- 638 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bayram şekerleri...
Rengarenk bayram şekerleri ,marketlerin önlerinde, öbek öbek doldurulmuştu tezgahların üzerinde.Gelen geçen çocukların hatta büyüklerin bile gözlerini alıyordu.Parlak kağıtlar,albenili renkler,allısı morlusu çeşit çeşit bayram şekerleri…
Bu sene yine şeker alamayacaktı çocuklarına.Kolonya neyse de şeker alamadığı zaman çocuklar çok üzülüyorlardı.Daha acil olan ihtiyaçlarını alacaktı yine.Öncelik onlardı.Kahvaltılık,yemeklik salata malzemesi derken lokum,şeker ve çikolataya sıra geldiğinde her bayram parası biterdi…
Bayramlık giysi ayakkabı gibi şeylerde alımazdı hiçbir bayram çocuklarına.Üç cocuk ve bayram alışverişi,kimbilir kaç para tutardı.Sağdan soldan gelen kıyafetleri yıkar paklar saklardı çocuklardan ,bayram sabahı meydana çıkarır ve çocuklarına sürpriz yapardı:
----Bakııın!size yeni ciciler hazırladım …Bunlar bayramlıklarınız.
Size yeni giysiler aldım,demezdi.Yalan söylemezdi hiçbir zaman.İkinci ya da üçüncü el giysileri görünce zaten anlarlardı çocuklar,bir yerlerden geldiğini.Ama annelerini hiç bozmazlardı.Bilirlerdi ki anneleri parası olsa,onlara en güzellerini alırdı kendilerine.Akraba ya da komşu çocuklarının eskimeden küçülen giysileri tam gelirdi üzerlerine.Sağ olsunlar artık iyice öğrenmişlerdi hangi çocuğun küçüleni hangisine cuk oturuyor,hangi çocuğun giysisi dar geliyor,hangisininki bol geliyor…
Market alışveririşini tamamlamıştı ama her zamanki gibi gözü rengarenk bayram şekerlerinde kalmıştı.Çocukların yalvaran bakışlarını görmezlikten geliyordu.En küçük oğlu yaklaşıp tezgaha bir tane şeker aldı.Diğerleri de yaklaştılar,elleriyle karıştırmaya başladılar şekerleri.Kasada sırada beklerken izliyordu çocuklarını çaktırmadan.
Kocası:
----çok az da şeker al .
----Misafirler yemesede olur.Bir avuç kadar al işte çocukları sevindir.
Tekrar baktı cüzdanına.Birde aldıklarına.Hangisini iptal etse idi acaba.Salça,çay,tuz,peynir,yağ,makarna vb elinin altında olması gereken malzemelerden hiç birini geri bırakamazdı.Hepsi acil ihtiyaçtı.
----Amaan!bayram günü bol bol yerler’’Diye teselli etti kendisini…
Zaten komşuları dolaştıklarında herbiri yarımşar poşet şeker topluyorlardı.Hem misafrlere hem de kendilerine bol bol yetiyordu.Bir taraftan da küçük oğlunun avucunun içine sakladığı şekerin akıbetini gözlemliyodu.
Geçen sene büyük oğlunun yakınması geldi aklına,küçük oğlunu izlerken üzülerek:
----Ama anne kapıya gelen çocuklara vermek için adi şeker alıyorlar.Ben gördüm kaç kere misafir şekerleri çok güzel.Süslü şekerliklerde duruyor.Bize tabağın içine koyduklarından tutuyorlar.Bazılarının tadı çok kötü.Dışarı çıkınca onları tadına bakıp çöpe atıyoruz.Çikolatalarda sabun gibi…
Doğru söylüyordu oğlu.Eve getirdikleri şekerleri bir araya toplayıp karıştırdıktan sonra bir çoğunu da zaten kendisi eliyordu.Korkuyordu hastalanacaklar diye.Geçen seneden kalmış olanar bile vardı.Erimiş kağıtlarına yapışmışlardı.
Küçük oğlan elindeki şekeri kimselerin görmedğinden emin oluğu bir vakit cebine indirdi bir çırpıda.Geldi annesinin yanına durdu.Büyük oğlan dokuz,ortanca yedi en küçük ise dört yaşlarındaydı.Az sonra diğerleri de geldi annelerinin yanına.
----Anne! Azıcık ta şeker alalım ne olur…
Ortanca oğlu ağlamaklı konuşunca,büyükte cesaret aldı:
---Lütfen anne!
En küçük oğlanın hiç sesi çıkmadı.Annesinin elini tutup sıktı sadece...
Kadıncağız sessizce baktı küçük oğlunun gözlerine.Çok sevimliydi.Sarı saçların okşadı.Çilli yüzünü aldı avuçlarının içine.
----Sen küçüksün.Sana bir şey demezler.Git üç tane şeker al gel.Ağbilerinle birlikte yiyin hemen şurada.
Hemen itiraz ettiler büyük oğlanlar:
----Anne!
----Gidip alırsa görürsün.
----Yok canıım!şakacıktan söylediğimi bilir benim oğlum...
Küçük oğlan mahcup bakışlarını annesinin bakışlarına kilitlemişti.
Çocuğunun gözlerinde yaptığı hareketin pişmanlığını okuyabiliyordu şimdi.Hem de bin pişman.Çocuklarına öğretmişti çünki.Hırsızlık,yalan.emanete ihanet,küfür vb şeylerin hiçbir Müslüman çocuğuna yakışmayacak davranışlar olduğunu.Öyle büyümüşlerdi.Ve kendiside böyle örnek olmuştu yavrularına.
----Hadi beşer tane hakkınız var.Bir poşete koyun getirin hemen!
Çocukların yüzünde güller açtı.Koştular.Küçük oğlan çaktırmadan elni cebne soktu çıkardığı şekeri poşete attı,arkasından ekledi hemen:
----Çikolatalı fındıklı olan şu şekeri ben seçtim kimseye vermem haa tamam mı?
asude_vuslat