak ahmaklar yanlışlarında direnirler.
Cicero : İnsan ne kadar yükselirse , gönlü o kadar alçalmalıdır.
Cicero : İnsan ne kadar yükselirse, gönlü o kadar alçalmalıdır.
Cicero : İnsan ne söylüyorsa odur.
Cicero : İnsanın en büyük düşmanı kendisidir.
Cicero : İnsanın hayatını düzenleyen akıl değil, zenginliktir.
Cicero : İnsanlar yemle yakalanan balıklar gibi, zevke kapılıp kötülüğe sürüklenirler.
Cicero : Kimse sana senden iyi ögüt veremez.
Cicero : Memleketler parasızlıktan değil, ahlaksızlıktan çökerler.
Cicero : Milletler parasızlıktan değil ahlaksızlıktan çökerler.
Cicero : Savaşta yasalar susar.
Cicero : Yaşamak için yemelisin,yemek için yaşamamalısın.......
Cicero : Zamanın azaltamadığı, yumuşatamadığı üzüntü yoktur.
Cicero : Zeka, tıpkı bir tarla gibi ekilmeye ve bakılmaya muhtaçtır.
Cimanue Well: Zeki oluşuyla övünen insan, hücresinin büyüklüğüyle övünen idam mahkumu gibidir.
Claude Mermet: Arkadaşlık kavun gibidir. Neden mi? Bir tane iyisini bulmak için yüzlercesini yoklarsanız da ondan.
Claudianus :Yüksek bir mevkiye yerleşen alçak bir kişiden daha kötü bir şey olamaz.
Claudius : Zafer zafer değildir; yenilen düşman yenilgiyi kabul etmedikçe.
Clebul : Dostuna da, düşmanına da yardım et, çünkü o zaman dostunla daha yakın dost, düşmanınla da dost olursun.
Clemenceau: Adaletsiz bir ülke mezbahadan başka bir şey değildir.
Clyde B. Aster :Birisi herhangi bir konuda "anlatılması imkânsız" diyorsa, anlatmaya çalışacağından emin olun.
Coleridge: İnsan, gözleri kapalı olduğu zaman da görebilir.
Colin Wilson: Hayal gücü gerçeklerden kaçmak için değil,onu yaratmak için kullanılmalıdır
Colin Wilson:Kelebek bir defa kanatlandı mı, bir daha asla tırtıl haline gelmez
Colin Wilson:Sabahları gözümü açtığım zaman tek bir dünyayla değil, bir milyon olası dünyayla karşılaşırım
Colley Cibber:Yoksulluk, namuslu ahmakların mükafatıdır.
Colton :Nasıl güneş batmadan akşam olmazsa; basının elinden özgürlüğü alınmadan da diktatörlük olmaz.
Condillac : Bütün bilgilerimiz duyulardan gelir,öteki duyuları yetiştirip bilgilendirdiği için dokunma duyusundan gelir.
Copus: Dünyaya ağlayarak geliyoruz diye bir ömür boyu ağlamak zorunda değiliz
Corneille: Yalan söyleyenlerin güçlü bir belleğe ihtiyaçlarıvardır.
Corneille:Gününü faydalı bir şekilde kullanmasını bilen bir insan için asıl mutluluk akşam vaktinde gelir.
Corneille:Sevdiğini elde edemezsen, elde ettiğini sevmeye çalış.
Cornielle: Mutluluk, paylaşılmak için yaratılmıştır.
Costance Foster: Sevgi bizi zamanın yıkımından koruyan yıkılmaz bir kaledir
Credo:Düşündüklerinizi söylemek iyidir. Söylediklerinizi düşündükten sonra söylemek daha iyidir.
Croce : Sanatçılar bazen eserlerinde doğada bulunan nesneleri yansıtırlar.Bu bizim,sanatçıların doğayı taklit ettiklerini zannetmemize neden olur.Oysa doğa sanatçı için bir model olamaz,sadece bir esin kaynağı olabilir.Sanatçının yaratıcılığı olmasa,doğada bulunan nesnelerin öylesine güzel olmaları mümkün değildir.
Cu Kong :Büyük adamların hatası, güneş tutulmasına benzer, onları herkes görür.
Curt Goertz : Zaman büyük bir öğretmendir, yalnız ne yazık ki daima öğrencilerini öldürür.
Curt:Susmak, dayanılması çok güç bir yanıttır.
Cüneydi Bağdadi : Tasavvuf, Hakk’ın, seni senden öldürmesi ve seni kendisiyle diriltmesidir.
Cyril Northcote Parkinson: Çok toplantı yapmak, kötü yapılan bir organizasyonun belirtisidir.
Çehov : Aşılmasına imkan olmayan hiçbir duvar yoktur.
Çehov : Bir kadın bir erkekle ancak şu silsile içinde dost olabilir: Önce ahbap, sonra sevgili, sonra dost.
Çehov : Düz yolda da sürçer insan.
Çehov : Hiçbir şey istemeyen, hiçbir şey ummayan ve hiçbir şeyden korkmayan sanatçı olamaz.
Çehov : İnsan kendi vicdanından bir şey gizleyemez.
Çin Atasözü : Agaç ne kadar yüksek olursa olsun, yaprakları yine de yere dökülür.
Çin Atasözü : Çok keyifli anınızda kimseye bir şey vaad etmeyin .Çok öfkeli anınızda kimseye yanıt vermeyin.....
Çin Atasözü : Eğer bir yerde küçük insanların büyük gölgesi oluşuyorsa, orada güneş batıyor demektir.
Çin Atasözü : En fazla ileriye giden ok, en çok geriye çekilmiş yaydan çıkar.
Çin Atasözü : En korkak erkek bile aşk ve namus söz konusu olduğunda aslan kesilir. İspanyol Atasözü : Sevdiğine değer verip sevmediğini küçük düşürmek erkekliğe sığmaz
Çin Atasözü : Gül sunan bir elde daima bir miktar gül kokusu kalır.
Çin Atasözü : Istırap kuşlarının başınızın üstünde uçmasını engelleyemezsiniz, ama onların saçlarınıza yuva yapmasının önüne geçebilirsiniz.
Çin Atasözü : İnsan kendi hatalarını yalnız başkalarının gözleriyle görebilir.
Çin Atasözü : İyimser insan her felakette bir fırsat, kötümser insan da her fırsatta bir felaket görür.
Çin Atasözü : Küçük insanların büyük gölgelerinin olduğu yerde güneş batmak üzeredir.
Çin Atasözü : Okumadan geçen üç günden sonra konusma tadını kaybeder.
Çin Atasözü : Ögrenmek akıntıya karsı yüzmek gibidir; ilerleyemediginiz takdirde gerilersiniz.
Çin Atasözü : Zincir en zayıf halkası kadar güçlüdür.
Çin Atasözü : Gülerken göbeği oynamayan adama güvenmem.
Çin atasözü :Bir saatliğine mutlu olacaksanız, şekerleme yapın;Bir günlüğüne mutlu olacaksanız, balık avlamaya gidin ,Bir aylığına mutlu olacaksanız, evlenin ;Bir yıllığına mutlu olacaksanız, bir servete konun; Tüm yaşam boyunca mutlu olacaksanız, işinizi sevin...
D. H. Lawrence: İnsanın günahları ardını bırakmaz.
D. H.Lawrence :Bir insanın sevinci ötekine dert olur.
D. Szabo :Tavuk yalnız alıştığı yerde yumurtlar.
D.Deluzy: Düşmanı affetmek,dostu affetmekten daha kolaydır.
D.J.Schawartz : İnanın, gerçekten başarabileceğinize inanın, başarabilirsiniz ve başaracaksınız.
D.J.Schawartz : Peki, bir deneyeceğim ama bu işin olacağını sanmıyorum. tavrı , başarısızlığı getirir.
D.J.Schawartz : Başarılı insanların hayatları incelendiğinde, şu görülmüştür:sıradan bir insanın öne sürebileceği tüm bahaneler, başarılı insanlar tarafından ileri sürülebilecekken ,ileri sürülmemiştir.
D.J.Schawartz : Bu kadar vaadler yeter! Düşünmenin sizi nasıl büyülediğini keşfetmek için hemen harekete geçip başlayın. Büyük filozof Disraeli’nin şu düşüncesiyle başlayın. Yaşam küçük olmayacak kadar kısa.
D.J.Schawartz : Bu nasıl yapılır? diyerek daima yapabileceğine inanan kişilerin kapısını çalar.
D.J.Schawartz : Dağları oynatabileceklerine inananlar bunu yaparlar. İnanmayanlar bunu yapamazlar. İnanç , insanın yapma gücünü harekete geçirir.
D.J.Schawartz : Eğer büyük düşünürseniz büyük yaşarsınız. Mutluluk içinde yaşarsınız. Hem başarmış , hem yüksek gelirli olarak büyük yaşarsınız. Arkadaşlıklar büyük olur,saygılar büyük olur.
D.J.Schawartz : Endişeleri düşünürsen başarısız olursun. Endişeleri bırakıp zaferi düşünürsen başarılı olursun.
D.J.Schawartz : İçinde hep en iyi ikinci olacağına inancını koruyanlar hep o işi en iyi ikinci yapan olurlar,birinci olarak değil.
D.J.Schawartz : İlgi, istek,ilimde de kritik faktör
D.J.Schawartz : İnanın, gerçekten inanın,bir dağı istersiniz yerinden oynatabilirsiniz. İnanırsanız bunu yapabilirsiniz. Çok insan bir dağı yerinden oynatabileceğini düşünmez. Bu nedenle de çok insan bunu denemez.
D.J.Schawartz : İnanırsanız bir dağı yerinden oynatabilirsiniz. İnanmanın gücünde inancın gücünden başka büyü ya da mistik bir anlam yoktur.
D.J.Schawartz : İnsan kendi düşüncelerinin ürünüdür. Büyük düşünün. Ayarlarınızı ileriye ayarlayın. Başarınızı , başarınıza olan dürüst ve saygılı inançla, atak bir biçimde başlatın. Büyük düşünün ve iyi gelişlin.
D.J.Schawartz : Kendinize inanın , güzel şeyler olmaya başlar.
D.J.Schawartz : Lidere saygı duymak saygı duymak iyidir. Onu gözetleyip ondan bir şeyler öğrenin ama ona tapmayın. Ondan daha olabileğinizi inanın. Ondan daha ileri gidebileceğinize inanın.
D.J.Schawartz : Zihniniz, bir günde sayısız düşünce üreten verimli bir düşünce fabrikasıdır.
D.J.Schawartz : Zihninizi yönlendiren düşünce,zeka gücünüzden daha önemlidir.
D.Starr : Nereye gittiğini bilen insana yol vermek için,dünya durup kenara çekilir ve ona yol verir.
Dale Carnegie: Başkalarına kendilerinden bahsetme fırsatı veriniz.
Dale Carnegie: Başkalarının kusurunu bulmaktan nefret et. Bir şeyi beğendin mi takdirini söylemekten zevk al.
Dale Carnegie: Başkalarının sana nasıl davranmasını istiyorsan sende öyle davran.
Dale Carnegie: Başkalarıyla ilgilenmek surertiyle iki ay içinde dostlar kazanırsınız. Başkalrının sizinle ilgilenmesini beklerseniz iki yıl içinde bir dost kazanamazsınız.
Dale Carnegie: Bazı insanlar akılları başlarında olduğu müddetçe mühüm olma fırsatını elde edemeyince bu fırsatı elde etmek için deli olurlar.
Dale Carnegie: Bırak muhatabın içini boşaltıp döksün. çünkü karşındaki kendi işini, meselesini senden çok daha iyi bilir ve anlatır. Bu konuda ona sualler sor o da cevap versin.
Dale Carnegie: Bir insanın ismini hatırlayıp ona kolayca söylediniz mi o adama en büyük iltifatı yapmışsınız demektir.
Dale Carnegie: Bir insanın yüzünde taşıdığı ifade sırtında taşıdığı elbiseden mühimdir.
Dale Carnegie: Düşmanlarından yapmak isteyecekleri bir lütuf iste ki gururları tatmin olsun.
Dale Carnegie: Hatalarını müdafa etmek kadar kolay bir iş yoktur. Fakat bu akıllı adam işi değildir. Gel sen hatalarını kabul et başkalarının üstüne çık, asaletin artsın.
Dale Carnegie: Her değersiz adam tenkit ve şikayet eder. Değersizlerin çoğu da böyle yapmaktadır.
Dale Carnegie: İnsan konuşacağı şeyden kırk kat fazlasını bilmiyorsa, konuşmamalıdır.
Dale Carnegie: İnsanları teşvik edin. Yaptırmak istediğin işi kolayca yapılabilecek gibi gösterin.
Dale Carnegie: Kalbin iltifat açlığını ve susuzluğunu tatmin etmeyi bilen nadir insanlar başkalarını avuçları içersinde tutar.
Dale Carnegie: Karşılaştığınız her insan bir bakımdan kendini size üstün tanır, onun kalbine girmenin en emin yolu kendi benliğinde duyduğu büyüklük hissini sizinde tanıdığınızı ona samimiyetle hissettirmektir.
Dale Carnegie: Karşınızdaki insanda geliştirmek istediğiniz meziyeti onda varmış gibi gösteriniz. Bunu ona inandırınız. Bu suretle ona kıymet veriniz. Yanıldığınızı göstermemek için bütün gayretiyle çalışır.
Dale Carnegie: Korkutarak her şeyi yaptırabilirsiniz.Fakat son derece keskin tepkileri vardır.
Dale Carnegie: Olabilirsen başklarından daha akıllı ol. ama daha akıllıyım deme.
Dale Carnegie:Fikir telkininden vazgeç. Muhatabının kendi fikrini söylemesine imkan ver. Sözün çoğu da onda kalsın.
Dale Carnegie:Haksız eleştiri çoğunlukla biçim değiştirmiş övgüdür.
Dale Carnegie:Yemine gerek görmeyecek kadar sözlerine sadık ol.
Dan Bennet :Egoist, kendi yaşamında fazlasıyla rol oynayan kişidir.
Dan Bennet: Kumar oynamanın en zararsız şekli, bir bahçe küreği ve bir paket tohumla olur.
Daniel Defeo : Açlık, ne dost, ne akraba, ne insanlık, ne de hak tanır.
Daniel Defoe : Adalet,haksız olana haksızlık gibi gelir.Çünkü her insan kendi gözünde suçsuzdur.
Daniel Defoe : İnsanlar hatalarını mutluyken değil ancak mutsuzken anlar
Daniel Webster : Baskı, ihtilalin tohumudur.
Dante : İnsan özgür olmadan, huzurlu ve mutlu olamaz.
Dante : Küçük bir kıvılcım, yangına sebep olur.
Dante : Yoksulluk içinde,mutlu anları hatırlamaktan daha büyük bir acı yoktur.
Dante : Zamanın kaybolduğunu bilenler, en çok üzüntü duyanlardır.
Dante :Bir irade, kendisinden daha güçlü bir iradeye karşı koyamaz.
David M. Burns :Unutmayın, mükemmelliyetçiligin arkasında korku yatar.
David M. Burns: Basarıyı hedef alın, mükemmel olmayı degil.
David M. Burns: İnsan oldugunuzu hatırlayarak korkularınızı gögüsleyin.
David M. Burns: Yanlıs yapma hakkınızdan vazgeçmeyin, vazgeçerseniz yeni seyler ögrenme ve gelisme olanagınızı kaybedersiniz.
David Tyler Scoates :Terk etmek için daima çok erkendir.
De Salles: Bu dünyada tortusuz şarap olmadığı gibi, üzüntüsüz neşe de yoktur. Gül için dikene razı olur musunuz, yoksa dikeni de gülü de red mi edersiniz?
De Chateaubriand :Ahlak cemiyetin temelidir.
De Levis: Bir insanın zekası, vereceği cevaplardan değil, asıl soracağı sorulardan anlaşılır
istediklerini yaparlar.
Delacroix : Biz romantik olduktan sonradır ki dağlar güzelleşti.
Delacroix: Aşkı anlatabilmek için yeryüzünde var olan dillerden bambaşka bir dil ister.
Delavigny: İnanılması en zor dedikodular, aptalların belleğinde en uzun süre kalanlardır.
Demokritos :Adaletsizlik eden, adaletsizliğe uğrayandan daha mutsuzdur.
Demokritos :Aklın üç ilkesi , iyi düşünmek , iyi söylemek , iyi yapmaktır.
Demokritos :Bir akıllının dostluğu tüm delilerin dostluğundan daha iyidir.
Demokritos :Eğitilmiş insanların umutları, bilgisizlerin zenginliğinden daha değerlidir
Demokritos :Felaketin önemsiz olması, erkek cesareti sayesindedir.
Demokritos :Kötülük yapan, kötülüğe uğrayandan daha talihsizdir.
Demokritos :Utanılası eylemlerinden pişmanlık duymak,yaşamını kurtarmaktır.
Demokritos: Eğitim, mutlular için bir süs, mutsuzlar için bir sığınaktır.
Demokritos: İnandırma yolunda genellikle söz, altından daha değerlidir.
Demokritos: Kendi içine bir göz atarsan orada her çeşit yıkıcı tutkudan bir depo ve hazine bulacaksın.
Demokritos: Servet, ihtişamla bezenmiş bir sofra, kanaat ise yeter bir sofra çıkartır.
Demokritos:Kimseyi sevmemek, kimse tarafından sevilmemektir.
Demokritus : Söz, başarının gölgesidir.
Demosthenes:En kolay şey insanın kendisini aldatmasıdır, çünkü bir insan genellikle istediği şeyin gerçek olduğuna inanır.
Deniz Özgen:Güzel bir insan tanıdığın zaman bırakma, nesilleri tükeniyor çünkü.
Descartes : Akıllı olmak da bir şey değil,mühim olan o aklı yerinde kullanmaktır.
Descartes : Bir şey kendimiz için iyi, yani uygun gibi sunulmuşsa ona karşı aşk duyarız.
Descartes : Her zaman ara, bir gün altın ararken bakır bulursun, yarın bakır ararken altın bulursun.
Descartes : Hüzün ve kederlerin yanında daima kin vardır.
Descartes : İyi kitaplar okumak, geçmiş yüzyılların en iyi insanlarıyla sohbet etmek gibidir.
Descartes : Okumak geçen yüzyılların en namuslu adamlarıyla yapılan bir sohbettir.
Descartes : Önemli olan akıllı olmak değil,aklı yerinde ve zamanında kullanmaktır.
Descartes : Tehlikeyi gömemezlikten gelip cesur davranmak hatalıdır, tehlikeyi görüp önlem alarak karşı çıkmak cesarettir.
Descartes :•Gerçek bilgi ; yaparak , denenerek öğrenilen bilgidir.
Desiderius Erasmus : Körlerin ülkesinde ,tek gözlü insan kral olur
Deskhylos : Yemine bakıp insana inanma; insana bakıp yemine inan.
Detroit News Gazetesi:Bellek çılgın bir kadına benzer, renkli paçavraları toplar ve yiyecek şeyleri sokağa atar...
Diana Sawyer :Yaşamda ne istiyorsanız, başka insanlar da isteyecektir. Sizin de onun üzerinde eşit hakka sahip olduğunuz fikrini, kabul edecek denli kendinize inanın.
Diane Wakoski :Doğuştan sahip olduklarınızla yaşamayı öğrenmek bir süreç, bir katılım, yani yaşamınızın yoğrulmasıdır.
Didem Burak:Şair aşkın peşindedir ama aşkının öznesi hep değişkendir.
Diderot : En kötü babalar kimlerdir bilir misiniz? Gençliklerinde yaptıklarını unutanlar.
Diderot : Güler yüzle söylenen bir yalanı; bir anda yuttuğumuz halde, acı gerçeği ancak damla damla yutarız.
Diderot : İnsan sefalete düşmeye görsün, vicdanla namusun sesi, aç mideden gelen feryatlar yanında zayıf kalır.
Diderot : İnsan,hayatının dörtte üçünü yapamayacağı şeylerle geçirir.
Diderot : İnsanı taş ya da kırık kalpli yapan bu dünyadan gidiyorum beni nereye gömerlerse gömsünler...
Diderot : Kimse beni, kendimden iyi tanımaz.
Diderot : Kör, tehlikeyi görmediği için cesur olur.
Diderot : Tek dostum kitaplarım, tek düşmanım cahil dostlarım.:
Dinah Mulock Craik: Sevgiye karşılık sevgi isteyen, bu alışverişte acıdan başka bir şey elde edemez.
Diodorus Siculus: Kitaplıklar, aklın tedavi yerleridir.
Diogenes : Bilge kendini istek ve duygulardan uzak tutmalı,ihtiyaçlarını en aza indirmelidir.
Diogenes : Çok dinlememiz az konuşmamız için iki kulağımız ve bir dilimiz vardır.
Diogenes : En üstün iyi,erdemdir,fazilettir.Bilim,şan,şeref,servet hor görülmesi gereken uydurma iyilerdir.
Disraeli : İnsanın, cahil olduğunu bilmesi bilgiye atılmış ilk adımdır.
Disraeli : Kendi geleceklerimizi kendimiz hazırlar, sonra da kader deriz.
Disraeli : Partiler, düzenli düşüncelerdir.
Disraeli: Umutsuzluk, sersemlerin elde ettiği bir sonuçtur.
Doğan Cüceloğlu : Kişinin gelecekteki umudu, onun şimdiki gücünün kaynağıdır.
Doğan Cüceloğlu :Gerçekler değişmez, bizim gerçekleri kavrama ve anlama biçimimiz değişir.
Dolores Huerta:Kendinizi bağışlamazsanız başkalarını nasıl bağışlarsınız?
Don Dickerman :Aşk: cennetle cehennem arası işleyen trende bir mevsimlik bilet.
Don Herold :Hiçbir zaman çıktığın kapıyı hızlı kapatma, geri dönmek isteyebilirsin.
Don Juan Matu:Ne zaman yaşamını anlamsız, yüzeysel ve sıkıcı bulmaya başlarsan, şu dünya üzerinde kaç günün olduğunu düşün ve bu bilinçle davranışlarını gözden geçirerek yönlendir.
Don Juan:Topraklar sahip olmak için değil, hatırlanmak içindir.
Doris Lessing :İsterseniz yanlış düşünün, ama her durumda kendi kafanızla düşünün.
Dostoyevski : Aptallık yüzünden namuslu olan pek çok insan vardır.
Dostoyevski : Basit adam, karmaşık adamdan daha korku vericidir.
Dostoyevski : Başkaları için kendinizi unutun, o zaman sizi de hatırlayacaklardır.
Dostoyevski : Bazı insanlar büyük işler görmek için dünyaya gelmişler, bazıları da küçük işler görürüler.
Dostoyevski : Büyük insanlar şu dünyada büyük acılar çekmek zorundadırlar.
Dostoyevski : Çabuk anlaşılan şey, uzun ömürlü değildir.
Dostoyevski : Çevrenize bakın isterseniz kan gövdeyi götürüyor, hem de şampanya neşesiyle akıyor. Uygarlık duygularımızın çeşidini arttırmaktan başka bir işe yaramamıştır. Zaten bu duygularımızın çeşitliliği yüzünden insanoğlu sonunda kan dokmekten zevk alacaktır.
Dostoyevski : Gerçeğin yarısını söylemek hiçbir şey söylemektir.
Dostoyevski : Herkesin yolu ayrı.
Dostoyevski : İnsanın ruhunu yücelten bir acı, ucuz bir mutluluktan evladır.
Dostoyevski : İnsanların birbirlerini tanımaları için en iyi zaman ayrılmalarına yakın zamandır.
Dostoyevski : İyi kalpli bir insanın aptallığından daha büyük aptallık olur mu?
Dostoyevski :Kelle kesildikten sonra saçların ardından ağlanır mi?
Douglas Ferrola: Aşk kızamığa benzer, insan ne kadar geç yakalanırsa o kadar ağır geçer
DR. V. Pauchet: Nezaket hiçten gelir ; ama her şeyi satın alır.
DR.C.Bernard:Bildigimizi zannetmemiz ögrenmemizin en büyük düşmanıdır.
Dr.Link : Şarkı söyleyen bir demirci, hırçın ve sinirli bir milyonerden daha mutludur.
Dreyer: İnsanlar böceklerden daha zalimdirler, çünkü böcekler öldürmek için sadece ısırırlar, insanlarsa böcekleri öldürmek için ezerler.
Dryden: Savaşta bütün gecikmeler tehlikelidir.
Du Bartas: Gecenin kara pelerini herkesi aynı şekilde örter.
Du Bartas: Gözler insan ruhunun penceresidir.
Duclos: Aşk bıkılmayandır. Her şeyden bıkılabilir ama aşktan ... hayır
E. Abbey: Büyümek için büyümek, bir kanser hücresinin ideolojisidir.
E. Bulwer Lytton: Gençliğin parlak lügatinde başarısızlık diye bir kelime yoktur.
E. Burke Hırsların sonuna erişmek, gökkuşağının ucuna erişmeye benzer; Biz ulaşırken onlar kaçıp gider.
E. J. Phelps :Hiç hata yapmayan insan genellikle hiçbir şey yapmaz.
E. Virokunov :Yaşamdan şiiri alın, geriye soğuk, kaskatı bir duygusuzluk kalır. Şiirsiz yaşamın görünüşü korku verir. Şiir azaldıkça boşluk çoğalır.
E.Geibel :Aşk, yüreklerden gökyüzüne kadar uzanan ateşten bir merdivendir
E.Hubbard :Düşmanının yoksa, dost bakımından da aynı durumda olmalısınız.
E.Renan: Bu dünyaya anlaşılmak için değil,anlamak içingeldik.Anlaşılamamanın üzüntüsünü duyacağımız yerde,bütün ruhumuzla başkalarını anlamaya çalışsak hayat ne kadar güzel olurdu.
Earle Wilson: Dün yaptıgınız sey size hala çok iyi görünüyorsa, bugün yeterli degilsiniz demektir.
Ebner Eschenbach:Unut ki affetmek zorunda kalmayasın.
Ebu Cafer Muhammed: Bakır Mide ve edep yerinin iffetini korumak kadar,faziletli ibadet yoktur.
Ebu Hanife: Bir paranın nereden geldiğini görmek istiyorsan, nereye gittiğine bak
Ebu Yusuf: İlim öyle bir şeydir ki sen ona tüm gücünü vermedikçe o sana yarısını bile vermez.
Ebu’ala Ma’arri: Ben terbiyeyi, terbiyesizlerden öğrendim.
Edgar Morin : Şiirin amacı bizi şiir hâline sokmasıdır.
Edgar Morin : Ulusal devletleri korumak gerekir, çünkü ulusal devlet demokrasileri az çok memnun edici bir şekilde işlemektedir
Edip Cansever:Şiirin amacı "bir şey" i gündeme getirmekse, aynı zamanda "o şey" i gündemden ayıklamaktır da.
Edith Warton :Işık yapmanın iki yolu vardır: ya kandil olmak, ya da yansıtan ayna…
Edmond Goblot :İnsan hayvandan, alim cahilden, aklı ile hareket eden kişi ihtiraslıdan, bir demokrasi vatandaşı bir otokrat hükümdarın tebaasından daha özgürdür
Edmond Goblot:Her konuda gerçeğe ve akla uygun olarak hareket etmeyi ileri süren kişi için bağımsızlık hayattan daha değerlidir.
Edmont Goblot: Her hata bir bilgisizliğin ya da bir yanılmanın sonucudur.
Edmund Burke :Tembellik insanı öyle sarar ve etkiler ki, çalışan bir insanın, tembelliğin kurbanı olmuş bir kişiden daha çok dinlenme zamanı vardır.
Edmund Burke:Kötülüğün muzaffer olabilmesi için biricik şart, iyi insanların hiç bir şey yapmamasıdır.
Eduardo Mallea :Her insanın kaderi ancak o insanın belleğinde var olana benzediği ölçüde kişiseldir
Edward Bulwer :Yüreginizin yasını saçlarınızdaki aklara bakarak söyleyemezsiniz.
Edward Estlin Cummings : Gece gündüz sizi baskalarına benzemeye zorlayan bir dünyada kendiniz olarak kalabilmeyi basarmak, hayatın en zorlu savasını vermek demektir.
Edwin Arnold : İnsan ölmeden asker olabildiği gibi, görmeden de aşık olabilir.
Eflatun : Adaletsizliği işleyen, çekenden daha sefildir.
Eflatun : Bir insanın akıllı olmasına birşey dediğimiz yok.Yeter ki; aklını başkalarına kabul ettirmeye çalışmasın.
Eflatun : Cesaret , tehlike karsısında akıl ve zekanın kullanılmasıdır.
Eflatun : Ceza topaldır, ama er geç hedefine ulaşır.
Eflatun : Erdem , iyiyi elde etme gücüdür.
Eflatun : Fenalıkların ilki ve en büyüğü,haksızlıkların cezasız kalmasıdır.
Eflatun : İnsanlar hakikate değil, hakikat gibi görünen şeylere inanırlar.
Eflatun: Daha akıllı olmaya çalışmayanlar,gerçekten ahmak ve cahil kimselerdir.
Eflatun: Düşünmek , ruhun kendi kendine konuşmasıdır.
Eflatun: Her aşık, şairdir.
Eflatun: İnsanın kendini feth etmesi zaferlerin en büyüğüdür.
Eflatun: Konuşma , insanın aklını kullanma sanatıdır.
Einstein : Aptallıgın en açık kanıtı, aynı seyi defalarca yapıp degisik sonuç almayı beklemektir.
Einstein : Ben geleceği hiç düşünmem,gelecek zaten çok çabuk gelir.
Einstein : Bilimsiz din kör, dinsiz bilim ise topaldır
Einstein : Bir ülkenin gelecegi o ülke insanlarının görecegi egitime baglıdır.
Einstein : Düşlemek bilmekten daha önemlidir
Einstein : Eğer gerçeği açıklamak istiyorsan, zarafeti terziye bırak...
Einstein : Geleceği hiç düşünmem; ansızın geliverir.
Einstein : Günde yüz kez kendime, iç ve dıs yasamımın, yasayan ya da ölü baska insanların emegine dayandıgını hatırlatıyorum. Çok derinlere dalmadan günlük yasamdan biliyoruz ki, bir insan baskaları için vardır.
Einstein : Hayatı yaşamanın iki yolu vardır;Biri hiç bir şeyin mucize olmadığını düşünmek,diğeri ise, HER ŞEYİN mucize olduğunu düşünmektir.
Einstein : Her savaş insanlığın ilerlemesini engelleyen kötülük zincirine bir halka ekler.
Einstein : Hiç hata yapmamış adam, yeni bir şey denememiştir.
Einstein : İnsanlardaki önyargıyı parçalamak benim atomu parçalamamdan çok daha zordur.
Einstein : Ne kadar hazin bir çağda yaşıyoruz, bir önyargıyı ortadan kaldırmak atomu parçalamaktan daha güç.
Einstein : Önyargıları kırmak atom çekirdeğini parçalamaktan daha zordur.
Einstein :Bende özel yetenek arayanlar yanılıyorlar;sadece derin bir anlama merakım var.
Einstein :Hayal gücü ,bilgiden daha önemlidir.
Einstein :Yanlış yapmayan insan yoktur. İnsanlık yanlışını kabul ve düzeltmekle olur.
Elayne Boosler :Sokakta hiçbir zaman kel ve şişman bir kadınla yürüyen bir erkek göremezsiniz.
Elbert Hubbard: Özgürlükleri üretmek yetmez, paylaşmak gerekir.
Eleanor Roosevelt:Kendimizle arkadaşlık çok önemlidir. Onsuz, dünyada başka hiç kimseyle arkadaş olamayız.
Elizabeth Barrett Browning :Seni ne kadar seviyorum? Bırak anlatayım. Seni, ruhumun eriştiği derinliklere, yüksekliklere kadar seviyorum.
Elizabeth Kenny: Bütün ömrünü koyun gibi geçirmektense, bir gününü aslan gibi yaşa.
Ella Wheek Wilcox :Bir gemi Doğu’ya gider,biri Batı’ya-Esen aynı rüzgarla-Hangi yöne gideceğini belirleyen-Rüzgar değil,yelkendir.
Emerson : Neden hissetme biçimin bir başkasının kafasındaki düşüncelere bağlı olsun.
Emerson : Akıllı bir kimse, hiçbir zaman özür dilemek zorunda kalmaz.
Emerson : Arkadaşınızın evine sık sık gidin;çünkü kullanılmayan yolu çalılar bürür.
Emerson : Bir tek düşmanı olan, her yerde onunla karşılaşır.
Emerson : Bir tutsağın boynuna geçirdiğiniz zincirin öteki ucu, kendi boynunuza takılıverir.
Emerson : Birine göre adaletli olan şey, diğerine göre haksızlıktır; birine göre güzel olan, diğerine göre çirkindir; birine göre bilgelik olan, diğerine göre çılgınlıktır.
Emerson : Cesaretin büyük kısmı , o korkulan şeyi daha önce yapmış olmaktan kaynaklanır.
Emerson : Düşünceler iyi ve cesur olanların beyinlerinde, kollarında gelişmelidir; yoksa rüya olmaktan ileri gidemezler.
Emerson : Düşüncenin ortaya koyulması,insanı kölelikten kurtarp özgürlüğe ulaştırır.
Emerson : Eğitim öğrencilere saygıyla başlar.
Emerson : Ev, içine kralın bile giremeyeceği bir kaledir.
Emerson : Gün boyunca ne düşünüyorsak o oluruz. Eğer ne düşüneceğinizi şansa bırakırsanız ya da gazete ,radyo istasyonlarına bırakacak olursak,kendi zihnimiz üzerindeki denetim gücümüzü büyük ölçüde yitiririz.
Emerson : İyi bir konuşmacı, etkili konuşmasını bilen değil, gönlü bir inançla sarhoş olandır...
Emerson : Korktuğunuz şeyi yapın; orada korkunuzun ölümü kesindir.
Emerson : Korkunun kaynağı bilgisizliktir.
Emerson : Rüyaları gerçeklestirmenin en kısa yolu uyanmaktır.
Emerson : Sen benim için çok lezzetli bir işkencesin.
Emerson : Tahtın ayakları, saban, kürek, örs ve dikiş makinasıdır.
Emerson : Taklit intihardır.
Emerson : Tüm insanlar ortak bir bilince sahiptir.Düşüncenin üstünlüğünü kabul eden insan,özgürlüğünü kazanır.
Emerson : Yıllar, günlerin hiç bir zaman bilemeyeceği bir çok şeyi öğretirler...Ralph
Emerson : Zengin adam, elindekini yeterli görendir.
Emet Fox: Dikkatinizin nerede olmasını istiyorsanız orada toplayıncaya kadar, kendi kendinizin yöneticisi olmayı başarmış sayılmazsınız. Gelecek saatte neyi düşüneceğinizi belirlemeyi becerinceye dek asla mutlu olamazsınız.
Emil Michel Cioran:Bazı ebediyet ve ateş nöbetlerinden sonra, Tanrı olmaya niçin tenezzül etmemiş olduğumuzu kendimize sorarız.
Emil Michel Cioran:Bezginlik anlarında ruhun ve mekanın en alt noktasına doğru kayarız; vecdin çok uzağına, Boşluğun kaynağına doğru...
Emil Michel Cioran:Bir hasta bana şöyle diyordu: "Benim acılarımın neye hayrı var? Acılarımdan yararlanabilecek, ya da onlarla böbürlenebilecek bir şair değilim ki."
Emil Michel Cioran:Bir iç çekişin evveliyatını izlemek; bu bizi bir önceki âna götürebilir -Yaratılış’ın altıncı gününe de...
Emil Michel Cioran:Bir varlığın sırrı ile umduğu acılar birbirini tutar
Emil Michel Cioran:Boğucu sıkıntılarımızı yatıştırmak, onları ŞÜPHELERE dönüştürmek korkaklığın, o herkese açık kuşkuculuğun bize ilham ettiği strateji.
Emil Michel Cioran:Cennet’e en uzak nokta olan Paris, yine de ümitsizlik çekmenin hoş olduğu tek yer olarak kalır.
Emil Michel Cioran:Çok önemli sınavlarda, sigaranın yardımı İnciller’den daha etkilidir.
Emil Michel Cioran:Dini tecrübe konusunda artık sadece teferruatlı bilginin endişelerini yaşayan modernler, Mutlağı TARTAR, onun çeşitlerini inceler ve ürpertilerini mitoslara saklarlar - tarih meraklısı bilinçler için başdöndürücü olan o mitoslara.Artık dua etmez olunduğundan, dua üzerine uzun uzadıya yorumlar yapılır. Artık hayret nidaları yoktur; sadece teoriler...
Emil Michel Cioran:Her put düşmanı gibi ben de ilahlarımı, döküntülerine kurban etmek için kırdım.
Emil Michel Cioran:Her yerde olma avantajının sefasını süren, Tanrı değil Acı’dır.
Emil Michel Cioran:İntihara meyilli olmak, yasalara saygılı pısırık katillere mahsustur; öldürmekten korktuklarından, kendilerini yok etmeyi düşlerler, cezalandırılmayacaklarından emin olarak...
Emil Michel Cioran:İstihzanın açıkgözlülüğü olmasa, bir din kurmak ne kolay olurdu! Çalçene translarımızın etrafına işsiz güçsüz takımının toplaşmasına ses çıkarmamakyeterdi.
Emil Michel Cioran:Kendi mezartaşını yazan bir yerkürede, terbiyeli cesetler gibi davranacak kadar ağırbaşlı olalım.
Emil Michel Cioran:Maddenin dışında, herşey müziktir: Tanrı bile sesli bir halüsinasyondan başka şey değildir.
Emil Michel Cioran:Ölümü tozpembe görmeyenin kalbinde bir renkkörlüğü vardır.
Emil Michel Cioran:Tanrı’nın dahi kurtaramayacağı ruhlar vardır; dizlerinin üzerine de çökse, onlar için dua da etse.
Emile Raux: Erismek istedikleri bir hedefi olmayanlar, çalısmaktan zevk almazlar.
Emile Zola : Başarı her şeyi temizleyen altın yaldızlı bir alevdir.
Emile Zola : İnsan üzüntülerini anlatarak başkalarını memnun etmemeli.
Emile Zola : Öyle kolay bir sanat değildir uyumak. Onun uğruna bütün gün uyanık durmak gerekir. Nietzsche İnsan üzüntülerini anlatarak başkalarını memnun etmemeli.
Emile Zola : Saygı olmayan yerde aşk da olmaz.
Emile: Hiçbir süs ve makyaj bir kadını, analık sevgisi kadar güzelleştiremez.
Emilie Serge:Akıl hazır değilse, göz göremez
Emille :Arkadaş edinmenin tek yolu, arkadaş olmaktır.
Emily Dickinson :Bir kitap okursam ve bedenim hiçbir ateşin ısıtamayacağı
Emma Goldman: Gerdanımda pırlantalar olacağına, Masamda güller olmasını tercih ederim.
Emmet Fox: Aşk,kendi rolünü oynatır.
Emmet Fox: Büyüdükçe beğendiğimiz ya da özendiğimiz insana benzeriz.
Emmet Fox: Sevgi her zaman yaratıcı,korku ise daima yıkıcıdır
Empedocles:İnsanın kalbi çevresindeki kan kendi düşüncesidir.
Enrique Larreta:Kızların sevdası, sepete konmuş su gibidir, akar gider.
Epictetos : Arzularını ve korkularını ortadan kaldır;artı senin için hiçbir zalim kalmaz.
Epictetos : Bir güzel söz söyleme sanatı varsa,bir de güzel anlama ve dinleme sanatı vardır.
Epictetos : Eğer biri çıkar da bir kimsenin seni kötülediğini söylerse,iddia edilen şeyi reddetmeye kalkma,yalnız şu cevabı ver:”Hakkımda bunu söyleyen hiç şüphesiz başka kusurlarımı bilmiyormuş!Çünkü bilseydi sadece bunu söylemekle kalmazdı.
Epictetos : Gerçek bir şey kaybetmeden ve mutlak surette zarar görmeden kimse hain veya alçak olamaz.
Epictetos : Hayrımız ve şerrimiz,yalnız irademizdedir.
Epictetos : İnsanlara boyun eğen,önce eşyaya boyun eğmiştir.
Epictetos : Ne fakirlikten,ne sürgünden,ne zindandan,ne ölümden korkmalıdır;fakat korkudan korkmalıdır.
Epictetos : Saati gelince öleceğim;lakin kendisine verileni iade eden bir adam gibi öleceğim.
Epictetos : Yaşamında olup biten şeylerin dilediğin şekilde olmasını isteme,nasıl oluyorsa öyle iste;böylece her zaman mutlu olursun.
Epictetos: Kimseyi övmeyen, kimseyi kötülemeyen, kimseden yakınmayan, kimseyi suçlamayan olgun insandır.
Epiharmus : İnsan düşünce ile görür ve duyar;her şeyden faydalanan,her şeyi düzene sokan,başa geçip yöneten düşüncedir;geri kalan her şey kör,sağır ve cansızdır.
Epiktet: Hareket etmenin nedeni ’istek’ ve ’sevmektir’, bu ise düşünmektir. Aşk
tutkudur. İyi ya da kötünün ne olduğunu fark edemeyen insan nasıl sevebilir
Epiktetos : Yarın bambaşka bir insan olacağım diyorsun. Niçin bugünden başlamıyorsun?
Epiktetos :Balmumundan kanatlara sahip olduğunuz sürece güneşten uzaklaşınız.
