- 808 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÜÇÜNCÜ MEKTUP
ÜÇÜNCÜ MEKTUP/30 AĞUSTOS/2010 Pazartesi,
Herkese merhaba, birinci mektubumda klasik mektuplaşmanın ve mektubu elle yazarak, zarflayıp,adresleyip, dostumuza göndermenin öneminden ,anlam inceliğindan ve derinliğinden bahsetmiştim. Bireysel bifade kullanıyorum . Çünkü mektuplarda çoğul ifade yine kişisel dostluk ve içtenlik ve sıcaklık anlamlarının kaybolmasına sebep olur diye düşünüyorum ve kendi adıma hitap ediyorum.Menhaba arkadaşlar... Merhaba dostlar....
O günden bu güne kadar epey zaman geçti. Geç zamanlar daima büyük balıktır.Düşünün ki bir hafta geçtiyse ,yedi gün demektir, her bir gün yirmi dört saat olduğuna göre ;ceman yüzaltmışsekiz saat yapmakta. Her bir saatin içinde de altmış dakika olduğuna göre , yanlış hesap etmediysem ;10,080 dakika ediyor. Saniyelerle konuyu dağıtmayayım.Kiminizin hayatında bir günün önemi olmadı ki . Kiminizin hayatında geçmeyen saatler veya çok sevdiğimiz biriyle görüşürken ansızın geçen saatler olmadı ki... Evet zaman hayatımızın en önemli değeri , kıymeti... Zamanı iyi kullanabilenler başarıyı yakalayanlardır kesinlikle.Türk Atasözü; ’Vakit nakittir’ yani pardır, der.İngilizlerin sözü de’ Time is money’ Bu mektubumda şunu anlatmak istiyorum. Hepimiz kendimize bir iyilik edelim bizi en çok yıpratan yanlışımızı düzeltmek için mücadele edellim. Bu yanlışların en başında hepimizin yanlışı zamanı iyi kullanamayışımızdır.Belki de haksızlık yapmayalım şair ve yazarlar yine de en iyi kullananlardır.Bu doğruysa o zaman benim şair ve yazar arkadaşlarım benimle birlikte ve beni destekleyerek şu topluma yani Türk Toplumuna haydi gelin zamanın paranın ve de sağlığın kıymetini anlatmaya ve öğretmeye çalışalım. Olmaz mı arkadaşlar . Bal gibi de olur.
Zamanı en iyi değerlendirmenin en iyi yolu nedir diye düşünürsek . Sizi bilmem ama benim aklıma kitap okumak diye geliyor. Kitap okumak bana göre harika bir aydınlanma ve gelişme yolu... Şair ve yazar dostlarımın çok kitap okuduklarını kesinlikle biliyorum. Bu çizgide zaman zaman mektuplarımın konusu okuduğum ve okuduğunuz kitaplar olacak.
Benim masamda okumaya çalıştıklarımı sizlere aktarayım;Ruşen HAKKI adlı İzmitli bir şairimizin ’KÖRFEZ GÜNCESİ’adlı 2003 yılında basılmış 265 sayfalık günlükler kitabı,bir din alimi ve sosyolog olan Muhammed KUTUB’un ;’TEKAMÜL MÜ SOYSUZLAŞMA MI’isimli tam bir materyalizm eleştirisi olan ,1971 basımı ve Salih UÇAN tarafından türkçeye tercümesi dikkatlice yapılmış 391 sayfalık kitap ve birçoklarımızca elden düşürülmeyen Dan Brown dizisinin dördüncü kitabı olan ’DAVİNCİ ŞİFRESİ’ 36’NCI basım olduğunu da ilave edeyim. Ever şiir;Tokat’ta yayınlanan KÜMBET ALTINDA DERGİSİ’nin 41.sayını, Kocaeli’de yayınlanmakta olan ÇINARALTI DERGİSİ’nin 2.sayısını ve Trabzon’da yayınlanmakta olan MOR TAKA DERGİSİ’nin 14.bahar sayısını , nihayet Kocaeli Müftülüğü’nün Ramazan dolayısı ile yayınladığı ’RAHMET ’adlı Dergileri de okumaya çalışıyorum.
Sizlere yöremizden haberlerden de bahsedeyim.Ramazan ve iftarlar var ama refarandımcular sık sık bu iftarlarda olunca evet içinmi hayır için mi yediğiniz anlaşılmıyor.Birileri bu memleketin istikbalini düşünmelideğilmi . Bence bunun için devlerten maaş alan vekillerimiz elbette çalışmalılar.Bu gün OTUZ AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI idi. Çoşku ile bayram kutlandı . Çelenkler konuldu . Gürseslerimizle İstiklal Marşımız tekrar tekrar okundu. Resmi binalar ve işyeri ve fabrikalar Ay_Yıldızlı Şanlı Bayrağımızla süslendi. Şehit kanlarıyla yoğrulmuş aziz vatanımızın ve büyük milletimizin böldürülmeyeceği ve parçalattırılmayacaği bir defa daha dosta düşmana haykırıldı.Değerli dostlar elbette sizlein yöresinde de ilginç olaylar oluyordur. Elbette sizler de yazarsanız çok iyi olur . Paylaşmış oluruz.
Zamandan , kitap okumaktan ve kendi okumaya çalıştıklarımdan ve de çevremdeki gelişmelerden sizlere bahsettim . Umarım kıymetli vakitlerinizi alarak sizleri sıkmamışımdır.İsterseriz eleştiri ve yorumlarınızla bu mektupların gelişmesine katkı sağlayabilirsiniz. Belirttiğim gibi ben mektup yazmaktan ayrı bir zevk alıyorum.
Kendimi ve amacımı anlatmaya çalıştım. Belki de zaman ayırıp okuyacaksınız. Şimdi den bu arkadaşlarıma peşinen teşekkür ederim. Dördüncü Mektup ta buluşuncaya kadar sağlıcakla kalın. Şiirle güzellikle ve esenlikle kalın ..Hepinize en içten selam ve saygılarımı sunuyorum, Sevgili Dostlarım. Şükrü ÇAKIR imza
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.