Epiktetos :İnsanları huzursuz eden olaylar değil, olaylar hakkındaki görüşleridir.
Epiktetos :İyi olmak istiyorsan, kötü olduğuna inan.
Epiktetos İnsanın gerçek soyluluğu erdemden gelir, doğuştan değil.
Epikür : Başına gelen iyiliği hatırlamayan kimse artık içinden kocamıştır.
Epikür : Eğer tanrılar insanların dualarına kulak verselerdi,hepsinin başına ne kötülükler gelirdi!...İnsanlar birbiri için durmadan o kadar çok kötülük niyaz ediyorlar ki…
Epikür : Gizlilikte yaşa!
Epikür : Haz, mutlu bir yaşamın başı ve sonudur.
Epikür : Her arzu karşısında insan şu soruyu sormalıdır:Acaba bu arzu tatmin edilince ne ve tatmin edilmeyince ne olur?
Epikür : İnsan, dostlarının acılarına, onlarla bir olup ağlayıp sızlamakla değil, yardım ve bakım ile katılmalıdır.
Epikür : İnsanın ekmek ve suyu olunca mutlulukta Zeus’la yarışabilir.
Epikür : İnsanlar eylemlerinde hazzın peşinden koşmaktadırlar.O halde en yüksek iyi hazdır,acı veren şey kötüdür.Bu ikisi dışında kalanlar ise önemsizdir.
Epikür : Kim etrafa korku salarsa, kendisi de korkusuz değildir.
Epikür : Kime yeteri kadar, az gelirse, ona hiçbir şey yetmez.
Epikür : Küçük bir ruh, saadetle kabarır,felaketle de yere serilir.
Epikür : Yaşamında,komşun farkına vardığı zaman utanacağın hiçbir şey yapma.
Epikür : Zengin bir sofrada altın bir sandalyeye oturup rahatını kaybetmektense sevinç içinde bir hasırda oturmak daha iyidir.
Erdal Bilallar: Baskalarının en iyi yaptıklarıyla degil, kendinin en iyi yaptıklarınla kıyaslama yap.
Erdal Bilallar: Cehennemde ates yoktur... Her insan atesini bu dünyadan götürür.
Erdal Bilallar: Güven elde edebilmek için yıllar gerekir, ama yok etmek için saniyeler bile yeter.
Erdal Bilallar: Hayatlarında her zaman dürüst bir sekilde daha ileriye gitmek isteyen kisiler sonuçları önemsemezler.
Erdal Bilallar: İki kisi tamamen aynı olan bir seye baktıklarında bile farklı seyler görebilirler.
Erdal Bilallar: İnsan ancak onbes dakika çekici olabilir, sonrası alıskanlıktır.
Erdal Bilallar: İnsanlar için olaylar degil, kendileri daha önemlidir.
Erdal Bilallar: İnsanlara kendini zorla sevdirmen olanaklı degildir.
Erdal Bilallar: İnsanları ne kadar düsünürsen düsün, onlar seni o kadar düsünmezler.
Erdal Bilallar: Kahramanlar yapılması gerekenleri ne pahasına olursa olsun yapanlardır.
Erdal Bilallar: Kurtlar birbirine düstügü zaman koyunlar rahat eder.
Erdal Bilallar: Ne kadar ince kesersen kes, kestiginin her zaman iki yüzü vardır.
Erdal Bilallar: Önemli olan hayatındaki esyalar degil, hayatındaki kisilerdir.
Erdal Bilallar: Seni dogru dürüst tanımayan kisilerin dahi yasamını birkaç saat içinde degistirebileceklerini unutma.
Erdal Bilallar: Sinirlendiginizde gerçekten buna degse bile asla acımasız olmayın.
Erdal Bilallar: Verebilecegin bir sey kalmadıgında bile zorda kalan bir arkadasına yardım edebilecek gücü bulmalısın.
Eric Maria Remarque :Nefret kişiye, ayağını denk almayı unutturur.
Erich Fromm :Sevgi inançtan doğar. İnancı az olanın sevgisi de kıttır.
Erich Fromm:Seni seviyorum diyebiliyorsam bu sende bütün insanlığı bir anlamda bütün canlı olan her şeyi ve yine sende kendimi seviyorum demektir.
Erich Segal: Gerçek aşk sessizce gelir. Çanların çaldığını duyuyorsanız kulaklarınızı kontrol edin.
Erick G. Wickenburg:Bir tırtılın üzerine basan, bir kırlangıç öldürmüş demektir.
Erik Stinus: Şiir, hem ozanın hem de yazıldığı çağın resmidir
Erma Bombeck :Umarım yaşamımın sonunda, Tanrı’nın huzuruna tüm yeteneklerimi tüketmiş bir durumda çıkarım ve ona Bana verdiğin herşeyi kullandım diyebilirim..
Erma Bombeck: Arka arkaya üç futbol maçı seyredebilene beyin ölümü teşhisi konmalıdır.
Erner Erchenbach: Herkes ötekisine yardım etseydi, herkesin işi yapılmış olurdu.
Ernest Renan :Ahlak da sanatta olduğu gibi hiç konuşulmaz, ancak yaşanır.
Ernst Fisher : İçinde yalnız nesnelerin değeri olan yabancılaşmış bir dünyada,insan da bir nesne olmuştur.İnsan önemini her gün biraz daha yitiritor.
Erskine Johnson: Hollywood herkesin dahi olduğu yerdir. İşinden kovuluncaya kadar tabii
Erzurumlu İbrahim Hakkı: Kendimi arıyorum, gören varmı?
Eschenbach İnsan gençliğinde öğrenir, yaşlılığında anlar.
Ethel Mumford :Doğru insanın üzerinde uygulanırsa bilgi bir güçtür.
Etienne Gilson : Çocuğa küçük şeylerden zevk almasını öğreten,ona büyük bir servet bırakmış olur.
Eugene O’Neil :Savaş bir para israfıdır... Hayatın kazançlarını siler süpürür.
Eugene O’Neill :İnsanın hayata karşı ödevi yaşamaktır.
Euripides :Köle, düşüncesini söyleyemeyen adamdır.
Euripides: İnsanlar için mutluluk umudu ancak doğruluktavardır.
Exupery :İnsan ancak yüreğiyle baktığı zaman gerçeği görebilir. Gerçeğin mayası gözle görülmez.
F. Atar :Nasıl yanıtlar ki sorunu, bu yolda hep kaybolan?
F. David Peat:Düşünce, düşüneni değiştirir.
F. Foch: Bir problemin güç olduğunu bana söyleme; eğer o zor olmasaydı, zaten bir problem olmazdı.
F. von Kotzebue: İnsanlar yanlıs yapabilirler, yalnız büyük insanlar yanlıslarını anlarlar.
F.Herczeg: En budala kadının bile sırlarını saklayacak kadar aklı vardır.
F.Herczeg: Gerçeğin ömrü sonsuzdur.
Fahrüddin-i ıraki :Dalgaların çokluğu deryayı çoğaltmaz
Falih Rıfkı Atay :Nemiz varsa, bagımsız bir devlet kurmussak, hür vatandas olmussak, serefli insanlar gibi dolasıyorsak, yurdumuzu batının, vicdanımızı ve kafamızı dogunun pençesinden kurtarmıssak, su denizler bizim diye bakıyor, bu topraklarda ana bagrının sıcagını duyuyorsak, belki nefes alıyorsak hepsini, herseyi 30 Agustos Zaferine borçluyuz.
Falih Rıfkı Atay :Zehir kadar acı da olsa hakikat ilacını içiniz.
Farabi : İyi insan ya da mutlu insan,iyiye uygun yaşayan,böyle yaşamayı alışkanlık haline getiren insandır.Eylemde bulunurken,başka bir amaçla değil;salt,iyi olduğu için iyiyi gerçekleştirmek isteyen insandır.
Fârâbî : Tanrı,varlıkların en üstünüdür.Öncesiz ve sonrasızdır.Varlığı tanımlanamaz,bölünemez.O,etkinlik halinde akıldır,hem bilen hem de bilinendir.
Farabi: Önce dogruyu bilmek gerekir, dogru bilinirse yanlıs da bilinir. Ama önce yanlıs bilinirse dogruya ulasılamaz.
Fatih Sultan Mehmed:Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz.
Fatih Sultan Mehmet :Hata yapma ki, özür dilemek zorunda kalmayasın.
Faulkner: Aşkı kitaplara soktukları iyi oldu, yoksa belki de başka yerde yaşayamayacaktı.
Fazıl Hüsnü Dağlarca :Olgun meyvalarda bir hüzün vardır.
Fenelon :Ticaret bazı pınarlar gibidir. Yollarını değiştirmeye kalkarsanız kururlar.
Fenelon: Başkasının kölesi olmayan ve başkasını kendine köle etmek hırsına kapılmayan bir kimseye ne mutlu.
Fenelon: Sevmeden yaşamak yaşamak değildir. Az sevmek ise sürüklenmektir.
Ferideddin Atar: Çok yemek, hastalık mayasıdır.
Ferideddin Attar :Halk yanında mahçup düşmemek için elinle koymadığın şeyi yerinden kaldırma.
Ferideddin Attar :Kanaatten nasibi olmayanı dünya malı nasıl zengin eder?
Fethi Gürcan :Türk halkının kaderi tarih boyunca aldatılmıslıgın bir serüvenidir.
Fethi Gürcan: Büyük adım atmaktan korkmayın... Uçurumu küçük sıçramalarla geçemezsiniz.
Fethullah Gülen :Bizim ölçümüz maziye kader, istikbale irade açısından bakmaktır.
Fethullah Gülen :İnsan kaç ayarsa hayalleri de o ayarda olur.
Fethullah Gülen :Yalan ve gösterişler gürültülü, hakikat ve samimiyet sessizdir. Yıldırımlar gök gürültüsünden önce hedefe varır.
Fielding :Bizi, ahlaksız insanların kusurlarından daha çok, iyi birinin kusurları hayrete düşürür.
Firdevsi :Ateşten insana serinlik gelir mi hiç?
Firdevsi :Yeryüzünde bütün ıstıraplar, aza kanaat etmemekten doğar.
Firdevsi: Tembellik, özgür adamı tutsak eder.
Firdevsi:Dünya baştan başa, aslı olmayan bir masaldan başka bir şey değildir.
Flaubert Buffon :Deha yalnızca uzun sabır ve çalışmadır.
Follet: Her güçsüzün güçlü, her güçlünün de bir güçsüz yanı vardır.
Fonvizin: Bilim, ahlaksız bir adamın elinde, kötülük yapmak için güçlü bir silahtır.
Foster Wood: Evlilikte basarı yalnız aranan kisiyi bulmakta degil, aranan kisi olmaya da baglıdır.
Foucault:Dünya şeylerin evrensel yakınlığıdır.
François de Sales :Biz başkalarının kusurlarını görmek hususunda kartallara ve kendi hatalarımızı görmemek bakımından da köstebeklere benzeriz.
François De Sales :Herkese karşı tatlı ve uysal olmaya dikkat ediniz. Bilhassa evinizde.
François M. C. Fourier 1) Geçici ya da keyif verici aşklar ki, bu oyuncular, kahpeler, arsızlık aşkları gibi şekillere ayrılır. 2) Az çok bir süresi fakat kısır aşklar ki, bunlar gözde aşklardır. 3) Yalnız bir çocuk doğurtan geçici aşklar ki, bunlar dölleyen aşklardır. 4) Karılar ve kocalar aşkıdır ki, bu iki tarafın isteği ile yıllarca sürer ve bir çok çocuk doğurturur. Fakat bunlar birbirleriyle yaşayıp yaşamamakta serbesttir.
Frank A. Clark: Gerçek cömertlik, insanlara hiçbir zaman bilmeyecekleri bir iyilik yapmaktır.
Franklin : Madem ki bu zenginlikler senin, neden öteki dünyaya götürmüyorsun?
Franklin : Öldükten sonra yaşamak istiyorsanız, ya okumaya değer şeyler yazın, ya da yazılmaya değer şeyler yaşayın.
Franklin :Yirmi yaşında istek, otuz yaşında zeka, kırk yaşında akıl önemlidir.
Franklin :Zamanı sıkıştırmaya kalkma; hayatı meydana getiren şey zamandır.
Franklin: Bu günü görmek.geleceği görmekten daha kolaydır.
Franklin: Öldükten sonra unutulmak istemiyorsanız ya okumaya değer şeyler yazın yada yazılmaya değer şeyler yapın.
Franklin:-Acele etsen bile gözün açık olsun, çünkü yolsa bir çok engelle karşılaşabilirsin.
Franklin:Varlığında bu kadar gururlandığın paran, senin dcğumunu değiştiremez ki.
Fransa :Nisan ve Mayıs ayının Çiğ’i, Ağustos’un ve sonbaharın güzel geçeceğini gösterir.
Fransız Atasözü : Güzellik, doğanın kadınlara verdiği ilk armağan, aynı zamanda geri aldığı ilk şeydir.
Fransız sözü :En düzgün işleyen saat midedir.
Franz Xaver Von Baader: Özgürlük aşk değildir, yalnız aşkın kapısıdır.
Freud : Benim asıl yaptığım,bilinçdışını keşfetmek.Böylece Descartes’çı akılcılığın altını oymak ve insan doğası ile uygarlık üzerine yeni bir anlayış ortaya koymak.
Freud :Henüz yanıtlanamamış ve kadın ruhuyla ilgili otuz yıl süren araştırmalarıma karşın benim de yanıtlamayı başaramadığım çok önemli bir soru var: Kadın ne ister?
Freud :İnsan, kendi yanlışlarından çok şey öğrenebilir.
Freud: Yaşam belirtisinin kökeninde duygulanma; duygulanmanın da temeli aşktır
Friedrich Nietzsche: Beni yıkamayan hersey beni güçlendirir.
Fuller: Bir kedinin dokuz canı, bir kadının da dokuz kedi kadar canı vardır.
Furug:Ve yaralarım aşktandır...
Fuzuli :Bilimsiz şiir, temelsiz duvar gibidir. Temelsiz duvar da değersizdir.
G. Dumant : Öyle horozlar vardır ki öttükleri için sabahın olduğunu sanırlar
G. H. Spurgeon :Aç, aşçıya kusur bulmaz.
G.E.Lessing :Bozulan dostluktan sonraki nefret, meyvelerin en öldürücüsüdür.
G.Herbert : Eğer bir örs isen kendini sabit tut,eğer bir çekiç isen zamanında vur
G.Maupassant : Affedilmenin verdiği acı kadar kötü bir şey olamaz.
G.S. Hilard :Sanatı duyan insanlarla, sanatı anlayan insanlar çoktur; ama sanatı hem duyan, hem de anlayan insan pek azdır .
G.Santayana : Geçmişi hatırlayamayanlar,onu bir kere daha yaşamak zorunda kalırlar.
Gabrielle D’Annunzio : İnsanın alışamıyacağı acı yoktur.
Galiani: Eğitimin amacı, doğuştan insanda varolan cevheri işlemek, özü geliştirmektir.
Gallus : Ah zavallılar,sevinçlerini suç sayanlar.
Gallus: Zevkler insandan insana değişir, her şey her yaşa uygun düşmez.
Gançarov: Aşkı akılla yenmek mümkün değildirGandhi :Adaletsiz rejimi, adaletle yıkınız.
Gandhi :Açıkça dile getirilen uyuşmazlıklar, genellikle gelişmenin göstergesidir.
Gandhi: Hakikat bir taş kadar sert, bir gonca kadar da yumuşaktır.
Gandi : Haksızlığa yönelip bütün insanların senin peşinden gelmesi yerine,adaletli olup yalnız kalman daha iyidir.
Gandi :Sen kendin,başkalarında görmek istediğin değişikliğin bizzat kendisi olmalısın
Gandi: Büyükbabam, iki tür insan oldugunu söylerdi: isi yapanlar ve yapılan isten kendilerine pay çıkaranlar. O benden birinci grupta yer alarak çalısmamı istedi. Çünkü orada digerinden daha az rekabet vardı.
Gandi: Her sabah kalktığım zaman kendi kendime şöyle söz veririm: Dünya üzerinde vicdanımdan başka kimseden korkmayacağım. Kimsenin haksızlığına boyun eğmeyeceğim. Adaletsizliği adaletle yıkacağım ve mukavemet etmekte ısrar ederse onu, bütün mevcudiyetimle karşılayacağım.
Gandi: İstediği hareketi yapan, istemediği hareketle karşılaşır
Gandi: İsteğin olmadığı yerde sevgi bulunmaz.
Gandi: Kendinize olan saygımızı eğer biz vermezsek kimse elimizden alamaz.
Gandi: Sevgi insanlıgın, şiddet hayvanlıgın kanunudur.
Gandi: Sizin onayınız olmadan hiç kimse sizi etkileyemez.
Gandi: Zayıflar hiçbir zaman affedemez. Affedebilmek güçlülere mahsustur.
Garcia Lorca: İçiniz kor gibi yanarken susmak, acıların en beteridir.
Gassion :Akıllı ve cesur bir işadamının her sabah masasının başına otururken çekeceği besmele şudur; “bakalım bugün karşımıza ne gibi zorluklar çıkacak!”
Gassion :İnsanların en büyük dostu, zorluklardır. Çünkü onları karşılaştıkları bu zorluklar kuvvetlendirir.
Gassion :Zorluklar hayatımızın bileği taşıdır. Biz onlara sürtüne sürtüne keskinleşiriz.
Gazâli :Cevizin kabuğunu kırıp özüne inmeyen cevizin hepsini kabuk zanneder.
Gazali :Cömertlik israf ile cimrilik arasındadır.
Gazali :Gözler yaşarmadıkça, gönülde gökkuşağı oluşmaz.
General Eisenhower :Entellektüel, başkalarından daha çok şey bilmediğini daha çok sözcükle anlatan kişidir.
General George Patton: insanlara nereye gideceklerini söyleyip oraya nasıl gideceklerine kendilerinin karar vermelerini saglarsanız, alınacak sonuçlara hayran kalırsınız.
General S. Patton:Nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız, başlayamazsınız.
Geoffrey Chaucer :Acılar ve sevinçler, birbirine komşu.
Geoffrey Chaucer :Dünyadaki aptalların sayısı, akıllılardan fazladır.
George Sand:Aşk, sürekli bir mutluluktur.
George Eliot :En iyi arkadaşlarımız hayvanlardır; ne soru sorarlar, ne de kusur kabahat bulurlar.
George Eliot :Günün birinde hepimiz sonsuza dek susacağız. Onun için sevdiklerinize şimdi ’Seni seviyorum,’ demekten çekinmeyin.
George Eliot: Bilgeler öldüklerinde arkadasları arasında, normal insanlar da mezar taslarında anılır.
George Eliot: Hiç bir zaman gökten gül yagmaz, daha çok gül istersek daha çok fidan dikmemiz gerekir.
George Eliot: Korku ve azap hariç, her his müzikte teselli bulabilir.
George Eliot: Yerine getirilmiş bir vazifenin mutluluğu, diğer bir vazifeyi yapabilme gücünü meydana getirir.
George Hegel :Tutku olmadan büyük başarı da olmaz.
George Herbert :Alabalık tutmak için, sineği feda etmelidir.
George Herbert :Bana bir yalancı göster, sana bir hırsız göstereyim.
George Herbert :Denizi öv ama kıyıda dur.
George Herbert :Gece, öğütlerin anasıdır.
George Herbert: Gözlerin konuştuğu dil her yerde aynıdır.
George Herbert:Komşunu sev ama aradaki bahçe duvarını asla kaldırma.
George Jean Nuther :Hiç kimse yumrukları sıkılıyken net düşünemez.
George Macdonald : Cesaretin en büyük düşmanı korkunun kendisidir,korkulan şey değil;içindeki korkuyu yenmeyi başarabilen insan en büyük kahramandır.
George Macdonald: Güvenilmek sevilmekden iyidir.
George Meredith :Bir insanda, kendini yüksek görme, hırs ve şehvet varsa, bunlar, konuşurken soğan yemiş gibi kokar.
George Sand : Aşk,bir kez ayaklar altında çiğnendikten sonra bir daha doğrulamayacak kadar nazik bir çiçektir.
George Sand :Damla damla verilen su, susuzluğu büsbütün artırır.
George Sand :Öyle anılar vardır ki, anlatılırken güzelliği gider.
George Sand :Öyle yaralar vardır ki, deşmemek lazımdır.
George Sand :Sevilmeyen bir insan her yerde ve her şeyde yalnızdır.
George Sand :Tutku, insanın kendine güvenmesinden doğar.
George Sand: Aşk, sürekli bir mutluluktur.
George Sand: Dehayı anlayacak olan ancak dehadır.
George Sand: Halk, şımarık, nankör ve zalim bir efendidir.
George Washington: İyi insanlarla arkadaş olunuz. Kötü kimse ile arkadaşlık etmektense, yalnız olmak evladır.
Georges Courteline: Eğer karım bir gün dul kalacaksa, bunun ben hayattayken olmasını tercih ederim.
Georges Duhamel:Adalet nerede hesap sorarsa, merhamet orada haklarını kaybeder.
Geraldy: Erkeğin yaradılışında sevmek yoktu. Ona aşkı öğreten kadındır
Gerhart Hauptmann:Durgun sular derin olur.
Gerhart Hauptmann:Ruhu öldürmek, cismi öldürmekten daha büyük bir cinayettir.
Ginny Lenz : Düşünürsünüz düşünürsünüz-Boşa gider-Düşünmediğinizi düşündüğünüz zaman-Fikir parlayıverir.
Giovanni Verga :Dünya böyledir işte, herkes kendi değirmenine su çekmeye bakar.
Giovanni Verga :Dünya dediğin araba gibi bir şey, kimi gelir, kimi gider.
Giovio: Zamanında bir adım atmayan tembel,sonradan yüz adım atmak zorunda kalır......
Goethe : Her şiir dünya üzerine kondurulmuş bir öpücüktür
Goethe : Açlık, en akıllı balıkları bile oltaya getirir.
Goethe : Adettir; babanın topladığını oğlu saçar.
Goethe : Amacını genellikle gözünün önünde bulundur,tek tek şeylerde ise duruma uy.
Goethe : Asla aldatılmayız,kendi kendimizi aldatırız.....
Goethe : Aşk, imkansız birçok şeyi mümkün kılar.
Goethe : Atalarindan sana kalani haketmeye bak! Yoksa senin olmazlar.
Goethe : Az şey bilirsek bir şeyin doğruluğuna emin olabiliriz, bilgi artinca kuşkuda artar.
Goethe : Başkalarının mutluluğundan kendine pay çıkaran insan, en mutlu insandır.
Goethe : Bilim ve sanat bütün dünyanın malıdır, milletlerin sınırlarını tanımaz.
Goethe : Bir dakikalık zevk insana binlerce dakikanın işkencesini unutturabilir.
Goethe : Bir halkın acıları, iniltileri ortasında keyif sürmek krallık değil, zindan bekçiliği etmektir.
Goethe : Büyük tehlike, yarı aptallarla yarı akıllıların arasında yatar.
Goethe : Çağımızın ahlaksızlığından neden şikayet ediyorsunuz ki ?Siz ahlaklı olun itibarınız yükselsin.
Goethe : Çiçeğin dikeni var diye üzüleceğimize, dikenin çiçeği var diye sevinelim.
Goethe : Dilsiz gibi oturup kaldım ve ısırdım yanan dudağımı.
Goethe : Duygu ve akıl yan yana geldiğinde her zaman duygu kazanır.
Goethe : Dünya güzeldir, ama bir şairin gözüyle daha da güzel olur.
Goethe : En büyük kötülük, zorluklara karşı koyamamak zafiyetinden gelir.
Goethe : En büyük zorluklar, onları aramadığımız yerlerden çıkar.
Goethe : En mutlu sözcük bile gülünç duruma düşer .Onu dinleyen kulak çarpıksa eğer.
Goethe : En önemli şeyler, asla en önemsizlerin insafına bırakılmamalı.
Goethe : En tehlike insanlar yarı deliler ve yarım akıllılardır.
Goethe : En yüksek mutluluğa erenler bile, başka arzular peşinde deli gibi koşarlar
Goethe : Etkili olamıyorsun, her şey ruhsuz kalıyor,Kendini üzme!Bataklığa düşen bir taş Halkalar oluşturmaz
Goethe : Fazla sadaka dilencileri artırır
Goethe : Gönlümüz bize daima aklımızdan daha yakındır.
Goethe : Görev, içinde bulunduğumuz zamanın bizden istediği şeydir.
Goethe : Güzellik, her yerde hoş karşılanan bir misafirdir.
Goethe : Hakikat insana aittir, yanılgı ise zamana.
Goethe : Hiç kimse kaderini değiştiremez ve kaderinden kaçamaz.
Goethe : Hiç kimse, affettiği zaman olduğu kadar yükselemez.
Goethe : Hiçbir insan,kollarında bir çocuk tutan anne kadar çekici ve birkaç çocuk arasındaki bir anne kadar saygıya layık değildir.
Goethe : Hür olmadıkları halde kendisini hür sayanlar kadar köle yoktur.
Goethe : İnsan ancak anladığı şeyleri duyar.
Goethe : İnsan dünyanın sorunlarını çözmek için değil ama sorunun nerede olduğunu aramak ve sonunda da kavranabilir alanın sınırında durabilmek için doğmuştur.
Goethe : İnsanın bilgisi artınca huzursuzluğu da artar.
Goethe : İnsanın, yalnız gerçeğin ne olduğunu bilmesi yeterli değildir;doğruyu istemesi ve yapması da gereklidir
Goethe : İnsanlar birbirleri içindir ; birbirlerine aittir.
Goethe : İnsanlar önce para kazanmak için sağlıklarını,sonra da sağlıklarını kazanmak için paralarını verirler.
Goethe : Kalp neyle doluysa, dudaklardan o dökülür.
Goethe : Kendi acımız,bize başkalarınınkini bölüşmeyi öğretir.
Goethe : Kendi kendimize egemen olmayı öğreten yönetim, en iyi yönetimdir.
Goethe : Kendi kendimizi idare etmeyi öğreten yönetim en iyi yönetimdir.
Goethe : Kıskançlığımızı ancak sevgi ile yenebiliriz.
Goethe : Kimse bizi aldatamaz..Ancak biz kendi kendimizi aldatırız.
Goethe : Kişi bir şeye kendini tamamen adadığında, Tanrı da harekete geçer.
Goethe : Konuşmak ihtiyaç olabilir ama susmak sanattır.
Goethe : Mal kaybeden bir şey kaybetmiştir.Onurunu kaybeden çok şey kaybetmiştir. Cesaretini kaybeden her şeyini kaybetmiştir.
Goethe : Nankörlük, zayıf insanların işidir,kudretli insanlar içinde asla nankör olana rastlamadım.
Goethe : Okumayı öğrenmek sanatların en gücüdür. Hayatımın 80 yılını bu işe verdim. Yine de kendimden memnun olduğumu söyleyemem.
Goethe : Sanat ne kadar uzun tanrım, hayat ne kadar kısa.!
Goethe : Sevilenin kusurlarını hoş görmeyen sevmiyor demektir
Goethe : Şarap arzu eden, olgun üzümleri sıkmalıdır.
Goethe : Uç bin yıllık geçmisin hesabini yapamayan insan gunubirlik yaşayan insandir..
Goethe : Uşağım dahi olsa, hatalarımı düzelten efendim olur.
Goethe : Ya örs olacaksın, ya çekiç
Goethe : Yardıma çağırdığım şey acılardır.Çünkü onlar dosttur ve iyi öğütler verirler.
Goethe : Yasadıgımız her an kendi hakkını ister.
Goethe : Yeterince dikkatli olup da dostlarımızın yalnızca bize uyan yanlarıyla ilgilensek ve geri kalan yanlarıyla uğraşmasak dostluklar daha dayanıklı ve daha sürekli olurdu.
Goethe :Talihsizlik zaman zaman insana musallat olan bir sabırsızlıktır.
Goethe: Akılsızlar, hırsızların en zararlılarıdırlar.Zamanımızı, neşemizi ve mutluluğumuzu çalarlar.
Goethe: Başkalarını onurlandırdığımızda Kendimizi soysuzlaştırmak zorundayız.
Goethe: İnsanın en iyi yardımı kendi kendisine yaptığı yardımdır.
Gogol : Memurlar hiç başaramazlar. Çünkü onlar kağıtlar, belgeler, dilekçeler arasında sıkışıp kalmışlar ve dünyanın gerçeklerini unutmuşlardır.
Goldoni :Kurtla yaşayan, ulumasını öğrenir
Goldsmith :Kadınlarla müziğin yaşı yoktur.
Gomes: Toplumların en büyük derdi adaletsizliktir
Goncourt: Kendimden bir insan yaratmak istiyorum, başarabilirsem çok mutlu olacağım
Gorbachov: Hayat geç kalanları hiç affetmez....
Gorgias : 1.Hiçbir şey yoktur, 2-Olsaydı da bilemezdil, 3-Bilseydik de başkalarına iletemezdik.
Gorki : Bilim aklın şiiridir; şiir de yüreğin bilimidir.
Graham Grene: Bir oyuncu için başarı gecikmiş başarısızlık demektir.
Grantland Rice: O yüce not verici, sıra sana geldiğinde kazanıp kazanmadığına değil,
Nasıl oynadığına not verecektir
Greville : En iyi hükümdarlar, sokaktaki adam gibi düşünenlerdir.
Greville: İnsanı kendisi kadar kimse kandıramaz.
Grillparzer:Fırsat, nazlı, cilveli bir kadın gibidir. Bir kez kapıyı kapalı bulursa, bir daha gelmez.
Grillpazer :Zaferin büyüklüğü, mücadelenin zorluğu ile ölçülür.
Gürbüz Azak :Durmak, devrilmenin bir öncesidir.
H. Jackson Brown :En sıradan iş bile büyük başarılar getirme potansiyeline sahiptir.
H. Jackson Brown :Yeni şeyler denemediğiniz sürece yeni şeyler öğrenemezsiniz.
H. Thoreau :Zevkleri en ucuz olan, en zengin kimsedir.
H.Heine :Aşk, yepyeni kalabilen eski bir masaldır.
H.Pirenne : İnsanlar,çok duvar,az köprü yapıyorlar.
H.Ward Beecher: Her yardım, cennete doğru bir basamaktır.
Hacı Baktaş Veli : İnsan olgunluğa erişinceye kadar ,üç aşamadan geçer:Birinci aşamada,tüm var olanları Tanrı’dan bilir,ikinci aşamada tüm var olanların Tanrı’nın bir görünüşü olduğunu görür;üçüncü aşamada ise Tanrı’yla bir olur.Tanrı’yla bir olmak varlıktan kurtulupyeniden varlığa dönmektir.Bunu başaran insan olgun insandır.
Hacı Bektaş Veli :Her kişinin iki resülü vardır. Biri zahir, diğeri batın. Zahir dildir, Batın gönüldür. Dil Muhammed’e, gönül Cebrail’e benzer.
Haci Bektasi Veli : Okunacak en büyük kitap insandır..
Haeckel : Aklın ve ilmin üç büyük düşmanı vardır: Kötülük, bilgisizlik ve tembellik.
Hafız Şirazi :Madem ki kaptanın Nuh’tur, tufandan gam yeme.
Benjamin Franklin:Kimse karıncalardan iyi vaaz veremez. Karıncalar bir şey söylemezler de ondan.
Halil Cibran : Allah düşündü: ilk düşüncesi melekti. Allah konuştu: ilk konuşması insandı.
Halil Cibran : Arzu hayatın yarısıdır. Kayıtsızlıksa ölümün.
Halil Cibran : Aşk ve şüphe bir arada bulunmaz.
Halil Cibran : Aşk, aşık ile maşuk arasında bir maskedir.
Halil Cibran : Bana susmayı ver, gecenin hücumlarına meydan okuyayım.
Halil Cibran : Beşeri kanunları yalnızca iki kişi çiğner: deli ve dahi.
Halil Cibran : Bir tür kavuşmadır hatırlayış, unutuş bir özgürlük
Halil Cibran : Biri sana kötülük ederse unut, ama sen birine kötülük edersen hiç unutma.
Halil Cibran : Çok konuştukça, düşünce ölür.
Halil Cibran : Gerçekten büyük insan odur ki, ne yönetir ne yönetilir.
Halil Cibran : Güzellik bütün bir hayatımız boyu aradığımız yitiğimizdir.
Halil Cibran : Hakikat iki kişiye muhtaçtır: biri onu dillendiren, diğeri onu anlayan.
Halil Cibran : Hakikat parçalanamaz
Halil Cibran : Hakikate kulak veren, hakikati dillendirenden daha basit değildir.
Halil Cibran : Her tohumda bir tutku gizlidir.
Halil Cibran : İki kadın konuştuğunda hiç bir şey söylemezler. Bir kadın konuştuğunda bütün bir hayatı açıklar
Halil Cibran : İlham daima mırıldanır, asla açıklamaz.
Halil Cibran : İnci, kum tanesinin etrafına ızdırabın ördüğü mabeddir.
Halil Cibran : İnsanın değeri ulaşmak istediğiyle ölçülür, ulaştığıyla değil.
Halil Cibran : İnsanın hayali ile elde edişi arasında yalnızca tutkusunun aşabileceği bir mesafe bulunur.
Halil Cibran : İnsanlık ezel ve ebed denizine dökülen ışıktan bir ırmak.
Halil Cibran : Kıskancın suskunluğu çok gürültülüdür.
Halil Cibran : Sen duyduklarına inanıyorsun. Söylenmeyene inan, çünkü insanın sessizliği, sözcüklerinden daha yakındır gerçeğe.
Halil Cibran : Suskunluğu gevezeden ,hoşgörüyü hoşgörüsüzden ,kibarlığı kabadan öğrendim ;garibtirki ,öğretmenlerime karşı hala nankörüm.
Halil Cibran : Şiir çokça sevinç ve ızdırap ve hayrettir, biraz da söz.
Halil Cibran :Dünya kuruldu kurulalı bilinir: Aşk, derinliğinin farkına, ancak ayrılık saati gelip çattığında varır.
Hallacı Mansur :Allahım! İnsanlar seni verdiğin nimetler yüzünden severler; bense seni verdiğin belalar yüzünden severim.
Hallacı Mansur :Nokta, tüm çizgilerin esasıdır.
Hamilton: İnsanların akıllarını aldığınızda geriye hiç bir şey kalmaz
Hannah Arendt: İnsanlar cezalandıramadıklarını affedemezler.
Hare : Ansızın yükseliveren kişiler pek beğenilirler. Ama toprağa hızla basın bir kere, tozun, samanların, tüylerin yükseldiğini göreceksiniz.
Hariri : Fırsat, yaz bulutuna benzer.
Harriet Tumban: İki şeye hakkım olduğuna karar verdim: Özgürlük ve ölüm. Birine sahip olamazsam ötekini isterim çünkü hiç kimse beni canlı tutsak edemez.
Harry Carns:Akıllı bir insan kazandığı paranın birazını, aldığı öğüdünse birçoğunu bir yana koyar.
Hasan Taşçı :Her şair kendi sözcükleri ile gelir, şair kendi içinde doğru yeri arayan insandır.
Hasan-ı Basri :Mümin günah işlemesydi, göklerin gizliliklerinde seyrederdi. Fakat Allah Teâlâ günahı sebebiyle onu bundan alıkoydu.
Hasan-ı Basri :Zenginlik, dünya köleliğinden âzâd olmaktır.
Hasan-ı Basri: Güzel ahlak; cömertlik, bağışlayıcılık, sabır ve tahammüldür.
Hatayi Şah İsmail:Akan sulardan ibret al, yüzünü yerlere sürüyüp gider.
Hazret-i Ali :Bütün dünyayı verseler ve buna karşılık bir karıncanın ağzındaki daneyi almamı isteseler, bu zulmü yapmam.
Hazret-i Ali :Hiç kimsenin hatasını yüzüne vurmayınız. O hatayı işleyene hatasını,
başka birisini misal göstererek anlatınız.
Hazret-i Ali :Senden soruluncaya kadar susmak, susturuluncaya kadar konuşmaktan daha iyidir.
Hazret-i Ali :Süse ve ziynete heves eden erkekler, vakıa erkektir ama mert değillerdir.
Hazret-i Ali: Her derde bir deva bulunur. Lakin ahlaksızlık illetini iyi edecek bir ilaç yoktur
Hazreti Ebubekir :Silah korkakta, yönetim akılsızda olursa işler bozulur.
Hazzalit : Nükte, konuşmanın yemeği değil, tuzudur.
Hazzalit : Sessizlik de bir çeşit konuşma sanatıdır.
Hebbel :Yaş artmakla budalalık eksilmez.
Hebbel: Damlanın içinde hayat var fakat dalganın içinde ölüm.
Hegel : Akla uygun olan gerçektir,gerçek olan akla uygundur.
Hegel : Güzellik mutlak ruhun nesnede yansımasıdır.
Hegel : Mücadele,büyüyüp gelişmenin yasasıdır.
Hegel : Sokrat,bir insanlık kahramanı,felsefesini yazmayan ama yaşayan bir gerçek filozoftur.
Hegel: Gazete, entelektüellerin sabah duasıdır.
Heinrich Heine : Işık gökgürültüsünden,düşünce de eylemden önce gelir.
Heinrich Heine :Yaşamak, insanı delirtecek kadar tatlı bir şeydir.
Heinrich Heine:Yalana borçlu olduğumuz mutluluk, gerçek mutluluk değildir.
Hekimoğlu İsmail :Kitap insanı, insan dünyayı değiştirir.
Hekimoğlu İsmail: Bazı eşyalar insandan, bazı insanlar da eşyalardan kıymet alır.
Helen Keller :Uçmak dürtüsünü duyumsayan bir kişi, sürünmeye asla razı olamaz.
Helen Keller:Yüzünü güneşe çeviren insan, gölge görmez.
Hellen Keller: En iyi eğitimli kişi, yaşadığı hayatı en iyi anlayandır.
Henderson: Sıkıntılarımızın yarısı, cesaret gösterip doğruyu söylemememizden kaynaklanır.
Henrı Michaux:Güneş yoksa, buzda olgunlaşmasını bil.
Henri Michaux:Hayır, hayır, kazanmak değil. Yoksullaşman için yolculuğa çıkmak. işte budur sana lazım olan.
Henri Poincare : Bilim adamı olgulardan yasalara geçerek gerçeğe yaklaşır.
Henri Poincare : Bilimin konusu genel olandır.Geneli görmeye çalışan insan zihni artık ayrıntılarla uğraşmamaya başlar.Bunu günlük hayatında da uygular.
Henri Poincare : İlimle ahlakın alanları ayrılmalı ve ilim zevklere,eğlencelere alet edilmemelidir.
Henry David Thoreau: Bir insanın islerini görmesine engel olacak bir derdi varsa, hatta karnı bile agrıyorsa, bunun için dünyaya yeni bir düzen verilmesi gerektigine inanır.
Henry Fielding :Bir mahkeme huzurunda beraat eden bir suçlu ile,kendi kalbinde ve diğerlerinin nazarında beraat eden bir suçlu arasında çok büyük fark vardır
Henry Fielding :Hayatta en büyük olaylar bir sürü iyi düzenlenen küçük tesadüflerden doğar.
Henry Fielding :İftira, kılıçtan daha zalim bir silahtır, çünkü iftiranın açtığı yaralar hiçbir zaman kapanmaz.
Henry Fielding :İnsan dilini, dişlerinin içinde korumalı.
Henry Fielding :Yorgunluk kadar sağlıklı ve belki de yorgunluk kadar etkili uyku ilacı hemen hemen yok gibidir.
Henry Fielding: Felsefenin büyük gayesi, insana ölmeyi öğretmektir.
Henry Fielding: Hiçbir nankörlük kalbimizi, yardım etmek için cürümler işlediğimiz
insanların nankörlüğü kadar yaralamaz.
Henry Fielding: İçki, ortadan aklın nöbetçiliğini kaldırır ve böylece, ayık iken gizleyecek kadar kurnaz olduğumuz alametleri göstermeye bizi mecbur eder. G. Csiky: İftira kötü köpek gibidir, kaçanın ardından ürür,pervasızca yüzüne baktın mı sesini keser.
Henry Fielding:Yorgunluk kadar sağlıklı ve belki de yorgunluk kadar etkili uyku ilacı hemen hemen yok gibidir.
Henry Ford: Başarısızlık, daha zekice başlama fırsatından başka bir şey değildir.
Henry Ford: Düşünmek yaptığımız en zor iştir; bu yüzden de pek az insan düşünmeye yeltenir.
Henry Ford: Eğer , gelecek hakkında düşünmezseniz, asla bir geleceğiniz olmaz
Henry Ford: Hata değil,çare bulun.....
Henry Ford: Hiçbir şey zor değildir, yeter ki onu ufak parçalara ayırmasını bilelim.
Henry Ford: Küçük parçalara ayırdığınız takdirde üstesinden gelemeyeceğiniz hiçbir iş yoktur.
Henry Ford: Yapabileceğinize de inansanız, yapamayacağınıza da inansanız haklı çıkarsınız.
Henry Frederic Amiel: İnsan tek basına hayal eder, tek basına acı çeker, tek başına ölür.
Henry Ornold: Bilge olan kendisine sorar,Kaçık olan başkalarına...
Herakleitos : Bir mal nasıl altınla alınır ve tekrar altınla satılırsa,bunun gibi her şey ateş haline gelir ve ateş de her şey olur.
Herakleitos : Deniz en artık ve berbat su,balıklar için içilir ve kurtarıcı,insanlar için içilmez ve yok edici.
Herakleitos : Eşekler, samana sahip olmayı, altına sahip olmaktan çok severler.
Herakleitos : Evrenin ve varlığın ana maddesi(arkhe),kendisi de sürekli değişme içinde olan ateştir.
Herakleitos : Hayatımız gerçekbir hayat değildir;fakat ölmek ve yaşamak hem hayatımızda,hem ölümümüzde mevcuttur.
Herakleitos : Her şey zıtlardan meydana gelir.Böylelikle aynı şey iyi ve kötüdür;canlı ve ölüdür;uyanır ve uyur;hem genç hem ihtiyardır.
Herakleitos : Her şeye hükmeden tek bir yasa vardır:Logos.Logos,karşıtlar halinde sürekli gelişir ve karşıtlıkların arkasında “Bir-olan” vardır.”Bir-olan1 Tanrı’dır.
Herakleitos : Mutluluk, maddi sevinçlerden oluşsaydı, çayıra kavuşan öküzleri mutlu saymamız gerekirdi.
Herakleitos : Ne dinlemesini ne de konuşmasını bilmeyen kişilerin sağırdan farkları yoktur.Onlar işittikleri halde anlayışsızdırlar,bu nedenle de sağıra benzerler.Bakmak ve dinlemek gereklidir.İnsan evrenin sesine kulak vermeli,yalnız dinlemek yetmeyeceğinden,işittiğinide anlamalıdır.Ruhları ham yani anlayışsız olan insanlar için gözler ve kulaklar sadece kötütanıktır.
Herakleitos : Savaş,bütün şeylerin babasıdır,bütün şeylerin hakanıdır,birtakımlarının Tanrı(Heros) olduğunu bildirir,birtakımınınsa insan,birtakımlarını köle yapar,birtakımınıysa özgür.
Herakleitos : Ulus, kabusları için de, sınırları için olduğu gibi dövüşmelidir.
Heraklitos : Gölge ve ışık,kötülük ve iyilikbirbirinden ayrılmaz;onların doğası bir ve aynıdır.
Heraklitos : Her an bir şeyin ölümü ya da doğumu,evreni var eder ve güçlü kılar.
Heraklitos : Tanrı,gün ve gecedir,kış ve yazdır,savaş ve barıştır,vermlilik ve kıtlıktır.
Herbert George Wells: Gerçegi her zaman savun, anlayan olmasa bile vicdanına karsı hesap vermekten kurtulursun.
Herbert N. Gasson: Eger ben genç bir adama tek nasihat verecek olsaydım sunu söylerdim: Git, ömrün oldukça zorluklarla ve sorumluluklarla dolu bir hayat yasa. Çünkü bunlarsız bir hayat, tasımaya degmeyen bir yüktür.
Herbert Spencer :Bir ülkenin en iyi yönetim şekli cumhuriyet idaresiyle mümkündür. Ancak bunun ilk şartı ise iyi eleman yetiştirmektir.
Herbert: Dil sürçeceğine ayak sürçsün daha iyi.
Herbert: Yirmi yaşında yakışıklı, otuz yaşında güçlü, kırk yaşında zengin, elli yaşında akıllı olmayan insan hiçbir zaman yakışıklı, güçlü, zengin ve akıllı olamaz.
Hermann Hesse :Birisi mutluluğuyla ya da erdemiyle övünüyor,böbürleniyorsa, onda bunun ikisi de yok demektir.
Hermann Hesse:Başka nedenler bahane edilse de, hayatta yapılan şeylerden pek çoğu kadınlar için yapılır.
Hermann Hesse:Bir an uğruna kendini gözden çıkarabilmek, bir kadının gülümsemesi uğruna kendini feda edebilmek, işte budur mutluluk.
Hermann Hesse:Birine gönül kaptırmanın ne kolay, gerçekten sevmenin ise ne çetin ve güzel şey olduğunu herkes bilir ve yaşar bunu. Bütün gerçek değerler gibi sevgi de alınıp satılamaz. Alınıp satılabilen, zevk veren nesneler olabilir ama sevgi hayır.
Hermann Hesse:Dünyayı ve hayatı sevmek, kahır ve çileler içinde yaşarken bile bu sevgiden el çekmemek, her güneş ışınına şükran duygusuyla kapıları açmak, acılarda bile gülümsemeyi tümüyle unutmamak; gerçek her edebi yapıtın temelinde yatan bu öğreti asla eskimez ve bugün her zamankinden daha gerekli, her zamankinden daha çok el üstünde tutulmaya değerdir.
Hermann Hesse:Mutluluk özlemiyle dolup taşar insanın içi ama yine de insan ele geçireceği mutluluğa uzun süre katlanamaz.
Hermann Hesse:Sarhoşluğu bilmeden mantık neye yarar, ayıklık neye yarar! Hemen arkasında ölüm dikilmese şehvet neye yarar, karşıt cinsiyettekilerin birbirlerine karşı ölümcül düşmanlığı olmasa sevgi neye yarar!
Hermann Hesse:Yaşama anlamını kazandıran tek şey sevgidir. Bir başka deyişle ne kadar çok sevebilir ve kendimizi sevgi uğruna ne kadar çok gözden çıkarma gücünü gösterebilirsek, yaşamımız o kadar çok anlam kazanır.
Hermann Sudermann: Kalpte açılan yaraya merhem yoktur.
Herrick : Konuşacak zamanı bil; krallara öğüt vermek tehlikelerin en büyüğüdür
Hesiodos : Ceza ile suç, aynı anda birlikte doğarlar. Cezasını bekleyenler onu çekiyor demektir.
Hesiodos: Utanç yoksullarda, pervasızlık zenginlerde bulunur.
Heywood Braun: Bir insan taraf tutmaya başlar başlamaz, dünyada da o kadar az şeyi görmeye başlar.
Hint Atasözü :Baskasından üstün olmamız önemli degildir. Asıl önemli olan, dünkü halimizden üstün olmamızdır.
Hobbes : Boş vakit, felsefenin annesidir.
Hobbes : Devlet,insanın ana eğilimi bakımından bir tehlike olan “herkesin herkese karşı savaşması” durumuna bir son vermek için kurulmuştur.
Hobbes : Devlet,insanların bir araya gelerek oluşturdukları yapay bir varlıktır.İnsanlar kendi varlıklarını güven altına alabilmek için birbirlerine söz verrek uzlaşmışlar,devleti oluşturmuşlardır.
Hobbes : İnsan doğası gereği “bencil”dir.Her şeyde olduğu gibi ahlakta da egemen olan “çıkar”dır.Mutlak iyi,mutlak adalet,evrensel ahlak yasası uydurulmuş boş sözlerdir.
Hobbes :Zihnin tüm neşesi, tüm canlılık, insanın onunla kendini kıyaslayarak yüksek görebileceği bir kimsenin varlığına dayanır.
Holty : Aşk,kulübeyi altından bir saraya benzetir.
Homeros :Gençlikte, güzellikte akıl arama.
Hopi Kabilesi :Bir düsman çok, yüz dost azdır.
Hopi Kabilesi :Ölüler güç ve bilgilerini beraberinde götürmez, yasayanlara ilave eder.
Horace Mann : Talebelerine öğrenme arzusu aşılayamayan bir öğretmen soğuk demiri döven bir demirci gibidir.
Horatius:Dertlerimizi avutan akıl ve hikmettir; o engin denizlerin ötesindeki yerler değil.
Horeau :Haklıların mahkum edildiği bir ülkede, bütün doğruların yeri cezaevidir.
Horitus: Ne öğüt verirsen ver, yalnız kısa olsun.
Hörderlin: Gençliğimiz geçtikten sonradır ki onu sevmeye başlarız.
Huang Che: Planınız bir yıl içinse pirinç ekin, on yıl içinse ağaç dikin, yüz yıl için ise insanları eğitin.
Hume : Dış çevrenin var oluşu,nedensellikle kanıtlanabilir.Ancak nedensellik hiçbir zaman algılanamaz,sadece düşünülebilr.
Hume : Güneş,yarın doğacak mı,sorusuna hep önceki izlenimlerimizden yola çıkarak evet yanıtını veririz.Oysa şüphe duymamız gerekir.Bugün güneş doğdu diye yarın doğmasını gerektirmez.
Hume : İç ya da dış duyularımızla evvelce duymadığımız bir şeyi,düşünmemiz imkansızdır.
Hume : Nedensellik,alışma ve inanmaya bağlıdır.
Hume :Hiç bir şey insan hayal gücü kadar özgür değildir.
Husserl : Elmayı ağaçta , tezgahta, evde bir tabakta veya bir çocuğun elinde rengiyle,kokusuyla,biçimiyle,tadıyla birlikte algılarız.Elmayı renginden, kokusundan,tadından, biçiminden bağımsız olarak düşündüğümüzde , geriye elma kavramı, elma idea’sı yani özü kalır.
Huxley: Siz görmezden gelseniz de gerçekler varolmayı sürdürürler.
Hüseyin Rahmi Gürpınar :Müzik insanların evrensel dilidir.
Hüseyin Rahmi Gürpınar: Her ferdi, hatta her cemiyeti hoşlandığı yem ile avlarlar.
Hüseyni :Hakka giden yolu basmazlar.
Hz. Al i: Kalp kör olduktan sonra gözün görmesinde yarar yoktur.
Hz. Ali : Bir gerçeği savunurken, önce ona kendimiz inanmalıyız, sonra da başkalarını inandırmaya çamışmalıyız.
Hz. Ali : Birinin suçunu affedip bağışladıktan sonra pişman olma, cezalandırdığın zaman sevinme.
Hz. Ali : Çalışanlar, kötülük düşünmeye vakit bulamazlar. Çalışmayanlar ise kendilerini kötülükten kurtaramazlar.
Hz. Ali : Dünyada hiçbir şeye mihnet etme, hürriyetini ancak bu suretle koruyabilirsin.
Hz. Ali : Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
Hz. Ali : Gerçeği insanların ölçüleri ile değil, insanları geçeğin ölçüsü ile tanı.
Hz. Ali : Hakikatı insanların ölçüleriyle değil; insanları hakikatın ölçüleriyle tanı.
Hz. Ali : İki şeyin elden gitmeden değerini takdir etmek zordur; sağlık ve gençlik.
Hz. Ali : İstesem sırf fatiha suresinin tefsiriyle yetmiş beygiri yüklerim.
Hz. Ali : Kulun aklı rızkına dahildir.
Hz. Ali : Öldükten sonra yaşamak isterseniz, ölmez bir eser bırakınız.
Hz. Ali : Özü doğru olanın sözü de doğru olur.
Hz. Ali : Yüksekliği aradım, onu alçakgönüllülükte buldum.
Hz. Ali : Zengin, bilgisi çok olan insandır.
Hz. Ali : Zorluklara tahakküm eden kolaylıklara ulaşır.
Hz. Ali :Haksızlık önünde eğilmeyiniz, Çünkü hakkınızla beraber şerefinizide kaybedersiniz.
Hz. Ali : Asıl yetimler anadan babadan değil ilim ve ahlaktan yoksun olanlardır.
Hz. Ebubekir: Küfrün duvarını kendi taşıyla yık
Hz. Muaviye :Ey insan, zaman sensin, sen iyi olursan zaman da iyidir, eğer sen kötü isen zaman da kötüdür.
Hz. Ömer :Bir iş bir kere geri kalırsa, bir daha ilerleyemez.
Hz. Ömer :İnandığınız gibi yaşayamazsanız,yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız.
Hz. Ömer: Çok gülenin heybeti azalır.
İ. Habip Sevük: Gerçekler bize değil, biz onlara uymalıyız.
İ.Bergman :Yaşlanmak bir dağa tırmanmak gibidir. Çıktıkça yorgunluğunuz artar, nefesiniz daralır ama görüş açınız genişler.
İbn-i Sina :Ben erdemden başka zenginlik tanımıyorum
İbrahim Olcaytu: Alınteriyle ıslanan toprak kurumaz.
İbsen :Günahsız olan, korkusuz yaşar.
İbsen:En kısa yol, sarp yollardır.
İchak Adizes: Sadece kar için yönetmek, skor tablosuna bakarak tenis oynamaya benzer.
İlhan Berk :Birdenbiredir şiir. Birdenbire çıkan bir deniz, bir ağaç, bir yüz, bir sokak.
İmam Gazali:Dilediğin gibi yaşa, şüphesiz birgün öleceksin. Dilediğini sev, kuşkusuz sen bir gün ondan ayrılacaksın..belki ölümle... dilediğni yap, kuşkusuz sen bir gün yaptığından yargılanacaksın....
İmamı Azam :Bilmediklerimi ayağımın altına alsaydım, başım göğe değerdi.
İmam-ı Şafi :İnsanları sevk-ü idare etmek hayvanları idare etmekten daha zordur.
İngeborg Bachmann:Onca sınırsız ve sevilen ülke, bizimdi artık / Sığıyordu senin istiridye kabuğu ellerine.
İngersoll :Kral olup paramı dilenci gibi harcamaktansa,dilenci olup paramı kral
gibi harcamayı yeğlerim
İshak Tarık: Ölüm ,insanı bir kere ;korku insanı bin kere öldürür.
İsmail Hakkı Bıçakçızade :Genç, muhitin, hevesin, zevkin pervanesidir.
İsmet Alıcı :Şiir, ağacın topraktan aldığı suyu dallarına, yapraklarına, meyvelerine pompalamasıdır.
İspanya :Örümcek ağını sarkıtırsa, yağmur gelecektir.
J. Amyot: Adaletin hakim olduğu yerde, silahın yeri yoktur.
J. Bergman: Yaslanmak bir daga tırmanmak gibidir. Çıktıkça yorgunlugunuz artar, nefesiniz daralır ama görüs açınız genisler.
J. Brannon: Baskasının izinde yürüyen, iz bırakamaz.
J. Dewey :Doğru,deneyde karşılaştığımız problemleri çözmede bir araçtır.Eğerbilgi,insanın problemini çözmesinde iş görüyorsa doğru,işe yaramıyorsa yanlıştır.
J. F. Kennedy : Zamanı, üstünde uyuklayacak bir koltuk gibi değil, bir araç olarak kullanmalıyız.
J. F. Kennedy:Düşmanlarınızı bağışlayın, ama isimlerini asla unutmayın.
J. Gustav White: Ufak tefek sıkıntılar sineklere benzer, biraz hareket onları dagıtır.
J. Haris:Kötümser yalnız tüneli görür, iyimser tünelin sonundaki ışığı görür, gerçekçi tünelle birlikte ışığı ve de gelecek treni görür.
J. J.Roussea u: Üzüntüler yalnızlıkta fazla büyür, bir sinek bir canavar olur.
J. J.Rousseau : Aşk gibi kin de insanı aptallaştırır. J. Swift Kitaplıklar, beynin çocuklarıdır
J. J.Rousseau : Aşk mutluluğunu evlendirdikten sonra da sürdürebilseydik, dünya cennet olurdu. Duygulu gönüller sevginin her türlüsü için duygulu değil mi?
J. J.Rousseau : Devlet,hayatı üyelerinin birliğine dayanan tüzel bir kişiliktir.Bütün vatandaşların çok yönlü ve çok amaçlı müessesesi olan devlet,insanlığa hizmet etmek borcundadır.Çünkü varlık sebebi budur.
J. J.Rousseau : Doğa sustuğu zaman insan konuşur.
J. J.Rousseau : Dost, onunla birlikteyken gerçekten olduğun gibi görünebileceğin, ruhunun tüm gizliliklerini ona anlatabileceğin biridir. Onunla birlikteyken kendini korumana gerek yoktur.
J. J.Rousseau : Hiçbir şeye ihtiyacı olmayan insanlara nasıl boyunduruk vurulabilir?
J. J.Rousseau : İnsanların yaşam çok kısa dediklerini ve onu kısaltmak için ellerinden geleni yaptıklarını görüyorum
J. J.Rousseau : Parlak zeka, insanı bütün nimetlere kavuşturmaz.
J. J.Rousseau : Yanlış sonsuz şekillere girebilir, doğru ise yalnız bir türlü olabilir.
J. Jenkins :Silginiz kaleminizden önce bitiyorsa yanlışınız çok demektir.
J. Jenkins :Yanılgı insanlar içindir; ancak silginiz kaleminizden önce bitiyorsa, fazlaca yanlıs yapıyorsunuz demektir.
J. Keith Moorhead: Hiç kimse basarı merdivenine elleri cebinde tırmanmamıstır.
J. Kennedy :Düşmanlarınızı affedin bu bir büyüklüktür. Ama onları unutmak büyük bir aptallıktır.
J. M. Powe:Rüyaları gerçekleştirmenin en kestirme yolu, uyanmaktır.
J. R. Lowell: Bir tecrübe dikeni, bir yığın ikazdan daha değerlidir.
J. Willard Marriot: İyi agaç kolay yetismez; rüzgar ne denli güçlü eserse, agaç da o denli saglam olur."
J.Dewey : İnsanın bilgi edinme eylemi,bir sorunla karşolaştığı anda başlar.Örneğin ormanda kaybolan bir kişi,yolunu bulmak için yoğun bir biçimde düşünmeye başlar.Güneşin ve arazinin durumu,şimdiye kadar yürüdüğü yön gibi verileri hesaba katarak bir çözüm,bir bilgi üretir.Eğer ürettiği çözüm ormandan kurtulmasını sağlıyorsa bilgi doğru,sağlamıyorsa yanlıştır.
J.F.Kennedy : Eğer hür bir toplum sayıca daha çok olan fakirlere yardım edemezse, sayıca az olan zenginleri de kurtaramaz.
J.J. Rousseau : En çok yaşamış insan, en çok yıl saymış olan değil, fakat hayatı en çok hissetmiş olandır.
J.J. Rousseau : Herşeyden önce iyi olalım, ondan sonra mutlu oluruz.
J.J. Rousseau : Ulusların çoğu çocuklara benzerler. Büyüdükçe huylarını değiştiremez olursunuz.
J.J. Rousseau : Yaşamak solumak değil , çalışmaktır.
J.J. Rousseau :• İnsan ; düşünmek , sevmek , inanmak için dünyaya gelmiştir.
J.J.Rousseau : Birlikte ağlamaktaki tatlılık kadar hiçbir şey kalpleri birbirine bağlamaz.
J.J.Rousseau : Sıradan bir kadın nazarında,her erkek daima erkektir;ama kalbinde sevgi olan bir kadın için,aşığından başka erkek yoktur.
J.J.Rousseau : Tabiat hiçbir zaman biz aldatmaz,birbirini aldatan daima insandır
J.J.Rousseau : Zor is, zamaninda yapmamiz gereken fakat yapmadigimiz kolay islerin birikmesiyle meydana gelir.
J.J.Rousseau :İnsan bilmediği şeyi sormak için bile, birçok şey öğrenmiş olmalıdır.
J.J.Rousseau: Kendini daima iyi idare eden bir millet, idare edilmeye ihtiyaç göstermez.
J.Jack Rousseau :Zaman, birçok örtüleri kaldırabilir.
J.K.Moorhead :Hiç kimse, başarı merdivenine elleri cebinde tırmanmamıştır.
J.R.Cowell :Ancak aptallar ve ölüler düşüncelerini hiç değiştirmezler
J.Roland : Düşüncelerle karşılaşınca, zayıflar korkar, aptallar karşı gelir, akıllılar karar verir.
Jacgues Delille: Ana ve babamızı kader, arkadaşımızı kendimiz seçeriz.
Jack Ensign Addington : Bir ağacın amacı dimdik kalabilmektir,ama rüzgara göre eğilebilmesi de gerekir.Esnek olmayan bir amaç,ne kadar ulaşılabilir olsa da süreç içinde bize zarar verebilir.
Jack Ensign Addington : Dengeli insan hayatla birlikte akar,hayata direnmez,hayattan korkmaz,hayatla uyuşmazlığı yoktur.
Jack Ensign Addington : Dengenizi yitirirseniz,her şans rüzgarı siziyumruklar;beklenmeyen şeyler hayatınıza renk ve lezzet katacağına sizi telaşa boğar.
Jack Ensign Addington : Dünya ve içerdiği her şey,düşüncenin ürünüdür.İster hoşlanalım,ister hoşlanmayalım yaşadığımız dünya zihinsel bir dünyadır.Kullandığımız otomobil,yaşadığımız ev,oturduğumuz sandalye,önceleri bir düşünceden ibaretti.Hepsi önce düşüncede oluşturuldu ve ve düşüncenin yaratıcı sürecinin ürünü olarak gerçekleşti.
Jack Ensign Addington : Düş kurmaktan korkmayın.Hayat düşlerden yaratılır;ancak düşlerinizin gerçekleşeceğine gönülden inanın ve onları gözünüzde çoktan gerçekleşmiş gibi canlandırın.
Jack Ensign Addington : Ekilen her zihinsel tohumun bir gün meyve vermesi, hayatın yasalarından biridir.
Jack Ensign Addington : Evren sınır koymaz,biz inançlarımızla sınırlarız kendimizi.
Jack Ensign Addington : Evrenin kendine ait bir düzeni ve yasaları vardır.Hayatın her alanı yasalarla yönetilir.Hiç bir şey çevreye veya şansa bağlı değildir.
Jack Ensign Addington : İnsanlar,gereksiz sınırlamaları kabul ederek kendilerini hipnotize ederler.
Jack Ensign Addington : Kişi kendisiyle ilgili inandığı,hayal ettiği,güvenle beklediği şeyleri mutlaka yaşayacaktır.
Jack Ensign Addington : Kişinin bilinçli olarak düşündüğü her şey bilinç altını etkiler ve bu düşünce ,içerdiği arzu ve güce göre gerçekleşir.
Jack Ensign Addington : Korkunun bulaşıcı olduğu doğru,ama cesaret için de aynı şey geçerli.
Jack Ensign Addington : Sadece beceriksizler ve başarısızlık bilincine sahip olanlar başarılarını sigorta etmek için başkalarından bir şeyler almaları gerektiğine inanırlar.
Jack Ensign Addington : Sahip olduğumuzu akıllıca kullanmak,onu artırmak için yatırımlar yapmak bir erdemdir,cimrilik değil.
Jackson Brown : "Keske" kelimesi yerine "bir dahaki sefere" demeyi dene.
Jackson Brown : Asla birilerinin umudunu kırma. Belki de sahip oldukları tek sey odur.
Jackson Brown : Bir domuza ve bir çocuga istedikleri her seyi verirseniz sonuçta çok iyi bir domuzunuz ve çok kötü bir çocugunuz olacaktır.
Jackson Brown : Bol bol tebessüm et, gülümse. Hem maliyeti sıfırdır, hem de degerine paha biçilmez.
Jackson Brown : Her seye homurdanmaya alısmıs bir kimse, fırsat kapıyı çalınca bile gürültüden yakınır.
Jackson Brown : Her zorluga seni olgunlastıran bir test olarak bakacaksın. Her zorlukta dersler ve olanaklar bulacaksın.
Jackson Brown : İnsanlara iyi davranmanın hiçbir maliyeti yoktur.
Jackson Brown : İyi kalpli olmak mükemmel olmaktan daha önemlidir.
Jackson Brown : Kendimi neselendirmek istedigim zaman en iyi yol baska birini neselendirmeye çalısmaktır.
Jackson Brown : Yaslan, ama paslanma!
Jacobsen : Çaresiz kaldığım zamanlarda gider, bir taş ustası bulur, onu seyrederim. Adam belki yüz kere vurur taşa. Ama değil kırmak, küçücük bir çatlak bile oluşturamaz. Sonra birden, yüz birinci vuruşta taş ikiye ayrılıverir. işte o zaman anlarım ki; taşı ikiye bölen o son vuruş değil, ondan öncekilerdir.
Jacobsen: Kışın sıcakta oturmak isteyenler, yazın terlemek zorundadır.
Jacques Deval: Alınyazısından kaçıp kurtulmak isteyen, ona daha uzun bir iple bağlanmış demektir.
Jacques Prevert :Adamın cenaze törenine niye gideyim ki? Onun benimkine gelmeyeceğine eminim.
Jacques Prévert :Gerçek özgür degilse, özgürlük de gerçek degildir.
James A. Worsham :Küçük bir fikrin arkasındaki aktivite, bir dahinin uygulanmayan planından daha üretkendir.
James A.Garfield :Çizgiler, yüreklerimizde değil, yalnız alınlarımızda belirir. Çünkü insanın ruhu hiçbir zaman yaşlanmaz.
James F.Clarke : Bir siyasetçi gelecek seçimi, bir devlet adamı gelecek kuşağı düşünür.
James Howel : Dünyayı yönetenler kalem, mürekkep ve kağıttır.
James Howel :Bir metre iş yapmayı bir kilometre söz vermeye değiştirmem.
James Howel: Dünyayı idare edenler, dirilerden çok ölülerdir.
Jane Austen: İnsanların çok iyi olmasını istemiyorum, çünkü bu, beni onları sevme sıkıntısından koruyor.
Jean Cocteau :Şansa inanmak gerek, yoksa sevmediklerimizin başarısını nasıl izah edebiliriz
Jean Giradoux :Toplumun yarası da, insanın yarasına benzer, çabucak unutuluverir.
Jean Moreau :Yaşınız sizi aşktan korumaz. Ama aşk bir dereceye kadar yaşlılıktan korur.
Jean Paul : Çocuklar, susmayı öğrenmek için okullara, yüksek sesle konuşmayı öğrenmek için de üniversitelere gidiyorlar.
Jean Paul Sartre : Gerçek sevgi yoktur.Her sevgide düşmanlık saklıdır.Birbiriyle çatışmak zorunda kalmamak için insan birbirine sarılır.
Jean Paul Sartre : Korkak kendi kendini korkak yapar,kahramansa kendi kendini kahraman.Korkak ya da kahraman olmak insanın elindedir.Nitekim,korkak her zaman korkaklıktan kurtulabilir,kahraman her zaman kahramanlıktan çıkabilir.
Jean Paul Sartre : Özgürlük insanın omzundaki bir yüktür.Çünkü özgürlük kendisiyle birliktesorumluluk,suç ve ceza getirmektedir.Buna rağmen özgürlük,yine de insan soyluluğunun biricik kaynağıdır.
Jean Paul Sartre : Yalnızca insanda varoluşözden önce gelir.İnsan önce vardır,sonra şöyle ya da böyle olur.Çünkü özünü kendi yaratır.
Jennifer Unlimited: Gerçeklere kapıyı kapattığımda, bir de bakarım pencereden girmişler.
Jeremy Bentham: Aşk hazzı, dostlukla duyu hazlarından yoğrulmuştur
Jesus Sirasch :Delinin yaşamı ölümden beterdir.
Jewel: Yaşamak için hayallere, gösterişe, baskıya yer yok, sadece özgürlüğe ve sevgiye ihtiyaç var.
Jim Rohn :Yeteri kadar nedeniniz varsa herşeyi yapabilirsiniz.
JJ. Paul Sartre:Şiir bir kaybeden kazanıyor oyunudur; ve gerçek şair kazanmak için hep kaybetmeyi seçer...
Joe E. Lewis: İnsan dünyaya bir defa gelir. Adam gibi yaşarsa bir defa gelmek yeterlidir.
Johann Wolfgang Von : Tüm inisiyatif ve yaratma eylemleriyle ilgili bir tek basit gerçek vardır - kişi kendini gerçekten adadığı anda, Kader de harekete geçmektedir
John Arbuthnot: Her siyasi parti, kendi yalanını yutarken ölür
John B.Buckstone: Zaman, tutsaklar için yaratılmıştır.
John Billings: Bir aptalı yanıldığına inandırmanın en iyi yolu, onu kendi bildiğine bırakmaktır.
John Colbins:Yaşamımızda işlediğimiz hataların çoğu, düşünmemiz gereken yerde hissetmekten, hissetmemiz gereken yerde düşünmekten ileri gelmektedir.
John Dryden :Aşk, aklın en soylu zaafıdır.
John Erskin :•Bir gencin hata yapmasını önlersen,onun kararlarını da kendi kendine vermesini önlemiş olursun.
John Florio: Gece, düşüncenin anasıdır.
John Fowles : Bir şeyi elde tutma ve bir şeyin tadını çıkarma arzuları birbirini karşılıklı olarak yok eder...
John Lyly :Ağzında bal olan arının ,kuyruğunda iğnesi olur
John Milton :Eğer güneşe akıllıca bakmazsak, karanlık içinde kalırız.
John Milton :Neşe, hayatın en büyük amacıdır.
John Morley : Siyasetle ve ticaretle ahlakı ayıranlar, üçünden de birşey anlamamışlar demektir
John Ray :Sakin bir denizde herkes kaptan kesilir.
John Ruskin: Şunu unutma ki, bu dünyada en güzel şeyler, en lüzumsuz şeylerdir. Örneğin, tavus kuşu ve zambak.
John Sherman: Geleceğin en iyi peygamberi geçmiştir.
John Webster : Adaletin kılıcı ile vuran kol, ne kadar zayıf olursa olsun, gene kuvvetlidir
John Wooden : Yapamayacağın şeylerin,yapabileceklerini engellemesine izin verme.
John Wooden: Sanki sonsuza dek yaşayacak gibi ilim öğrenin. Sanki yarın ölecekmiş gibi yaşayın
Jonathan Swift : Hiçbir akıllı adam, daha genç olmayı istememiştir.
Jonathan Edward : Dünyanın üstünde durduğu yegane destek insan zekasıdır.
Jonathan Swift : Dünyaya gerçek bir dahi geldiğinde onu şu işaretten tanıyabilirsiniz. Tüm ahmaklar ona karşı birleşmişlerdir.
Jonathan Swift : Hastalıkla ilgili çok fazla yazı okuyan insan günün birinde bir mürettip hatasından ölebilir.
Joseph Addison : Gerçek mutluluğun çekingen bir tabiatı vardır,debdebeyle, gürültüye düşmandır.
Joseph Do Maistre :Her memleketin hak ettiği bir hükümet vardır.
Joseph Joubert: Çocukların, nasihatten çok iyi örnege ihtiyaçları vardır.
Joseph Joubert: Kuvvetsiz adalet ve adaletsiz kuvvet iki büyük felakettir.
Joseph Miles :Yergi kirpiye benzemeli, her öfkeli dizeyle oklarını fırlatan.
Joseph Parker : Çamur atma; hedefini şaşırır, kirli ellerinle kalıverirsin.
Joseph Roux : Gençlikteki gözyaşlarında acı yoktur,yaşlılıktaki acılarda gözyaşı.
Joseph Roux :Kötülük kazanabilir ama üstün gelemez.
Jules Renard: Aşk bir kum saati gibidir; kalp dolarken beyin boşalır.
Jules Renard: Ölüm iyidir, bizi ölüm düşüncesinden kurtarır.
Julius Caesar :İnsanlar, inanmak istediklerine inanırlar.
Julius Ceasar :Zaferlerin babaları çoktur, mağlubiyetlerin ise hemen hiç yoktur.
Juvenal :Yaşlılık ölümden çok daha korkunçtur.
Juvenal :Zengin adamlarda sağduyuya pek rastlanmaz.
Juvenal: Herkes öğrenmek ister; kimsede karşılığını vermeye kalkışmaz.
Juvenal: Kimse bir birinden kötü olamaz.
Juvenal: Para arttıkça, para sevgisi de artar.
Juvenalis :Bilge, iyi şeylerde bile bir ölçü gözetir.
Juvenalis :Cebi delik yolcu, hırsızın yüzüne şarkı söyler.
Juvenalis :Yaşam :sonu, doğanın armağanlarından biridir.
K Gibbon: Konuşmak, öğrenmeye yol açar; ama dehanın okulu yalnızlıktır.
K. Atatürk: Basın hürriyeti, öteki hürriyetlerin emniyet subabıdır. Diktatör hükümetlerden başka hiçbir kuvvet onu kısamaz.
Kafka : Av köpekleri henüz avluda oynuyorlar; ama avlari daha simdiden ormanin içinde ne kadar hizli kosarlarsa kossunlar, ellerinden kaçamayacaklar.
Kafka : Aylaklık bütün kötülüklerin kaynağı, bütün erdemlerin tacıdır.
Kafka : Belirli bir noktadan sonra geri dönüş yoktur. Bu noktaya erişmek de gerekir.
Kafka : Bir noktadan sonra artık geri dönüş yoktur.
İşte varılması gereken yer o noktadır.
Kafka : Bu koca satranç oyununda yerim yok benim. İlgimi de çekmiyor. Ben bütün dikkatimi kraliçeye vermişim. Gözlerim yalnız onu görüyor. Şahın yerinde olmak için bütün ugraşmalarım.
Kafka : Duvar kendisine çakılmak üzere olan çivinin ucunu nasıl hissederse, o da şakağında öyle hissetti. Dolayısıyla hissetmedi.
Kafka : Gerçek düşmandan sonsuz bir cesaret akar içinize
Kafka : İnsanın belli başlı iki günahı vardır, öbürleri bunlardan çıkar: Sabırsızlık ve tembellik. Sabırsız oldukları için Cennet’ten kovuldular, tembelliklerinden geri dönemiyorlar. Ama belki de belli başlı sadece bir günahları var: sabırsızlık. Sabırsızlıklarından ötürü kovulmuşlardı, sabırsızlıklarından ötür geri dönemiyorlar.
Kafka : İnsanların tüm kusurları sabırsızlık, yaptıkları işte yönteme vaktinden önce son veriş ve sözde bir sorunu, sözde bir çit içine almaktır.
Kafka : İnsanlarla iç içe olmak, kendini gözlememeye götürür.
Kafka : Kafesin biri kuş aramaya çıkmiş!
Kafka : Kötü’nün elindeki en ayartıcı silah, savaşa çağrıdır. Kadınlarla yapılan savaşa benzer ki sonu yatakta biter
Kalevala (Fin destanı):Boş evden ölü çıkmaz.
Kanada Atasözü : Nisan yagmuru Mayıs çiçegi getirir.
Kant : Güçlü insan zayıf insanı yenebilir. Ama unutmamalıdır ki her zaman kendinden daha güçlü bir insan vardır.
Kant : Adalet dünyadan kalkarsa,insan hayatına değer verecek bir şey kalmaz.
Kant : Algı,örgütlenmiş duygu;kavram,örgütlenmiş algı;bilim,örgütlenmiş bilgi;bilgelik,örgütlenmiş hayattır.
Kant : Bazı kişilerin,eylemlerinde ahlak kurallarına uymalarının nedeni,çıkarlarını en iyi böyle davranmakla koruyabileceklerini düşünmeleridir.Bu kişiler,ahlak kurallarına uymadıkları takdirde çıkarlarına zarar gelmeyeceğini kestirirlerse,bu kurallara aykırı davranmaktan çekinmezler.Ancak insan olmanın değerini korumak amacıyla yapılan eylemler “iyi” olarak nitelendirilebilir.
Kant : Çocuklarınıza verebileceğiniz en büyük armağan akıldır, gerisini kendileri halleder.
Kant : Güzellik,çıkarsız olarak hoşa gidendir.
Kant : Hayatın çeşitli güçlüklerine karşı üç şey hediye edilmiştir; ümit, uyku ve gülmek.
Kant : İnsan eğitilmesi zorunlu olan tek yaratıktır.
Kant : Sokrat “aklın ideali”dir.
Kant : Yasalar karsısında insan, baskalarının hakkına tecavüz ettigi zaman suçludur. Etiksel olarak ise bunu aklından geçirdigi anda bile suçludur
Kant : Zaman, sessiz bir testeredir.
Kanuni Sultan Süleyman :Halk içinde muteber bir nesne yok, devlet gibi,olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi.
Kanuni Sultan Süleyman: Kılıcın yapamadığını adalet yapar.
Karacaoğlan : Ağlayanlar bir gün güler,gamlanma gönül gamlanma.
Karacaoğlan : Yiğit olan sırrını kimseye demez,kötü kalbindekini dile getirir.
Kardinal de Richelieu : Bir insanın içinde intikam almak arzusu varsa,onu iş başına getirmek, bir delinin eline bir kılıç vermekten farksızdır.
Karl Jaspers : Ahlaki eylemde bulunma olanağı,insana insan olabileceğini gösterir.Bu anlamda din de ahlakın bir aracıdır.
Karl Jaspers : Aslında,inançsızlıkta,inanmak isteyen ve buna kendini ikna etmeye çalışan bir baskı var.
Karl Jaspers : İnancı; akıl,bilim ve felsefeyle zorlamak mümkün değildir.
Karl Jaspers : İnanç ve akıl ayrı ayrı alanlardır.
Karl Jaspers : İnsan daima geleceğe doğru harekeket eder ve kararlarının sorumluluğunu üstlenir.
Karl Jaspers : Tanrı vardır,insan sonludur ve ancak Tanrı yönetiminde yaşayabilir.
Kasgarli Mahmud:Ağılda oğlak doğuna, derede otu biter.
Kaşgarlı Mahmut :Ahmak konuk, ev sahibini ağırlar.
Kaşgarlı Mahmut :Deşilmiş yara suda belli olur.
Kaşgarlı Mahmut: Aceleci sinek süte düşer.
Kaşgarlı Mahmut: Ateş dumansız, delikanlı günahsız olmaz.
Kaşgarlı Mahmut: Bir karga ile kış gelmez.
Kaşgarlı Mahmut: Deve yükü aş olsa, aça az görünür.
Katsuyoshi İshihara :Amacımızı belirlemek , istasyon gişesindeki görevliye bilet almadan önce nereye gideceğimizi söylemek gibidir . Eğer gideceğiniz yere karar vermediyseniz , bilet alamazsınız...
Kaufman: Dünyayı nasıl görmek istediğinize dair seçiminiz,gördüğünüz dünyayı yaratır
Kazancakis : Aranizda gunahı olmayan kişi atsın ilk taşı.
Kazancakis :Ateş olsaydım yakardım, oduncu olsaydım vururdum . Ama ben bir yüreğim, seviyorum.
Keats : Öyle kadınlar gördüm ki bir şiirle evlenmek için bir romandan vazgeçmeye hazırdırlar.
Keats: Güzellik doğruluk, doğruluk güzelliktir.
Keble : Senden iyilere yerini vermesini bil.
Kemal Sayar:Bir kelebeğin kanat çırpışının fırtınalar çıkardığı bir dünyada, tarihi kahramanların yaptığını sanmak ne büyük bir aptallık!
Kemal Tahir :En büyük kancıklık, kendimize verdiğimiz sözü tutmamaktır.
Kemal Tahir :Manalı, manasız kıskançlık olmasaydı, sevmekte hiç ıstırap bulunmazdı.
Kemal Tahir: Görmek bile nisbidir. Kaşınan yeri parmak, gözden iyi görür.
Kenan Rifai :Sayısız günahlarımızı affeden Allah’ın bir kulu olarak, neden bir suçu bağışlamayayım?
Kenya Atasözü : Bir yalan ne kadar hızlı olursa olsun, hakikat ona yetisip geçer.
Khiew : Geçmişteki acılarımıza gülümseyerek baktığımız anda büyümüşüz demektir.
Kızılderili Atasözü : Bana söylersen unutabilirim, gösterirsen hatırlayabilirim. Ama beni de katarsan, anlarım.
Kızılderili Atasözü : Birini yargılamak istediğin zaman, önce gökte üç ay değişene dek, Onun ayakkabılarıyla yürümelisin.
Kızılderili atasözü :Ruhunda gökkuşağı yoktur;eğer gözlerinde yaş yoksa.
Kızılderili atasözü :Son ağaç yıkılıp, son nehir kirletilip, son balık da tutulduktan sonra, paranın yenmediğini anlayacaksınız
Kızılderili Reisi Seattle:Herşey aynı nefesten alır: Hayvanlar, insanlar, ağaçlar... Hayvanlar olmazsa insanlar ne yapar? Tüm hayvanlar gitse insanların ruhu büyük bir yalnızlığa boğulur; insanlar yalnızlıktan ölür.
Kızılderili sözü :Hayat hem vermek hem almaktır.
King Dse :Eğer bir kimseyi kimse sevmiyorsa, bunun sebebini araştırmalıdır.
Eğer bir kimseyi herkes seviyorsa bunun sebebini de araştırmalıdır.
Kipling: Hayat, zafer ve felaketle tanışmak ve bu iki sahtekara da eşit davranmaktır.
Kisfaludy :İnsanda arzu ile birlikte saygı uyandırmayan kadın ne zavallıdır.
Konfüçyus : Bilgi insanı şüpheden, iyilik acı çekmekten, kararlı olmak korkudan kurtarır.
Konfüçyus : Dinsel erdem, insanlığı sevmekle olanaklıdır. Bu sevgi hissi, aileden toplumdan hükümete dek karşılıklı olarak uzamalıdır
Konfüçyus : Karanlığı lanetlemektense, bir mum yakın.
Konfüçyüs : Daima kendi yararını gözönünde tutmaya çalışan kimse pek çabuk düşman kazanır.
Konfüçyüs : İleri gitmek ile bir şeye erişememek aynıdır.
Konfüçyüs : Kendini affetmeyen bir insanın bütün kusurları affedilebilir
Konfüçyüs : Aşk, dört nala giden at gibidir, ne dizginden anlar, ne söz dinler.
Konfüçyüs : Az konusmaktan pek az, çok konusmaktan sık sık pisman olunur.
Konfüçyüs : Bildigin bilenin arkasından gidiniz, Bildigini bilmeyeni uyarınız,Bilmedigini bilene ögretiniz, Bilmedigini bilmeyenden kaçınız.
Konfüçyüs : Bir şeyi bildiğin zaman , onu bildiğini göstermeye çalış.Bir şeyi bilmiyorsan , onu bilmediğini kabul et.İşte bu bilgidir.
Konfüçyüs : Doğru insan, söyledikleri ile yaptıkları birbirini tutmamasından utanç duyar.
Konfüçyüs : Doğruluk , insanın kalbinin en gerçek anlatımıdır
Konfüçyüs : Duydum; unuttum, gördüm; hatırladım, yaptım; öğrendim.
Konfüçyüs : Düşünmeden öğrenmek faydasız, öğrenmeden düşünmek tehlikelidir.
Konfüçyüs : Elmas nasıl yontulmadan kusursuz olamazsa,insan da acı çekmeden olgunlaşamaz.
Konfüçyüs : Evinizin eşiğini temizlemeden komşunuzun damında ki karlardan şikayet etmeyiniz....
Konfüçyüs : Halk bir kimseden nefret ettiği zaman, bunu incelemek gerekir. Halk bir kimseyi seviyorsa, yine bunu da incelemek gerekir.
Konfüçyüs : Herseyde bir güzellik vardır, bazıları göremese de...
Konfüçyüs : İnsan kendi kişiliğini geliştirmeli,sağlamlaştırmalı,soylu kılmalı ve böylece sosyal bütün içersinde tam bir uyum sağlamalıdır.
Konfüçyüs : İnsanları niçin öldürüyorsunuz,biraz bekleyin zaten ölecek....
Konfüçyüs : İyi bir hükümet yanında olanları mutlu kılar, uzakta olanları, kendine çeker.
Konfüçyüs : Kelimelerin gücünü anlamadan, insanların gücünü anlayamazsınız.
Konfüçyüs : Kendine hakim olan baskalarına da hakim olur.
Konfüçyüs : Kuşkularınızı azaltmak için çok dinleyin; boş şeyler söylememek için düşünerek konuşun; o zaman sık sık hata işlemezsiniz.
Konfüçyüs : Olgun insan güzel söz söyleyen değil, söylediğini yapan ve yapabileceklerini söyleyen adamdır.
Konfüçyüs : Seveceğin bir işi seçersen, yaşamında bir gün bile çalışmış olmassın.
Konfüçyüs : Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.
Konfüçyüs : Ya bir yol bul, ya bir yol aç, ya da yoldan çekil.
Konfüçyüs : Düşünmeden öğrenmek faydasız, öğrenmeden düşünmek tehlikelidir.
Konfüçyüs :Yanlış yapmak bir şey değildir, yanlışını unutmak kötüdür
Kopernik : Yıldızların,dünya çevresinde döndükleri inancına dayanarak gökyüzü olaylarını çözmüyorum.Bir de tersini deneyeceğim.Dünyanın onların çevresinde döndüğüne inanarak bakacağım gök olaylarına.
Kore sözü: Bıçak kendi sapını kesmez.
Kotzebue: İnsanın iki gözü ve bir dili vardır. Bunun nedeni, söylediklerinin iki katını görebilmeleri içindir. Görenler, az görüp çok konuşurlar. Görmeyenler ise her şeye dil uzatırlar.
Köroğlu :Tüfek icat oldu, mertlik bozuldu.
Krezüs :Barışta oğullar babalarını, savaşta babalar oğullarını gömer.
Ksenophon :Dürüst ve iyi bir arkadaş edinilen bütün mülklerin en iyisidir.
Kul Nesimi :Gah giderim medreseye ders okurum Hak için, gah giderim meyhaneye dem çekerim kime ne?
Kurt Vonnegut :Birini öldürmeden önce, geniş ve güçlü bir çevresi olup olmadığını öğrenin.
Küçük İskender : Şairin değilse de şiirin sorumluluk taşıması gerektiğine inanıyorum.
Küçük İskender: İnsan, ihanet eden hayvandır.
L. P. Smith :Eğer boş zamanınız yoksa, ruhunuzu kaybediyorsunuz demektir.
L. Ron Hubbard: insanoglu ancak hırs iddiası içinde bulunursa anormal çabalar sarfeder.
L.Gienin :Yarı aydınlar, bilgisizlerden daha tehlikelidirler.
L.P.Hartley :Geçmiş yabancı bir ülkedir. Her şey orada farklı yapılır.
La Rochefoucauld:Başka türlü görünmeye alışacak yerde olduğumuz gibi görünmekten kaçınmasak daha karlı çıkardık.
La Bruyere : Büyük adamlar tarihi, tarih de büyük adamların yaptıklarını süslemiştir.
La Bruyere : Aşk dostluğu,dostluk aşkı yok eder.
La Bruyere : Başkasını övmeyenlere, yerenlere, kimseden hoşnut olmayanlara bakın; bunlar kimsenin beğenmediği insanlardır.
La Bruyere : Birbirimizin küçük kusurlarını hoş göremezsek arkadaşlıktan birşey anlayamayız.
La Bruyere : Dünyada başarı kazanmanın iki yolu vardır: Ya kendi aklından faydalanmak, yahut da başkalarının akılsızlığından faydalanmaktır.
La Bruyere : Gerçeğe ancak tek yoldan gidilir, ama ondan uzaklaşmak için binlerce yol vardır.
La Bruyere : Gerçek dostlukta,yaratılışları bayağı olanların alamayacakları bir tat vardır
La Bruyere : Gerçekten alçak gönüllü olan bir insan, kendisinden hiç söz etmeyen insandır.
La Bruyere : Hayat, duygulananlar için bir trajedi, düşünenler için bir komedidir.
La Bruyere : Suçların anası yoksulluksa, babası da kafa yoksulluğudur.
La Bruyere : Yaşam, duygulananlar için bir trajedi, düşünenler için bir komedidir.
La Bruyere : Zamanlarını en kötü şekilde kullananlar, zamanın kısalığından en çok şikâyet edenlerdir.
La Bruyere :Yaşlanmak isteriz.ama yaşlılıktan korkarız; bu hayatı ne kadar sevip, ölümden nasıl kaçmak istediğimizi gösterir.
La Cordaire: Aşk her şeyin başlangıcı, ortası ve sonudur
La edri:Hile, oyunu kazandırsa da, kaderi değistirmez.
La Edri:Kötü bir cemiyetin bozamadığı insanı, Kötü bir arkadaş bozar
La Fontaine : Ayrılık, sevdanın merhemi olduğu gibi, öfkeyi de, kini de azaltır.
La Fontaine : Bazı insanlar koca evreni bilirler de kendilerini bilmezler.
La Fontaine : Büyüye de, şeytana da başvursan, hiçbir varlığı bahtından ayıramazsın.
La Fontaine : Namuslu birisini aldatmak kadar kolay bir şey yoktur.
La Fontaine : Ölü bir imparator olmaktansa, yaşayan bir dilenci olmak daha iyidir.
La Fontaine : Zaman denen o hırsızların en belalısı, güzelin nesi var nesi yoksa çalmış.
La Fontaine: Ahmaklarla olmaktansa, yalnız kalmak daha iyidir.
La Fontaine: Hiçbir zafere çiçekli yollardan gidilmez.
La Fontaine: Kendimizde her kusuru bağışlar, başkalarında pireyi deve yaparız
Bernard Shaw: Yeryüzünde hüküm süren kuvvet, hayat kuvveti değil, ölüm kuvvetidir.
La Roche :Bedenin çalışması, zihnin dertlerini hafifletir ; fakirleri mesut eden de budur..
La Rochefaucauld: Aşk,küçük aşkları azaltıp büyükleri artırır,tıpkı rüzgarın mumları söndürüp ateşi tutuşturması gibi.
La Rochefaucauld: Bizce aklı başında adam yalnız bizim gibi düşünendir.
La Rochefaucauld: Büyük aşklara tutulmuş olanlar,kendilerine geldiklerinde bütün ömürlerince hem memnun hem de pişman olurlar.
La Rochefaucauld: Modadan ayrılmayan bir kadın, kendine aşık olmuş bir kadındır.
La Rochefaucauld: Nasihat etmek kolay örnek olmak zordur.
La Rochefaucauld: Pek az kimse yaşlanmasını bilir.
La Rochefaucauld: Yanıldığını asla kabul etmeyenler,en çok yanılanlardır.
La Rochefaucauld:Öyle gözyaşlarımız vardır ki, başkalarını aldattıktan sonra çok kere bizi de aldatır.
La Rocheffoucauld: Tüm duygularımız ve tutkularımız rastlantı ve çıkarın eseridir ve bizim erdem, aşk, karşılık beklemezlik dediğimiz şeyler de hoşgörülerden başka bir şey değildir. Adalet aşkı nedir? Adaletsizlik ıstırabından korkmaktır. Aşk sahip olduklarımızın bizden alınması korkusudur. Aşk duyuların bir hummasıdır
La Rochefoucaul :Övünmek fırsatını bulamadığımız zaman az konuşuruz.
La Rochefoucauld : Yaptığı tüm kötülükleri bilecek kadar yetenekli insan yoktur.
La Rochefoucauld :Akıl, daima gönlün oyuncağıdır.
La Rochefoucauld :Aldatılmanın en iyi yolu, kendini herkesten kurnaz sanmaktır.
La Rochefoucauld :Aşıklar, sevgililerinin kusurlarını ancak tesiri altında bulundukları sihir çözüldüğünde fark eder.
La Rochefoucauld :Aşkı tedavi eden birçok ilaç vardır ama iyileştireceği kesin olanı yoktur.
La Rochefoucauld :Büyük isimler, layık olmayanları, yükseltecek yerde aşağılatır.
La Rochefoucauld :Büyük meziyetlerle doğmuş olmanın en gerçek alameti, hasetsiz doğmuş olmaktır.
La Rochefoucauld :En cömertçe bağışlanan şey, öğüttür.
La Rochefoucauld :Günah arıya benzer, onun gibi ağzı ballı, fakat kuyruğu zehirlidir.
La Rochefoucauld :Hayatın ihtiyarlık çağında olduğu gibi aşkın da ihtiyarlığında artık zevkler için yaşanmaz, acılar için yaşanır.
La Rochefoucauld :Haysiyetli bir adam deli gibi aşık olabilir ama,ahmak gibi aşık olması yakışık almaz.
La Rochefoucauld :İkinci bir sevgi bulamazsak, birincisine uzun süre bağlı kalırız.
Sadi: Sevdiği göğsünde olanla kapıya göz dikip bekleyen kimse arasında fark vardır.
La Rochefoucauld :İnsan sevdiği müddetçe affeder.
La Rochefoucauld :İnsan, denemediği her şeyde yüzde yüz başarısız olur.
La Rochefoucauld :İnsanın zekasını gizleyebilmesi, büyük bir zekayı gösterir.
La Rochefoucauld :İnsanların mutlulukları yada mutsuzlukları,talihin olduğu kadar
Kendi karakterlerinin de eseridir.!!
La Rochefoucauld :Kıskançlığımız, kıskandığımız kişilerin mutluluğundan daha uzun ömürlüdür.
La Rochefoucauld :Kıskançlıkda gururun payı aşktan fazladır.
La Rochefoucauld :Küçük kusurlarımızı itiraf edişimiz, büyük kusurlarımız olmadığına herkesi inandırmak içindir.
La Rochefoucauld :Menfaat her türlü dili konuşur, her kılığa girer,hatta menfaatlere
karşı kayıtsız biri gibi görünmesini de bilir.
La Rochefoucauld :Menfaat her türlü dili konuşur, her kılığa girer, hatta menfaatlere karsı kayıtsız biri gibi görünmesini de bilir.
La Rochefoucauld :Övgü yağdıranlar, övülmeyi bekleyenlerdir.
La Rochefoucauld :Söz verirken umutlarımız vardır, yaparken ise korkularımız.
La Rochefoucauld :Yeniden başlayan arkadaşlıklar hiç kesintiye uğramamış olanlardan daha fazla özen ister.
La Rochefoucauld :Zeki bir adam ahmaklar meclisinde çok kere ne söyleyeceğini şaşırır.
La Rochefoucauld :Zevkimizden fedakarlık etmek, menfaatlerimizden fedakarlıkta bulunmaktan güçtür.
La Rochefoucauld:Güneşle ölüme dik dik bakılmaz.
Lady Mary Wortley Montagu: İyi bir hiciv keskin bir jilet gibi olmalı, bir dokunuşla, neredeyse görünmeyecek ve hissedilmeyecek şekilde yaralamalıdır.
Laedri : Gönül ne kahve ister ne kahvehane, gönül ahbab ister kahve bahane.
Laedri: Ahlak ve erdemden yoksun kimse,bir çuval çamurdan daha değersizdir.
Laedri:•Kim büyük fikirler için yaşıyorsa, kendisini unutmalıdır.
Lamartine: Sanatçıya iki göz yetmez.
Lamennais :Vicdan, yargıç olarak yalnız Tanrı’nın girebileceği mahkemedir.
Lamott : Hemen bütün iyi yazılar, korkunç başlangıç çabalarıyla başlar. Ama bir yerden başlamak zorundasınızdır. Bu yüzden de kağıt üzerine bir şeyler yazarak başlamalısınız
Lao – Tsze: Başkalarını bilen kimse bilgili, kendini bilen kimse akıllıdır.
LaoTse: Bilen konuşmaz, konuşan ise bilmez.
Lao-tzu :Başkalarına karşı zafer kazanan kuvvetlidir,kendi nefsine karşı zafer kazanan ise kudretlidir.
Lao-tzu :Dişi daima sakinliği ile erkeği yener.
Laotzu :Gerçekten değerlendirdiğim üç hazinem var:Birincisi sevgi ve nezaket, ikincisi tasarruf, üçüncüsü ise alçakgönüllülüktür.
Laotzu: Çok bilenler konuşmaz, çok konuşanlar bilmez.
Laotzu:Bilmediğini bilmek en iyisidir. Bilmeyip de bildiğini sanmak tehlikeli bir hastalıktır.
Lassy Eisenberg: Üzüntü bugünün faresinin yarının peynirini yemesidir.
Laurence sterne: Affetmenin ne olduğunu yalnız cesurlar bilir, korkakların tabiatında af diye bir şey yoktur.
Lavater : Kendimizi incelersek, büyük bir güce sahip olduğumuzu, ama bunu fark
Lawrence :Yaratma sevinci içinde, Ruhun ruha gövdenin gövdeye koşmasıdır sevgi.
Leb Rostens :Dünyada en güç iş, işsiz gezmektir.
Ledric Dumont:Öyle horozlar var ki, öttükleri için güneşin doğduğunu sanırlar...
Lee S. Bickmore :Konfor, bir misafir olarak gelir, gitmemek için elinden geleni yapar, sonunda bizi esir ederek kalır.
Leibniz : İnsan,aklına uygun olarak davrandığı ölçüde özgürdür.
Leibniz :Düşünce, içimizdeki şeye yönelttiğimiz dikkattir
Leo Burnett :Yıldızlara ulaşmak için elini uzat. Belki onları avuçlayamazsın ama en azından elini çamura bulamamış olursun.
Leo Buscaglia: Hayat Tanrının bize sunduğu bir armağandır; onu değerlendirme biçimimiz ise bizim yaratıcıya sunduğumuz armağandır.
Leo Buscaglia: İçten olmalısın. Yapmacık olmamalısın. Oldugun gibi görünmelisin. Dünyanın en zor isi, olmadıgın bir kisi olmaya çalısmaktır. Gerçek benligine dogru yaklastıkça o kisiligi benimse ve her zaman öyle kal. Bunun kolay bir yasama yolu oldugunu göreceksin. En zor sey baskalarının olmanı istedigi kisi olmaya çalısmaktır. Onların seni bu duruma getirmesine izin verme. "Kendinin" kim oldugunu bul, oldugun gibi görün sadece. Richard Albert’in deyimiyle "karabasanları kovmak için" gerekli enerjiyi bu yolda kullanabilirsin. Kovalanacak karabasan da kalmayacak artık. Hepsini bir kenara at "iste ben buyum... Beni güçsüz yanımla, aptal yanımla , oldugum gibi benimseyin. Benimseyemezseniz, rahat bırakın" deyin...
Leo Buscaglia: Yarın sabah,ne sevdiğiniz kişilerin yüzleri ne de kendi yüzünüz aynı olacaktır....
Leo Rosten: Zalim olanlar zayıf kişilerdir.Sevecenlik güçlülerden beklenir....
Leon Tec :Varacağı yeri bilmeyen bir denizcinin, uygun rüzgâr ummaya hakkı yoktur.
Leonard Nimoy : Olmak istediğimiz kişilik gibi davrana davrana o kişiliğe bürünürüz.
Leonardo da Vinci: İnsan ne kadar büyük ruhlu olursa, aşkı o kadar derin bir şekilde duyar.
Leonardo da Vinci: İyi geçen bir gün nasıl mutlu bir uyku getirirse, iyi geçen bir ömür de mutlu bir ölüm getirir.
Lermontov : Daima iki dosttan biri, diğerinin kölesidir.
Lermontov :Aşk, ateş gibidir, gıdasız aklınca söner.
Lermontov :Gözler övülünce, geri kalan yerler hiçbir şeye yaramıyor demektir.
Lesage : İftira olduktan sonra, söylenecek söz mü bulunmaz, erdem bile iftiranın ekmeğine yağ sürer.
Lessage : Aşk, aşıklara şarabın sarhoşlara yaptığı etkiyi yapar.
Lessing : Borç almak dilenmekten pek de üstün bir şey değildir
Lessing : Çok bilenin çok derdi olur.
Lessing : Düşmana bir adım daha yaklaşmak kılıcın kısalığını ortadan kaldırır.
Lessing : Hanımefendilere giden yol hizmetçilerden geçer.
Lessing : Her önemsiz şey çok küçümsenirse, öcünü alır.
Lessing : Kötülüğü öğrenmenin yaşı yoktur.
Lessing : Öfke ile beraber akıl da uçup gider.
Lessing : Zekasını inkar edenin büyük bir zekası var demektir.
Lewis J.Selznick :Film yapmak en az beyin gerektiren iştir.
Li Gi :Çok yaprak az meyve: Bu doğanın yasası. Çok söz ve az iş, bu da insanın hatasıdır.
Lin Yutang :Akıllı adam hem kitapları ,hem de doğrudan doğruya hayatı okur.
Lincoln : Babam bana çalışmayı, fakat işin esiri olmamayı öğretti. Şimdi okumanın,hikaye anlatmanın, şakalaşmanın, konuşmanın ve gülmenin iş kadar; hatta ondan da önemli olduğunu biliyorum.
Lincoln : Başkalarının hürriyetlerini tanımayanlar,hürriyete layık değildir.
Lincoln : Bir insanı tanımak istiyorsanız, Onu büyük bir mevkiye geçiriz.
Lincoln : Çoğu insan zihninde olduğu kadar mutludur.
Lincoln : Dünyada okuduğum en güzel kitap nedir diye sordular. "Annem" adlı kitaptır dedim
Lincoln : Geleceğin en iyi yönü, bir gün gelmesidir."
Lincoln : Güçlüğe hemen hemen her insan dayanabilir, fakat onun karakterini sınamak istiyorsanız, ona yetki verin.
Lincoln : Hata yapmaktan korkan bir insan hiç bir şey yapamaz.
Lincoln : Hayatta oldugum, olacagım herseyi güzel anneme borçluyum.
Lincoln : Herkesi bir defa,bazılarını her zaman aldatabilirsiniz.Ama herkesi her zaman aldatamazsınız.......
Lincoln : Konuşup da aptallığınızı belli etmektense susup akıllı sanılmak daha iyidir.
Lincoln: Bir ulus; yarısı hür, yarısı tutsak olursa yaşayamaz
Lincoln: Demokrasi, halkın halk tarafından halk için iradesidir
Lincoln: Ne kadar mutlu olmaya karar vermisseniz o kadar mutlu olursunuz.
Linda Sunshine: Eğer kendiniz hakkında konuşursanız, erkek sıkıcı olduğunuzu düşünecektir. Eğer başkaları hakkında konuşursanız dedikoducu olduğunuzu düşünecektir. Eğer kendisi hakkında konuşursanız, dünyanın en zeki ve hoş sohbet kadını olduğunuzu düşünecektir.
Livy : Kötülükle ancak kötülük uyuşabilir.
Lloyd George :Türkler her şeyini feda eder , ama istiklalini asla.
Locke : İnsan zihninde doğuştan gelen hiçbir bilgi yoktur.Her türlü bigi,gözlem ve duyuların kullanımı sonucunda oluşur.
Locke : İnsanın fikirlerinin gerçek aynası davranışlarıdır.
Locke : Mülkiyet hakkı çalışma ile sınırlıdır.Mülkiyet hakkı,mülkün kullanıp değerlendirilmediğiyerde biter.Örneğin,işlenmeden boş bırakılan topraklar üzerinde mülkiyet hakkı kalkar.
Lois Bromfield: Bir gram zeka, bir kilo kültüre bedeldir.
Lombardini: Önemli olan yere düşüp düşmemen değil, tekrar ayağa kalkıp kalkmamandır.
Longfellow : Çalışmayı ve beklemeyi öğrenin.
Longfellow : Geçlik, insanın başına hayatta bir kere gelir.
Lorand Gaspar :Şiir yazmak hep konuşmayı yeniden öğrenmektir. Sözün parçalanmış kıyılarına göz kulak olan biri vardır her zaman .
Lord Baraughav:Eğitim, bir insanın diktatör olmasına değil, önder olmasına yarar.
Lord Brougham: Eğitim görmüş bir halkı idare etmek kolay, köleleştirmek imkansızdır.
Lord Chatham :Kanunların bittiği yerde zulüm başlar.
Lord Chesterfield :Mümkünse herkesten daha akıllı ol, ama sakın bunu onlara söyleme.
Lord Chesterfield: Övülmek isterseniz, alçakgönüllülüğü yem olarak kullanın.
Lord Dewar :Aşk, masraflarla çevrilmiş bir duygu okyanusudur.
Lord Fischer:Az korkun, çok ümit edin; Az yiyin, çok çiğneyin; Az konuşun, çok şey ifade edin; Az kızın, çok sevin;İyi şeyler sizindir...
Lord Halifax :Özgürlük için mücadele eden halk, çoğunlukla karşısında yeni efendiler bulur.
Louis Aragon :Özü, fırtına olan şiir’de her imge, bir tufan yaratmalıdır.
Louis D. Brandeis :Her münakaşanın temelinde birisinin cahilliği yatar.
Louis D. Brandeis: Her münakasanın temelinde birisinin cahilligi yatar.
Louis Pasteur:Bilimsel bir eğitim gören bir doktor mükemmel bir teknisyen olabilir. Fakat yalnız hümanist bir eğitim onu bir insan yapabilir.
Lowell :Gururla zayıflık ikiz karteştir
Lowell :Zayıfların haklarını korumak için konuşmayanlar, tutsaklardır
Lowell: Düşüncelerini değiştirmeyenler sadece aptallarla ölülerdir.
Lucill De Chazal: Pencereyi siz açarsanız temiz hava gelir; başkası açarsa cereyan olur.
Lucretius :Zevkin kaynaklarında öyle bir acılık var ki, çiçekler arasında bile olsa boğazımızı yakar.
Ludwig Feurbach :ıstırapların en büyüğü, eğer yanıtı yoksa, şiirin kaynağıdır.
Ludwig Van Beethoven :Müzik, erkeklerin kalbinden ateşler çıkarmalı, kadınların gözlerinden yaşlar akıtmalıdır.
________________________________________
Lukianos : Kaptanın ustalığı deniz durgunken anlaşılır mı?
Lumbee Kabilesi :Günümüzde insanlar bilgiyi arar oldu, hikmeti degil. Halbuki bilgi mazidir, hikmet ise istikbal...
Luther : Kendimde dağları yerinden oynatacak kadar güç buluyorum; ancak kader bana bir kuşun tüyünü bile kımıldatmamam müsaade etmedi.
Lyly :•Unutma ki ağzında bal olan arının kuyruğunda iğnesi vardır.
M. Akif :Edepsizliğin başladığı yerde edebiyat biter.
M. Akif Ersoy: Sahipsiz olan memleketin batması haktır. Sen sahip çıkarsan bu vatan batmayacaktır
M. Emin Yurdakul :Unutma ki şairleri haykırmayan bir millet, sevenleri toprak olmuş öksüz çocuk gibidir.
M. Kayalar: Kurtların istila ettiği bir sahrada koyun olunmaz. Aslan olmak gerekir.
M. Mason: Eğitimin amacı, kafayı bir rezervuara çevirmek değil, onu canlı bir çeşme haline sokmak olmalıdır.Yalnız içeriye pompalanmakla dolan bir kafa, dışarıya pompalamakla derhal boşalabilir.
M. Rasim Mutlu: Zulüm, bir şeyi yerinde kullanmamaktır.
M. Rasim Mutlu:Gören ruhtur, göz değil.
M.B Eddy : Sağlık bir beden değil, bir kafa meselesidir.
M.b.Hanefiyye : Hoşlanmadığı bir kimseden kurtuluncaya kadar, güzel geçinemeyen akıllı sayılmaz.
M.L. Boren :Yeter derecede eğitime sahip olmalısın ki etrafındaki insanları gereğinden fazla büyük görmeyesin.Fakat bilge olacak kadar da eğitim görmüş olmalısın ki, onları küçük görmeyesin.
M.Scott Peck: Bir çocuk için anası ve babası dünyayı temsil eder. Çocuk, annesi ve babası nasıl davranıyorsa,dünyadaki herkesin de aynı şekilde davranacağını düşünür
Macar Atasözü :Tutkunun bittigi yerde mutluluk baslar.
Machiavelli : İnsanlar öylesine saf ve zayıftırlar ki, aldatmak isteyen, dilediği kadar ahmağı kolayca bulur.
Machiavelli : İnsanlar, ya korktukları, ya da gıpta ve haset ettikleri şeylerden nefret ederler.
Machiavelli : Namussuz kişilerin ortasında tam anlamıyla namuslu olmak isteyen bir
adam, er geç mahvolmaktan kurtulamaz.
Machiavelli : Ne kadar büyük değerde olursa olsun, insanların kendiliklerinden boyun eğmek isteyecekleri bir kimseye bugüne dek rastlanmamıştır.
Machiavelli: İyi askere sahip olunca, insanın her zaman iyi dostları olacağını kim bilmez.
Machiavelli: Sakin havada fırtınayı kestirmek güçtür.
Madame De Scudery: İnsan sevmeye başladı mı, yaşamaya da başlar.
Madame de Stael :Erkek olmadığıma memnunum, yoksa bir kadınla evlenmek zorunda kalacaktım.
Madonna : Kadınlar sıradan erkeklerden hoşlanır ve erkekler de sıradan olmak için ellerinden geleni yaparlar.
Maeterlinck: Canlıların en akıllısı olarak insanı seçmişler. Ne yazık ki, pislik makinesinden başka bir şey değildir.
Mahmut Yesari: Acemi avcıların oltasına takılacak ahmak balıklar çoktur.
Malcomb S. Forbes :Ders alınmış başarısızlık,başarı demektir.
Malik bin Dinar :Tevrat’ta şöyle yazılıdır: "Allah buyuru ki; hükümdarların kalbleri benim elimdedir. Hangi kavim bana itaat ederse hükümdarları onlara rahmet vesilesi yaparım. Hangi kavimde bana asi olursa, hükümdarları onların üzerşne bela olarak gönderirim. Siz kendinizi hükümdarlara sövmekle meşgul etmeyiniz. Bana tevbe ve istiğfar ediniz ki onları size iyilikle müteveccih kılayım."
Mallarme :Şiir, sözcükler dinidir.
Mandino : Bugünden başlayarak, rastladığın herkese sanki gece yarısına dek öleceklermiş gibi davran. Onlara gösterebildiğin kadar iyilik, anlayış ve özen göster. Ve bunu herhangi bir ödüllendirilme düşüncesi olmadan yap. Yaşamın dönüşü olmayacak bir biçimde değişecektir
Marcel Achard: Kadın duyduğuna inanır, erkek gördüğüne.
Marcel Praust: Gerçek kesif gezisi yeni yerler aramak degil, yeni gözlerle bakabilmektir.
Marcel Proust : Sevdiğimiz zaman, aşk o kadar büyüktür ki bir bütün olarak içimize sığmaz; sevdiğimiz insana doğru yayılır, onda kendisini durduran bir yüzey bulur; işte karşımızdakinin hisleri dediğimiz şey, kendi sevgimizin çarpıp geriye dönüşüdür; bizi gidişten daha fazla etkilemesinin büyülemesinin sebebiyse, kendimizden çıktığını fark etmeyişimizdir.
Marcus Aunelius : Eger bir dıs etken seni üzerse, duydugun acı o seyin kendisinden degil, senin ona verdigin degerden geliyordur, onu da her an ortadan kaldırma gücün vardır.
Marcus Aurelius Antonius :Mutlu ya da mutsuz olmanız küçük bir şeye bağlıdır. Düşünce biçiminize.
Marcus Aurelius:Her şey olduğunu sandığın şeydir.”
Marcus Porciu Cato :Söyleyeceğin konuyu iyice kavra; kelimeler arkadan gelecektir.
Margaret Cavendish : Kötü haberlerin kanatları vardır,iyi haberlerin ayakları bile yoktur.
Margaret Meed: Kadınlar vasat erkek ister. Erkekler de vasat olmak için ellerinden geleni yapar.
Margaret Thatcher : Benden daha sabırlısı yoktur; sonunda istediğimin gerçekleşmesi koşuluyla...
Margeret Oliphant :Bana bir mutluluk söyleyin ki, acı karşılığında elde edilmiş olmasın.
Marie Dressler : Karıncalar o kadar çalışkan işçilerse, devamlı pikniğe katılacak zamanı nereden buluyorlar?
Marie-Jeanne Riccoboni : Para insanı değiştirmez, sadece maskesini düşürür.
Marilyn Monroe: Hollywood, öpücüğünüze on bin dolar, ruhunuza beş sent verdikleri yerdir.
Mark Twain : Açlıktan ölmek üzere bulunan bir köpeği kurtarınız, sizi ısırmayacaktır. İnsan ile köpek arasındaki başlıca fark budur
Mark Twain : O şekilde yaşamalısın ki, öldüğün zaman tabutçu bile matem tutsun.
Mark Twain : Arkadaşlık kuvvetli bir bağdır. Paraya ihtiyaç olunca başvurulmazsa, ömür boyu sürer.
Mark Twain : Cennet ve cehennemle ilgili ileri geri laf söylemek istemem; çünkü ikisinde de dostlarım var.
Mark Twain : Cesaret korkuya direnmek ve korkuyu alt etmektir. Korkusuzluk değildir.”
Mark Twain : Eğer aç ve kimsesiz bir köpeği alıp bakar ve rahata kavuşturursanız sizi ısırmaz. İnsan ve köpek arasındaki temel fark budur.
Mark Twain : Eğitim kafayı geliştirmek demektir. Belleği doldurmak değil.
Mark Twain : Gök gürültüsü iyidir, gök gürültüsü görkemlidir; ancak işi bitiren yıldırımdır.....
Mark Twain : Herkes aya benzer, kimseye göstermediği karanlık bir yüzü vardır.
Mark Twain : Hiç kimse uzun süre evli kalmadıkça gerçek aşkın ne olduğunu anlayamaz.
Marlene Dietrich : Şikayet aşkın ölümüdür.
Marlowe : Beni az, ama uzun sev.
Marlowe:Herkes ölmek için yaşar, düşmek için yükselir.
Marqouis de Luc de Clapiers Vauvenarques: insanlar herkes tarafından, özellikle kendileri tarafından kandırılmak için dünyaya gelmislerdir.
Martial Piechaud: Güzel de olsa şiir yazmakla tencere kaynamaz.
Martin Buber :Herkes dünyada bir şeyi tamamlamak için görevlendirilmiştir.
Martin Luther King: Bir insanın ugruna ölecegi bir seyi yoksa, yasamaya da hakkı yoktur.
Martin Luther King: Yasamın uzunlugu degil, nasıl yasanıldıgı önemlidir.
Martin Luther King:Düşüncelerden vergi alınmaz.
Martin Luther King:Ne yaparsanız yapın onun sanatçısı olun. Sokak süpürgecisi de olsanız,onun Picasso’su olun
Martin Niemüller: Almanya’da Naziler komünistleri içeri attı. Sesimi çıkarmadım!..Çünkü Komünist degildim. Sonra Yahudileri içeri tıktılar. Bu kez de sesimi çıkarmadım. Çünkü Yahudi de degildim! Derken sıra sendikacılara geldi. Hala susuyordum! Çünkü sendikacı da degildim. Sonunda beni de götürdüler. Ama sesini çıkaracak kimse kalmamıstı!
Martin Seligman : İyimserlik,kötümserlikten daha etkilidir
Martinik :İyi bir köpek hiçbir zaman iyi bir kemik kapamaz.
Mary Engelbreit : Birşeyden hoşlanmıyorsan, onu değiştir; değiştiremiyorsan da, ona bakış açını değiştir...
Mary McCarthy : Yaşamda asla geriye bakmamayı ve pişmanlık duymamayı bir kural olarak benimseyin. Her gün, her saat bilinmezlikler içinde yaşıyoruz.
Massinger :Kötü haberler kırlangıç kanatlıdırlar, iyi haberler koltuk değnekli.
Matthew Henry :Bir kör bir köre yol gösterirse ikiside çukura yuvarlanır.
Maugham : İnsan nefsini feda etmekle insan olur. Somerset
Mavrice Maeterlinck : Huzur içinde geçen saatleri yaşanmış sayarım.
Max Depree : Rüzgarın yönünü değiştiremiyorsanız, yelkenlerinizi değiştirin.
Max Lemer :İnsanlar, yalnızca anladıkları konularda konuşsalardı, dünyadaki sessizlik dayanılmaz olurdu.
Max Scheler : Ahlaki değerler akılla tanınamaz,gönülle duyulur.
Max Scheler : İnsan kendini özgürce biçimlendiren varlıktır.İdeal olan”tam-insan1 olmaktır.Tam insan özüne varmış insandır.
Max Scheler : İnsan olmak güçtür.Hayvanları tanıyınız bunu anlarsınız.
Max Scheler : İnsanı insan yapan ilke,yalnızca akıl değil;tin(geist)tir.Tin,aklın yanında duyusal edimleri de,sevgiyi de içine alır.
Mehmet Akif Ersoy :Ağlarım,ağlatamam,hissederim,söyleyemem. Dili yok kalbimin ondan ne kadar bizarım.
Mehmet Akif Ersoy: Kim kazanmazsa bu dünyada bir ekmek parası, dostunun yüz karası, düsmanının maskarası
Mehmet Kaplan: Doğru düşündüğüne inanan yanlış fikirlerle savaşmak zorunda kalır.
Mehmet Rıfat : Şiir dili, şarin yarattığı ayrı bir dildir; bildirişim dilinden kalkılarak kurulan ikinci bir dildir: Kurmacadır, keyfidir, bilinmediktir, eşdeğersizdir. Bu ikinci dil şairin söz yeteneğidir: Göstergeleri gündelik ve standart dilin göstergelerine "dil" çıkarırlar. Şiirin gösterenleri gündelik ve standart dilin gösterilenlerine "nanik" yaparlar.
Mehmet Salah : Şaşmak, arifliğin şaşmaz kıstasıdır.
Mehmet Salah: İnsan hayreti ölçüsünde bilgedir
Melih Arat: Kafamızda binlerce cevapsız sorunun olması, binlerce sorusuz cevabın olmasından daha iyidir.
Melih Cevdet Anday :Şiir neyse odur, anlaşılmasa da, anlaşılsa da.
Melih Özer : Bir gün nasıl olsa ayrılacağız;fakat yaşarken ayrılmayalım.
Meredith : Ölümsüz olarak bildiğim tek şey, düşüncedir.
Metin Altıok:Ölsem ayıptır, sussam tehlikeli, çok sevmeli öyleyse, çok söylemeli.
Metin Demirtaş : İyi şiir kendini ezberletir.
Mevlana : Cibilliyetsize ilim öğretmek,eşkıyanın eline kılıç vermektir.
Mevlana : Cömertlik ve yardım etmede akarsu gibi ol... Sefkat ve merhamette günes gibi ol... Baskalarının kusurunu örtmede gece gibi ol... Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol... Tevazu ve alçak gönüllülükte toprak gibi ol... Hosgörüde deniz gibi ol... Ya oldugun gibi görün ya da göründügün gibi ol...
Mevlana : Çocuk kırmızı elmayı görmeden elindeki kokulu soğanı bırakı mı?
Mevlana : Yirmi dört makamda çalgı çalan çalgıcıya,dinleyen yoksa çalgısı yük olur. Aklına ne yanık bir nağme gelir, ne de on parmağını çalgı çalarken oynatası gelir
Mevlana : Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin karşındakilerin anlayabildiği kadardır.
Mevlana : Ağlamak kadının tuzağıdır.
Mevlana : Artık önemli olan birşeyler bilmek değil, bilgiye nasıl ulaşacağını bilmektir.
Mevlana : Aşk, öyle engin bir denizdir ki, ne başlangıcı ne de sonu vardır.
Mevlana : Aşk,davaya benzer,acı çekmek de şahide;şahidin yoksa davayı kazanamazsın.
Mevlana : Ayni dili konuşan değil, aynı duyguları paylaşanlar anlaşabilirler.
Mevlana : Ayrılık içinde insanın gözünü açıp kapayıncaya kadar geçen zaman yıl gibi gelir.
Mevlana : Bal yiyen, arısından gocunmaz.
Mevlana : Başarmak için başaracağim diye başla.
Mevlana : Başlamak bitirmenin yarısıdır.
Mevlana : Bilgin ne kadar fazla olursa olsun, Bildiğin karşındakinin anladığı kadardır.
Mevlana : Bir aşkı başka aşk söndürebilir. Aşkta ne yükseklik, ne alçaklık, ne de akıllılık ve akılsızlık vardır. Hafızlık, şeyhlik, müritlik yoktur. Sadece kepazelik, aşağılık ve rintlik vardır. İnsanın toprağını aşk şebnemi ile yoğurdukları için alemde yüzlerce fitne ve kargaşalık peyda olur. Aşkın yüzlerce neşteri, ruhun damarlarına sokuldu ve oradan gönül adı verilen bir damla aldı... Aşk öyle engin bir denizdir ki, ne kenarı vardır, ne de ucu bucağı.
Mevlana : Bir haksızlık karşısında tarafsızım diyen biri, artık bir taraf olmuştur.
Mevlana : Bir insanda kibir, hırs ve şehvet söz söylerken soğan kokar.
Mevlana : Bir işe beraber girdiğin insanlara, O işi kendi işleri olarak benimsetmezsen,O insanlardan hayır bekleme.
Mevlana : Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla, ışığından bir şey kaybetmez.
Mevlana : Bir veri tabanına değer kazandıran şey; inşaa ediliş şekli değil, içindeki bilgilerdir.
Mevlana : Bir zincir en zayıf halkası kadar kuvvetlidir.
Mevlana : Biri buğday elde etmek için ekin ekerse sonunda saman da elde eder. Fakat saman ekersen buğday elde edemezsin ki!
Mevlana : Bu dünya bir ağaca benzer, biz de bu ağaçta yarı ham, yarı olmuş meyveler gibiyiz.
Mevlana : Bütün maşuktur, aşık perdedir. Diri maşuktur, aşık ölüdür.
Mevlana : Cahil kimsenin yanında kitap gibi sessiz ol.
Mevlana : Çarpık ayakkabı çarpık ayağa uyar.
Mevlana : Denizin dibinde incilerle taşlar karışık bulunurlar. Övülecek şeyler de kusur ve yanlışların arasında bulunur.
Mevlana : Dili ve sözü bir olmayan kimsenin yüz dili bile olsa o, yine dilsiz sayılır.
Mevlana : En kötü plan plansızlıktan iyidir.
Mevlana : Ey birader, sen ancak bir düşünceden ve fikirden ibaretsin. Üst tarafın kemik ve A’sab sinir ve adalât kas ve elyaftan insan ve hayvanda adaleleri meydana getiren ince lifler ibarettir.
Mevlana : Gerçek aşkta ne vefa vardır ne cefa....
Mevlana : Gönlü aydın bir kişiye kul olmak, padişahların başına tâc olmaktan iyidir.
Mevlana : Gönlünü yıkayıp arıtmamışsan habire aptes alıp durmaktan fayda bekleme..
Mevlana : Güçlü olan büyük olan değil, amaçladığını gerçekleştirendir.
Mevlana : Gülün dikene katlanması onu güzel kokulu yaptı.
Mevlana : Güzel ve iyi yüz, kötü bir huyla beraber olunca bil ki, kalp akçe bile etmez.
Mevlana : Güzel yüz aynaya aşıktır.....
Mevlana : Her şey maşuktur , aşık bir perdedir. Yaşayan maşuktur , aşık bir ölüdür.
Mevlana : Herşeye doğru demek aptallıktır.Herşeye yanlış diyen zorbadır.
Mevlana : Hissi göz, güneşe zebundur, İlâhî bir göz ara.
Mevlana : İki parmağını gözünün ucuna koy birşey görebiliyor musun bu dünyadan
sen göremiyorsun diye bu alem yok değildir insan gözden ibarettir aslında, geri kalan cesettir göz ise ancak gerçek dostu görendir insan gözdür, görüştür, gerisi ettir
insanın gözü neyi görüyorsa değeri o kadardır
Mevlana : İnsan dediğin gözden görüşten ibarettir. Nasıl bakarsın öyle görürsün.
Mevlana : İnsan, içi oyulmadıkça ötmeyen kamışa benzer.
Mevlana : İnsana aradığı şeye bakarak değer biçilir.
Mevlana : İnsana kimse gözü gibi lalalık edemez.
Mevlana : İnsanları iyi tanıyın, her insani fena bilip kötülemeyin, her insanı da iyi bilip övmeyin
Mevlana : Kara yüzlüye ha sabun, ha kara boya.
Mevlana : Kargalar ötmeye başlayınca bülbüller susar.
Mevlana : Kimde bir güzellik varsa bilsin ki ödünçtür.
Mevlana : Kimde sevgi varsa, Allah’ın varlığı ondadır.
Mevlana : Kimi aşık görürsen, onu maşuk bil. Zira o aşka nisbetle hem aşıktır, hem de maşuktur.
Mevlana : Körler çarşısında ayna satma, sağırlar çarşısında gazel atma!
Mevlana : Nasıl olur da deniz köpeğin ağzından pislenir,nasıl olur da güneş üflemekle söner ?
Mevlana : Oysa sırlarım çığlıklarımdan hiç de uzak değildir benim.
Mevlana : Ölüm, yaradılmışın Yaradan’a kavuşmasıdır,Sebi arus’dur.
Mevlana : Önemli olan elinde ne olduğu değil, onu nasıl kullandığındır.
Mevlana : Sevgide güneş gibi ol, dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol, hataları örtmede gece gibi ol, tevazuda toprak gibi ol, öfkede ölü gibi ol, her ne olursan ol, ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol.
Michalengelo :Kusurlar hiçten doğar, ama "hiç" değildir.
Michel Audiart:Bizden başkalarında olan yetenek ve beceriye biz şans deriz.
Michelangelo :İnsanlar, benim ustalığımı elde etmek için ne kadar sıkı çalıştığımı bilseler, onun o kadar hayret edilecek bir şey olmadığını anlarlardır.
Mignon McLaughlin :Akıl hiçbir zaman duyguları yönetmez, sadece onun suç ortağı olur
Mike Dikta: Kazanmadan önce hak ettiginize inanın.
Mikszath :Gece, sevgilinin endamını olduğundan daha güzel,düşmanını daha güçlü, derdini daha büyük, sevincini daha küçük gösterir.
Mikszath: Bir öksürük, bir de yoksulluk gizli tutulamaz.
Milan Kundera: Hatırlamak için yavaslar, unutmak için hızlanırız.
Milton : İnsan kafasında cenneti cehenneme,cehennemi cennete çevirebilir.
Milton Greenblatt: İlk basta anne-babalarımızın çocukları, Sonra çocuklarımızın anne-babası oluruz. Daha sonra anne-babamızın anne-babası, En sonunda da çocuklarımızın çocukları oluruz.
Milton: Üç tür arkadaş vardır. Birincisi yemek kadar ihtiyaç duyduğumuz akıllı arkadaşlar. İkincisi hastalık gibi bizi rahatsız eden akılsız arkadaşlar. Üçüncüsü ilaç gibi şifa veren bilgili arkadaşlar
Mirabeau :Adalet topaldır, ağır ağır yürür, fakat gideceği yere er geç varır.
Miron de Lencos:Sevgi açlıktan değil, fazla tokluktan ölür.
Mme Dorothe Deluzy: Bir düşmanı affetmek, bir dostu affetmekten daha kolaydır.
Mohawk Kabilesi :Unutmayın çocuklarınız sizin degildir. Onları yaratıcıdan ödünç aldınız.
Mohawk Kabilesi: Dogum yapan her sey disidir. Kadınların ezelden beri bildigi kainatın dengelerini erkekler de anlamaya basladıkları zaman, dünya daha iyi bir dünya olmaküzere degismeye baslamıs olacaktır.
Molièr : insani gelisimin temel kosulu, baskasının sevgisiyle kendini onaylanmıs hissetmektir.
Moliere : Beni isterseniz dövün,ama bırakın istediğim gibi güleyim.
Moliere : Bilgili bir aptal, bilgisiz bir aptaldan daha aptaldır.
Moliere : Güçlükler başarının değerini artıran süslerdir.
Molière : İnsanı hayvanlardan ayıran temel nitelik akıldan çok duygularıdır. insani degerler ancak hissetme, sevgi ve nefret gibi duygusal edimlerle anlasılabilecek seylerdir.
Moliere : İnsan’n mevkine göre yaptığı işlerin de ismi değişir.
Moliere : Kıskanç daha çok sever, fakat kıskanç olmayan daha iyi sever.
Moliere : Nasıl gerçek ahlak sahipleri ahlaka fazla aldırmazlarsa, gerçek belagat da iyi konuşmaya aldırmaz.
Moliere : Rüyalar aynalara benzerler, bazen içlerinde başımıza gelecek şeyleri görürüz.
Moliere : Susan bir bilgin , bir kelime söylemeyen aptaldan farksızdır.
Moliere : Yalnız yaptıklarımızdan degil, yapmadıklarımızdan da sorumluyuz.
Moliere : Zorluklar, başarının değerini arttıran süslerdir.
Molla Cami : Suçludan öç almak adalet, onu bağışlamaksa erdemdir.
Montaigne : Çatabilirsen önce fikirlerime çat ; sonra bana ...
Montaigne : Dünyaya geldiğimiz gün bir yandan yaşamaya, bir yandan ölmeye başlarız.
Montaigne : Vermede nasıl bir üstün olma niteliği varsa, almada da bir boyun eğme niteliği vardır.
Montaigne : Büyük şiir düşüncelerimizi doyurmaz, allak bullak eder.
Montaigne : Kendini tanı,her insanda bütün insan halleri vardır.
Montaigne : Ah şu insanlar! Daha bir solucan yapamazken, nice nice ilahlar yarattılar!
Montaigne : Alçakgönüllü yüreklerde yaşayan düşünceler, yüksek düşüncelerdir.
Montaigne : Aşk dediğimiz şey,arzulanan bir varlıkta bulacağımız tada susamaktan başka bir şey değildir.
Montaigne : Aşk, utanma ve çekinmenin olduğu yerde vardır.
Montaigne : Başına dolu yağan, dünyanın dört bucağını fırtına içinde sanır.
Montaigne : Başkalarının bilgisiyle bilgin olabilsek bile,ancak kendi aklımızla akıllı olabiliriz.
Montaigne : Bin kere vaadedeceğine, bir kere vaadini yerine getir.
Montaigne : Bir başarı bin mazeretten üstündür.
Montaigne : Bir insanı inancından ötürü diri diri yakmak, bu inanca büyük önem atfetmektir.
Montaigne : Bir ressam varmış,kötü horoz resimleri yapar ve uşaklarına ,dükkana hiç canlı horoz sokmamalarını sıkı sıkı tenbih edermiş.
Montaigne : Bize yaşmayı hayat geçtikten sonra öğretiyorlar.
Montaigne : Brütüs ekmeğini yediği Sezar’ı belki ağlayarak hançerledi, Fakat hançerledi.
Montaigne : Cezalandırmaya muktedir olduğun zaman affet ki, affının bir değeri olsun.
Montaigne : Demokritos sofrasına gelen incirleri yerken,bir bal kokusu almış ve hemen bir araştırmadır başlamış kafasında,o güne dek incirlerden almadığı bu koku nereden gelebilir diye.Merakını gidermek için kalkmış sofradan,incirlerin toplandığı yere gitmek istemiş.Sofradan niçin kalktığını duyan hizmetçi kadın gülmüş:”Boşuna vakit kaybetmeyin,incirleri bal çanağına koymuştum toplarken.” demiş. Demokritos’un canı sıkılmış bu araştırma fırsatını kaçırdığı, bir merak konusu elinden alındığı için.”Hadi be sen de ! Keyfimi kaçırdın;ama ben yine de bal kokusu incirde kendiliğinden varmış gibi nedenini araştıracağım.”demiş hizmetçikadına.
Montaigne : Dilini mahkum eden, sözlerine mahkum olmaktan kurtulur.
Montaigne : Diogenes lahanalarını yıkarken,yanından geçen Aristippos’a “Lahana ile yaşamayı bilseydin,bir zalima dalkavukluk etmezdin.”diye cevap vermiş.Bakın akıl ayrı ayrı görüşleri insana nasıl kabul ettiriyor.İki kulplu bir çömlek,ister sağından tut,ister solundan.
Montaigne : Dionysios Aristippos’un yüzüne tükürmüş.Aristippos aldırmamış.Dostları bu küçüklüğünü yüzüne vurduklrı zaman,onlara:Balıkçılar da ufak bir balık tutmak için tepeden tırnağa deniz suyu ile ıslanmaya pekâlâ katlanıyorlar.”demiş.
Montaigne : Dostluğun kolları birbirimizi dünyanın bir ucundan bir ucuna kucaklayabilecek kadar uzundur.
Montaigne : Düşmek korkusu insanı düşmekten daha çok hasta eder.
Montaigne : Eğitimin insanı bozmaması yetmez,daha iyiden yana değiştirmesi gerekir.
Montaigne : En çok hoşumuza giden insan, kendimize benzettiğimiz insandır.
Montaigne : Felsefenin insanlara,yaşamaya başlarken de,ölüme doğru giderken de söyleyecekleri vardır.
Montaigne : Halkı bir tek insan, bir tek insanı bütün halk gibi gör.
Montaigne : Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez.
Montaigne : Her gün birbirini görmenin tadı başka, ayrılıp kavuşmanın tadı başka.
Montaigne : Her şeyi ezbere bilmek, bilmek demek değildir.
Montaigne : Her yanda par yansa da kandiller, uyuyana ne fayda.
Montaigne : Her zaman aklımızın ardı sıra gidelim,diğerlerinin takdiri de canı isterse ardımızdan gelsin.
Montaigne : Hergün birbirini görmenin tadı başka, ayrılıp kavuşmanın tadı başka.
Montaigne : Hiçbir doğmanın kölesiolma.
Montaigne : İnsan düşüncesi sistemler kurarak gelişir.
Montaigne : İnsan vardır zamanı kendi hesabına yontar, insan da vardır bir ömür boyu zaman onu yontar.
Montaigne : İnsanlar arasındaki yerin, onların senin yanındaki yerleri kadardır.
Montaigne : İnsanlar başaklara benzerler, içleri boşken başları havadadır, içleri doldukça eğilirler.
Montaigne : İster sözle olsun, ister davranışla, zorbalığın her çeşidinden nefret ederim. Düşüncemizi duyular yoluyla aldatan gösterişlere her zaman karşı koymuşumdur. Üstün sayılan insanlara yakından bakınca anladım ki çoğu, herkes gibi insandır.Yüksek mevkilerde sağduyuya az raslanır.Kralların şaştığım tarafı, hayranlarının bu kadar bol olmasıdır. Her şeyimizi emirlerine verelim, ama düşüncemiz bize kalsın. Önlerinde bükülen, dizlerimiz olsun, aklımız değil
Montaigne : Kimse kimseyi değil,herkes kendi kendini adam eder,etmelidir.Adam olmaksa kendini bilmekle başlar.
Montaigne : Kral da dilenci de aynı iştahla acıkır.
Montaigne : Kral Dionysios,Platon’a,İran işi,uzun damalı ve kokulu bir elbise hediye etmiş.Platon “Ben erkeğim;kadın elbiseleri giymek istemem.”diyerek almamış;ama Aristippos almış ve demiş ki “İnsan ne giyerse giysin,erkekse yine erkektir.”
Montaigne : Mademki ölümün ününe geçilemez, ne zaman gelirse gelsin. Sokrat ’e: Otuz Zalimler seni ölüme mahkum ettiler, dedikleri zaman: Doğa da onları! demiş.Bütün dertlerin bittiği yere gideceğiz diye dertlenmek ne budalalık! Nasıl doğuşumuz bizim için her şeyin doğuşu olduysa, ölümümüz de her şeyin ölümü olacak. Öyle ise, yüz yıl daha yaşamayacağız diye ağlamak, yüz yıl önce yaşamadığımıza ağlamak kadar deliliktir. Ölüm başka bir hayatın kaynağıdır. Bu hayata gelirken de ağladık, eziyet çektik; bu hayata da eski şeklimizden soyunarak girdik
Montaigne : Neşe uykuya benzer, eğer kendiliğinden gelmezse zorla getirilmesi yorucu olur.
Montaigne : Okunu hedeften öteye atan okçu,Okunu hedefe ulaştıramayan okçudan daha başarılı sayılamaz.
Montaigne : Öfke saklamaya gelmez, büsbütün içimize işler.
Montaigne : Sağlık için atılan bir adım, tedavi için atılan yüz adımdan daha yararlıdır.
Montaigne : Sen kendini aziz tutarsan başkaları da aziz bilir.
Montaigne : Senin herkesten beklediğin muamele, herkesin de beklediği muameledir.
Montaigne : Silahların gürültüsü, yasaların sesini boğar.
Montaigne : Solon’a oğlunun ölümünde,güçsüz ve yararsız göz yaşları doğru olmadığını söylemişler.Solon;Güçsüz ve yararsız oldukları için dökülmeleri daha iyi ya.”demiş.
Montaigne : Sonsuzluk standardıyla ölçüldüğü taktirde insanlığın tüm eylemleri anlamsızdır.
Montaigne : Sonunda acı getirecek zevklerden kaçınılabileceğini, sonunda zevk getirecek acılara da dayanılabileceğini düşünüyorum.
Montaigne : Tatlı dil, her kapıyı açan sihirli bir anahtardır.
Montaigne : Yılların elimizden çekip aldığı yaşama zevklerini dişimiz, tırnağımızla savunmalıyız.
Montesquieu : Bir kişiye yapılmış haksızlık , bütün topluma yöneltilmiş bir tehdittir.
Montesquieu : Bir ülkede dalkavukluğun sağladığı çıkar, dürüstlüğün sağladığı çıkardan daha verimli olursa o ülke batar.
Montesquieu : Cumhuriyetler lüks, saltanat idareleri ise fakirlik yüzünden yıkılırlar
Montesquieu : Dalkavuklugun sagladıgı çıkar, dürüstlügün sagladıgı faydadan daha fazla olursa o ülke batar.
Montesquieu : İnsan ne kadar az düşünürse, o kadar çok konuşur.
Montesquieu : Mert olmayan bir insanla işe başlamak,sonu gelmeyecek, ya da sonu kötü bitecek bir yola çıkmak demektir
Montesquieu : Mutluluk varacağınız bir istasyon değil,bir yolculuk biçimidir.
Montesquieu : Nerede yumuşak huylu insanlar varsa orada ticaret vardır. Nerede ticaret varsa orada insanlar yumuşak huylu olurlar.
Montesquieu : Özgürlük yasaların müsaade ettiği her şeyi yapmak hakkıdır.
H. de Balzac: ıstırapların en gizlileri dayanılması en güç olanlardır
Montherlant : Aşk,ovaları kaplamış olan çok büyük ordulara benzer.Daha dün bütün görkemiyle orada dururken bugün bakarız,yerinde yeller eser.
Montherlant : Hayaller tatminsizlikten doğar. Her şeyi mükemmel olan bir adam hayal kurmaz.
Moran : Sanat eserlerinde gördüğümüz doğadır,insandır,hayattır ve sanatçı eserinde bize bunları yansıtır;ayna tutar dünyaya sanki.
Mortherlant : Kedi, sevgilisinde muhakkak tırnak izi bırakır.
Muhammed Bozdağ : Acınızı sevince dönüştürerek ondan intikamınızı alın.
Muhammed Bozdağ : Acınızı sizinle gönülden paylaşmaya hazırız, ama olumsuzluğunuzu paylaşamayız.
Muhammed Bozdağ : Acıyı çekmek zorundaysak, onu geldiği zaman çekmeyi öğrenmeliyiz.
Muhammed Bozdağ : Açılmış yelkeniniz yoksa okyanustan esen rüzgarlar gelip geçerler. Hedef belirlemek yelken açmak gibidir.
Muhammed Bozdağ : Baş döndürücü bir başarıya imza atabilmek için baş döndürücü işler yapmaya değil, baş döndürücü arzulara sahip olmaya ihtiyacımız var.
Muhammed Bozdağ : Başarı aynı yönde sonuna kadar gitmektir.
Muhammed Bozdağ : Başarısızlık yapamamak değil, yapamayacağını sanmaktır.
Muhammed Bozdağ : Başarmak isteyen tüm gemilerini yakmalı ve girdiği yoldan geriye dönüşü imkansız hale getirmelidir.
Muhammed Bozdağ : Başarmanın yapmaktan başka bir yolu yoktur.
Muhammed Bozdağ : Başkalarının size ideal kazandırmasını umarsanız kıyamete kadar beklersiniz.
Muhammed Bozdağ : Başkasının ürettiği eseri satın alabilirsiniz, ancak kendi başarınızı satın alamazsınız.
Muhammed Bozdağ : Başlangıçta hata yapmadan mükemmele ulaşan hiç kimse yoktur.
Muhammed Bozdağ : Beyninize ne yapmak istediğinizi söylemezseniz, nasıl yapabileceğinizi sizin için araştırıp size söyleyemeyecektir. Hatta onu yapmanıza izin vermeyecektir.
Muhammed Bozdağ : Beyninizin hedefe çözüm bulma çabası siz uyurken, uyanıkken, dalgınken, bilinçli iken çözüm buluncaya kadar devam eder.
Muhammed Bozdağ : Beyninizin sekreterlik hizmetinden faydalanabilmek için ona görevinizi önceden bildirmelisiniz.
Muhammed Bozdağ : Bir defa inandınız mı, inanılmaz işleri başarırsınız. Ama bir defa inanmadınız mı, tüm kainat sizi engellemek için seferber olur.
Muhammed Bozdağ : Bir insan başarılı olduğuna, yapabildiğine inandı mı onu hiç bir engel durduramaz.
Muhammed Bozdağ : Bir insana yapabildiğini bizzat görmesinden daha fazla güven verebilecek hiç bir telkin yoktur.
Muhammed Bozdağ : Bir kere hayata atıldıktan sonra, kendilerinin koydukları dışında insanların hiçbir aşılmaz engelleri yoktur.
Muhammed Bozdağ : Bir şeyleri keşfetmek onları keşfetmeyi arzulamak sayesinde mümkündür.
Muhammed Bozdağ : Bize hakim olan, sadece kendimizin sahip çıktığı, bizim karar verdiğimiz hedeflerdir.
Muhammed Bozdağ : Bizi düşüncelerimiz sınırlamazsa hiçbir yaratık sınırlayamaz.
Muhammed Bozdağ : Boğuştuğunuz şartlar ne kadar ağırsa, gelecekte ulaşacağınız başarı o kadar büyük olacaktır.
Muhammed Bozdağ : Boynunuzu vurmak için kalkan kılıçtan yarım saat sonra kendinizi korumak ne ise, şimdi yapılması gereken işi yarım saat ertelemek odur.
Muhammed Bozdağ : Bulduğunuz işe hemen teşebbüs etmek bir çırpıda tüm potansiyel yeteneklerinizi içinde bulundukları sihirli lambadan çıkarır.
Muhammed Bozdağ : Büyük hedefiniz ömrünüz boyunca ışık saçacak yıldızınızdır. Büyük hedefi olmayanlar bu dünyadan ayrıldıklarında Büyük bir yıldız aramızdan kayıp gitti demezler.
Muhammed Bozdağ : Büyük insanlar çirkin konuşmaları dinlememek için çok özen göstermişlerdir.
Muhammed Bozdağ : Büyük olmak istiyorsanız, dağları sırtınızda taşımaya hazır olmalısınız.
Muhammed Bozdağ : Cesaretin öyle bir derecesi vardır ki o düzeyde tabiat kanunlarına meydan okursunuz.
Muhammed Bozdağ : Cesaretiniz varsa geçtiğiniz her vadide sizi anlatan bir iz bırakırsınız.
Muhammed Bozdağ : Çarklarından biri kırılmış olan saat yok olan saatten farksızdır. Tamamlanmayan iş yapılmamış iş gibidir.
Muhammed Bozdağ : Çiçeğe bakarken, geçmişe gidip hayallerindeki kavgayı seyreden, çiçeğin vücuduyla sunduğu güzelliği nasıl yaşayabilir?
Muhammed Bozdağ : Çocukların korkusuzluklarını yürüyüşlerindeki coşkudan anlayabilirsiniz.
Muhammed Bozdağ : Çoğu zaman yapamamanın tek nedeni vaktinde yapmamaktır.
Muhammed Bozdağ : Çoğumuzun başaramama nedeni hedefsizliğimiz değil, ama hedefimizin bulanıklığıdır. Kesinlik Tam olarak neyi, tam olarak nasıl, tam olarak nerede, tam olarak ne zaman ve tam olarak ne kadar yapmak istiyorsunuz?
Muhammed Bozdağ : Damarlarınızdaki kana değil, ruhunuzdaki heyecana güveneceksiniz.
Muhammed Bozdağ : Doğru yolu gösterenler o kadar az ki! Bırakın kağıtlarınız bunu sizin için yapsın.
Muhammed Bozdağ : Doğruyu yapmak için elimizden gelen tüm çabayı göstermeliyiz. Eğer yanlış yapmaktan korkarsak, büyük doğrularımızla insanları tanıştıramayız.
Muhammed Bozdağ : En gerçek keyif keyifsizliktedir. En gerçek dinlenme çalışmaktadır.
Muhammed Bozdağ : En kötü sonucu kabullenen, en iyi sonucu elde edecektir. Çünkü sorunla en yıkılmaz cesaretle boğuştuğunuz an, en kötü sonucu göze aldığınız andır. Hiç bir asker ölmekten korkmayan asker kadar korkutucu olamaz.
Muhammed Bozdağ : Eninde sonunda yapacağınız iş bekledikçe, içinizde bir ıstırap olarak derinden sizi tüketecektir.
Muhammed Bozdağ : Erteleyenlerin en küçük kaybı, erteledikleri süre boyunca öğrenebileceklerinden mahrum kalmalarıdır.
Muhammed Bozdağ : Evet, ne yazık ki herkes başaramayacak. İşte onlar başaramayacaklarına inananlardır.
Muhammed Bozdağ : Gerçek hedefi öylesine arzularsınız ki onu elde etmeye çalışırken açlık hissetmezsiniz, aklınıza eğlence gelmez, uykularınız kaçar.
Muhammed Bozdağ : Gücünüzün tükendiğini sandığınız yer, bir adım daha direnirseniz kurtuluşun aniden kolunuzdan tutacağı yerdir.
Muhammed Bozdağ : Güzergahında çukuru, dağı, vadisi, denizi olmayan bir yolculuk yoktur.
Muhammed Bozdağ : Hayatınıza anlam katacak bir hedef bulmak, yaşamak için heyecan ve istek bulmaktır. Hiçbir hedefsiz kimse, ormanları temizlemeyi kendine hedef edinen karınca kadar mutlu ve heyecanlı çalışamaz.
Muhammed Bozdağ : Hayatınızı işgal etmelerine izin verdiğiniz küçük işlerin kuyusu öyle bir yoğun karanlıkla hayatınızı kuşatır ki, başınızı kaldırıp, o kuyudan yukarıya nasıl çıkabileceğinizi düşünmeye imkan bulamazsınız.
Muhammed Bozdağ : Hazineyi miras bırakabilirsiniz ama kullanmadığınız bilginin ne size ne de mirasçılarınıza faydası vardır.
Muhammed Bozdağ : Hedefler okyanusunda yüzen geminize hangi rota üzerinden nereye gitmek istediğini göstermelisiniz.
Muhammed Bozdağ : Hedeflerinizi yazmak kaderinizi yazmak gibidir.
Muhammed Bozdağ : Hedefsiz insan her zaman kaybeden tarafta kalmaya mahkumdur.
Muhammed Bozdağ : Hendeklerin üzerinden atlayamayan develer dağları zapt eden komutanların bineği olarak ün salmamıştır.
Muhammed Bozdağ : Her küçük hedef büyük hedefe destek olduğu, büyük hedefle aynı yol üzerinde olduğu derecede değerlidir.
Muhammed Bozdağ : Her mesaj püsküllü bir çiçek tohumu gibi yuvasını terk eder, rüzgara biner; vadilerin ötesindeki birilerinin ruhunda dal BUDA:k salar; kocaman bir ağaç olur.
Muhammed Bozdağ : Her yağmurda evleri başlarına yıkılan karıncalar vazgeçmezken biz hangi deprem yüzünden vazgeçeceğiz?
Muhammed Bozdağ : Herkes yeteneksiz olduğunu düşündüğünde meydan cesaret gösteren ve öylesine teşebbüs eden birkaç kişiye kalacaktır.
Muhammed Bozdağ : Hırs göstererek arzulayan kaybetmeye, şükrederek arzulayan da kazanmaya mahkumdur.
Muhammed Bozdağ : Hızlı ilerlemek istiyorsanız, ilerlemiş insanları arayıp bulun, onları kopyalayın.
Muhammed Bozdağ : Hiç kimse bir şeyi elde edebileceğine inanmadığı sürece onu elde etmeye hazır değildir. Ne kadar hazır olduğunuzu ne kadar arzuladığınız belirler.
Muhammed Bozdağ : İnanç tabiat kanunlarını etkisiz kılan ruhun bir parçasıdır. Ruhun gücü konuştuğunda tabiatın gücü susar.
Muhammed Bozdağ : İnandığımız tek doğru vardır. O da yalan da olsa, kendimize ısrarla söylediğimizdir.
Muhammed Bozdağ : İnanılmaz kurtuluşlar en dayanılmaz çaresizliklerle boğuştuğumuz anda gelir.
Muhammed Bozdağ : İster melek, isterse şeytan olsun, girdiği yolun sonuna kadar giden herkes takipçiler bulacaktır.
Muhammed Bozdağ : İşlerinizi ertelerseniz, uçağınızın hızı düşer, yere çakılırsınız; çünkü uçağı havada tutan tek güç sahip olduğu hızdır.
Muhammed Bozdağ : Kanatlarınızı iyi bildiğiniz belli bir yönde çırpmıyorsanız, içine vücudunuzu terk ettiğiniz hayat rüzgarı sizi gerçekten mutlu olacağınız bir vadiye taşımayacaktır.
Muhammed Bozdağ : Karar verdiğiniz işe, karar verdiğiniz dakika geldiğinde hemen saldırın.
Muhammed Bozdağ : Kimsenin dünyada ikinci hayatı olmayacaktır. Bir defa şansınız var ve şimdi.
Muhammed Bozdağ : Korkularımızın çoğu bunların gerçekleşmesinden beter ve gülünçtür.
Muhammed Bozdağ : Küçük hedefler için harcayacağınız çaba büyük hedefler için harcayacağınız çabadan az değildir.
Muhammed Bozdağ : Maddenin sınırlarında yaşarsanız dünyanız ellerinizin ulaşabileceği yere kadar uzanabilir. Ruhunuzun enginliğinde yaşarsanız Muhammed Muhammed Bozdağ : En büyük başarıları ateşleyenler, kendilerinden önce gelen büyük başarısızlıklardır.
Muhammed Bozdağ : Mutluluk gerçek güzelliklerin içinde doğanların değil, çirkinliklerin bile güzel yanlarını keşfedebilecek kadar güzellik kaşifi olanlarındır.
Muhammed Bozdağ : Nasıl düşünmeye devam ederseniz öyle düşünmeye alışırsınız.
Muhammed Bozdağ : Nasıl yapacağınızı bilirseniz, yediğiniz darbeleri vurduğunuz darbelere dönüştürebilirsiniz.
Muhammed Bozdağ : Ne istediğinizi bilerek istemeye devam ettiğiniz sürece kaderiniz de size vermeye devam edecektir.
Muhammed Bozdağ : Ne kadar arzularsanız o kadar enerjiyi, o kadar gücü, o kadar emeği amacınız uğrunda feda etmeye hazır olursunuz.
Muhammed Bozdağ : Ne kadar güçlü olacağınızı ne kadar şiddetli istediğiniz belirler.
Muhammed Bozdağ : Ne kadar kötü yaparsanız yapın, vazgeçmediğiniz sürece en iyisini yapmayı mutlaka öğreneceksiniz.
Muhammed Bozdağ : Ne kadar yetenekli olursanız olun, istemediğiniz kadar yükseğe çıkamazsınız.
Muhammed Bozdağ : Ne kadar yüksek isterseniz, yükseğe o kadar yakın olacaksınız.
Muhammed Bozdağ : Neyi başaracağınız, neyi, nasıl ve ne kadar istediğinize bağlıdır.
Muhammed Bozdağ : Nice inanılmaz yeteneklere sahip insan cesaretsizliği yüzünden keşfedilememiştir.
Muhammed Bozdağ : Öğrenmek amacıyla bakmazsanız öğrenemezsiniz.
Muhammed Bozdağ : Öğrenmeyi zevkli kılan öğrendiklerimizin arzularımızla ilişkili olmasıdır.
Muhammed Bozdağ : Önemli olan arzuyu her gün canlı tutmayı başarmaktır. Yaptığımız en büyük hata ihmal etmektir, ısrar etmemektir.
Muhammed Bozdağ : Önemli olan nereden başladığınız değil, nereye varmak isteğinizdir.
Muhammed Bozdağ : Önemli olan, şu anda bedeninizin yaptığına ruhunuzun veya zihninizin destek olmasıdır.
Muhammed Bozdağ : Ötelere varabilecek olan, yerinde duran büyük dağ değil, sürekli ilerleyen küçük karıncadır.
Muhammed Bozdağ : Salonunuzda suladığınız çiçek nasıl yeşerirse, kalbinizde beslediğiniz hedef de öyle yeşerir; çiçeğin gıdası su, hedefin gıdası tekrardır.
Muhammed Bozdağ : Sizin içinizde en önemli varlık sizsiniz. Ona güvenmezseniz kime güveneceksiniz.
Muhammed Bozdağ : Tam olarak ne kadar istediğinizi bilmezseniz beyninizin ne kadar için çalışacağını sanıyorsunuz?
Muhammed Bozdağ : Tüm başkalarını küçük görenler, aslında kendilerini küçük görenlerdir.
Muhammed Bozdağ : Tüm çokluklar, tüm azlıkların birleşimidir. Azıcık sevemeseydiniz çok sevemezdiniz.
Muhammed Bozdağ : Uçak bir kere yükseldi mi artık uçacaktır. Aşk bir kalbe girdi mi başka bir sevgilinin girmesine izin vermez.
Muhammed Bozdağ : Yaptıklarınızla varsınız, yaptığınız kadar büyüksünüz.
Muhammed Bozdağ : Zamanları geldiğinde çiçeklerin açmasını hiç bir güç durduramaz.
Muhammed Bozdağ : Zihinlerini ölmüş geçmişte ve doğmamış gelecekte yaşatanlar, şimdiki zamanda yaşamaya mahkum olan bedenlerini öldürürler. Beden giderse hayatı da beraberinde götürür.
Muhammed Bozdağ : Zihnimiz kuşların bedenleri gibi hareketli olmalıdır.
Muhammed Bozdağ : Zihninizde rasgele dolaşan bir hedefin çocukça bir hayalden hiç farkı yoktur.
Muhammed Bozdağ : Kader iki kardeşin oynarken kurdukları hayalleri bile gerçeğe dönüştürüyorsa, sizin göz yaşlarınızla kurduğunuz hayalleri niçin gerçeğe dönüştürmesin?
Muhammed Bozdağ : Önemli olan ne yapabildiğiniz değil, ne yapabileceğinizdir.
Muhammed Bozdağ : Yüzmeyi öğrenmenin tek yolu çırpınmaktır.
Muhammed İkbal : Sen insana ulaşmadan Allah’ı nasıl arıyorsun?.
Muhammed İkbal :Aşka delilik diyen insan, hayatın sırrına ebediyen bigane kalsın
Muhammed ikbal: Harekette birlik olmazsa, fikirde bilgi faydasızdır.
Muhiddin Arabi : Bir kimse kendi hakikatine arif olursa, hiçbir itikat ile kayıtlı olmaz.
Muhiddin Arabi : Maddi hayata meyledenler için hayat deniz suyu içmeye benzer, içtikçe susarlar, susadıkça içerler.
Muhiddin Arabi :Hakkın Rahmeti bizim günahlarımızdan büyüktür.
Muhyiddin Arabi : Hakikatte Arş ve Beytullâh, Allah’ı bilen arifin kalbidir.
Mustafa Güngör:Aç ülkenin insanı doymak bilmez.
Mustafa Güngör:Bazen bir tarafsız, iki tarafı da mahfeder.
Mustafa Güngör:Bazı çevrelerden çıkar ilişkilerinizi çıkardığınızda geriye hiçbir şey kalmaz.
Mustafa Güngör:Çok bilenler uygulama özürlüdür
Mustafa Güngör:Dalkavuğun dürüstlüğü kendisine ihanettir.
Mustafa Güngör:En hızlı yargıç çıkarlarımızdır.
Mustafa Güngör:Geleceğin egemen sınıfı bugünden bellidir: Gençlik.
Mustafa Güngör:İtiraf geciktikçe zorlaşır.
Mustafa Güngör:Otorite daima azınlıktır.
Mustafa Güngör:Para bütün sorunları çözer, zenginlerinki hariç...
Mustafa Güngör:Para kazanmak inançları pekiştirir.
Mustafa Güngör:Sen daima mutluluğu yakalamaya çalış, hüzün nasıl olsa gelip seni bulur.
Mustafa Güngör:Yerçekimine meydan okuyan yegane güç, hayalgücüdür.
Mustafa Köz : Seslerden anlıyorum, otların büyüdüğünü...
Mustafa Uludağ : Hayali olmayanın gerçekleştirmek istediği bir amacı, amacı olmayanın da hiç kimseye bir yararı dokunmaz.
Mustafa Uludağ : Sabır ağacına çıkmak güçtür , Lakin meyvesi lezzetlidir.
Mustafa Uludağ : Ümidini kaybetmiş kişiler için yaşamak; sadece vakit geçirmekten ibarettir
Mu-Ti: Kim başkasını severse kendisi de sevilecektir. Başkalarını kazandırmış olan kendisi de kazanmış olacaktır. Tüm insanlar kendileri arasında karşılıklı bir sevgi hissederlerse, güçlüler zayıfları avlayamazlar, sayıları çok olanlar daha az sayıdakileri, baskıları altına alamazlar. Zenginler yoksulları asla baskıları altına alamazlar, usta olanlar da beceriksizlerle alay edemezler. Sevgide tarafsızlık, kişisel sevgide yanılmayı önler; tarafsız sevgi kişisel sevginin de güvencesidir.
Müştak Erenus : Susmak yalan söylemektir, heykeller kırk yıldır yalan söyler.
N. Ward : Gerçeğin ne saçında ne sakalında, kimse şimdiye kadar tek beyaz tel görememiştir.
Nail Papatya :Tebessüm en kolay iyiliktir.
Nalan Yılmaz : Beklemek hiçbir şey yapmamak değildir; sabrın ölçütüdür. Bazen yapacak bir şey yoktur beklemekten başka. Beklenecek herhangi bir şey yoksa o zaman hiçbir şey yapmamak söz konusudur.
Nalan Yılmaz : Kişi hep kendini dinleyecek ve onaylayacak birini arar. Dürüstçe düşüncelerini söyleyenlerden ise uzak durur çünkü herkes kendi hakkında güzel sözler duymak ister.
Nalan Yılmaz : Materyalist dünyada sıkışıp kalmış insan mutsuzdur; dengeleyemezse içinden gelenleri ve karşısında var olan zıtlığı. Bu ikilik içinde gidip gelir ömrü boyunca, çıkamaz.
Namık Kema l: Kendini insan bilenler, halka hizmetten usanmazlar.
Namık Kemal : Barikai şerarei hakikat, müsademei efkardan doğar.
Namık Kemal : Bir ülkedeki ahlak bunalımının bir kaynagı da ana babaların çocuk egitiminde tuttukları yoldur.
Nancy Astor : Adem eline geçen ilk fırsatta suçu Havva’ya attı.
Napoleon Hill : Acıların ve düş kırıklığının üstesinden gelmenin bir tek kuralı, duygusal bozgunlukların planlı bir çalışmayla değişikliğe uğratmaktır. Bu , eşsiz bir kuraldır.
Napoleon Hill : Kendi düşüncelerini yönetemeyen kişi,başka hiçbir şeyi yönetemez.
Napolyon : Acı çekmek, ölmekten daha çok cesaret ister.
Napolyon : Ahlak olmayan yerde kanun bir şey yapamaz.
Napolyon : Aşkta erkeğin zaferi kaçmaktır.
Napolyon : Ayrılık küçük ihtirasları unutturur, büyükleri güçlendirir.
Napolyon : Bana iyi analar veriniz, size iyi vatandaşlar vereyim.
Napolyon : Düşmanınız hata yaptığında sakın onu durdurmayın.
Napolyon : Eğer kalbim, karşılık görmeden sevecek kadar bayağılaşırsa, onu dişlerimle parçalarım.
Napolyon : En iyi asker, çarpışmaktan çok yürümesini bilen askerdir.
Napolyon : En korkulacak an zafer anıdır.
Napolyon : Felaketlerin üstünde dimdik oturan insan soylu ve cesurdur.
Napolyon : Fransa’nın iyi annelere sahip olmasını saglayınız ki iyi ogullara sahip olsunlar.
Napolyon : Gerçek dostlar yıldızlara benzerler. Karanlık çökünce ilk onlar gözükürler.
Napolyon : Hafızasız baş,bekçisiz kaleye benzer.
Napolyon : İmkansızlık, yalnız sersemlerin sözlüklerinde bulunan bir kelimedir.
Napolyon : İnsan, sırtına giydiği üniformanın adamı olur.
Napolyon : İnsanın dostu yoktur,saadetin dostu vardır.
Napolyon : İnsanları yükselten iki büyük vasıf vardır; erkeğin mert, kadının namuslu olması.
Napolyon : Süngülerle her şey yapılabilir. ama üzerine oturulamaz.
Napolyon : Üç gazete beni, yüz sancaktan daha çok korkutur.
Napolyon: İki şey dünyaya hükmeder; biri kılıç, diğeri düşünce. Kılıç, eninde sonunda düşünceye yenilir.
Napolyon: Zafer , iradededir.
Nathaneil Branden :Asla bulunmadığınız yeri terk etmeniz imkansızdır
Nathaniel Hawthorn : Dünya, tüm ileri hareketleri huzursuz kimselere borçludur.
Neches :Yüksek olanı sevmek, biraz da yüksek olmak demektir.
Necip Fazıl Kısakürek : Zaman insanları değil, armutları olgunlaştırır.
Necip Fazıl Kısakürek :Devler gibi eserler bırakmak için, karıncalar gibi çalışmak lazım
Nef’i :Hasmın sitemini anlamamak, hasma sitemdir.
Newton : Bir hizmette bulundu isem bu çalışmaktan ve sabırla düşünmekten başka bir şey değildir.
Newton: Aşk köprü kurmaktır. İnsanlar köprü kuracaklarına duvar ördükleri için yanlız kalırlar.
Nietszche : Bulunmuş bir şeyi uygulamak için bir araya gelinebilir, bir şey bulmak için değil. Yalnızca özgür insan bir şeyler keşfedebilir.
Nietzche : Bazı şeyleri yarım bileceğine, bir şey bilme daha iyi.
Nietzche : Belleği çok kuvvetli olan pek çok insan sırf bu nedenden ötürü orijinal bir düşünür olmaz.
Nietzche : Erkek yüreğinin özünde sertlik vardır, oysa kadının yüreği özünde katıdır.
Nietzche : Gerçeğin dağlarına umutsuzlukla çıkılmaz.
Nietzche : Gerçek bazılarımızın onsuz yaşayamayacağı bir yanılsamadır
Nietzche : Gerçekten de kendi yüzünüzden daha iyi bir maske takamazdınız siz, ey bugünün kişileri!Sizi kim tanıyabilirdi ki!
Nietzche : Güller , laleler , bütün çiçekler solar . Çelik ve demir kırılır ama sağlam dostluk ne solar ne de kırılır.
Nietzche : Kendine inanmayan hep yalan söyler.
Nietzche : Öyle kolay bir sanat değildir uyumak. Onun uğruna bütün gün uyanık durmak gerekir.
Nietzche : Sokrat,ölüm bunaltısı nedir bilmeyen,yaşayan biri değil,bir salt akıl olarak ölen ve hayat güdüsünden tümüyle kopmuş bir canavardır.
Nietzche : Tam dostluk benzer arkadaşlar arasında olur.
Nietzsche : Biri kendi düşüncesine bağlı kalır; çünkü ona kendi kendine ulaşmış olduğunu sanır. Öteki ise, onu zahmetle öğrendiği ve onu anlamış olmakla övündüğü için bağlıdır düşüncesine. Sonuç olarak, her ikisi de kendini beğenmişlik
Nietzsche : Şu adam melek erdemleri olan bir hizmetçi arıyordu. Ama birdenbire bir kadının hizmetçisi oluverdi. Şimdi de melek olması kaldı.
Nietzsche : Acıların bölüşülmesi değil, sevinçlerin bölüşülmesidir dostluğu yaratan ...
Nietzsche : Acımak,zayıf insanın bir özelliğidir ve ahlaksızlıktır.Ahlak da köleye özgüdür.Vicdan ahlakı yerine deha yani iktidara götüren ahlakı koymak gerekir.
Nietzsche : Açıkça büyük amaçlar tasarlayan ve daha sonra bu amaçlar için oldukça yetersiz olduğunu gizlice kavrayıveren kimse, çoğu zaman bu amaçlardan vazgeçecek kadar da güçlü de değildir. İşte o zaman ikiyüzlülük kaçınılmazdır.
Nietzsche : Açıklanmamış karanlık bir konu apaçık bir konudan daha önemli sanılır.
Nietzsche : Alev, başka şeyleri aydınlattığı kadar aydınlatmaz kendini. Bilge de böyledir.
Nietzsche : Aşk ve nefret kör değillerdir; ama kendileriyle birlikte taşıdıkları ateş yüzünden kör olmuşlardır.
Nietzsche : Ben bu kulaklara göre ağız değilim
Nietzsche : Ben her türlü ahlaki hüküm vermeye, övmeye ve mahkum etmeye karşı derin bir tepki duyarım. Alışılagelen ahlaki hükümlere karşı şunu sorarım: Hükmü veren hüküm vermeye esas itibarıyla haklı mıdır? O onun yeterli derecede üstünde midir? Onun sağgörüsü, hayalgücü, yeterli deneyimi var mıdır, bir bütünü tasarlaması için
Nietzsche : Beni öldürmeyen şey,beni güçlendirir.
Nietzsche : Bilginin her türü ıstıraptan gelir. Sefahat, duraklamak ve geriye bakmamak egilimindedir, oysa acı hep nedenleri sorar. insan agrılarda incelir. Sürekli kurcalayan, törpüleyen acı, ruhun topragını altüst eder. Yeni düsünce meyveleri için gerekli havalandırmayı saglayan da bu altüst olustur.
Nietzsche : Bir düşmanla savaşarak yaşayan kişinin, düşmanını hayatta bırakmakta yararı vardır.
Nietzsche : Bir insan kendini hep çok büyük işlere adadığında, onun başka bir yeteneğinin olmadığı pek görülmez.
Nietzsche : Bir insan yoğun ve kılı kırk yararak düşündüğü zaman, sadece yüzü değil gövdesi de çekinceli bir havaya bürünür.
Nietzsche : Bir insanın gerçekten ele almış olduğu düşünce özgürlüğü ile, onun tutkuları ve hatta arzuları da gizli gizli kendi üstünlüklerini göstereceklerini sanırlar.
Nietzsche : Bir kez yürünmüş bir yola düşenlerin sayısı çoktur, hedefe ulaşan az
Nietzsche : Bir konu hakkında hazırlıksız sorguya çekildiğimizde, aklımıza gelen ilk düşünce çoğu zaman bizim kendi düşüncemiz değildir; ama bizim sınıfımıza, konumumuza ve soyumuza ait olan sıradan bir düşüncedir sadece. Öz düşünceler pek ender olarak su yüzüne çıkarlar.
Nietzsche : Bir kurbanın yoldaşı o kurbandan daha çok acı çeker.
Nietzsche : Bir şeyden hoşlanmaktan söz edilir, aslında doğrusu, bu şey aracılığıyla kendinden hoşlanmaktır.
Nietzsche : Bizzat kendimizde olan bir değeri övdüğü, okşadığı zaman mucizeyi de, usdışını da kabul ederiz.
Nietzsche : Yarı-bilim tam bilimden daha üstündür. O, sorunları olduklarından daha kolay görür ve bununla görüşünü daha anlaşılır, daha inandırıcı kılar.
Nietzsche : Bugün artık kimse ölümcül hakikatlerden ölmüyor; çok fazla panzehir var.
Nietzsche : Çok düşünen partici olmaya uygun değildir; o, parti arasında düşüncesini çok çabuk sızdırır.
Nietzsche : Çok düşünen ve uygulamalı düşünen, kendi maceralarını kolayca unutur, ama başından geçenlerin çağrıştırdığı düşünceleri hiç unutmaz.
Nietzsche : Çok yalnız olan için gürültü bile bir tesellidir.
Nietzsche : Derin olduğunu bilen kimse, kolay anlaşılır olmaya çalışır. Kalabalığa derin görünmekten hoşlanan kimse ise anlaşılmaz olmaya çalışır. Kalabalık dibini görmediği her şeyi derin sanır çünkü.
Nietzsche : Doğa bize aldırmadığından, doğanın ortasında kendimizi öyle rahat hissederiz ki ...
Nietzsche : En insancıl davranış nedir? -Birisinin utanmasını önlemek.
Nietzsche : Eylem ve vicdan genellikle uyuşmazlar. Eylem, ağaçtan ham meyveleri toplamak isterken, vicdan onları gereğinden çok olgunlaşmaya bırakır, ta ki yere dökülüp ezilinceye kadar.
Nietzsche : Günde on kez yenmelisin kendini; bu iyi bir yorgunluk verir ve
gönlüne afyon gibi gelir
Nietzsche : Gür ırmaklar kendileriyle birlikte bir çok çakıl ve çalı çırpıyı da sürükler; güçlü ruhlar da bir çok aptal ve mankafayı.
Nietzsche : Hakikatin temsilcisinin en az olduğu zaman, onu dile getirmenin tehlikeli olduğu zaman değil, can sıkıcı olduğu zamandır.
Nietzsche : Hayatı kaybetmenin kıyısına yaklasanlar, onu daha iyi tanırlar.
Nietzsche : Hep öğrenci kalan insan,öğretmenine borcunu kötü ödüyor demektir.
Nietzsche : Her alışkanlık elimizi daha becerikli, aklımızı ise daha beceriksiz yapar.
Nietzsche : Hoşlanmadığımız bir düşünceyi öne sürdüğü zaman bir düşünürü daha sert eleştiririz. Oysa, bizi pohpohladığında onu daha sert eleştirmek uygun olacaktır.
Nietzsche : İçine doldurulacak çok şey olduğu zaman, günün yüzlerce cebi vardır.
Nietzsche : İnançlar hakikat düşmanları olarak, yalanlardan daha tehlikelidir.
Nietzsche : İnsan ağaca benzer. Ne kadar yükseğe ve aydınlığa çıkmak isterse, o kadar kök salar yere, aşağılara, karanlığa, derinlere - kötülüğe.
Nietzsche : İnsan hatasını bir başkasına itiraf ettiğinde unutur onu; ama çoğu kez öteki kişi bunu unutmaz.
Nietzsche : İnsan kahkahalarla güldüğü zaman, kabalığı ile tüm hayvanları geride bırakır.
Nietzsche : İnsan o kadar acı çeker ki, tüm canlılar arasında yalnız o, gülmeyi icat etmek zorunda kalmıştır.
Nietzsche : İnsan ruhu,yaptığı seçimlerle belirlenir.
Nietzsche : İnsan yığınlarının davranış biçimlerini önceden kestirmek için, onların güç bir durumdan kendilerini kurtarmak için hiçbir zaman çok önemli bir çaba göstermediklerini kabul etmek gerekir.
Nietzsche : İnsan, diğer insanlardan hiçbir şey istememeye, onlara hep vermeye alıştığı zaman, elinde olmadan soylu davranır.
Nietzsche : İnsanlar ışığın çevresinde toplaşırlar,daha iyi görmek için değil,daha iyi parıldamak için.
Nietzsche : İnsanları şiddetle kendi üzerine çeken, bir oyunu her zaman kendi lehine çevirmiştir.
Nietzsche : İnsanların tarih boyunca farkına vardıkları aşılmaz zorunluluk, bu zorunluluğun ne aşılmaz ne de zorunlu olduğudur.
Nietzsche : Kendi kendine inanmayan her zaman yalan söyler.
Nietzsche : Kendi omzuna tırman. Başka nasıl yükselebilirsin ki!
Nietzsche : Kendinden hiç söz etmemek çok soylu bir ikiyüzlülüktür.
Nietzsche : Korkarak yasarsan hayatı yalnızca seyredersin.
Nietzsche : Kötü belleğin iyi tarafı, aynı şeylerden bir çok kez, ilk kez gibi yararlanmaktır.
Nietzsche : Küçücük bağışlarla büyük mutluluklar kazanmak büyüklüğün bir ayrıcalığıdır.
Nietzsche : Neden’i olan Nasıl’a katlanır.
Nietzsche : Ölümün son iyiliği bir daha ölümün olmamasıdır.
Nietzsche : Ruh arayanda, hiç ruh yoktur.
Nietzsche : Sadece karşıtları cansıkıcı olmayı sürdürdükleri için, arada bir, bir davaya bağlı kalırız.
Nietzsche : Sahip olunması zorunlu tek şey var: Ya yaradılıştan ince bir ruhtur bu, yada bilim ve sanatlar tarafından inceltilmiş bir ruh...
Nietzsche : Sanatçı konuları seçer: Bu da onun övme tarzıdır.
Nietzsche : Sevilmiş olma isteği kendini beğenmişliklerin en büyüğüdür.
Nietzsche : Şüphe değil,kesinliktir insanı deli eden....
Nietzsche : Tüm idealistler, hizmet ettikleri davaların her şeyden önce dünyanın tüm öteki davalarından üstün olduğunu düşünürler. Kendi davalarının biraz olsun başarılı olması için, bu davanın tüm öteki insan girişimlerine gerekli olan aynı pis kokulu gübreye açıkca ihtiyacı olduğuna inanmak da istemezler.
Nietzsche : Uçurumları sevenin ,kanatları olmalı
Nietzsche : Uygarlaşmış dünya ilişkilerinde herkes, hiç değilse bir konuda kendini başkalarından üstün hisseder. Genel iyiyüreklilik buna dayanır. Çünkü, durum elverirse herkes yardım edebilir, o halde bir utanç duymaksızın bir yardımı da kabul edebilir.
Nietzsche : Uygarlık tarafından yok edilme tehlikesiyle karşı karşıya olan bir uygarlık çağını yaşıyoruz
Nietzsche : Yapacak çok şeyi olan insan inançlarını ve genel düşüncelerini hemen hemen hiç değiştirmeksizin korur. Aynı şekilde, bir ülkünün hizmetinde olan her insan ülkünün kendisine artık hiç kulak asmaz; onun buna zamanı yoktur. Demem şu ki, ülküsünün hala tartışılabilir olmasından yana olmak çıkarına aykırıdır.
Nietzsche : Yüksek dağda buz içinde gönüllü yaşamaktır felsefe.
Nietzsche :Sevdiğini yadsımayan ne bilir sevmeyi
Nietzsche : İnsan da agaca benzer, ne kadar yüksege ve ısıga çıkmak isterse,
o kadar yaman kök salar yere, asagılara, karanlıklara, derinlige, kötülüge...
Nietzsche : Kolay yaşamak istiyor musun ? Sürüde kal ve sürü sevgisi uğruna kendini unut
Nietzsche :Bir uçurumun içine baktığınızda,uçurum da sizin içinize bakar.
Ninon de Lenclos : Güzel ve göz alıcı herşey iyi olmayabilir, ancak iyi olan herşey güzeldir.
Nizami : Akrebin düşmanlığı beterdir ejderhadan/ejderha âşikar vurur, akrep gizli her zaman.
Nizami : Arının evini yıkan, balın tatlılığıdır.
Nizami : İnsan ağzının açtığı yara binlerce merhemle dahi onarılamaz.
Nizami : Nefsini yenen, bütün alemi hükmü altına alır.
Nizami : Yeryüzünde iki kuvvet var: kılıç ve zeka. Çok zaman kılıç, zeka ile mağlup edilmiştir.
Nizar Kabbani :Duygularımız sözcüklerin ötesindedir. Utanmalıyız şiirlerimizden.
Nobel: Sen benim arkadaşlarımı göstermeye çalışmışsın. Hangi arkadaşlarım! Nerde arkadaşlarım? Onlar ya hayal alemindeler, ya paralarının şıkırtıları dinliyorlar yada para biriktirmekle meşguller. İnanın , insanın en iyi dostları evcil hayvanlardır
Noel Coward : İşiniz sizin için oyun gibiyse,iş eğlencelerden daha eğlenceli olur.
Norman Vincent Peale :Vazgeçmek için her zaman erkendir.
Norman Vincet Peale : Utangaç insanlar en büyük ego manyaklarıdırlar;çünkü dikkatlerini çok yoğun bir biçimde kendi üzerlerinde yoğunlaştırırlar. Sanki aynalarla çevrili gibidirler.
Norveç Atasözü :Yalan, dört nala gider; gerçek, adım adım yürür fakat, gene de vaktinde yetişir.
Novalis :Düşümüzde düş görmeye başlayınca, uyanma zamanı yakındır.
Nurol Banabak :Sanat, kendi içine düşmesidir insanın ve oradan yükselmesi...
Nurullah Ataç : Yarın, yorgun kimselerin değil, rahatlarına kıyabilenlerindir.
Nurullah Ataç: insanlarin çogu, bu dünya kurulalı beri, belki de parçalanıp gidinceye degin, sairligi, siiri sevmeyi bir hastalık, bir delilik saymıslardır. Aldatmayalım kendimizi, biz siiri sevenler bir azınlıgız, hiç bir zaman da kalabalık olmayacagız.
Nüvit Osmay: Bazı insanlar vardır, mümkün olmayan şeyleri başarmak için bütün ömürlerini verirler. Fakat mümkün olanı yapmak için bir dakikalarını harcamazlar.
O.A. Batista:Ana ve babaların çocuklarına bağışlayabilecekleri en güzel miras, günlük zamanlarından bir kaç dakikadır.
O.J. Bangs : İnsan ne kadar çok okursa o kadar çok yükselebileceğini bilmelidir
O.Miller : Büyük lafları çok kullananlar , size bir şey söylemeyi değil , sizi etkilemeyi amaçlıyor demedir.
Octavio Paz : İnsan toz ise, ovadan geçmekte olanlar insan olmalı...
Octavio Paz : Şiir saf zamana ulaşmanın yolu, varoluşun gerçek sularının derinliklerine dalıştır. Şiir, sonsuza değin yaratıcı zaman ve ritmden başka bir şey değildir.
Octavio Paz: Hayaller berraktır, gövdeleri ışıktan daha hafif. Sürerler bu cümlecik sürdüğü kadar.
Odison Mizner:Terbiyeli adam, terbiyesizle geçinmesini bilendir.
Oliver Cromwell : Daha iyi olmaya çalısmayan iyi olarak ta kalamaz.
Oliver Goldsmith : İlk hata saflığın, fakat sonrakiler suçun ürünleridir.
Orhan Seyfi Orhon : Şiir, bir şair mizacı altında hayata bakmaktır.
Orison Swett Marden : Bir alışkanlığın başlangıcı görünmez bir iplik gibidir, ama o hareketi her tekrarlayışımızda ipliği sağlamlaştırırız, ona bir elyaf daha ekleriz, sonunda kapkalın bir kablo olur, düşünce ve hareketlerimizi geri dönülmez biçimde bağlar.
Ortega Gasset : Şiir, eski çağlardan beri X’i ele alarak Y yapma sanatıdır. Görünen gerçeği değiştirmek, yerine kendi gerçeğini koymaktır.
Oscar Wilde : Ahlak bir insanın sevmediği bir insana karşı kurduğu otoritedir.
Oscar Wilde : Akrabalar, ne yaşamasını nede ölecek zamanı bilen insanlardır.
Oscar Wilde : Aşka insan kendini aldatarak başlar ve başkalarnı aldatarak bitirir.
Oscar Wilde : Aşkı gerçekten isterseniz sizi bekler bulacaksınız.
Oscar Wilde : Az samimiyet tehlikeli, çok samimiyet de, çok tehlikelidir.
Oscar Wilde : Bir kadın tekrar evlenirse bu ilk kocasından nefret ettiği içindir. Bir erkek tekrar evlenirse bu da ilk karısına taptığı içindir.
Oscar Wilde : Bu dünyada yalnız iki trajedi vardır:Birincisi istediğimiz şeyi elde edememek, ikincisi elde etmek.
Oscar Wilde : Dünyada, kendi hakkında konuşulmaktan daha kötü bir şey vardır; kendi hakkında konuşulmamak.
Oscar Wilde : Düsen bir çıgda hiçbir kar tanesi kendisini olup bitenden sorumlu tutmaz.
Oscar Wilde : Eğer bir insan bir kitabı okuduktan sonra, onu tekrar okumaktan zevk almıyorsa, o kitabı okumuş olmasının bile hiç bir değeri yoktur.
Oscar Wilde : Gerçek yaşını söyleyen kadına inanmamalı. İnsana bunu söyleyen kadın herşeyi söyler.
Oscar Wilde : Güzel bedenler için zevk,güzel ruhlar için de ıstırap gerektir.
Oscar Wilde : Hayatta bütün başarılarımı her zaman ve her işte zamanından bir çeyrek saat önce harekete geçmeme borçluyum.
Oscar Wilde : Hayatta iki çeşit trajedi vardır; biri istediğini elde edememek, öteki; elde etmek.
Oscar Wilde : Hepimiz bir bataklıkta yaşıyoruz, ama bazlarımız yıldızlara bakıyor.
Oscar Wilde : Hepimiz için bir dünya vardır. İyilikle kötülük, günahla suçsuzluk bu dünyanın içinde elele yürürler.
Oscar Wilde : Herkes benim düşünceme katılırsa, yanılmış olmaktan korkarım.
Oscar Wilde : Hiç kimse geçmişini geri alacak kadar zengin değildir.
Oscar Wilde : İngiliz toplumunun hiçbir zaman affetmediği şeyler; gençlik, güç ve istektir.
Oscar Wilde : İnsanın ileriye dönük doğru kararlar alması, hesabının olmadığı bir bankadan para çekmesine benzer.
Oscar Wilde : İnsanin en rahat göründüğü zaman, belki de rol yaptığı andır.
Oscar Wilde : İyi kararlar bir kaçınılmazlığa mahkûmdur ; daima çok geç alınırlar...
Oscar Wilde : Kader bize haberci göndermez.
Oscar Wilde : Moda öyle dayanılmaz, öyle çirkin bir şey ki, altı ayda bir değiştirmek zorunda kalırız.
Oscar Wilde : Nankör insan, her şeyin fiyatını bilen fakat hiçbir şeyin değerini bilmeyen kimsedir.
Oscar Wilde : Ne zaman insanlar benimle aynı fikirde olsa, hatalı oldugumu düsünürüm.
Oscar Wilde : Sanssizliga katlanabiliriz, çünkü disaridan gelir ve tümüyle rastlantisaldir. Oysa yasamda bizi asil yaralayan, yaptigimiz hatalara hayiflanmaktir.
Oscar Wilde : Ümit en son kötülüktür.Çünkü işkenceyi uzatır.
Oscar Wilde : Vazife, insanın başkalarından beklediği şeydir, kendi yapacağı şey değil
Ostrovoski : Anneler, her şeyi görmeseler bile kalpleriyle duyarlar.
Ostrovski : Akılsızlara, zenginliğin iyiliği yerine kötülüğü dokunur .
Otto von Bismark :Soyluluğun, yetenek noksanını telafi edebileceğine hiçbir zaman inanmadım.
Ovidius : Bir gönüle bin yol bulunur.
Ovidius : İstemek yetmez, amacımıza ulaşmak için şiddetle arzulamamız gerekir.
Ovidius : Komşunun tarlası daha verimli, komşunun sütü daha çok görünür.
Ovidius : Yargıcın görevi, olayın yalnız kanıtlarını değil,hangi koşullar altında geçtiğini de gözönünde tutmaktır.
Ovidius :İnsanın son gününü beklemeli her zaman-Mutlu dememeli ona ölmeden-Cenazesi kaldırılmadan.
Ö. F. Şehsuvar: Ucuz adam pahalı mal satmaz.
Ömer bin Abdülaziz: Affın en güzeli, hasmını ezmeğe müktedir iken yapılandır.
Ömer Faruk Hüsmüllü : Aptallara kızmayın,çünkü onlar aptaldır.
Ömer Faruk Hüsmüllü : Başarısız kimse zorlukla karşılaşınca bırakan kişidir.Başarılı kimse ise onun vazgeçtiği noktada çabalarını ısrarla sürdüren kişidir.Tekrar deneyin,tekrar deneyin… Asla vazgeçmeyin.
Ömer Faruk Hüsmüllü : Başarısızlıklarımız bizimdir.Başkalarını suçlayarak,bahaneler bularak bunlardan kurtulamayız.
Ömer Faruk Hüsmüllü : Başkalarını,bırak başkaları olarak kalsınlar.
Ömer Faruk Hüsmüllü : Bildiğimi bir bilsem,hele bir de bilmediğimi bir bilmesem!
Ömer Faruk Hüsmüllü : Bir bilgi,teoriden uygulamaya geçmezse umulan yararı sağlayamaz.Doğruyu bilmek ile davranışlarımızda göstermek aynı şey değildir.İnsanlar çoğunlukla teoriden uygulamaya geçmekte ya zorlanırlar,ya da gecikirler.
Ömer Faruk Hüsmüllü : Bir ülkenin ölü kahramanlarını öldürme cesaretini ,en korkaklar bile kendilerinde bulabilirler.
Ömer Faruk Hüsmüllü : Biz gelecekte ölmeyeceğiz,çünkü öldüğümüzde de şimdi olacak.
Ömer Faruk Hüsmüllü : Bu dünyadaki hiçbir şey sizin değildir.Çünkü kaybetmekten korkup da kaybetmeyeceğiniz hiçbir şey yoktur.
Ömer Faruk Hüsmüllü : Harekete geçmenin en uygun zamanı nedir?Böyle bir zaman yok.Beklemeden hemen şimdi…
Ömer Faruk Hüsmüllü : Hayal gücümüzü olumlu düşüncelerle doldurmalıyız.O zaman kötümser düşünceler kaçacak bir delik arayacaklardır.
Ömer Faruk Hüsmüllü : İnsanlardan ancak verdiğiniz kadarını alabilirsiniz;azını evet,ama fazlasını asla.
Ömer Faruk Hüsmüllü : Kaçmak istediğimiz şeyler, aslında hep bizimle beraberdir.O yüzden gösterdiğimiz kaçma çabaları başarısızlıkla sonuçlanır.
Ömer Faruk Hüsmüllü : Korkular öğrenmeye dayanır.Öğrenmeler yaşantılarımızdır.Yani olumsuz yaşantıların izlerinden başka bir şey değildir korkularımız.
Ömer Faruk Hüsmüllü : Nasıl olsa başarısız olacağım düşüncesi karşılaştığımız problemlerde gereken çabayı göstermemizi engelliyor.Kendimizi beceriksiz birisi olarak düşünmeyelim ve suçlamayalım.Bu türden bir suçlamayı başkalarının bize yapmasına da izin vermeyelim
Ömer Faruk Hüsmüllü : Oh çok şükür,tünele girdik;ışığa kavuşmamız yakındır.
Ömer Faruk Hüsmüllü : Yaşam;tekrarı olmayan,bir defa sahnelenen komik bir tiyatro eseridir.Seyrettin,bitti.Gülmediysen kabahat kimin?
Ömer Faruk Hüsmüllü :Yobazların din üzerinden siyaset yaptıkları kesin! Ya siyasetçi laiklerin?
Ömer Hayam : Adalet evrenin ruhudur.
Ömer Hayam : Bir elde kadeh, bir elde Kur’an Bir helaldir işimiz, bir haram Şu yarım yamalak dünyada Ne tam kafiriz, ne tam Müslüman
Ömer Hayam : Bir iş yapmak için neden yarını bekliyorsun. Bugün de dünün bir yarını değil midir.
Ömer Hayam : Bu dünyaya istediğimiz gibi gelmedik,bu dünyadan istediğimiz gibi gidemeyiz.
Ömer Hayam : Geçmiş gitmiş gün üstüne ne söylesen boş: Bırak dünü, hoş et gönlünü, bak bugün ne hoş
Ömer Hayam : Hayat kısa insanoğlu! Kesildikçe biten otlar gibi yeşermeyeceksin bir daha.
Ömer Hayam : Seninle bir pergelin iki ayrı kolları gibiyiz ne kadar dönersen dön yine aynı yerde karşılaşacağız
Ömer Hayyam :Bir sır daha var. çözdüklerinden başka. Bir ışık daha var bu ışıklardan başka
Ömer İbnu’l-Hattâb : Zevk için yemekten, şirk ehlinin zinetinden ve ipekli giymekten kaçın.
Özdemir Asaf : Her insanın bir öyküsü vardır, ama şiiri yoktur.
Özdemir Asaf : Kendi bahçesinde dal olamayan biri, girmiş bahçeme agaçlık taslıyor.
Özdemir Asaf : Küçük adamlarla dolmuş milletler, büyük adamlarını anlamakta gecikir.
P. J. Bailey : Büyük düsünceler, büyük isler gibidir. Onların sürekli konusulmaya ihtiyacı yoktur
P. Valery : Şiirin içindeki düşünce, elmanın içindeki gıda kadar gizli olmalıdır.
Pablo Neruda : Biz şairler nefretten nefret ederiz ve savaşa karşı savaşırız.
Pablo Picasso : Bugün dünyanın sonu gelecek diye meraklanmayın. Avustralya’da çoktan yarın oldu.
Pablo Picasso : İlham diye bir kavramın varlığı kesin; önemli olan insanı çalışırken yakalaması.
Pançatantra :Daima kavga çıkaran huysuz bir zevce erkek için zevce değil, vakitsiz ölümdür.
Sadi : Ayağının altındaki karıncanın halini bilmiyorsun,unutma ki filin ayağı altında da sen öylesin.
Pançatantra : Acı ve çirkin sözlerin sebep olduğu dil yarası asla kapanmaz.
Pançatantra : Aslanın kral olmak için atanmaya ve törene gereksinimi yoktur, kahramanca hareketleri onu bu mevkiye getirir, doğa onu kral ilan eder.
Parmenides : Duyu bilgisi bizi yanıltır.Gerçek bilgi deneyle değil,düşünmekle elde edilen bilgidir.
Parmenides : Duyular aldatıcıdır,gerçeği gören sadece akıldır.Çünkü gerçek varlık görülmez,dokunulmaz,işitilmez.Demek ki duyularımızla algılanamaz.O,ancak aklımızla kavranabilir.
Pascal : İnsanın mutluluğunun temeli hak ve adalet konusunda toplanır. Bir insana yapılan haksızlık bütün toplumu yaralar. Hak ve adalet hissi bireylerden başlamalıdır. Ve insan, bireyin mutluluğunun kendi mutluluğu için şart olduğuna inanmalıdır.
Pascal : Adaletin kuvvetli, kuvvetlilerin de adaletli olmaları gerekir
Pascal : Aşk iradenin ereğidir. Her çeşit dışsal emir ve baskılardan çok usa uymak gerekir. İradenin ereği olan bu aşktan başlayıp tutkuda sona eren bir yaşam mutludur. Bunlardan birini seçmem gerekse ’aşk’ı yeğ tutarım. Biz aşk karakteri ile doğarız. Aşk ruhumuz yetkinleştikçe gelişir ve bizi güzel görünen şeye sürükler. Bundan sonra artık bizim bu alemde sevmekten başka bir şey için var olduğumuzdan kim kuşkulanır? ... Aşkın konusu güzelliktir ve insan evrenin en güzel nesnesi olduğu için dışarıda aradığı bu güzelliğin örneğini kendi içinde bulması gerekir. Bu itibarla insan ancak kendisine benzeyeni ve olabildiği kadar kendisine yaklaşanı sever. Sevmeye başlayınca eskisinden bambaşka bir insan olduğumuzu anlarız. Aşktan söz ede ede insan aşık olur.
Pascal : Bütün ızdırabın kökü insanın bir odada kendiyle yalnız başına oturamamasında yatar.
Pascal : Gerçek, onu öğrenen için onu söyleyenden daha faydalıdır.
Pascal : Hiçbir şeyi kendisi kadar sevmeyen insan, sevdiği varlıkla, kendi kendisiyle başbaşa kalmaktan çok hiçbir şeyden korkmaz. Herşeyi kendi için arar, ama en çok kendinden kaçar. Kendini bulmak istemez. Çünkü kendini iyice görebildiği zaman, istediği gibi olmadığını anlar, içinde müthiş bir zavallılık, hiçbir zaman dolduramayacağı uçurumlar, boşluklar bulur.
Pascal : İnsanın tüm dertleri , bir odada ,kendi başına,sessizce ve uzun süre oturmayı becerememesinden kaynaklanır.
Pascal : İyilikler iade edilebilme sınırı içinde kaldıkça hoşa gider, bu sınırı aşınca şükranın yerini nefret alır.
Pascal : Kalbin mantığa sığmayan, apayrı bir mantığı vardır.
Pascal : Kleopatra’nın burnu, eğer biraz daha kısa olsaydı, bugün yeryüzü başka şekil alırdı.
Pascal : Kuvvete dayanmayan adalet aciz, adalete dayanmayan kuvvet zalimdir.
Pastalozzi : Felaket içinde karar verebilmek yarı kurtuluştur.
Patrick Hengy : Bana ya hürriyet verin, ya da ölüm.
Paul Valery : Mezarlık ölülerin, toprağa karışmadan önce adlarını, kimliklerini toprak üstünde bıraktıkları yerdir.
Paul Bourget : Kötü bir yıl olunca ümidinizi kesmeyiniz. Hemenardından bir değil iki yıl, hem de güzel iki yıl gelebilir.
Paul Claudel: Zaman hiç kaybolmaz. Kaybolan biziz.
Paul Dickson : Alternatif yoksa, problem de yoktur.
Paul Dickson : Bir devlet, Shakespeare’in eserlerinin çok iyi bir baskısını yapabilir ama o eserleri asla yazamaz.
Paul Dickson : Bir günde durup dinlenmeden sekiz saat çalısıyorsanız, sonunda patron olur ve günde yirmi saat çalısmaya baslarsınız.
Paul Dickson : Bir isi yapamayan veya ögretemeyen, o isi denetlemeye memur edilir.
Paul Dickson : Bir kisi bir çukuru bir dakikada kazıyorsa, altmıs kisi aynı çukuru bir saniyede kazamaz.
Paul Dickson : Bir sirkin tümünü yönetmek durumundaysanız, palyaçoyu oynamak kolay degildir.
Paul Dickson : Bir toplantıda size karsı olanların sayısı ikiye yükselmisse, toplantıyı ertelemek yapılacak en iyi istir.
Paul Dickson : Birisi size "küçük bir problemim var" diyorsa, bilin ki problem altından kalkabileceginizden çok daha büyüktür.
Paul Dickson : Bürokratla asık atılmaz. Tanrı bile günahları affeder, bürokrat hiçbir seyi affetmez.
Paul Dickson : Danısman, saatinizi ödünç alan ve sordugunuzda saatinize bakarak, size zamanı söyleyen kisidir.
Paul Dickson : Eger bir problem birçok toplantı yapılmasını gerektiriyorsa, sonunda toplantı yapılması problemden daha önemli hale gelir.
Paul Dickson : Elinde mikrofon olan biriyle hiçbir zaman tartısmaya girmeyin.
Paul Dickson : Gelisim iyi bir seydir ama bes kere sıfır hala sıfırdır.
Paul Dickson : Her dagınıklıkta bir basitlik, her uyumsuzlukta bir armoni, her zorlukta bir fırsat vardır.
Paul Dickson : Hiç kimseyi dinlemeyen de, herkesi dinleyen de kaybeder.
Paul Dickson : İsçilerine fındık fıstık alacak kadar para verirsen, onlardan da maymun kadar verim beklersin.
Paul Dickson : Kalabalık bir asansör, kısa boylu bir adam için daha degisik kokar.
Paul Dickson : Kamudaki bürokrasi, sonunda özel sektörde de bürokrasi yaratır.
Paul Dickson : Otuz dakikadan beri tartısıyorsanız ve hala kimin kaybettigini anlayamamıssanız, kaybeden sizsiniz demektir.
Paul Dickson : Önceki patrona sizin yaptıklarınızı, astlarınızın size yapmalarına asla izin vermeyin.
Paul Dickson : Patron "isterseniz yapın" diyorsa, bu "istemeseniz bile yapın" demektir.
Paul Dickson : Patron olmadan patron gibi düsünmeye kalkma, patron olamazsın.
Paul Dickson : Patronunuzun patronunu, patronunuzun sırtından alabilirseniz, patron olursunuz.
Paul Dickson : Şirket adına gelen mektupları bizzat kendi açan bir patronla çalısılmaz.
Paul Dickson : Toplantı ne kadar uzun olursa olsun, en önemli kararlar son bes dakikada alınır.
Paul Dickson : Uzun dönemli planlama genelde kısa dönemde ise yarar.
Paul Geraldy : Bana öyle geliyor ki insan, her gün başka bir tahttan vazgeçiyor.
Paul Geraldy : Bir şey arzu etmek, mutlu olmamak demektir.
Paul Geraldy : Erkeklerin iltifatlarının altında daima müphem bir elde etme arzusu
gizlidir.
Paul Henri D. Holbach : İnsanlara kendi akıllarına saygı duymaları ve cesur olmaları telkin edilmeli ve kendileri için arkasından koşması gereken hayallere gereksinimleri varsa, doğruluk, iyilik ve barış sevgisini benimsemeleri öğretilmelidir
Paul Heyse : Kara tavuğun da yumurtası ak olur.
Paul Heyse : Şeytan bir şeyi gizlemesini değil, yapmasını öğretir.
Paul Kleen : Sanat görüneni yinelemek değil, görünebirlik sağlamaktır.
Paul Richer : Ekmekten sonra eğitim, bir milletin en büyük ihtiyacı.
Paul Valer : Hiç yanılmamış olan büyük bir tehlike karşısındadır.
Paul Valery : Dizenin soyluluğu: eksik tek sözcük, her şeyi önler.
Paul Valery : Bir devlet, yaşayan ve kendine karşı çıkanı ne kadar koruyabilirse o
kadar güçlüdür.
Paul Valery : Bir tehlikeyi gören hayvan nasıl birden duraklar,döner ve kaçarsa, kendisini başka yere çağıran bir fikir gören insan da yön değiştirir.
Paul Valery : Düşünür; yeniden düşünen ve şimdiye kadar üzerinde düşünülmüş şeylerin asla yeterince düşünülmemiş olduğu kanısına varan kimsedir.
Paul Valery : Gerçek düşmanlarımız, sessizdir.
Paul Valery : Hak, kuvvetler arasındaki aralıktır.
Paul Valery : Her zaman yazabileceğimi, hiçbir zaman yazmam.
Paul Valery : Meydan boş olunca, geçen bir köpek bile büyük etki yapar.
Paul Valery : Şiir -sesle anlam arasında o uzayıp giden kararsızlık.
Paul Valéry : Tüm gönlümle inanıyorum ki, her insan kendi hayatının yanı sıra birkaç hayat daha sürüyor olmasaydı, kendi hayatını yaşayamazdı.
Paul Valery : Yaşlanmak, olabilirliğin azalmasıdır.
Paulo Coelho : Eger bir gün yolunuzu kaybederseniz, bir çocugun gözlerinin içine bakın. Çünkü bir çocugun bir yetiskine her zaman ögretebilecegi üç sey vardır: 1. Nedensiz yere mutlu olmak, 2. Her zaman mesgul olabilecek bir sey bulmak, 3. Elde etmek istedigi sey için var gücüyle dayatmak...
Pavlov:Herşeyi bildiğini sanma! Gerçekte çok bilgili olsan da kendine “Cahilim “diyebilecek cesaretin olmalı.
Percy Bysshe Shelley :Seninle dolu rüyalardan uyandım. Gecenin ilk tatlı uykusundan. Rüzgarların alçaktan estiği, yıldızların parladığı saatlerde.
Perihan Baykal :Açık sözlülük bir cam vazoya benzer. Dikkatli kullanmazsak cam kırıklarına dönüşür.
Persius : Kırdım diyorsun zincirlerini...Evet, köpek de çeker koparır zincirini, Kaçar o da, ama halkaları boynunda taşıyarak...
Peru Atasözü : Erkek yasını saklamaya, kadın ise saklamamaya basladıgı zaman yaslanmıstır.
Pestalozzi : En çok, kendine yapacağın kötülüklerden kork.
Pestalozzi : Yaşamımda edindiğim en büyük bilgi şudur: Kendi kendine yardım etmeyi bilmeyene, hiç kimse yardım etmez.
Peter Marshall: Yapılmış küçük işler,planlanmış büyük işlerden çok daha iyidir.
Peter F. Drucker : Gideceginiz yeri bilmiyorsanız, vardıgınız yerin önemi yoktur.
Peter F. Drucker :Gelecegi tahmin etmenin en güzel yolu, onu yaratmaktır.
Petrarca : Ne kadar çok sevdiğini söyleyebilmek çok az sevmektir.
Petrarca : Yalnız bir yaşamı sürekli aradım (Dere, tarla ve orman tanıktır buna)ışığın yolunu bulmamda yararı dokunmayan, O budala kafalardan kaçarak.
Petrarca :Benim çaba göstererek yazdığım şiiri, okurun çaba göstermedenanlamasını istemem.
Petronius: Güzellik ile akıl seyrek olarak bir arada bulunurlar.
Peyami Safa : Ancak şimdiye hakimiz! Şimdi durmak için değil, şimdiden başlamak için...
Peyami Safa : Aşk,aleyhine binlerce şey söylenir ama insanoğlu yine de onsuz yapamaz.
Peyami Safa : Hayatta aldığımız her zevki ona uygun bir ıstırapla öderiz.
Peyami Safa : Hepimiz kahkahalarımızı göz yaşlarımızla ödüyoruz.
Peyami Safa : Istıraptan korkmamanın tek ilacı ıstıraptır. Bu ateşi o ateş söndürür.
Philemon : Bir fakiri giydirdikten sonra onu hakir görürsen, onu tekrar soymuş olursun.
Philip Guedalla : Çabuk sonuç bulanlar, sonuçları nadiren bulurlar.
Philippe Jaccottet : E n kötüsü, şimdi, yakında veya uzakta hiç kimsenin olmaması.
Phillippe Soupault : Yedi iklim, dört bucakta aradığım gerçek şiiri ancak,Türkiye’de bulabildim.
Phineas Fletcher :Aşkın dili, gözlerdedir.
Phyllis Bottome : Zorlukları karşılamanın iki yolu vardır; ya zorlukları değiştirirsiniz ya da zorlukları çözmek için kendinizi.
Picasso : Hiç doğal bir sanat eseri görmüş olan var mıdır acaba?İki ayrı şey olan doğa ile sanat,aynı şey olamaz.Biz,sanat yoluyla nesnelerde doğal durumda bulunmayan şeyi dile getiriyoruz.
Pierre Reverdy : Orman için ateş neyse, yaşam için de şiir odur.Şiir yaşamdan çıkar ve onu değiştirir.
Pineaste Barnu : Bazılarını hep aldatabilirsiniz.Bazen de herkesi.Ne var ki, herkesi her zaman aldatamazsınız.
Pir Sultan Abdal : Cehennem dediğin yerde dal, odun yoktur. Herkes ateşini kendi götürür.
Pitigrelli : Zeka kafanın içindeki altın madenidir.
Pittacus : Evcil hayvanların en vahşisi dalkavuklardır.
Pittacus : Ne dostuna iyi, ne düşmanına kötü de.
Pittacus : Yaşlandığında çocuklarından bekleyeceğin şey, senin babana yaptığındır.
Platinos : Güzellil,tanrısal aklın evrendeki ışımasıdır.
Platon : Akıllı konusur, çünkü onun söylemek istedikleri var; aptal konusur, zira kendinin bir seyler söylemek mecburiyetinde oldugunu sanır.
.
Platon : İnsanlar akılsızlıkları yüzünden ’alınlarında yazılı olandan’ daha çok acı çekerler.
Platon : İnsanlar gerçeğe değil, gerçek gibi görünen şeye inanırlar.
Platon : İşini baştan savma yapma, mükemmelliğine ve doğruluğuna dikkat et. Çünkü insanlar yaptıkları işin süresince değil. Doğruluğuna ve mükemmelliğine bakar.
Platon : Kimseyi küçümsemeyin. Herkesin kendine göre bir değeri vardır.
Platon : Nefsinin ögretmeni, vicdanının ögrencisi ol!
Platon : Yığın hiçbir zaman filozof olamaz.
Plautus : Yoksullara pek cömert davranan zenginlere güvenme.
Plautus :Akrabalarının sevmediği insanı kimse sevmez.
Plautus : Aşık elinde ne yoksa onu ister,elinde olanı istemez.
Plautus : Ayna, kendilerine güvenmeyen kadınlar içindir.
Plautus : Dertlerin en iyisi kişinin alıştığı derttir.
Plautus : Hiçbir konuk üç günden fazla çekilmez.
Plautus : İnsan iyi kimselere iyilik edince, bundan duyduğu ferahlıkla karşılık görmüş olur.
Plautus: İnsanlar böyledir: Bir şey beklemedikleri kimseleri tanımazlar pek.
Plotinos : Tanrı’yı sanatçı duyulur alemde,seven kişi insan ruhunda,filozof anlaşılır alemde arar.
Plotinos :Eğer bir kimse çamur veya balçık içine dalacak olursa,onun daha önce sahip olduğu güzellik,artık kendini göstermez,yalnız çamur ve balçığın ona yapmış olduğu şey görünür.Bununla birlikte çirkinlik,ona yabancı olan bir katılmadır.Böyle bir insana düşen ödev,eğer yeniden güzel olmak isterse,onun kendisini yıkamasıdır.Ancak bundan sonra neyse,yine o olur.
Pluton : Lütuf çoğalırsa değeri azalır.
Pollock: Dünkü acılar, bu günkü sevinçlerimizin kaynağıdır.
Polonya Atasözü : Kadın evlenmeden önce, erkek evlendikten sonra ağlar.
Pompey : Biraz bilmek tehlikelidir.Ya derinliklerden iç ya da bilgeliğin tadını tatmaya kalkma! Çünkü sığ sular beyni zehirler, bol sular insanı temizler.
Pompey : Kelimeler yapraklara benzer. Onların bol olduğu yerde anlam meyveleri nadirdir.
Portekiz Atasözü :Tanrı eğri çizgilerle, doğru yazar.
Prior : Tartışmalarda yapılan benzetmeler, aşkta söylenen şarkılara benzerler. Hiçbir şeyi kanıtlamazlar.
Prof.Esad Çoşan: Eğitim ağır çalışan bir çarktır. 5 senede 10 senede sonucu alırsınız.
Proudhon :Demokrasi, ruhani ve cismani bütün iktidarların sona ermesidir.
Publilius Syrius : Güzel bir yüz, bir tavsiye mektubudur.
Publilius Syrus : Affetmek güçlüyü daha güçlü yapar.
Publilius Syrus : Allah, dolu ellere değil, temiz ellere bakar.
Publilius Syrus : Aptallar talihlerinden korkarlar, akıllılar katlanırlar.
Publilius Syrus : Baskalarını sık sık affedin, ama kendinizi asla...
Publilius Syrus : Bugün dünün öğrencisidir.
Publilius Syrus : Büyüğün tespit ettiği yanlış da olsa, doğrudur.
Publilius Syrus : Deniz sakin olduğu zaman dümeni herkes tutar.
Publilius Syrus : Düşünmeden vazgeçtiğimiz anda genellikle fırsatı da onunla birlikte kaçırmışızdır.
Publilius Syrus : En yükseğe erişmek için en aşağıdan başlayın.
Publilius Syrus : Felakete uğramışın gülmesi bile hakarettir.
Publilius Syrus : Geri vermeyeceğini almak, aldatmaktır.
Publilius Syrus : Her şeyde bir kötülük görmeyi en çok nankörler öğretir.
Publilius Syrus : Her zaman insan bir türlü düşünür, talih bir türlü.
Publilius Syrus : İhtiyacı olana çabucak iyilik eden, iki kez iyilikeder.
Publilius Syrus : Masumu ezen hakim, kendini mahkum eder.
Publilius Syrus : Suçlunun beraat ettirildiği yerde, hakim hüküm giyer.
Publilius Syrus : Şerefini kaybedenlerin, kaybedecek başka şeyi yoktur.
Publilius Syrus :Haksızlık etmek iyi adamın elinden gelmez.
Puskin : Atın dört ayağı vardır ama gene de tökezler.
Pyrrhon : Varlıkların ne olduğuna ilşkin yargılar ne doğrudur,ne de yanlıştır.
Pythagoras : Dostlarımla beraber olduğum zaman yalnız değilim. O dakikadan sonra da iki kişi değiliz.
Pythagoras : En erdemli tanıdığın adamı arkadaş seç.Onun öğütlerine karşı gelme,yararlı hareketlerini taklit et.
Pythagoras : En küçük şeylerde bile aklın seni sevk ve idareetsin.
Pythagoras : Hiddete,gösterişe,uykuya,oburluğa hükmetmeye kendini alıştır.
Pythagoras : İyilik yapabileceksen buna mecbursun;muktedir olmak mecbur olmaktır.
Pythagoras : Ne gizli,ne de başkalarının yanında utanacak bir şey yapma.
Pythagoras : Sonunu getiremeyeceğin şeye başlama.
Pythagoras : Ufak hatalar için dostunla darılmaktan sakın.
Pythagoras : Uyumadan önce o günkü işlerini gözden geçirmeyi ihmal etme:Ne hata işledim,ne yaptım,hangi görevimi yapmadım?İlk hareketlerinden başlayarak hepsini sırala.Kötü yaptıkların için kendini azarla,iyi yaptıkların için takdir et.
Pythagoras : Yalanın hücumuna mı uğradın?Kötülüklere sabırla ve tatlılıkla tahammül et.
Pythagoras : Yeminini tut,yeryüzünde büyüklerine ve kahramanlarına saygı göster,ayinlerini ihmal etme.
Pythagoras :Altın atesle, kadın altınla, erkek kadınla imtihan edilir.
Quentin Crisp :İnsanların büyük çoğunluğu tüm mutluluklarını bir başka insanın eline bilerek koymaya çalışır. Bu tür mutluluk arayışı insanın olgun olmadığını gösterir. Olgun insan mutluluğunun temelinin kendi içinde olduğunu bilir
R. Digest : Düşünmeden konuşmak, nişan almadan ateş etmeye benzer.
R. Hull : Kendini herkese uydurmak için yontmaya koyulanlar, sonunda yontula yontula tükenip giderler.
R. Lewton: Eğer kekeme değilseniz, söylemek her zaman kolay, yapmak her zaman zordur.
R. Tagore : Zorluklara karşı kızmak onu yenemeyeceğimizi anlamak demektir.
R.E. Byrd : İnsan ancak kendisinin yerini, en aşağı kendisi kadar doldurabilecek bir başkasının bulunduğunu kabul ettikten sonra akıllanmaya başlar.
R.Hovey : Milletlerin zenginliği, ipek, pamuk, altın değil insandır.
R.W. Emerson : Güzelliği bulmak için tüm dünyayı dolaşsak da;Onu içimizde taşımıyorsak asla bulamayız.
R.W.Emerson: Uygarlığın gerçek ölçüsü ne nufus çoklupu nede kentlerin büyüklüğü ,nede üretim bolluğur.Gerçek ölçü ülkenin yetiştirdiği insanların yetenikleridir.
Rabelais : Eğer hiç aptal görmek istemiyorsanız, gözlüklerinizi kırın.
Rabindranath Tagore: Denizin kenarında durarak ve suya bakarak denizi aşamazsınız.
Rabutin : Ne güzel bir ceza evi vardır ne de çirkin bir aşk.
Racine : Başa kakılan bir iyilik daima hakaret yerini tutar.
Racine : Vefasız denmek için sevilmiş olmak lazım.
Raif Necdet Kestelli : Hiçbir şey aşka kin kadar yakın değildir.
Rainer Marie Rilke : Aşk iki yalnızlığın birbirine dokunması, birbirini koruması ve selamlamasıdır
Raldp Waldo Emerson :•Sevdiklerimize vereceğimiz en değerli hediye,ne altın ne de mücevher. Yalnız kendimizden bir küçük parça.
Ralph Sockman: Bilgi adası ne kadar büyük olursa, hayret kıyısı da o kadar büyük olur.
Rasim Mutlu : Aynaya değil, aynadan görünene bak.
Rasim Mutlu : Dilenciye ekmek verme, ona ekmek yapmasını öğret.
Rasim Mutlu: Dünyayı cennet yapamayız ama cehenneme çevirebiliriz.
Refik Halit Karay : Güzele ne yakışmaz? Çiçekbozuğu bile... Halbuki çirkine çiçek bile yakışmaz
Refik Halit Karay : İkbal sarhoşu en çabuk ayılan bir sarhoştur. Masa başındaki koltuğunu altından çeker çekmez süt dökmüş kediye, sarığı alınmış hocaya, karaya vurmuş balığa, gerdeğe girmiş alığa veya zifaf odasından çıkmış hadıma döner, sünepeleşir.
Refik Halit Karay : İnsan başkalarını aldatma alıştırmasını önce kendinde yapmalı.
Refik Halit Karay : Tek ayna icat edilmemiştir ki kadına ’sende iş kalmadı’ desin.
Rembrantd : Düşünmediğim zaman, yaşamadığım zamandır.
Remy De Gourrmont : Gençlerin istekleri: Aşk, Para, sağlık. Yaşlıların istekleri: Sağlık, para, aşk. Erkekler aşka aşık olarak başlarlar,kadınlara aşık olarak bitirirler; kadınlarda erkeklere aşık olarak başlar, aşka aşık olarak bitirirler.
Remy De Gourrmont : Hakikat, insanın hayat yolculuğunda dayandığı bastondur.
Rene Char : Sözcükleri boş yere harcayamayacak kadar çok seviyorum.:
Rene Char : Ateşin söylemeye çekindiğini söyle.
Resul Hamzatov : İnsanoğluna konuşmayı öğrenebilmesi için iki yıl,dilini tutmasını öğrenebilmesi için altmış yıl gereklidir.
Resul Hamzatov : Kahramanların öykülerini yazan yazar, kahraman olmaz. Kahramanlık şiirleri yazan nice ödlek tanırım.
Resul Hamzatov : Şiir tıpkı bir armağan gibi, beklenmediği bir sırada ansızın çıkagelir.
Rıfat Necdet Evrimer : Ömür maceramız bitmeseydi yaşamak külfet olurdu.
Richard Bach : Her sorun içinde armağan saklar.
Richard Bach: Yaşamınızdaki her sorun, içinde bir armağan saklar.
Richard Baxter : Bir gram nükte, bir kilo acıya bedeldir
Richard Hovey : Ulusların zenginliği ipek , pamuk , altın değil , insandır.
Richard Mattessich : Kendinizi adayabileceğiniz bir iş, yüksek bir maaştan daha ödüllendiricidir.
Richard Nash : Hiçbir şey, ele geçince, kafada olduğu kadar güzel kalmaz.
Richard Wilkins : Acı, mutluluga göre daha çok sarkı bestelemistir.
Richard Wilkins : Birçok insan hayatının büyük bölümünü oldugundan farklı görünebilmek için heba eder.
Richard Wilkins : Cennete gitmenin iki yolu vardır: 1) Gerçekten öldügünüz zaman, 2) Gerçekten yasadıgınız zaman
Richard Wilkins : Eger kendinize yön arıyorsanız yolunu kaybetmis birine sormayın.
Richard Wilkins : Eger siz kendinizi sevmiyorsaniz baskası neden sevsin?
Richard Wilkins : Fedakarlık çiçegin köküdür.
Richard Wilkins : Geçmisi bir kitap gibi kullanın, eviniz gibi degil.
Richard Wilkins : Gerçek degisim kimi eski seyleri farklı görmeye baslamaktır.
Richard Wilkins : Gerçek zenginlik vaktinizi insanlara vermektir, para karsılıgı satmak degil.
Richard Wilkins : Hayatınızı bir para kazanma denemesi olarak kullanmayın.
Richard Wilkins : Her davranısında baskalarının onayını arayan kimseler hayatın birçok güzelligini ıskalar.
Richard Wilkins : İkiyüzlülük sadece sahibi tarafından görülemez.
Richard Wilkins : İlerlemenizin önündeki en büyük engel kendinize güvensizliginizdir.
Richard Wilkins : Kahkaha ruhun dansıdır.
Richard Wilkins : Karsınızdakini dinliyor musunuz, yoksa konusmak için sıra mı bekliyorsunuz?
Richard Wilkins : Mucize, enerjinizi korkularınıza degil rüyalarınıza verdiginiz zaman baslar.
Richard Wilkins : Müzigi notaların arasındaki sessizlik yaratır.
Richard Wilkins : Pencerenizin camı kirliyse dısarı çıkıp manzarayı parlatmanız bosunadır.
Richard Wilkins : Yüzeyde hazine bulamazsınız.
Richard Wilkins :Ana babanız dogumunuzdan sorumludur, yasamınızdan degil.
Richard Wilkins: Dostluk, ayrı oldukları zaman insanları birlikte tutar.
Rivarol : Ağır bulutlar gibi, ağır yüreklerde sularını akıtınca rahatlarlar.
Robert L. Stevenson : Sakin kafalar şaşırtılamaz veya korkutulamaz,kendi özel adımlarıyla mutlu veya mutsuz yollarına devam ederler;gök gürlerken çalışmayı sürdüren bir saat gibi.
Robert Benchley : Hollywood’da yazma yeteneğim olmadığını anlamam onbeş yıl sürdü. Artık yazmayı bırakamam, çünkü çok ünlüyüm.
Robert Browning : İnsan,elini uzatabildiğinden daha ötesini amaçlamalı.
Robert Collier : Büyük insanları büyük görmemizin sebebi, bizim dizlerimiz üzerine çökmemizdir. Diz üstü çökmeyi bırakıp biz de ayağa kalkmalıyız.
Robert Fritz : Asıl önemli olan vizyonunuzun ne olduğu değil, vizyonunuzun ne yaptığıdır.
Robert Frost : Deneyip de basaramayanları degil, yalnızca denemeye bile kalkısmayanları yargıla.
Robert Fulghum : Çocuklarınızın sizi dinlememelerine üzülmeyin, esas, sizi her an izlemelerinden korkun.
Robert Herrick : Sonuna dek çaba gösterin ve sala kuşkuya düşmeyin;hiçbir şey o kadar zor değildir,araştırın yeter.
Robert Kennedy : İnsanlığın beşte biri her zaman her şeye karşıdır.
Robert Louis Stevenson : Kendine verebileceğin en iyi hediye iyi bir dosttur.
Robert Owen : İnsana karşı sonsuz bir sevgi ve şefkat duyabilmek için dinsel inançlardan kurtulmak gerekir.
Rochebrune : Kadının namusunu erkeklere karşı koruması, ününü kadınlara karşı korumasından çok daha kolaydır.
Rochefoucauld : Bir aşktan kurtulmak, aşık değilken aşık olmaktan daha güçtür.
Rochefoucauld : Gerçek aşk çok nadirdir, ama gerçek dostluk derecesinde değil.
Rochefoucauld : Gerçek aşk, tıpkı cinler, periler gibidir: bahsini herkes eder, ama gözüyle görmüş olan pek azdır.
Rochefoucauld : İnsanın en çok unuttukları, söyleye söyleye bıkmış olduğu şeylerdir.
Rod Gilbert : Yitirenler başarısızlığı getireceği cezaları düşünürlerken; kazanlar,başarının getireceği ödülleri gözlerinin önünde canlandırırlar
Romen Atasözü : Biri sizi bir kez aldatırsa suç onundur, iki kez aldatırsa suç sizindir.
Roosevelt : Bir insanı ahlaken egitmeden sadece zihnen egitmek topluma bir bela kazandırmaktır.
Roosevelt : Kendi onayınız olmadan kimsenin sizi küçük göremeyeceğini bilin.
Roy Chansior : Açlık; dava, kin ve mücadele gibi şeyleri pek tanımaz.
Roy Chansior : Zaman, kolay elde edilen ve ucuz olan şeyleri siler.
Rudyard Kipling : Hayatta başarılı olanlar, kendilerine gerekenbilgileri öğrenmekten bir an geri kalmazlar vehadiselerin sebeblerini her zaman araştırırlar.
Ruhan Mavruk : Ben birisine haksızlık yapsam o gün şiir uzaklaşır benden.
Rum Atasözü : Tas da yumurtanın üstüne düsse, yumurta da tasın üstüne düsse, olan yine yumurtaya olur.
Ruskin: Genellikle bütün büyük yanlışların altında gurur yatar
Russel Gough : Dogru ve iyi olanı bilmek ile dogru ve iyi olanı yapmak arasındaki en önemli baglantı, dogru ve iyi olanı yapacak bir karaktere sahip olmaktır.
Russy : Kendinizi yönetirken kafanızı, başkalarını yönetirken kalbinizi kullanın.
S. Kudret Aksal : Şiir yazarken eski ozanları düşün.
S. Maugham : En sürekli aşk karşılıklı olmayan aşktır.
S.Mill : Karnı doymuş bir domuz olmaktansa,aç bir insan olmak;doyurulmuş bir aptal olmaktansa, bir Sokrat olmak iyidir.
Sabinus : İnsan brüt sevilmelidir,net değil.
Sacha Guitry : Bir erkek karınızı elinizden aldığı zaman karınızı ona bırakmaktan daha büyük bir intikam yoktur.
Sacha Guitry : Kadınların yaşı yoktur... onlar ya gençtir... ya da yaşlı... Genç olduklarında bizi aldatırlar... yaşlandıklarında ise aldatılmak istemezler.
Sadi : Sen! Kandili göremeyen kör! Kandille neyi göreceksin
Sadi : Sevgin yoksa, dost arama.
Sadi : Akıllılar istedikleri şeyi, akılsızlar başkalarının istediğini öğrenir.
Sadi : Aklı karıştıran şey insanın arzularıdır
Sadi : Altının ne olduğunu mihenk, cimrinin kim olduğunu dilenci bilir
Sadi : Bal, arı iğnesinin yarasına değmez. İnsan kendi pekmeziyle kanaat etsin, daha iyi.
Sadi : Ben doğru yolda kaybolmuş kişi görmedim.
Sadi : Bilgisine göre davranmayan kimse, üzerine kitap yüklenmiş hayvanlardan başka birşey değildir.
Sadi : Bilgisiz bir kimse savaş davuluna benzer, sesi çok, içi boştur.
Sadi : Biri bütün gece hastanın başında ağladı. Sabah olunca o öldü, hasta iyileşti.
Sadi : Bütün çiy taneleri inci olsaydı, çarşı katır boncuğu gibi inci dolardı.
Sadi : Cimrinin gümüşü, kendisi gömülünce topraktan çıkar.
Sadi : Çölün kumları inci de olsa tasavvur edilemez ki dilencilerin gözleri doysun.
Sadi : Define ile yılan, gülle diken, sevinçle gam bir aradadır.
Sadi : Devlet hazinesi, yoksulların lokmasıdır,şeytanların kardeşlerine yemlik değil.
Sadi : Dünya değirmen taşına benzer, her saat nice kalpler öğütür
Sadi : Düşmanın tatlı sözlerine aldanma, balın içinde zehirde bulunabilir.
Sadi : Emrindekileri bağışlamasını bilmeyenler, bir gün bu insanların affına muhtaç olurlar.
Sadi : En korkulu anlarında bile ümidini kaybetme. Unutma ki, iliklerin en lezzetlisi en sert kemikte bulunur
Sadi : En zor üç şey vardır: Bir sırrı saklamak, Bir yarayı unutmak, Boş zamanı iyi kullanmak
Sadi : Engin deniz taş atmakla bulanmaz.
Sadi : Evvela temel, sonra duvar gelir.
Sadi : Ey insanoğlu! Bugün günahlarından korkar isen, yarın birşeyden korkmazsın.
Sadi : Fareyi tutarken kedi aslandır, kaplanla savaşınca fareye döner.
Sadi : Gönül dinlendiren bir güzel yüzün düzgüncüye ihtiyacı yoktur.
Sadi : Görünüşte iyi olan her insan,ahlakça iyi olmaz;iş gönüldedir,deride değil.
Sadi : Günahtan kaçınmayan bilgin, meşale tutan bir kördür. Doğru yolu gösterir, kendisi görmez.
Sadi : İçsiz cevizi hafifliği ele verir
Sadi : İki sey aklın eksikligini gösterir: Konusulacak yerde susmak, susulacak yerde konusmak.
Sadi : İnsanla birlikte büyüse bile, kurdun eniği yine kurt olur.
Sadi : Kusuru kendisine söylenmeyen adam, ayıbını hüner sanır.
Sadi : Leyla’nın güzelliğine ancak Mecnun gözüyle bakmalısın ki onu seyretmenin sırrı sana da görünsün.
Sadi : Mutsuz insan, başkasının ıstırabıyla rahat eden kimsedir.
Sadi : Ne kadar okursan oku, bilgine yakışır şekilde davranmazsan cahilsin demektir.
Sadi : Ne karınca zayıf olmakla aç kalır, ne de arslan pençesinin ve kuvvetinin oruyla karın doyurur.
Sadi : Ne söyleyeyim diye başta düşünmek, niçin söyledim diye sonunda pisman olmaktan iyidir!
Sadi : Nice yürük atlar yollarda kalmışken, topal eşek sağ salim konağa ulaşır.
Sadi : Öfkenin ateşi önce sahibini yakar, sonra kıvılcımı düşmana ya varır ya varmaz.
Sadi : Ömür, temmuz güneşi karşısında kardır.
Sadi : Seher yelinden gül perişan olur, odun perişan olmaz.
Sadi : Suratı ekşi olanın balı da acı olur.
Sadi : Timsahın ağzını düşünen, kıymetli inciye kavuşamaz
Sadi : Uykusu uyanıklığından hayırlı olan kötü yaşayışlı kimse varsın ölsün.
Sadi : Üç şey sürekli kalmaz: Ticaretsiz mal, tartışmasız bilgi, cezasız saltanat.
Sadi : Ülke yönetimini başkalarına veren hükümdar tahttan indirilir.
Sadi : Ya kırmızı gülden ayrı yaşamalı ya da dikenin acılarını hoş görmeli.
Sadi : Yüce Tanrı görür, örter, komşu görmez, haykırır.
Sadi : Zalimleri affetmek mazlumlara zulümdür.
Sadi : Zulmedenleri affetmek,suçsuzlara yapılan haksızlıktır.
Sait Faik : Şiir olmayan yerde insan sevgisi de olmaz, insanı insana ancak şiir sevdirir.
Salâh Birsel : Bir şiir, yalnız o şiire giren değil, bir de girmeyen sözcüklerden meydana gelir.
Sales : Başkalarının kusurlarını aramakla vakit geçirmek, kendi noksanlarımızla asla meşgul olmadığımıza delalet eder.
Sales :Öfkelenmek beşeri bir olaydır, fakat bilahere sakinleşmemek ve affetmemek ayıplanacak iğrenç bir harekettir.
Salim Turgu t: Aşk yaşanılan an ise onu yıllarca neden bekleriz?
Salim Turgut : Aydın; çağının sorunlarına duyarlı, bedel ödemeyi göze alan ise ülkemizin aydınları nerede?
Salim Turgut : Dönüşü olmayan yolardan geçenlerin kırılganlıkları da dönüşşüz oluyor.
Salim Turgut : Kaybetmeyi göze alanlar ceplerinde hep tek yön bileti taşırlar
Sam Ewing : Erkek karısını bir buketle sasırtabilir. Bir kutu çikolatayla mutlu eder. Bir altın kolye ile de süpheye düsürür.
Sam Ewing : İşler zorlaşınca insanların niteliği meydana çıkar; kimisi kollarını sıvar, kimisi burun kıvırır, kimisi ise toz olur.
Samipaşazade Sezai : Mide, öğüt dinlemez.
Samuel Daniel : Eğlence, gençlikte günah, yaşlılıkta çılgınlıktır.
Samuel Johnson : Acı çekmeyenler, başkalarının acı çekebileceğini akıllarını bile getirmezler.
Samuel Johnson : Bir insanın nasıl öldüğü değil, nasıl yaşadığı önemlidir.
Samuel Johnson : Bir işi en zor yanından düşün ki yaparken güçlük çekmiyesin.
Samuel Johnson : Geleceği satın alabilecek tek şey bugündür.
Samuel Johnson : Her insanın düşündüğünü söylemeye, her dinleyenin de, onu yere sermeye hakkı vardır.
Samuel Johnson : Şüphe, mutluluğun olduğu kadar erdemin de düşmanıdır.
Samuel Johson :Araştırma, düşünmesini bilenlerin ilk ve son isteğidir.
Samuel Smiles : Dünyada insana yardım eden şey, tesadüf değil, azim ve sebattır.
Samuel Smiles : Tembel bir dimağ, şeytanın çalışma odasıdır.
Samuel Taylor Coleridge : Yalnızca akıllılar düsünce sahibidirler. insanlarin geri kalanları düsüncelerinin tutsagıdır.
Sappho : En güzel kişinin sevdiğidir.
Satchel Paige : Kaç yasında oldugunu bilmesen, kaç yasında olurdun?
Sauk Kabilesi : Bir baskasının kabahati hakkında konusmadan önce daima kendi makoseninin içine bak.
Savage Landor : Geç kalan adalet, adaletsizliktir.
Schiller : Çıkar gözetmeyen, bizzatihi kendisi için istenen bilgi diye bir sey yoktur.
Schiller : Acı, çabuk unutulur, sevinç ise ebedidir.
Schiller : Affetmek ve unutmak iyi insanların intikamıdır.
Schiller : Asıl yalnızken yalnız değilim.
Schiller : Böcek olmayı kabullenenler,ezilince şikayet etmemelidirler
Schiller : Büyük başarıların sahipleri, küçük işleri titizlikle yapabilme sabrını gösteren kişilerdir.
Schiller : Cesaret hayatı hiçe sayar, vicdanı değil.
Schiller : Dil , bir ulusun aynasıdır. Bu aynaya baktığımız zaman , orada kendimizin gerçek yankısını görürüz
Schiller : Dünyadaki bütün başarılı insanlar, başkalarının yardımıyla değil, kendi çabalarıyla o konuma gelmişlerdir.
Schiller : Elin yaptığı her şeyi bir başka el yıkabilir.
Schiller : Ey aşk,güzel ve kısasın!
Schiller : Fakirliğe büründü mü fazileti kim arar, kim sorar.
Schiller : Gençliğimizin rüyalarından ayrılmalıyız.
Schiller : Gözyaşları biçmek istemeyen kimse sevgi ekmelidir.
Schiller : Hiçbir şeye cesaret etmeyen,hiç bir şeye ümit etmesin. Büyük insanlar bütün acılara şikayetsiz katlanırlar. Affetmek ve unutmak iyi insanların intikamıdır.
Schiller : İnsan hür olarak yaratılmış,zincire vurulmuş olarak bile doğsa,yine hürdür.
Schiller : İnsanlar parlayanı karartmaktan, yükseleni yere serip toza bulamaktan hoşlanırlar.
Schiller : Kendi öz çıkarına çalışmak, umumun çıkarından çalmak olur.
Schiller : Minnettarlıktan daha çabuk unutulan bir şey var mıdır?
Schiller : Peynir ekmek yesem de, keklik yesem de genedoyarım.
Schiller : Salim limanda olanlar, rahat öğüt verirler.
Schiller : Sanat, özgürlük tarafından emzirildikçe büyür.
Schiller : Sanatlar, hürriyet tarafından emzirilince büyürler.
Schiller : Sayınız kadınları! Onlar fani hayatı cennet bahçelerinin gülleriyle süslerler.
Schiller : Sevgi birliğe, bencillik yalnızlığa götürür.
Schiller : Yararlı bir söz ekseriya kötü bir ağızdan çıkar.
Schiller : Yolun doğrusuna giden insanların kimseye ihtiyacı yoktur.
Schopenhauer : Aşk,insan türünü sürdürmek için bireye kurulmuş tuzaktan başka bir şey değildir.
Schopenhauer : Güzellik kalpleri bizim için önceden kazanan bir tavsiye mektubudur.
Schopenhauer : İnsan boşboğazlığına ancak aklı ile karşı koyabilir
Schopenhauer : İnsanın kırk yaşına kadar geçen yılları bir kitap, geri kalan yılları da o kitabın eleştirmesidir.
Schopenhauer : Şöhret, kazanmak zorunda olduğumuz bir şeydir; şeref, kaybetmemek zorunda olduğumuz bir şey.
Scott Fitzgerald : Bu dünya kaçan tavşanla ardındaki tazınındır.
Sean O’Casay : Dönemeci olmayan yol uzun görünür.
Sebayi : Tok olan cümle cihanı tok sanır. Aç olan alemde ekmek yok sanır.
Senaca : Cesaret cennete , korku ölüme sürükler.
Senaca : Hayat bir öyküye benzer, önemli olan yanı eserin uzun olması değil, iyi olmasıdır.
Senaca : Başkaları senin sırrını açıklamasın istiyorsan sen kendi sırrını açıklama.
Senaca : Başkalarının kusuru gönümüz önündedir. Kendimizinkelere ise, sırtımızı çeviririz.
Senaca : Bir fikrin acemi savunucusu usta saldırıcısından daha zararlıdır.
Senaca : Biz ekseriya duvarların emin yaşamamız için değil, gizlice günah işlememek için bizi çevirdiğini sanırız.
Senaca : Cesaret insanı zafere,korkaklık ölüme götürür.
Senaca : En kudretli insan,kendisine hakim olandır.
Senaca : Ey yasam, senin bunca degerli olusun ölüm sayesindedir.
Senaca : Gerçek, gecikmeyi sevmez.
Senaca : Gereğinden önce dertlenmek, gereğinden fazla dertlenmektir.
Senaca : Hafif acilar konuşabilir, ama derin acılar dilsizdir.
Senaca : Hayatta bir gayesi olmayan insanlar, bir nehir üzerinde akıp giden saman çöplerine benzerler; onlar gitmezler, ancak suyun akışına kapılırlar.
Senaca : Herkes bir şeyden hoşlanmaz ki. Kimi gider dikeni koparır, kimi gülü
Senaca : Kendini akıllı sananlar kadar,dünyada aptal yoktur
Senaca : Kitapsız yaşamak,kör sağır,dilsiz yaşamaktır.
Senaca : Kötülük etmeyi istememek başka,bilmemek başkadır.
Senaca : Mezar, sonsuzluğun kapısıdır.
Senaca : Mutluluk başarıya, başarı ise zamanı değerlendirmeye bağlıdır.
Senaca : Ömrünü seyahatle geçirenler birçok otelci bulur,ama dostluk kuramaz.
Senaca : Para ile satın alınan sadakat, daha fazla para ile de satılır.
Senaca : Saadet bile haddini aşarsa azap olur.
Senaca : Sarhoşluk kusur yaratmaz, kusurları göz önüne çıkarır.
Senaca : Soysuz güzellik, kokusuz menekşe gibidir.
Senaca : Telaşla oraya buraya koşarak işlerinin çok olduğunu gösteren adam, aslında çalışan adam sayılmaz.
Senaca : Yalnız akıllı bir insan sevmesini bilir. Sevip de yitirmek, sevmemiş olmaktan daha iyidir.
Senaca : Yaşlanmadan önce iyi yaşamak; yaşlandıktan sonra da iyi ölmek istedim.
Senaca : Yeryüzünde güneş ışığına layık olmayan nice insan var. Ama güneş her gün doğar.
Senaca : Yoksul insan malı az olan değil, isteği çok olandır.
Seyrani : Ayılar eti, kokutmadan yemezler.
Seyrani : Yolcular yanılır, yollar yanılmaz.
Shakespeare : Şeytan, hoş görünecek bir şekle girecek ikidardadır.
Shakespeare : Aklın bağlamadığı dostluğu, akılsızlık kolayca çözebilir.
Shakespeare : Aptal,kendisinin akıllı olduğunu zanneder;akıllı adam ise kendisinin aptal olduğunu bilir.
Shakespeare : Arzular ve hınçlar aklın sesini duymazlar.
Shakespeare : Aşk, gözle değil ruhla görülür.
Shakespeare : Aşk,gözle değil ruhla görür.
Shakespeare : Bazıları büyük doğar, bazıları büyüklüğü kazanır,bazılarına da büyüklük kendi gelir.
Shakespeare : Bizim olması gereken nimetler, ancak yaşlanıp onlardan zevk alamayacağımız bir hale gelince elimize geçer.
Shakespeare : Bizler düşlerle aynı hamurdan yapılmışızdır.
Shakespeare : Budalalığın sersemliği her zaman zeki kimselere bileytaşı hizmeti görür
Shakespeare : Bütün dünya bir oyun sahnesidir. Kadın erkek bütün insanlar da yalnızca oyunculardır. Her birinin sahneye giriş ve çıkış zamanları vardır.
Shakespeare : Cahillik, dünyayı sarsabilecek büyük bir güçtür.
Shakespeare : Cehalet Tanrının laneti olduguna göre, bilgi göklere uçabilecegimiz kanatlardır.
Shakespeare : Çoban koyunu arar, koyun çobanı aramaz. William
Yunus Emre: Dağlar nice yüksek ise, yol anın üstünden geçer.
Shakespeare : Değişiklikle karşılaşınca değişen aşk, aşk değildir... Aşk gözle değil ruhla görülür
Shakespeare : Denendikten sonra dost edindiklerini bağrına bas, ama her ilk tanıştığınla, hemen el sıkışıp dost olma.
Shakespeare : Dost yarası yaraların en derinidir.
Shakespeare : Dünya, büyük bir tiyatro sahnesi gibidir. Herkes bu sahnede rolünü oynar, rolü bitince de bu sahneyi terk eder.
Shakespeare : Dünyada hiçbir şeyi seni sevdiğim kadar sevmiyorum: Bu garip değil mi?
Shakespeare : Eğer hayat terazimizin zevk kefesiyle denkleşecek bir akıl ve muhakeme kefesi olmasaydı kanımızdaki azgınlık, tabiatımızdaki kötülük bize en olmayacak işler yaptırırdı.
Shakespeare : En olgun meyva, en başta düşer.
Shakespeare : En tatlı balın bile fazlasının tadı bıkkınlık verir.
Shakespeare : Ergeç bir gün gelir, zevk kendini ödetir.
Shakespeare : Felaket, dost sayısını sıfıra indirir.
Shakespeare : Gece hırsızın, ışık hakikatin dostudur.
Shakespeare : Geç kalan teselli,idam dan sonraki affa benzer.
Shakespeare : Geçmiş artık yeni bir oyunun önsözüdür.
Shakespeare : Gençlik çok dayanmayan bir kumaştır.
Shakespeare : Gerçekte ne yaptığınız,yapacağınızı söylemenizden daha önemlidir.
Shakespeare : ’Gül’ de ne demek? Adı başka olsaydı bu kadar güzel kokmayacak mıydı sanki?
Shakespeare : Güzellik, altından daha çok hırsız çağırır.
Shakespeare : Hangi yara birden iyi olmuştur?
Shakespeare : Hiç bir güzel kadın yoktur ki aynanın karşısına geçip sırıtıp durmasın.
Shakespeare : Hiç kimse duymak istemeyen biri kadar sagır olamaz.
Shakespeare : Hiçbir kavram insanları tolerans kadar günaha tesvik etmez.
Shakespeare : Hiddet azgın bir ata benzer, haline bırakılırsa kendi ateşiyle yıpranır.
Shakespeare : İçki dolu her kadeh lanetliktir, içindeki de şeytan.
Shakespeare : İnsanın iyisi, talihin kötüsünde belli olur.
Shakespeare : İnsanların çoğu kaybetmekten korktuğu için sevmekten korkuyor..Düşünmekten korkuyor...sorumluluk getireceği için,Konuşmaktan korkuyor...eleştirilmekten korktuğu için,Yaşlanmaktan korkuyor...gençliğin kıymetini bilmediği için,Unutulmaktan korkuyor...dünyaya iyi bir şey vermediği için,Ve ölmekten korkuyor...aslında yaşamayı bilmediği için.
Shakespeare : İyimser kişi, yaranın üstünde artık kabuk, kötümser kişi ise kabuğun altında yine yara görür.
Shakespeare : Kadın çok defa hoşlandığı şeye dudak büker...
Shakespeare : Kısa yazların baharı erken gelir.
Shakespeare : Kimileri bin türlü kötülük edip tek bir hesap vermeden yaşıyor, kimileri tek bir yanlışla mahkum oluyor.
Shakespeare : Koca selleri meydana getirenler, küçük dereciklerdir.
Shakespeare : Korkaklar sık sık ölür, cesurun ölümü bir defadır.
Shakespeare : Kötü işler, üstlerini bütün dünya örtse, yine kendilerini belli ederler.
Shakespeare : Kumarbaz zarından, ulema kitabından uzak düştü mü, seyreyle gümbürtüyü.
Shakespeare : Ne kimseden borç al, ne kimseye borç ver.çünkü ödünç para veren , çok kere , hem parasından olur, hem dostundan.
Shakespeare : Ne olacağımızı değil, ne olduğumuzu biliriz.
Shakespeare : Para önden gidip insana bütün yolları açar.
Shakespeare : Sen benim için, güzel dostum, asla yaşlı olamazsın. Çünkü seni ilk gördüğümde güzelliğin neyse şimdi de öyle görünüyor.
Shakespeare : Sen benimdin, rüyanın görkemiyle doldum. Ben uykuda sultandım, uyanınca hiç oldum...
Shakespeare : Şöyle güneşin altında oturup tembellik edelim derken tehlike bizi birden sıtma gibi yakalar.
Shakespeare : Yaptığını öven, yaptığını yıkar.
Shakespeare : Yaşamak mı, yoksa ölmek mi, mesele bunda
Shakespeare : Yaşamımızın kumaşı iyi ve kötüyle örülmüştür.
Shakespeare : Yigitlik intikam almak degil, tahammül etmektir.
Shakespeare : Yüzün rengi, kalplerin casusudur. Mevlana Tanrı size bir yüz vermiş, siz kendinize bir tane daha yapıyorsunuz.
Shakespeare : Zamanın, kime dost, kime düşman olacağı bilinmez.
Shakespeare :•Hiçbir miras doğruluk kadar zengin değildir.
Sheakspeare : Ateşin yaktığından, Güneşin hareket ettiğinden,Gerçeğin bir yalan olduğundan kuşkulan;Fakat benim aşkımdan kuşkulanma.
Shelley : Dünyanın kabullenilmeyen yasa koyucularıdır ozanlar.
Shelley : İçinizde olmayan şiiri, başka hiçbir yerde bulamazsınız.
Shelley: Zayıf ve güçsüz insanların krallarla müşterek birnoktası vardır, onlar hiçbir zaman mutlu değildirler.
Shepherd Mead : Geleceğin insanı, yalnızca neyi bilmek istediğini bilebilmek için bile pek çok şeyi bilen bir insan olma ihtiyacını duyacaktır.
Shirley Lord : Önemli olan elinizdekilerle ne yapabildiğinizdir.
Sibelius : Eleştirmenlerin sözlerine aldırmayın,Şimdiye kadar hiç birinin heykeli dikilmemiştir.
Sigmund Freud : Espri, otoriteye bir başkaldırıyı, onun baskısından kurtulmayı simgeler.
Simone de Beauvoir : Yıllar, bütün omuzlara aynı ağırlıkla çökmez.
Sina Akyol : Hayatla meselesi olanlar -ben dahil- özellikle ’70’li yıllarda çok estiler, çok gürlediler. Oysa hayatla olan meselenin şiirimize esas itibariyle ’80’li yıllarda girdiğini düşünüyorum.
Sinclair Lewis : İnsan işine, işsiz kalıncaya kadar küfreder.
Sir Joshua Reynolds : Mükemmellik insana asla lutfedilmez. O çalısmanın ödülüdür.
Sir Mark Oliphant : Geçmişte yaptığımız akıllıca şeylerden kurtulabilmek için daha akıllı olmamız gerekecek.
Sir Thomas Browne : Yaratılmış dünya,sonsuzlukta küçük bir parantazdir yalnızca.
Sir Thomas More : En iyi yolu bulmak en kötüsünü bulmaktan çok daha kolaydır.
Sir W. Raleight : Daha iyi yaşamak istiyorsa, kötü düşüncelerini öldür.
Sir William Davenant : Kitaplar kaybolmuş kafaların anıtlarıdır.
Siyu Kabilesi : Su gibi olmalıyız. Her seyden asagıda, ama kayadan bile kuvvetli...
Smiles : Herkes akıntıyla birlikte yüzebilir, ancak cesareti olanlar akıntıya karşı yüzmeyi deneyebilir.
Sokrat : Aşk, güzelliğin aracılığıyla çoğalma arzusudur.
Sokrat : Bilgili olduğumuz oranda özgür oluruz.
Sokrat : Bütün bildiğim, bir şey bilmediğimdir.
Sokrat : İnsan , gülmediği günü , yaşadım diye hayat defterine kaydetmemelidir.
Sokrat : Ben bilmediğimi bildiğim için , öteki insanlardan akıllıyım
Sokrat : Artık ayrılık zamanı gelmiştir.Ben ölüme gidiyorum,siz hayata…Bu yollardan hangisi daha iyi,bunu ancak Tanrı bilir..
Sokrat : Bir seyi gerçekten bilmek, onu anlatmakla olur.
Sokrat : Dünyada her şeye değer biçmek mümkündür, fakat öğretmenin eserine asla değer biçilemez.
Sokrat : Erdem,bilgidir.Kimse bile bile kötülük etmez.
Sokrat : İyi bir hakimde nitelik vardır;Nezaketle dinlemek,Akıllıca konuşmak,
Dikkatlice düşünmek,Tarafsızca karar vermek.
Sokrat : İyi olan tek şey bilgi ve kötü olan tek şey de cehalettir.
Sokrat : Kendi kendini tanı.
Sokrat : Kimse bile bile kötü değildir;her kötülük bilgi sanılan bir bilgisizlikten gelir.
Sokrat : Sorgulanmayan hayat yaşanmaya değmez.
Solon : Adaleti ödül beklemeden yerine getir
Solon : Büyük işlerde herkese yaranmak zordur
Solon : Hiç durmadan öğrene öğrene yaşlanıyorum.
Solon : Yeminden çok karakter soyluluğuna güven.....
Somerset : İnsanlar düşeni kabahatli bulurlar.
Somerset Maugham : Bir parça ekonomik refah için onurunu feda eden ülkelerin, bir süre sonra onurları kalmadıgı gibi ekonomileri de tamamen çöker.
Somerset Maugham : En devamlı aşk, karşılık beklemeden duyulandır.
Sophokles : Acıların en acısı kendi kendimize çektirdiğimizdir.
Sophokles : Başkasına yararı dokunan insan en kusursuz insandır.
Sophokles : Bıçak isteyen yara için akıllı bir hekim sihirli nağmeler söylemez.
Sophokles : Bugünümüz mutlulukla geçmedikçe yarın diye bir şey yoktur
Sophokles : Namussuzca bir düzenle edinilen mal elde kalmaz.
Sophokles : Son gününü görmeden, hiç kimse mutluluğa ermiş demeyin.
Southey : Ne kadar yaşarsanız yaşayın, ilk 20 yıl ömrünüzün en uzun yarısıdır.
Spinoza : Devlet,bireyin haklarını ortadan kaldırmamalı,kendisine yararlı olacağı için düşünme,düşüncesini açıklama ve istediği dinibenimseme özgürlüğünü korumalıdır.
Spinoza : İnsan için en değerli olan şey yine insandır.
Spinoza : Sevgi ne kadar büyükse kederi de o kadar büyük olacaktır.
St Francis De Sales : Konusmayi konusarak ogrenirsiniz, arastirmayi arastirmakla, kosmayi kosmakla, çalismayi çalismakla; ve ayni sekilde sevmekle ögrenirsiniz Tanri’yi ve insani sevmeyi. Sirf bir çirak olarak baslayin ve sevginin kendi gücü bu sanatta usta olmaniza kadar götürecektir sizi.
St. Exupery:Mabet için can verilir; taşları için değil.
St. John Perse : Ozan, alışkanlıkları bozan kişidir.
St. John Perse : Şiir, insanın görünmez yüzü....
Stanislaus Leszcynski : Aşk kızamık hastalığı gibidir;İnsan ne kadar geç yaşta yakalanırsa, o kadar ağır geçirir
Stanislaus Leszcynski : Aşk; kulübeyi altından bir saraya benzetir.
Stanislaus Leszcynski : Beğenilen şeyler ya yeni, ya da gerçekten yüksektir.
Stanislaus Leszcynski : Bilgi büyük adamı alçak gönüllü yapar, Normal adamı şaşırtır, Küçük adamı ise, kibirlendirir.
Stanislaus Leszcynski : Bir çok kişi aşktan söz edildiğini işitmeselerdi, onun ne olduğunu hiç bilmeyeceklerdi.
Stanislaus Leszcynski : Cimriler çok iyi insanlardır. Ölmelerini isteyenler için servet toplarlar.
Stanislaus Leszcynski : Gerçek aşk; herkesin konuştuğu, pek azının gördüğü hayaletlere benzer.
Stanislaus Leszcynski : Her bildiğini söyleme ama, söylediklerini daima bil.
Stanislaus Leszcynski : Kartalın beğenmediğini kargalar kapışır
Stefan Zweig : Gerçek doktor, her hasta ile yaşayıp ölendir.
Stendal : Aşk, coşku ve tutku olduktan sonra insan hiç sarsılmaz, bunlar olmayınca yaşam neye yarar
Stendal : Aşk, çok renkli bir çiçektir. Fakat yetiştiği yer müthiş uçurumlardır.
Stendhal : Evlilik aşkın mezarıdır.
Stendhal : Gerçek ağır başlıdır.
Stephen Vincent Benet : Hiçbir yerde bu kadar çok BUDA:la yoktur.
Steve Chandler : Bilgi güçtür. Ne biliyorsanız gücünüzün temeli odur,bütün enerjiniz ondan alırsınız.
Steve Chandler : Başarı gücünün anahtarı ,en küçük şeyleri bile yapma, ama onları hemen yapma arzusu duymanızdadır.
Steve Chandler : Başarı sürecindeki ilk adım,ne yapmak istediğinizin görüntüsüne sahip olmaktır.
Steve Chandler : Başarılı bir insan olmak için,kendi yıldızlarınızı meydana çıkarmalısınız.
Steve Chandler : Bir hedef ancak onu yazıya geçirildiği zaman güç kaza
Steve Chandler : Bir insan için beğenilen bir kahraman , onu zenginleştiren bir enerji ve esin kaynağı haline gelir.
Steve Chandler : Çok küçük ve çok belirsiz hedeflerin hiçbir gücü yoktur.
Steve Chandler : Dünyayı düşünce ve hayal gücü yönetir Başarıya giden ilk ve tek adım: Kendinize inanın. Başaracağınıza inanın. Her insanda bir dahi kapasitesi vardır.
Steve Chandler : Eğer haberleri masumca ve ayrım gözetmeksizin , gelişi güzel dinlediğiniz zaman, zihninizi kötümserlik ve endişeye programlamış olursunuz.
Steve Chandler : Eğer irade gücünüzün pek olmadığını düşünüyorsanız, kendi başarınızı sabote ediyorsunuz demektir.
Steve Chandler : Eğer siz kötümser biriyseniz , sizin biyolojik bilgisayarınız çoğu kez o yönde yüklü ve yoğun olur.
Steve Chandler : Etkin gevşeme,zihnimizi tazeler ve kendine getirir.
Steve Chandler : Eylemleriniz sizin kimliğinizi oluşturur.
Steve Chandler : Her sorunun bir çözümü vardır. Biri yoksa, öbürüne de sahip olamazsınız. Öyleyse, niçin sorunlarımızdan nefret ettiğimizi söyleriz? Niçin mücadelesiz bir hayat isteğini ileri süreriz.
Steve Chandler : İyi bir bitrici olduğununuza inanmak için, kendinize bunu kanıtlayacak bir dizi bitirilmiş görevler ortaya koymalısınız.
Steve Chandler : Kahramanlar,bize insanoğlunun neler başarabileceğini göstermiştir.
Steve Chandler : Kendi hayanızdan başkasını yaşamayın.
Steve Chandler : Kendinizden komik çözümler bulmayı isteyin. Kahkaha ,düşünceniz üzerindeki tüm sınırlamaları kaldıracaktır.
Steve Chandler : Kendinizi o işi yapıyormuş gibi düşleyemediğiniz hiçbir şeyi başaramazsınız
Steve Chandler : Kötümserler her zaman ye hep, ya hiç mantığını taşıyarak düşünürler.
Steve Chandler : Motivasyon düşünceden doğar. Gösterdiğiniz her davranışın öncesinde, o davranışı esinlendiren bir düşünce vardır
Steve Chandler : Mutlu insanlar hedeflerine daha hızlı uçarlar.
Steve Chandler : Mutlu ve hevesli bir insan olmak üzerine dikkatinizi toplayın; fazla bir zaman geçmeden öyle olduğunuzu göreceksiniz.
Steve Chandler : Mutluluk bir tercihtir.
Steve Chandler : Neşeli olduğunuz zaman vücut kimyanız değişir; böylece motivasyonunuz da artar ve enerjinizde yeni sıçramalar olur.
Steve Chandler : Neyi arzuluyorsanız,bütün dikkatinizi onun üzerinde yoğunlaştırın; eninde sonunda gerçekleştiğini göreceksiniz.
Steve Chandler : Özgüdüleme için ilk önemli dayanağınız,kendi hakkınızdaki inanç ve düşüncelerinizdir.
Steve Chandler : Sırf kötü yazmaktan korktuğumuz için ,asla yazmayız. Size de böle olasına asla izin vermeyiniz.
Steve Chandler : Sırf kötü yazmaktan korktuğumuz için ,asla yazmayız. Size de böle olasına asla izin vermeyiniz.
Steve Chandler : Sinik insanlarla birlikteyseniz, sizi aşağı çekeceklerdir. Sizin başarılı ve mutlu olmanızı destekleyen insanlarla birlikte olmanız mutluluk ve başarınızı bir adım öne taşıyacaktır.
Steve Chandler : Size güzel gelen çiçekler hangisiyse ondan alın
Steve Chandler : Sizi neyin motive ettiğini daha iyi öğrendikçe,kendinizi motive etmeniz daha kolay olacaktır.
Steve Chandler : Ulaşmak istediğiniz hedef ne olursa olsun,eğer mutluysanız,ona ulaşmanız on kat daha kolaylaşacaktır. Steve Chandler:Eğer haberleri masumca ve ayrım gözetmeksizin , gelişi güzel dinlediğiniz zaman, zihninizi kötümserlik ve endişeye programlamış olursunuz.
Steven Stiles: Tanrı ölümü nerede duracağımızı bilmemiz için icat etti.
Stevenson : Arkadaş, insanın kendisine verdiği hediyedir.
Stirner : “Ben” en yüksek değerdir.Birey kendisi dışında hiçbir şeye ve hiçbir kimseye karşı sorumluluk altında olmamalıdır.İnsan eylemlerini haklı çıkaran şey,yalnızca kendi beninin gücüdür.
Strindberg: Bir kadın, anne olana kadar çocuktur.
Strindberg: Eğer at kendi gücünü bilse, boyunduruk altına girecek kadar akılsızlık etmez.
Sudan Atasözü : Hiçbir mutfak, iki kadını alacak kadar zengin degildir.
Sun-Tzu : Dövüş ustası olanlar öfkelenmezler. Kazanma ustası olanlar korkmazlar. Akıllılar dövüşmeden kazanır, cahiller kazanmak için dövüşürler.
Suriye : Güzel gün şafaktan belli olur.
Süleyman Güner : Dört tarafı umutla çevrilmiş yürek parçasına "Ada" denir
Süleyman Okay : Kişiliğini yitirmiş İstanbul, biraz külhanbeyi biraz papaz karası.
Süleyman Okay : Sevdanın intiharıdır karasevda
Sweet Marden : Başarı,kişinin başlangıç noktası ile ulaştığı yer arasındaki farktır.
Sydney J. Harris : İdealist kısa dönemi düsünmez. Çıkarcı uzun dönemi önemsemez.Gerçekçi ise kısa dönemde yapılan ve yapılmayanların uzun dönemi belirledigine inanır
Syrus : Akıllı adam başkalarının kusurunu görerek, kendininkini düzeltir.
Syrus : Başkalarını hep bağışla; kendini hiç bağışlama.
Syrus : İnsan sevdiklerinden kaçını kaybederse, o kadar defa ölür.
Syrus : Tartışırken, doğruluk hep kaybolur.
Syrus : Verilen öğütlerden yalnız akıllılar yararlanır.
Syrus: Yapılan bir kusurdan dolayı utanmamak, yapılmış olan kusuru bir kat daha katmerleştirir.
Şehabeddin Ahmed İbşihi : Kuvvetini iradesinden alana düşman yanaşamaz.
Şehabettin Ahmet İbşihi : Kendi işi için efendi olmayı beceremeyen,başkasına hizmetçi olur.
Şeyh Galib : Şiir mumdan kayıklarla alev denizini geçmeye benzer.
Şeyh Hariri : Bir insanda görülen ameller ve takvadan başka, bir de onun cevher gibi güzel olan gizli amel ve takvası vardır. Bakış gücü olmayanların nazarları, görünen amellerdir. Halbuki biz onlara bakmıyoruz. Biz insanın içine, içindeki sırra bakıyoruz...
Şeyhoğlu Mustafa : Eğer dilden gelen elden gelseydi, gedalar cümlesi sultan olurdu.
Şinasi : Bir insanı tanımak için kendisiyle yol arkadaşlığı etmelidir.
Şinasi: Bağdaki sevmez iken dağdakini;Dağdaki gelse, kovar bağdakini.
Şinasi: Yoksulun zengin açar malinden, Tok olan bilmez acin halinden.
Şirazi : Allahım! Beni sen kaldır ki, kimseler yıkamasın.
Şirazi :İnci ele geçtikten sonra, denize ne hacet?
Şirazi :Madem ki kaptanın Nuh’tur, tufandan gam yeme.
Şirazi: Sonu olmayan hiçbir yol yoktur
Şudraka : Fakirlik bütün elemlerin beşiğidir.
Şudraka : Yalnız suyu acı olan kuyularda bol su bulunur.
T. H. White : Dünyanın en güç isi bir seyin nasıl yapıldığını bilirken,baska birinin nasıl yapamadığını ses çıkarmadan seyretmektir....
T.L.Osborn : Daima doğru söyleyin ki, söylediklerinizi hatırlamak zorunda kalmayın.
T.S. Eliot : Sadece ölçüyü kaçırmayı göze alanlar nereye kadar gidebileceklerini anlayabilirler.
T.S. Eliot : Şimdiki zaman ve geçmiş zaman belki de gelecek zamanda mevcuttur;gelecek zaman ise geçmiş zamanın içindedir.
Tacitus : Şerefli bir ölüm ,şerefsiz bir ömürden daha iyidir.
Tacitus : En kötü nefret, akrabaların nefretidir.
Tagore : Arkanı güneşe çevirme,gölgen önüne düşer.
Tahar Ben Jollaum : Yıllar değil, bana en çok yük olan, tüm söylenmemiş şeyler; sustuğum sakladığım her şey. Hiç bilmezdim suskunluklar ve dikilen bakışlarla dolu bir belleğin yürümeyi zorlaştıran kum torbasına benzeyeceğini.
Talat Sait Halman : Minnet duyanın hıncı, susan bir canavardır.
Talmud : Çocuğa söz verilen şey mutlaka yerine getirilmelidir. Yoksa yalan söylemeyi öğrenir.
Tardieu :Herkes dünyanın düzene girmesini ister. Fakat çabayı komşusundan bekler.
Teilhart de Chardin : Yeteneklerimizin sınırı yokmuş gibi ilerlemek , görevimizdir
Temel demirer : Sert olup kırılmayı tercih ederim, düşman karşısında eğilmektense.
Tennesse Williams : Bazı kimseler içkiye dokunmazlar ama içki onlara hemen dokunur.
Tennesse Williams : Büyük servetler bazan insanları yalnızlaştırır.
Tennessee Williams : Gelecekten söz edilirken “belki” denir.Zaten başka bir şey de denemez.Her şeyden önemlisi geleceğin bizikaygılandırmasına izin vermemektir.
Teo :Kötü olan hataya düşmek değil hatada ısrar etmektir.
Terence :Eğer istediğini yapamıyorsan, yapabileceğini iste.
Tevfik Fikret : Göz açıldıkça ruh perdelenir.
Tevfik Fikret : Hak beklediğin bir yola yalnız da olsan gideceksin.
Tevfik Fikret: Güzel düşün , iyi hisset , aldanma; ne varsa doğrudadır ; doğruluk şaşar sanma.
Theodor Storm : İnsanın ancak iki gözü var, fakat görmek için yüz tane gerek.
Theognis:Yeryüzünde açlıktan ölenlerin sayısı, tokluktan ölenlerden çok daha azdır.
Theokritos : Yaşayanlar için umut her zaman vardır. Umutsuzluk ölüler içindir.
Thiersch : Çocuklar eleştirilmekten, azarlanmaktan değil, kendilerine güzel örnek olunmasından etkilenirler.
Thomas Alva Edison : İnsanların düşünme zahmetinden kurtulmak için yapamayacakları hiç bir şey yoktur...
Thomas Brown : Yaptığınız işin en iyisini, bir de zamanında yapın, o vakit dağ başında bile olsanız insanlar sizi bulur.
Thomas Browne :Dünya, sonsuzluk içinde küçük bir parantezdir.
Thomas Carlyle : Bir adamın küçüklüğü hakkında şundan daha hazin bir kanıt verilemez: O, büyük adamlara hiç bir şekilde inanmaz..
Thomas Carlyle : Bir insanın başkasından istediği her şeyde ya bir ’İlahi Hak’ ya da bir ’Şeytani Haksızlık’ vardır.
Thomas Carlyle : Büyük insan büyüklüğünü, kendisinden küçük insanlara karşı davranışlarıyla gösterir.
Thomas Carlyle : Tecrübe, öğretmenlerin en iyisidir. Yalnız okul masrafı ağırdır.
Thomas Carlyle : Toplumlardaki büyük rütbe sahipleri tıpkı banknotlar gibidirler, hepsi altını temsil ederler. Fakat yazık ki bunlardan bir çoğu sahtedir.
Thomas Caryle: En ağır günah, insanın kendisini günahsız bilmek gururudur.
Thomas Caryle: Kusurların en büyüğü, insanların tüm kusurlarından habersiz olmasıdır.
Thomas Edison : Fırsatların sayısı, onları görecek insan sayısından çok daha fazladır.
Thomas Fuller : Arslan da fareye borçlu olabilir.
Thomas Fuller : Ayrılık aşkı keskinleştirir, beraberlik güçlendirir.
Thomas Fuller : Bilgi bir hazine ise, uygulama da bu hazineyi açan bir anahtardır.
Thomas Fuller : Göz kendinden başka herşeyi görür.
Thomas Fuller : Hastalıklar, kötü zevklerin ücretidir.
Thomas Fuller : Kuyu kuruyuncaya kadar suyun kıymetini bilmeyiz.
Thomas Fuller : Talihsiz güzel bir karı, eşyasız güzel bir ev gibidir.
Thomas Fuller : Talihsizlik talihin ne olduğunu öğretir.
Thomas Kuhn : Birbiriyle çatışan birçok karşıt bilimsel görüştesn onunda galip gelenlerin bu güne kadar getirdiği bir bilim söz konusudur.
Thomas Mann : Zaman aklı, olgunluğu ve hizmeti artırmak için bize verilmiş en değerli sermayedir.
Thomas Szasz : Kimi kişiler henüz benliklerini bulamadıklarını söylerler. Ama benlik insanın bulduğu değil, yarattığı birşeydir.
Thomas Wilson : Düşüncelerine hakim olamayanlar,kısa zaman sonra davranışlarına da hakim olamazlar.
Thornton Wilder : Kişisel işlerinde kimseden öğüt isteme.
Tibet Atasözü : Ne kadar az yüksekten uçarsan, düstügün zaman o kadar az incinirsin.
Timurlenk : Memleketler kılıçla alınır, lakin adaletle muhafaza edilir.
Tolstoy : Ahlak kanunlarını çiğnemeye hiç gelmez, hemen öçlerini alırlar.
Tolstoy : Aşk, kızıl gibi geçirilmesi gereken bir hastalıktır.
Tolstoy : Bekleyebilen için herşey iyi sonuç verir.
Tolstoy : Bir insanı bulunduğu mevkiye göre değil, göz koyduğu meökiye göre ölçmek gerekir.
Tolstoy : Bütün mutlu aileler birbirlerine benzerler, her mutsuz ailenin ise kendine özgü bir mutsuzluğu vardır.
Tolstoy : Bütün mutsuzluklar yokluktan değil, çokluktan ileri gelir
Tolstoy : Gerçek aşk daima kişisel yarar duygusundan vazgeçme temeli üzerinde yükselir.
Tolstoy : Güzel olan sevgili değil, sevgili olan güzeldir.
Tolstoy : Herkes insanlığı değiştirmeyi düşünür ama hiç kimse önce kendini değiştirmeyi düşünmez.
Tolstoy : Kadın ne kadar az hoşa giderse, o kadar vefalı olur.
Tolstoy : Nasıl kafa sayısı kadar düşünce varsa ,kalp sayısı kadar da aşk çeşidi vardır.
Tolstoy : Sadelik, iyilik ve doğruluk olmayan yerde büyüklük yoktur.
Tolstoy : Sanat, şiddeti ortadan kaldırmalıdır, yalnız o yapabilir bunu.
Tolstoy :•Sanatta temel olan, yeni ve kişisel bir şey söylemektir. Büyük sanatçı bununla belli olur.
Tom Paine : Erdem, irsi değildir.
Tommy Lasorda : İmkânsızla imkân dahilinde olanın arasındaki tek fark, insanın kararlılık derecesidir
Tomris Uyar : Uyumsuz, çileli bir ömrü göze almıştır, ama ender mutluluk anlarını da doruğa kadar yaşamakta üstüne yoktur.
Tristan Dereme : Şiir, hem at, hem de dizgindir;ilham ve işçilik. Atsız dizgin yahut dizginsiz at değil.
Trivalluvar : Açlık, sert kemikleri yumuşatır.
Trivalluvar : Gururumun kapısını utançla sürgülemiştim. Aşkınbaltası, ne kapı bıraktı ne süngü.
Truman : Tilki, kümesi iyi tanıyor diye bekçi yapılır mı?
Tscherming : Barışı sevin, kini ve kavgayı bir tarafa atın. Çünkü bunlar kötülüklerin anasıdır.
Tuğrul Tanyol : Bu şiirin, bu resmin, bu müziğin faydası ne? Bu sorular sanatçıyı hep yormuştur. O kimseye faydası olsun diye yapmaz ki sanatı. Yapan varsa yalancıdır, ya da yeteneksizin tekidir ve yeteneksizliğini böyle bir özüre sığınarak gizlemeye çalışmaktadır.
Turgay Kantürk : Bu dünyadan gitmenin yolu yok!
Turgenyev : Bazı yaralar vardır ki, kapanmış olsalar bile dokununca sızlarlar.
Turgenyev : İhtiyaç her şeyi öğretir, birçok şeylerden de vazgeçirir.
Turgenyev : İnsanın başına nasıl bir felaket gelirse gelsin o, ya aynı gün ya da en çok ertesi gün karnını tıka basa doyuracaktır.
Turgenyev : Ne ile yaralandık ise, onunla tedavi olmalıyız.
Turgut Uyar : Şiir, matematik gibi kolaydan başlanılıp öğrenilmez. Kolaylık, bir beğeni olarak yerleşiverir insanın kişiliğine, sonra da kolay kolay değiştirilemez.
Tülin Şahin : Yaşamdaki duruşumuz algıladıklarımızın yansımasıdır.
Türk Atasözü : Acı, acıyı bastırır.
Türk Atasözü : Aç tavuk düşünde darı ambarı görür.
Türk Atasözü : Aptal ata binmiş, bey oldum sanmış.
Türk Atasözü : Baba bilgisiyle adam olunmaz.
Türk Atasözü : Bir gemiyi iki reis batırır .
Türk Atasözü : Çocuklar uyuya uyuya büyür, ihtiyarlar uyuya uyuya ölür.
Türk Atasözü : Dilsiz olmak, çok söylemekten yeğdir.
Türk Atasözü : Düşmanın eline kılıç verilmez
Türk Atasözü : Düşmanın karınca gibi ise sen onu fil gibi san.
Türk Atasözü : Her şey incelikten kırılır , insan kabalıktan kırılır.
Türk Atasözü : Irmaktan geçerken at değiştirilmez.
Türk Atasözü : Misafir misafiri istemez; ev sahibi hiçbirini istemez.
Türk Atasözü : Ne kadar çok insanla tanışırsam, köpeğimi o kadar, daha çok seviyorum. Bülbülü altın kafese koymuşlar, ille de vatanım demiş. Havlayan köpek ısırmaz. Sürüden ayrılan koyunu, kurt kapar. Tatlı dil, yılanı deliğinden çıkartır. Su içerken yılan bile dokunmaz. Kurt kocayınca, köpeklerin maskarası olur.Okumak cehaleti alır, eşeklik baki kalır.
Türk Atasözü : Vakitsiz açan gül, tez solar.
Türk atasözü : Yarım hakim maldan, yarım hekim candan, yarım hoca da imandaneder.
Türk Atasözü : Zenginin malı, züğürdün çenesini yorar.
Uğur Mumcu : Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz.
Uğur Mumcu : Halktan yana olmayan, ona karşıdır.
Uğur Mumcu : İnsanın sahte para yaptığı gibi, paranın sahte yaptığı insanlar vardır.
Uğur Mumcu : Terk eden terk edilir, ellerini gevşetenin eli bırakılır.
Unamuno : Sıkıntı, hayatın esasıdır ve biz oyunun,eğlencelerin, romanların ve aşkın keşfedilmesiniyalnız sıkıntıya borçluyuz.
Ute Kabilesi : Arkamda yürüme, ben öncün olmayabilirim. Önümde yürüme, takipçin olmayabilirim. Yanımda yürü, böylece ikimiz esit oluruz.
Uzakdoğu Atasözü : Dostluk, mantar yemeği gibidir. Zehirli veya zehirsiz olup olmadığı ancak yendikten sonra belli olur.
Uzeyir Garih : Zincirin gücü, en zayıf halkasınınki kadardır.
V. Suttner : Sevmek fiilinden sonra gelen dünyanın en güzel fiili yardım etmektir.
Vachel Lindsay : Dünya terzi dükkanı gibidir, ölçüyü veren gider.
Vak’anüvis Mehmet Esad : Her derde bir deva vardır, hüner onu bulmaktır.
Valery Bryasov : Yazıcı, azgın sözcük selini dize getirmiş ve amacına ulaşmışsa, yarattığı şey şiirdir, düz yazıyla kaleme alınmış olsa bile...
Vauvenargue : Kahraman için asıl şeref yabancıları aç koyup sefalete düşürmek değil, devleti uğrunda açlığa da sefalete de katlanmaktır. Çevresine ölüm yaymaz, meydan okur.
Vauvenargues : Büyük işler başrmak isteyen kimswe, ölüm yokmuş gibi yaşamalıdır.
Vauvenarques : Ruhunda kulluk olan tahta çıksa yine kuldur.
Vehb bin Münebbih : Herşeyde bir noksanlık ve darlık baş gösterir.
Vehd bin Münebbih :Toplulukları idare edenler adaletten ayrılıp zulüm ve haksızlık yaptıkları zaman, Allah o ülkede bereketini azaltır.
aglarlar.
Vergilius : Açlık kötü danışmandır.
Vergilius : Güzelliğe pek güvenme.
Victor Hugo : Aptallarla münakaşa etme, diğerleri aranızdakıi farkı anlayabilirler.
Victor Hugo : Aşk bir deniz, kadın onun kıyısıdır.
Victor Hugo : Aşk, iki iken bir olmak demektir.
Victor Hugo : Baş kaldırma kafaya yakındır, ayaklanma mideye.
Victor Hugo : Bazı kimseler birbirinden nefret etmeden başkasını sevemezler.
Victor Hugo : Bir hastayı tedavi eden doktordur, kurtaran hastabakıcı
Victor Hugo : Bir ulusun büyüklüğü , nüfusun çokluğu ile değil , akıllı ve erdemli kişilerin sayısıyla ölçülür.
Victor Hugo : Çalışmak hayat, düşünmek ışıktır.
Victor Hugo : Çocuğunu kaybeden bir anne için her gün ilk gündür; bu ıstırap ihtiyarlamaz.
Victor Hugo : Düşünme zihnin işi, hayal ise zevkidir. Düşünme yerine hayal etmek, zehiri besinden ayırt edememektir.
Victor Hugo : Eski elbiseler eski dostlar gibidir.
Victor Hugo : Felsefe, düşüncenin mikroskobudur.
Victor Hugo : Gözlerin en güzelleri, bazan en yalancılarıdır.
Victor Hugo : Güçlü, acı kelimeler zayıf bir sebebe dayanır.
Victor Hugo : Gülmek bir güneştir.İnsanın yüzünden hüzün ve keder kışını defeder.
Victor Hugo : Güzellik kısa süren bir saltanattır.
Victor Hugo : Her büyük sanatçı, sanata kendi damgasını vurur.
Victor Hugo : Hiçbir ordu, zamanı gelmiş bir düşünceye karşı koyamaz.
Victor Hugo : İnci çamurda erimez.
Victor Hugo : İnsan sevilmeyince bayağılaşıverir.
Victor Hugo : İyi olmak kolaydır, zor olan adil olmak.
Victor Hugo : Kapalı gözler, ruhu seyretmenin en güzel şeklidir.
Victor Hugo : Kendisini idare edemeyen, başkasının emri altında yaşamaya mahkumdur.
Victor Hugo : Kılıç asildir, satır uğursuz.
Victor Hugo : Kişinin sahip olduğu tek şey çekiç ise; çevresindekileri çivi gibi görmeye başlar.
Victor Hugo : Kurdu kurtaran koyunları öldürür.
Victor Hugo : Kusurların sonuna erişmek, gökkuşağının ucuna erişmeye benzer; Biz ulaşırken, onlar kaçıp gider.
Victor Hugo : Ne kötü ot vardır, ne de kötü adam, yalnız kötü çiftçi vardır.
Victor Hugo : Öğrendikten, sevdikten sonra daha çok acı çekeceksiniz.
Victor Hugo : Öyle alçak bir kapıdır ki açlık, geçilmesi zorunlu oldu mu, insan ne denli büyükse, o kadar çok eğilir.
Victor Hugo : Rüya, gecenin akvaryumudur.
Victor Hugo : Şeytanın iki adı vardır. Biri şeytan öbürü yalan.
Victor Hugo : Şöhret, gençlik ve gurur... Mezar hepsini alır.
Victor Hugo : Yaşamın büyük kederleri için cesaret küçük kederleri için ise sabır gereklidir.
Victor Hugo : Zekanın miyonerleri paranın milyonerlerine acırlar.
Viktor Hugo : Kötü bir şiirim alkışlanacağına, güzel bir şiirim yuhalansın daha iyi.
Vince Lombardi : Kazanmak arada sırada olacak bir şey değildir.İşleri arada sırada değil,sürekli düzgün yapanlar için kazanmak bir alışkanlıktır.Yoksa kaybetmak de bir alışkanlık olur.
Virginia Wolf : Kendiniz hakkında doğruyu söylemezseniz başkaları hakkında da doğruyu söyleyemezsiniz
Voltaire : Aklından nasibini almayanlarla geçinebilmek aklın zaferidir.
Voltaire : Aşk bir tablodur, onu doğa çizmiş ve hayal süslemiştir. Tanrı kadınları
erkekleri evcilleştirmek için yarattı.
Voltaire : Ayrılık,tatmin edilemeyen aşkı artırır.
Voltaire : Bir çok gerçekler vardır,herkese söylenemeyeceği gibi her zaman da ağza alınmazlar
Voltaire : Büyük anıtları diken her zaman boş böbürlenme duygusu olmuştur.İnsanlar,o güzelim Bâbil Kulesi’ni de böbürlenmek için yapmışlar.
Voltaire : Çalışmak bizi şu üç beladan kurtarır: Can sıkıntısı, kötü alışkanlıklar ve yoksulluk.
Voltaire : Dostluk duygulu,erdemli iki insan arasıda,kendiliğinden meydana geliveren bir anlaşmadır.
Voltaire : Düsüncelerinize katılmıyorum ama, düsüncelerinizi savunmanız için gerekirse hayatımı bile verebilirim.
Voltaire : Gözyaşları acının sessiz sözleridir.
Voltaire : Hayat, arkadaşlıktan daha büyük bir hediye vermez.
Voltaire : Her insan, yapmadığı tüm iyiliklerden suçludur.
Voltaire : Her zaman zevk, zevk olmaktan çıkar. Bir şeye düşkünlük hayvanlarda bile yoktur.
Voltaire : Hırs, bir sandalın yelkenini sisiren rüzgara benzer; fazlası gemiyi batırır, azı da gemiyi oldugu yerde tutar.
Voltaire : İnsanın karşısına kötülük etmek fırsatı günde yüz kez, iyilik etmek fırsatı ise yılda bir kez çıkar.
Voltaire : İnsanlar ancak hayalleriyle yasar ve biraz yasamaya baslayınca tüm hayallerini kaybederler.
Voltaire : İş bizden iki fenalığı uzaklaştırır : can sıkıntısı, kötülük.
Voltaire : Katıksız demokrasi, ayak takımının despotizmidir.
Voltaire : Kendisini baskalarının kurtarmasını bekleyen kisiler yalnızca kölelerdir.
Voltaire : Kötü insanlar, yeryüzüne serpilmis bir avuç iyi insanı sınamaya yarar.
Voltaire : Kuvvetleri eşit olan köpekler, birbirine dişlerini gösterirler. Ortada paylaşılacak bir şey olduğu zaman da birbirlerine saldırırlar.
Voltaire : Küçük insanların büyük gururları olur.
Voltaire : Öfkeni aklınla yenemiyorsan kendini insandan sayma:
Voltaire : Söylediklerini kabul etmeyebilirim; ama söyleme hakkını ölünceye kadar desteklerim.
Voltaire : Suçluları asmak onları iyileştiremez ki. hatasını yüzüne vurmayınız Voltaire : İnsanın karşısına kötülük etmek fırsatı günde yüz kez, iyilik etmek fırsatı ise yılda bir kez çıkar.
Voltaire : Şiirin, düzyazıdan ayrıldığı nokta şudur: Az sözcükle çok şey söylemek.
Voltaire : Tanrı’ya ettiğim dua pek kısadır: ”Tanrım, düşmanlarımı gülünç duruma düşür.
Voltaire : Tanrım, beni dostlarıma karşı koru, kendimi düşmanlarıma karşı korurum.
Voltaire : Tüm sanatlar kardeştir, hepsi de birbirinin ışığı altında ilerler.
Voltaire : Uzun zaman devam eden bir anlaşmazlık, her iki tarafın da haksız olduğunu gösterir.
Voltaire : Yaşının ruhuna sahip olmayan, yaşının tüm sıkıntılarını yaşar.
Voltaire : Yolcu;”Çalışma olanağınız varken böyle aşağılık bir iş görmekten utanmıyor musunuz?” derken,dilenci:”Bayım,ben sizden para istiyorum,öğüt değil!”demiş.
Voltaire : İnsan bilmediği şeyi isteyemez
Voltaire : Kendini akıllı sanan herkes aptaldır.
W. Blake : Senin arkadaşlığın çok defa içimi sızlattı, ne olur düşmanım ol, arkadaşlık hatırı için.
W. Churchill : Uçurtmalar rüzgar gücü ile değil o güce karşı koydukları için yükselirler.
W. E.Gladstone: Bencillik insanlığın en büyük lanetidir.
W. M. Lewis :Yaşamın acı yanı çabuk sona ermesi değil, bizim yaşamaya çok geç başlamamızdır.
W. Penn: Ölümsüz olmaya karar verenler, ölümden korkmazlar.
W. S. Landor : Devletler insanlar gibidir, büyürler,olgunlaşırlar, yaşlanırlar ve ölürler.
W.Somerset Maugham :Yaşamın en büyük dramı insanların yokolması değil, sevmekten vazgeçmeleridir.
Walt Disney : Hayal kurabilirsiniz, onu gerçekleştirebilirsiniz. Herşeyin bir fareyle başladığını asla unutmayın.
Walt Kelley : Düşmanla karşılaştık ve o biziz...”
Walter Bagehot : Hayatta en büyük eglence, baskalarının "yapamazsın" dedigini yapmaktır.
Walter Raleigh : Bülbül tavuk sergisinde ödül almamıştır.
Walter Scott : İnsanlar kendi çılgın ihtiraslarının neticelerini kadere yüklerler.
Walter Scott : İnsanlar, birbirlerine yardımdan el çektikleri gün, insanlık yok olur, karşılıklı dayanışma olmazsa toplumlar olmaz.
Walter Winchell : Cezaların en korkuncu, insanın haksız olduğunu anlamasıdır.
Washington : Herkese karşı saygılı ve samimi olun. Unutmayın, toplum size kişilik vermez . sadece tüyleri güzel süslü kuşlar gibi sisin dış görünümünüzü değiştirir.:
Watson : Yaşamın iki trajedisi vardır. Birincisi istediğimizi elde edememek, diğeri ise istemediğimizi elde etmek.
Whitehead : Evren bütünü bakımından,makine gibi bir varlık değil,sürekli oluş içinde bulunan canlı bir organizma gibidir.
Wieslaw Brudzinski: Bir tehlike anında gemiden uzaklaşan fareler geminin batmasını bir türlü affedemezler.
Will Rogers : Hayatını, papağanını kentin en büyük dedikoducusuna satmaktan çekinmeyecek biçimde yaşa.
William Blake : Acının fazlası güldürür, neşenin fazlası ağlatır.
William Blake : Aşk hatalara karşı daima kördür, daima mutluluklara meyillidir. Kanun tanımaz, kanatlıdır ve tutuklanamaz. Kafaların bütün zincirlerini kırar geçer.
William Blake : Çıplak kadın bedeni, erkeğin gözlerine çok fazla gelen bir sonsuzluk parçasıdır
William Blake : Sarnıç saklar, çeşme taşırır.
William Cowper : Üzüntü bir ilaçtır.
William Edwards Deming : Sadece çok çalısma, iyi niyet ve çaba ile degisim gerçeklestirilemez. Transformasyon için bilgiye sahip olma, ögrenme ve uygulama gereklidir.
William Feather : Başarı,çoğunlukla ötekiler pes ettikten sonra da ipe asılıyor olmaktır.
William Feather : Birşeyi başarmak için ona kesin karar vermekten başka başarıya ulaştırıcı bir yol bilmiyorum.
William Gladstone : Beynimiz yeni tecrübeler kesfettigi sürece insan genç sayılır.
William Gladstone : Geleceğe karşı savaşılmaz,zaman zaten bizden yanadır.
William James : Her düşünce yaşayışımız için elverişli olduğu sürece doğrudur.
William James : Hiçbir şey,tamamlanmamış bir görevi sürdürmeye çalışmak kadar zor ve yorucu değildir.
William James : İnsanın dünyadaki durumu bir kedinin kitaplıktaki durumu gibidir;bakar,ama hiçbir şey anlamaz.
William James: Mutlu olduğumuz için şarkı söylemeyiz,şarkı söylediğimiz için mutlu oluruz
William Mason : Acıda her zaman tadılmayan muhteşem bir zevk vardır.
William Mc. Fee : Dünya karşılaştığın fırtınalarla değil gemiyi limana getirip getirmediğinle ilgilenir.
William Penn: Herkes karşı olsa da, doğru doğrudur. Herkes taraf olsa da, yanlış yanlıştır.
William Pitt : Yasaların bittiği yerde zulüm başlar.
William Watson : Bırakın adalet yerini bulsun, isterse kıyamet kopsun.
William Whately : Sabahleyin kaybedecegin bir saatin bütün gün zararını çekersin.
WilliamRussel:Boş zamanı iyi değerlendirmek, çok ciddi bir sorumluluktur.
Wilson Minzer : Bir tek yazardan çalarsan düpedüz hırsızlıktır. Ama birçok yazardan çalarsan bunun adı araştırmadır.
Wochenend : Bir gamzeye aşık olan nice erkekler, bütün kadınla evlenmek hatasına kurban olmuşlardır..
Woody Allen : Ölümsüzlüğe filmlerimle değil, ölmeyerek kavuşmak istiyorum.
Wordsworth : Çocuk, insanın babasıdır.
Yahya Kemal : Hiç şaşmayan saat gibi işler durur kader.
Yahya Kemal Beyatlı : Güçlü olan, yenilmeyen yalnız azimdir.
Yaşar Kemal : Benim memleketimde şiir bilmeyene kız vermezlerdi.Kızlar da eğer ağıt yakamıyorlarsa evde kalırlardı.
Yaşar Kemal : İnsan çürümedikçe şiir çürümez.
Yavuz Sultan Selim : Cesaretini kaybeden her şeyini kaybetmiştir.
Yavuz Sultan Selim : Devletleri yıkan tüm hatanın altında nice gururun gafleti yatar.
Yavuz Sultan Selim : Güzellik biraz da gurur ister.
Yilmaz Erdogan : Ben senin beni sevebilme ihtimalini sevdim.
Young : İnsanlar aptal olarak yaşayabilirler; ama aptal olarak ölemezler.
Yuam Hung-Dao : Bir insan duygularını anlatmaktan korktuğu zaman,gereğinden çok açıklığın sözü olur mu?
Yuan Hung-Dao : Bir günlük sinek için akşam ölüm, uzun bir ömürdür.
Yugoslav Atasözü : Bir sekilde dogar, fakat binbir sekilde ölürüz.
Yunan Atasözü : Hak yenir, ama hazmedilmez.
Yunus Emre : Az söz erin yüküdür, çok söz hayvan yüküdür.
Yunus Emre : Dağlar nice yüksek ise, yol anin üstünden geçer.
Yunus Emre : Eğer bir müminin kalbini kırarsan Hakk’a eylediğin secde değildir.
Yunus Emre : İyi sözün aslın bilen derdi bu söz nerden gelirSöz aslını anlamayan sanır bu söz benden gelir...
Yunus Emre : Sabır, saadeti ebedi kılar, sabır kimde ise o nasib alır.
Zamahşehr i: Ömür bu kadar kısa iken amelleri kısaltıp emelleri uzatma!
Zapatista Deyişi : Parmak güneşi gösterir de sen parmağa bakarsan, aptalsın demektir. Güneşe bakarsan daha da aptalsın. Bakman gereken şey, güneşle parmak arasındaki mesafeden uçan kuştur.
Zenon : Erdem tümüyle niyete dayanır.
Zenon : İyilikte ve kötülükte dereceler yoktur;bütün hatalar birbirine eşittir.
Zenon : Kuvvet cisimseldir,maddeyi işler ve uzayı onunla doldurur.
Zenon : Kuvvetsiz madde,maddesiz kuvvet yoktur.
Zhuge Liang : Akıllılar dövüşmeden önce kazanırlar, cahiller kazanmak için dövüşürler.
Zimmermann: Güzellik, şaraptan da kötüdür; güzelle birlikte onu seveni de yıkar.
Ziya Gökalp : Düşünmek ve söylemek kolay, fakat yaşamak, hele başarı ile sonuçlandırmak çok zordur
Ziya Paşa : Ne sal iledir, ne mal iledir, Beyim ululuk kemal iledir. Ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz. Görünür rütbei aklı, eserinde.
Ziya Paşa : Adam adamdır olmasa da pulu Eşek yine eşektir atlastan da olsa çulu
Zola : Düz yol varken, eğri yola sapmak akıl karı değildir
Zola : Nefsine hakim olmayan, hiçbir şeye hakim olamaz
Zsa Zsa Gabor : Anlayışlı ve nazik bir erkek istiyorum. Bir milyonerden bu kadarını istemek çok mu?
YORUMLAR
Mükemmelsin kardeşim.
Bir kenara not aldım faydalanmak üzere.
Teşekkürler ettim.
Selam ve saygılar.